Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 589
Copyright (C) HIX
1999-12-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 DB 200TE (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Villanymotor (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re: XM es metro (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Re. Futoszal es mas (mind)  39 sor     (cikkei)
5 trabant1.1 (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Skoda turbo2 (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Skoda turbo ez is (mind)  35 sor     (cikkei)
8 Nissan kezikonyv (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Citroen Xsara (mind)  6 sor     (cikkei)
10 "Bosch gyujtas" (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Nyikorog (mind)  16 sor     (cikkei)
12 tuning, kerdes (mind)  22 sor     (cikkei)
13 Fordos szerelo bacsi (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Re: Koveteles a marsrol (mind)  16 sor     (cikkei)
15 Re: Jezusom...3-as foku keszultseg! (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Ujfent terheles alatti inditas... (mind)  20 sor     (cikkei)
17 Hidrodinamikus tk. ujfent... (mind)  27 sor     (cikkei)
18 Turbo Skodara... (mind)  28 sor     (cikkei)
19 Skoda Favorit (mind)  3 sor     (cikkei)
20 Nissan Sunny gepkonyv, Mazda 626 Coupe (mind)  44 sor     (cikkei)
21 Automata inditas-tiltas (mind)  20 sor     (cikkei)
22 web autosbolt (mind)  1 sor     (cikkei)
23 torzskonyv (mind)  54 sor     (cikkei)
24 hiiiijja! (mind)  25 sor     (cikkei)
25 Automata (mind)  5 sor     (cikkei)
26 RE: futoszal (mind)  26 sor     (cikkei)
27 KHK (mind)  30 sor     (cikkei)
28 Skoda turbo (mind)  34 sor     (cikkei)
29 Re: Terheles alatti inditas... (mind)  27 sor     (cikkei)
30 mazda 626 (mind)  25 sor     (cikkei)
31 Kormanyzar (mind)  19 sor     (cikkei)
32 Re: fantasztikus eset! (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - DB 200TE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Hajtja valaki a fenti jarmuvet?
--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Villanymotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Terheles alatt indithato motorok:
 >- villanymotor

Villanymotor es villanymotor kozott nagy kulonbseg lehet.
Nem mindegyik szeret terheles alatt indulni.

Zotya
+ - Re: XM es metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szerintem valami buzlik azzal a keppel! Ahoz, hogy egy ekkora szogu
lejtre egy szemelykocsi lebiccenjen, egeszen gyorsan kell menni,
mert fennakad mindjart az elso kerek utan. Ha meg gyorsan ment,
nem nagyon lattam feknyomot, akkor igen ugyes, hogy nem ment le teljesen, hanem
megallt ugy, hogy mindket kerek eri a talajt!! :o)
(nem lattam serulest sem az aljan, pedig ez nem kis utes am!)

Nem lehet, hogy csak odaraktak? esetleg reklamfilm, vagy ilyesmi?
+van a hatso kerek alatt valami, amit nem latok rendesen, de ki tudja?!?

Egyebkent ha az xm tenyleg kijonne, le a kalappal elotte! Probaltatok mar
lepcson
menni kocsival? Nem is olyan egyszeru, mint amilyennek tunik! Felfele
13-as vagy 14-es kerekkel szinte lehetetlen (16-ossal is nagyon nehez, kell
hozza a
kozepso difizar is, mert kulonben nem kapnak fel a kerekek a fokokra).

Udv. Dolnay Norbert
falconax.spedia.net        (niva pix)
+ - Re. Futoszal es mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Nyilas Misi.

A reskonto meg megvan ??

Ket felekepp lehet javitani a hatso ablak futoszalat. Vagy sajat magad, vagy
az alabbi cimen.

Edvard
1213. Csepel. Hajos u. 17 ( csepeli strandnal van )
Tel: 277 - 87 - 14
Mobil: 06 - 20 - 985 - 47 - 53
http://www.extra.hu/automobile/
   cimen.

Viszont sajnos a nagykeremben ugy ket hete elfogyott a hatso ablak
futoszaljavito es mar nekem sincs belole. Ha lessz ertesitem a 10 - telt
listat.

Mas:

Oldboy javallatara en is beleptem abba a bizonyosba, de baratom es
autostarsam ( Teeby ) keresere levettem azt a 3 betut ezen cselekedetemet
kifejezve, hogy senkinek sem akarok massa valni. De ezen a 3 betu szerint
irok tovabbra is.

 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - trabant1.1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Keresnék 1.1-es  trabihoz
elektromos kapcsolási rajzot!
(Nem a hozzá adott sémát...)
Köszi.
Gyurka
+ - Skoda turbo2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>Temakor: Skoda 120-ra turbofelto ( 18 sor )
>Idopont: Wed Dec  8 09:54:41 EST 1999 AUTO #588

Hi! 

Legyszives, kuldd el valahogy a leirast, a megvan elektronikusan. Ha nincs, akk
or is megoldhatjuk valahogy. (posta)

Dobosi Daniel
+ - Skoda turbo ez is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : KOVACS-F. Peter :
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Turbo Skoda  ( 37 sor )
>Idopont: Wed Dec  8 11:26:06 EST 1999 AUTO #588

>| Lehet sima mezei Skoda 120-ra turbofeltoltot rakatni?
>Lehet, de minek ?

Hi again! 

Elorebocsajtom, nem all szandekomban bárkit is megbántani.
Tudom, nem akartal vitat inditani. De vannak a vilagon olyan megszallottak, aki
k pl. a Trabibol is Porschet csinalnak.
Oket hivjuk tuningmaniasoknak. :)
Nos, en is ide tartozom, megprobalom a legtobbet kihozni a Skodabol, mert joles
ik.
Visszaterve a Trabira. Lattal mar olyan Trabit, amiben Fiat-motor volt? Hat nek
em volt szerencsem egyet gyorsulni vele, (akkor meg nekem is Trabantom volt), e
s ugy otthagyott csikorgo gumikkal, hogy csak ugy koppant az allam! :))
Nagyon megtetszett, es azota en is minden penztarcamtol telhetot megteszek, hog
y nekem is legyen egy olyan csodajarganyom. 
Ha veszek mas hasznalt autot, akkor megegyszer annyit ra kell kolteni, mert ore
g, es ez is rossz, az is rossz benne. 
Ok, akkor miert nem veszek egy jobbat? Mert nincs ra penzem. Inkabb a Skodat tu
ningolom. Kipurcan a motor? 25-35Ezer Ft-ert mar kapok egy  komplett hasznaltat
. Kicserelni meg 4-5Ezer Ft.
Nekem ez volt a velemenyem. Megegyszer mondom, nincs harag, nehogy megint egy n
agy vita kirobbanjon. 

Skodasok: Nem tudtok rola, hogy lehet-e valami jobb kuplungot belerakni, ami jo
bban adja at az erot? 

bye: 
Dobosi Daniel
A HIX.AUTO tagja :)
+ - Nissan kezikonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Nissan Sunny ( 15 sor )
>Idopont: Wed Dec  8 03:04:31 EST 1999 AUTO #588
>Ha valaki tudja, hol lehetne hozzajutni egy 1987-es kiadasu Nissan Sunny 1.7 >
D
>SLX gepkonyvehez (foleg elektromos kapcsolasi rajz erdekelne), kerem >tudassa

A Polus Centerben van egy autos konyvesbolt, ahol szerelesi konyveket lehet kap
ni. Probalkozz ott. 
Mas: Meg megvan a Trabim szerelesi konyve, 3000-ert vettem, 2000-ert eladom. Ke
ll valakinek? Pesti vagyok. 

bye: 
Dobosi Daniel
+ - Citroen Xsara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 1.4-es, benzines Xsara-t keszulok venni (ujat),
van-e valakinek kozuletek, esetleg
autoval foglalkozo szakembernek szemelyes tapasztalata ezzel
az autoval kapcsolatban, valami olyasmi, amit nem art vasarlas elott tudni.
Koszi,udv:
Gardner
+ - "Bosch gyujtas" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlok minden lista tagot!
Egy szamomra igen velos kerdessel kapcsolatban szeretnek erdeklodni.
85-os Opel Ascona 1.8E tipusu autonknak mar par napja nem akarodzik
a menes.
Bosch T-Sz-H /tranzisztoros es Hall jelados/ tipusu gyujtasrendszerhez
szertenek Hall jeladot es gyujtasvezerlo elektronikat vasarolni, uj es
hasznalt is erdekel.
Ha valaki tudna otlettel vagy konkretummal szolgalni az alkatreszek
beszerzeset illetoen akkor azt megkoszonnem, mivel nekem
eleg surgos lenne.

    Tisztelettel: Zima Laszlo
+ - Nyikorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Padi irta:
>>>
a Megane-nal
bal elso kerek felol megallasnal erosebben, indulasnal
gyengebben nyekergo hang hallatszik. 
...
Deejaytiszy, kozeleg a randevu a Buda÷rsi uton?
>>>

Na, legalabb talalkozunk!
A szereloink meg okosabbak lesznek nalam, mert en csak kalapaccsal javitok mind
ent :-)

udv, deejaytiszy
+ - tuning, kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Tuning:
Olvasta valaki a legutobbi Tuning&Sztereo szamot?
Aki nem annak elmondom, hogy van benne ket szep oldal a 
Suzik tuningjarol Szuromi modra. Szerintem meglepoen jo 
aron juthatnak igy loerohoz a  Suzisok. Ha erdeklodesre 
tart szamot szivesen kicsontozom es leirom.
Ugyan ebben a szamban van egy Steinmetz (remelem jol irom) 
Calibra turbo. Ebben az tetszett, hogy szamottevo modositas 
csak a kozteshuto feluletetenek novelese meg meg nehany 
aprosag es elougrott 80 paci:). Egyebkent elado a gep.

Kerdes:
Kivancsi lennek ki, milyen autosmusort nez rendszeresen a 
Tv-ben. Es foleg ezek mikor vannak?
En az a AutoManiat meg a sportvaltot szoktam neha elcsipni. 
Van tobb is? Miket erdemes figyelni?
Cso!

                      VTI
Honda Baratok Klubja Magyarorszag
+ - Fordos szerelo bacsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

HELP!!!!
Asszony az oruletbe kerget a 79es Fiestajaval es annak az 
osszes karburator gondjaval. Ha jol emlexem volt itt a 
listan szo egy oreg bacsirol aki fordokkal foglalkozik. Ha 
valakinek megvan az elerhetosege, konyorogve kerem kuldje 
el nekem.
Elore is koszonom!

                      VTI
Honda Baratok Klubja Magyarorszag
+ - Re: Koveteles a marsrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Teeby irta:
>Ez egy koveteles a Marsrol. Ha 48 oran belul nem adunk at nekik
>egy piros luxusvelorexet, akkor elpusztitjak a foldbolygot! :-)

Ez a 48 ora kicsit tulzasnak tunik, de...
Valamelyik hirdetesi ujsagban lattam egy velorexet fel millaert.
Javaslom, dobjuk ossze a penzt, vegyuk meg, aztan kipofozzuk,
felextrazzuk, fenyezzuk, aztan mi leszunk a hos megmentok! :-)))
Az egesz foldgolyo hodolni fog nekunk :-)))


          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Jezusom...3-as foku keszultseg! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Es a kozvetito muholdat addig is zavarjak! :))))

Simon Templar - The Saint > wrote in message
news:...
> Sziasztok!
>
> Ez egy koveteles a Marsrol. Ha 48 oran belul nem adunk at nekik egy
> piros luxusvelorexet, akkor elpusztitjak a foldbolygot! :-)
>
> >This is a cryptographically signed message in MIME format.
>
> Itt irja: Ez egy koveteles a ......
>
> >--30626-16838-27026-944675450
> >Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
> >Content-Transfer-Encoding: base64
> >
> >VGlzenRlbHQgTGlzdGF0YWdvayENCg0KSGEgdmFsYWtpIHR1ZGphLCBob2wg
> >bGVoZXRuZSBob3p6YWp1dG5pIGVneSAxOTg3LWVzIGtpYWRhc3UgTmlzc2Fu
>
+ - Ujfent terheles alatti inditas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-ek!               Udv Klem!

> A felreertest szerintem az okozta, hogy terheles alatti inditasrol
> beszeltetek.
> A belsoegesu motorok mukodesi elvukbol adodoan semmilyen terhelesi
> allapotban nem indithatoak kozvetlenul, csak segedberendezessel. A
villany-, goz-,
> hidraulikus, pneumatikus, stb. motorok pont azert indithatoak
kozvetlenul,
> mert mukodesi elvuk mas. Esetukben a kozeg (villanymotornal az elektromos
aram)
> folyamatos aramlasa vegzi a munkat, mig belsoegesu motoroknal az
> utemenkenti terjeszkedes, ami eleve feltetelez egy mar meglevo mozgast.

  Igen, ezert nem ertem Klemet, hisz nincs a belsoegesu motornak olyan
uzemallapota, amikor terheles alatt indithato lenne. Amig inditom, addig
nem vegez munkat, mihelyt beindult, kepes a munkavegzesre. Uffoltam!
--
....mi vagy ha, gazt adsz?
Gazkereskedo(!): MOL, Primagaz, Shell-gaz, Total-gaz.....
+ - Hidrodinamikus tk. ujfent... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-ek!           Udv Teeßy!
>Valakitol kerdezted.
>>Bocs, de itt nem ertem, mit ertesz ki- es bekapcsolas alatt...
>>Allando a kapcsolat, es van egy slip-je.
 
 A hidraulikus kapcsolat allando, felteve, ha nem alkalmaz a gyar trukkot,
ugymint: a folyadektoltes mennyisegenek valtoztatasa/leurites.
Pl.mozdonyok, hajok, stb.


> A slip-et aztan lehet valtoztatni.

 A szlipet nem lehet valtoztatni, az "jon magatol"...

 Fontosabb jellemzok:
-  htk altal atviheto nyomatek a motor nyomatekaval egyenlo
- atviheto nyomatek fugg a szliptol(kb."csuszas")
- hatasfok mindig kisebb, mint 100%, emiatt mindenkeppen tobbet fogyaszt az
  auto, a kezivaltoshoz kepest, azonos vegattetel(differencialmu) eseten.
  kisebb szlip kb.=   nagyobb hatasfok,
  nagyobb szlip kb.= kisebb hatasfok (tobblet fogyasztas)

 Uff:
      Levente
--
....mi vagy ha, gazt adsz?
Gazkereskedo(!): MOL, Primagaz, Shell-gaz, Total-gaz.....
+ - Turbo Skodara... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-ek!

>Szoval kerem nem rohogni! :)
 De mosolyogni azert szabad??? :-)))

>Lehet sima mezei Skoda 120-ra turbofeltoltot rakatni?

   SzVSz tegyel inkabb befecskendezot  Skodrira, attol kevesebbet ehet, es
jobban megy. Ugy 50eHUF korul, meg sok furas-faragassal kijohet az egesz.
Kb. ennyibe volt az ismerosnek a Lada1200 i.
  Bontoban korulnezel, veszel NOE idejebol valo Bosch L-Jetronicot, Opel es
egyeb matuzsalemek kozott, minel regebbi, annal jobb... 1980-85 kozottiekre
gondolok, azokat nem latta el a gyar, mindenfele folos trukkokkel.
Hasonlo oko miatt jo a DOSaurus is tobbek kozott)(WIN9x rulez napok ota...)
  Amiket mindenkeppen meg kell oldjal, barmilyen teljesitmenynovelere adod
a fejed. Olajhuto folszerelese(hozza nyomasszabalyzo + novelt teljesitmenyu
olajszivattyu), fotengelycsapagyak csereje Glycora, fotengely+hajtokarok
rontgenezese..... Sok eHUF tartalekolasa elorelathatatlan kiadasokra, es
meg tobb eHUF tartalekolasa elorelathatatlanul-eloralathatatlan
kiadasokra....
  Probalj meg inkabb gyari tuning motort szerezni... Metalex, stb....
Uff:
      Levente
UI: amugy ne hagyd magad kirohogni. A Skoda lemosta az autoversenyeken a
tobbi teged mosolygo autokat... {S130Rally(zebra)}
--
....mi vagy ha, gazt adsz?
Gazkereskedo(!): MOL, Primagaz, Shell-gaz, Total-gaz.....
+ - Skoda Favorit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó Skoda Favorit 1990. decemberi garázsban tartott, riasztós.
69000 km-ert futott, jó állapotú, 550 ezer Ft irányáron eladó.
tel : 264-9130
+ - Nissan Sunny gepkonyv, Mazda 626 Coupe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mindenfele auto muszaki leirasahoz hozza lehet jutni a KTI
(Kozlekedestudomanyi Intezet)
konyvtaraban. XI. Than Karoly utca. Tel.:205-5936	
-----------
Mazda 626 Coupe. Nekem volt, igaz nem 2.0 hanem 2.2 12V motorral. Merem
ajanlani!!!
A tulajdonsagai: szuper gyorsulas, igaz, porgetni kell...ugy 2500 folott
kezd el igazan huzni,
4000-ig nyugodtan lehetett porgetni (5000-nel 2-ben 8km/h, 3-ban 110 km/h
korul volt ezzel a motorral).
Sot, azt szereti ha porgetik, kulonben ellustul, persze csak esszel...
Az ulesek szuperek, kenyelmesek, a futomu viszont eleg sportos, rossz uton
nagyon raz.
Minden kezeloszerv mukodese nagyon finom, minden keszre esik, sajnos a
kormany eltakar 1-2 kapcsolot.
Erdemes GLX-et venni, ez azt jelenti hogy majdnem minden extra benne van. Az
enyemben csak
legzsak, ABS es klima nem volt, minden mas igen.
A fogyasztasa atlag 7.5 liter volt, egy Nemetorszagi ut alkalmaval
autopalyan 5.8-at mertem!!!
Tipushibak: feltengelyek hamar tonkremennek, a sportos jellegbol adodoan a
kuplung es fekek
allapotara figyelni kell.
A kaszni eleg gyenge, csavarodasra hajlamos, figyelni kell az illesztesek
allapotara, hezag-elteresekre.
Mar kis koocanas is sulyos karokat tud okozni. Ha az eleje serult volt,
akkor a lampak muanyag
rogzito elemei eltornek es a fenyszorok, indexek lognak, parasodnak!!! Ha a
hatulja volt serult akkor
a csomagtarto garantaltan beazik (hacsak nem valami szuper-profi csinalta
meg), es a potkerek
teknoben megall a viz. A tetoablak is hajlamos a beazasra. Mivel sportos, es
mennek is vele, erdemes
megnezni a motort, nem eszi-e az olajat! Teljesen serulesmentes peldanyt
egyebkent szinte lehetetlen
talalni. Legszebb a feher szinu, szerintem, sotetitett uvegekkel! :)))
(esetleg grafit-metal)
Egyelore ennyi jutott eszembe, ha van kerdes akkor johet maganba.

A legjobbakat!

   Ropi
+ - Automata inditas-tiltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az osszes automata valtos kocsinal alapkovetelmeny, hogy
az oninditot egy rele reteszelje sebessegben. Magyarul a
behuzomagnes vezeteket "megszakitja" egy rele, ha sebessegben
van a kocsi.

Ha valaki tul ugyes, akkor le tudja ugrasztani az aknarol a
kocsit. Nem kell mast tenni, az oninditot "rovidre" zarni. Es
ha a kocsi sebessegben van, bizony kigyalogol a csukott
garazsajton. Vagy felmaszik a satupadra.
Tulajdonkeppen oninditozaskor erdemes "P" allasban
hagyni a valtot. Hideg motornal (akinek volt mar szerencseje
-10 fokban automatas kocsihoz, ismeri) a "0" allasban erezni
hogy az olaj annyira suru a valtoban, hogy kepes 1-2 centire
megmozditani az autot. Gazadasnal megmozdul az auto, de
ez az ellenallasi energia olyan csekely, hogy nincs ertelme
foglalkozni vele.

Peter.
+ - web autosbolt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.extra.hu/webautosbolt/
+ - torzskonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listatagok!

Egy erdekes tortenetet meselnek a rendorseg (BM) lehetseges korrupciojaval
kapcsolatban.
A tortenet valamikor 1999.szeptembereben kezdodott. Ugyanis ebben a honapban
sikerult egy szep OPEL-t vasarolnom, kereskedesben (egyebbkent hivatalos
OPEL kereskedes, mielott meg valaki feltetelezne a megbizhatosagukat).
Szoval minden jol ment az auto haza kerult, elveztem a KRESZ altal
megengedett sebesseghatarok adta szaguldasi lehetosegeket. Fizettem szepen a
torlesztest az OPEL-Banknak, nem is volt semmi problema. Egyik szep oszi
honap elejen ugy adodott, hogy lehetosegem nyilt a fentmarado osszeg
kifizetesere. A bank nagyon gyorsan, egy fax utan, a kovetkezo nap kuldte a
torlonyilatkozatot. Amivel beszaladtam a kereskedesbe kifizettem a
fentmarado osszeget. Nagy volt az 8O) . Megkaptam a postan keresztul is a
torlest . De aztan jott a 8O(. Bementem a rendorsegre a torlesi
nyilatkozattal, hogy vegre csak az en nevemen legyen az auto. De ott
kozoltek velem, hogy csak a torzskonyvel egyutt lehetseges a banki terheles
megszuntetese. Jo, jo, de hol van ez az un. torzskonyv. Hat a banknal kell,
hogy legyen kozoltek velem. Hat jo felhivtam a bankot es elmondtam a kis
tortenetemet, a holgy kedvesen kozolte velem utanna neznek a dolognak es
visszahiv. Aznap delutan vissza is hivott es kozolte velem: az autom
torzskonyve eltunt naluk nincs. Adott egy telefonszamot, hogy erdeklodjek az
egyik kolleganojenel par nap mulva. Ez is megtortent, a masik holgy kozolte
velem, hogy nem vagyok egyedul ugyanis az enyemel egyutt 53 azaz OTVENHAROM
darab torzskonyv tunt el valahol a rendorseg es a posta kozott. Allitolag
mar keresik oket, ha meglesz azonnal telefonalnak es kuldik. Igen, igen
mondom, de mivan ha nem kerulnek elo (ebben biztos vagyok) hat akkor
megjelentetik a kozlonyben es letiltjak oket. Jo, de hat az adataim, a kocsi
motorszama, alvazszama es meg miegyebb rajta van a torzskonyvon es az mar
valoszinuleg illetektelen kezekben van. Ok, hogy csak ugy magaban az adatlap
nem sokat er, de ha elopjak az autot is akkor mar gondolom tiszata ugy az
ertekesitese. Hat aztan azt mondta a holgy, hogy amennyiben ujat kell
kesziteni annak a koltsegeit az valalja aki beismeri, hogy nala tunt el (de
ki fogja beismerni, hogy nala tunt el 53 darab ilyen papir es meg valalja is
az ujra eloallitasi koltsegeket is ami autonket legalabb 3000 Ft . Hat aztan
annyiban maradtunk, hogy majd jelentkezik.
    Ez egy hete tortent. Mar egy kicsit kezdett idegesiteni a dolog, meg az
is, hogy nem merem hasznalni az automat, nehogy ellopjak. Tegnap aztan (egy
het utan) felhivtam elobb a kereskedest ahol az autot vettem, hogy mit
tudnak az egeszrol. Ok is tudnak rola. Elmeseltettem vele, hogy mi a menete
egy ilyen banki torlesztes tisztazasank, kifizetesenek normalis menetet. Meg
azt is, hogy kinek kellene a bankhoz kuldenie a torzskonyvet (Belugy
Miniszteriumnak). Ok mar allitolag feljelentettek a BM-et.
    Hat itt tartok. Jelenleg probalom elerni a BM-et, de nem sikerul. Az
automat nam merem kihozni , mert felek, hogy valaki ellopja. Aztan akkor
rohangaszhatok a rendorsegre, meg a biztositohoz is, de persze sem a penzem
sem az autom nem kerulne elo.
    Bocsanat, hogy ilyen hosszura sikeredtem, de meg igy is nem voltam eleg
reszletes. Gondolotam megosztom veletek kedves lista tagok, hogy vigyazatok,
mert meg a rendorei (BM) sem angyalok (ha eddig ezt meg valaki nem tudta
volna).
    Amennyiben valami valtozas lep fel az ugyben meg irok. (ha nem baj)

        Geri
+ - hiiiijja! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Etanol: etilalkohol. Ami a vodkaban van.
>A denaturalt szesz is abbol all, csak beletesznek
>valamit, amitol budos es rosszizu.
Nana! Nem kell mindent megkostolni :))))
/Errol az a vicc jutott eszembe, amikor ket gazda arrol beszelget, hogy az
egyiknek nagyon kokadt a bikaja, mire a masik:
- Mult heten volt itt az allatorvos, felirt valamit a bikamnak, azota
mindennap meghag vagy negy tehenet!
- Ne mondja, es mi az a szer?
- A fene se tudja, de olyan jo fahej ize van.../

Skoda turbositasa:
Minek veszodnel turboval, amikor megteszi egy suritett levegos palack is?
Raksz ra egy reduktort, beallitod, aztan mielott elozni akarod a Jaguart,
kinyitod a szelepet. Ehhez eleg, ha egy lyukat fursz a légszuro es a
karburator koze az osszekoto csobe, es bedugod a vezetéket. Meg jobb, ha
dinitrogen-oxidot /vagy
nitrogen-dioxidot?/ hasznalsz, de ma mar be lehet szerezni booster raketat
is. Nincs veszodseg, nem kell megbontani a motort, de celszeru a kasznit
szigszalaggal kisse jobban az alvazra erositeni :)

Udv joe

Ui: Figyelek am!!!
;)))
+ - Automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Automata valto:  Nagy kenyelem!!!
>Auto, leany es jomagam a Matra
>szerpentinjein, es szabad a jobbkezem... ;-))
Jo, de minek cipeled akkor magaddal a lanyt is????
;-)
+ - RE: futoszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Nagyon egyszeru veszel Frigyestol )javito
keszletet, es kersz hozza reszletes utmutatast! :))
Bocsi, nem birtam kihagyni, de gondolom leszunk meg 1 paran akik reagalnak
ra.
Udv:
Chris
ui: mivel nem irok tul gyakran, csak lelkes olvaso vagyok, ezert kerem a
hozzam hasonlokat, hogy alakitsunk mi is 1 klubot.

ui2: Inkabb megse.... De nem is lepek be a "partba", mert szeretnem
meghagyni magamnak a lehetoseget, hogy ne a khk elvei szerint cselekedjek.

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: futoszal ( 4 sor )
> Idopont: Wed Dec  8 11:54:51 EST 1999 AUTO #588
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Hi! Egy regi HIX-ben valaki irta, hogy hol lehet javitatni
> az elszakadt hatsoablak futoszalat. Megköszönném ha ezt
> most (mivel sajnos aktualis lett) elkuldene nekem maganba!
> Elore is koszonom: Misi
> 
>
+ - KHK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Eddig en sem szoltam bele a KHK-s vitaba, de ha ez megnyugtat valakit,
ez az elso es egyben utolso megszolalasom ebben a temaban, ezekutan
csak maganban reagalok, mert ugy gondolom, hogy a T. Listanak ezzel
mar kelloen tele van a rozsaszin turabakancsa.

San irta:
>Mert a KHK tag kitetel kisajatit
>olyan emberi tulajdonsagokat amilyenekkel a nem
>KHK tagok is rendelkeznek, azt sugallva, hogy aki
>nem klubtag az mind alavalo, mocskos alak. A "nem
>KHK tag" kitetelt mindaddig alkalmazzuk amig a KHK
>tagok belatjak, hogy amit csinalnak az ohatatlanul
>a HIXAUTO tagsag szetszakadasahoz vezet(het).
Mivel nem vagyok tagja a klubnak, nem vadolhatsz meg, hogy
hazabeszelek. Ok megfogalmaztak valamit, amit magukra nezve
kotelezonek tartanak, es ezt nyilvanosan vallaljak. Ezt nevezheted
kasztosodasnak, de nem emlekszem olyanra, hogy kijelentettek volna a
"nem tagok"-rol, hogy ok "alavalo, mocskos alakok". Az ehhez hasonlo
reakciok inkabb vezethetnek szetszakadashoz, mint a "KHK tag" alairas,
ami engem mellesleg teljesen hidegen hagy. Ettol az en szememben sem a
klubtagok, sem a nemtagok nem lesznek sem tobbek, sem kevesebbek.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
a Lista tagja
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Skoda turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Skoda turbo:
Mar mas is mondta elottem, hogy valoszinuleg nem sok ertelme van a
dolognak. A Skoda (100-as csalad) motorja jellemzoen nem az, ami
komolyabban birna a tulterhelest, bar nem tudom, milyen atalakitasok
letez(het)nek erre a problemara. Ha a fordulatszammal aranyosan (a
motor altal hajtott), vagy allando mennyiseggel szallito (pl.:
elektromos kompresszor) turbot teszel ra, valoszinuleg hamar megadja
magat a fotengelycsapagyazas, vagy a hengerfejet kell majd osszeszedni
valahonnan a kocsi mogul (:-), hogy a motor huteserol mar ne is
beszeljek. Az egyetlen, aminek lehetne ertelme, az a rezonancia
feltolto, vagy ahhoz hasonlo elven mukodo feltolto. A rezonancia
feltoltonel a turbo es a motor beomlonyilasa kozott egy a levego
nyomaslengesenek frekvenciaja alapjan tervezett szakasz van, ami egy
bizonyos fordulatszamon szallit maximalis nyomassal, alatta es folotte
csokkeno a karakterisztikaja. Ezzel azt is el lehet erni, hogy a
maximalis teljesitmenyhez tartozo fordulatszamnal (ha jol emlekszem
itt a legnagyobb az egesi csucsnyomas) szinte alig szallit, igy nem
terheli tul a motort, viszont alatta egy koztes fordulatszamon tolt
legjobban, igy emeli az alsobb tartomanyban leadott teljesitmenyt,
ezzel kisebb fordulaton is dinamikusabb lesz a motor. Olyat nem
hiszem, hogy talalni lehet, aki tervez barkinek is egy ilyen
szivocsovet. Ez talan athidalhato egy elektromos kompresszorral,
aminek a szallitasat a motor fordulatszamanak fuggvenyeben egy
elektronika szabalyozza, de ezt  sem lehet sokkal egyszerubb
megtervezni, es nem tudom, hogy ilyennel foglalkozik-e egyaltalan
valaki. Bar sokak szerint minden csak penz kerdese (:-)!

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Re: Terheles alatti inditas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

 wrote:

>  Terheles alatt indithato motorok:
>  - villanymotor
>  - gozgepek
>  A terheles alatti inditas azt jelenti, hogy a motorra terhelest
> teszek(valamivel fekezem), majd inditok. Ha elindul, akkor kepes terheles
> alatt indulni. A felsoroltak mindegyike ilyen, azaz, ha aramot kotunk egy
> villanymotorrra, akkor elkezd forogni, vagy gozt engedunk egy gozgepbe,
> elkezd mukodni..... Ellenben, ha ontok benzint a motorba, szikraztatok a
> gyertyan, nem fogja vinni az autot....

A felreertest szerintem az okozta, hogy terheles alatti inditasrol beszeltetek.
A belsoegesu motorok mukodesi elvukbol adodoan semmilyen terhelesi allapotban
nem indithatoak kozvetlenul, csak segedberendezessel. A villany-, goz-,
hidraulikus, pneumatikus, stb. motorok pont azert indithatoak kozvetlenul, mert
mukodesi elvuk mas. Esetukben a kozeg (villanymotornal az elektromos aram)
folyamatos aramlasa vegzi a munkat, mig belsoegesu motoroknal az utemenkenti
terjeszkedes, ami eleve feltetelez egy mar meglevo mozgast.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - mazda 626 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Krisz irta:
>Ha mar itt tartunk: a legujabb kiszemelt a ketajtos, 626-os Mazda,
>lehetoleg ketezres motorral. Ha valaki tudna a tipusrol meselni, halas
>lennek (mire kell figyelni vasarlaskor, tipushibak, tapasztalatok,
>VELEMENYEK!!! stb.)

A szerviz, ahova jarok, gyakran tele van ilyen kocsival. Van 16V vagy 24V
(4/6 hengeres) verzio, komoly hiba egyikben sem volt, mindig valami 
apro marhasag. Sokan viszont csak a km orat mennek elobbre tekerni,
egy 1993-as ketliteres 626-os 380 000-rol akarta visszahajtatni, a masik
1992-es 2.0 275 000-rol. A kocsit kivulrol nezve mindketto max 1-2 evesnek
latszott, meg karcolas sem volt rajtuk. 
A 3., amit lattam erosen tuningolt volt, de a tulaj mindig panaszkodott,
hogy
260-tol nem ad tobbet, aztan kb. ket hete talalkoztam vele, eppen uj
motrot keresett, mert szetesett a regi... 
Nekem is nagyon tetszik, erosen gondolkodtam is rajta, 1,5 milka korul 
mar kaphato...  De vigyazz, nehogy egy 400e km-es verziot fogj ki.......

A regebbi 626-rol nem tudok semmit, megirhatnad, hogy milyen evjaratu
a kiszemelted, mert amirol en irtam az 5 ajtos.

Cs.
+ - Kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>> Tanulsag:
>>> a.) balta-kormanyzar ß@rt se er.
>>Ot-tiz masodpercet jelent. Ehhez kepest az ara 3e alatt
>>van. (Viszont folyton utban van.)
>Tenyleg ilyen konnyu kinyitni??? Szomoru lennek!
>En az ules alatt tartom, ott nem aggat.
>Ja, mielott poenkodnatok, parkolaskor a kormanyon tartom! :-)

En vadonat uj kormanyzarba (elso hasznalat) tortem bele a kulcsot.
Mivel vadi uj volt, nem akartam tonkretenni, igy ovatosan bantam vele,
igy majd 4 percembe kerult, mire kinyitottam. Ha most kene kinyitnom,
kb. 1 perc alatt kinyitnam ugy, hogy a jovoben is hasznalhato
legyen. Amugy 15-20 mp. Profinak nem gond a 3 mp. Egy Daewoo
Ticot lattam egyszer kinyitni 5 mp alatt ugy, hogy nem karcolta 
meg az ajtot, es leszedte a kormanyzarat. 5 mp alatt!!!!

Cs.
+ - Re: fantasztikus eset! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Minap tortent:
> megyek a kis Trabival ugy 60-nal a belso savban. Egyszer csak elem fordul
> balrol egy 5-os uj BMW (H..-XXX rendszammal). Persze fekeznem kellett es
> mar kezdtem volna is hoborogni, hogy 'megint a BMWsek..., meg a Trabit mar
> eszre sem veszik...' stb. De mire ide jutottam volna felvillantotta az
> elakadasjelzojet ketszer es felemelte a tenyeret, hogy 'bocsi'! Pedig nem
> is villogtam-dudaltam (nem szokasom).
>
> Szoval megis vannak jo BMWsek ;-)

:-)
Nekem is volt hasonlo elmenyem nehany eve. Arpad hid budai felhajto,
jobb (elfogyo) savban mentem Skodaval, kozeledik a savvaltas ideje,
indexelek, kinezek balra. Regebbi szerias (E30-as), de nagyon szep 3-as
BMW, benne zselezett haju fiatal srac, festettszoke baratno, tehat a
szokasos felallas... :) No, ez a suttyo sem fog beengedni... kezdem
elvenni a gazt, es mar csak lefele nezek oldalra, varva az ures
placcra. Eleg rendesen lelassitok, de meg mindig mellettem forog a
ket sokeres alufelni... provokativ arccal folnezek, erre a srac is, es a
baratnoje is halal szimpatikusan integet, hogy menjek mar, erre varnak... :)

No, ilyenkor egy kicsit elszegyellem magam, hogy milyen hulye dolog
is ez az eloiteletesdi, de aztan jon masik 10 ugyanilyen, aki nem
enged be, ugyhogy ez eleg gyorsan elmulik... De azert jo latni, hogy
vannak kivetelek. :)

De ha mar a Mercit emlited, arra is van kirivo esetem, igaz, mar Opellel,
de sokat nem szamit. Egy keresztezodesben mar percek ota nem engedtek be,
elhuzott a teljes autopark, pedig mar messzirol josolgattam, hogy na ez
majd beenged, de ha megsem, az majd biztosan. Erre ki all meg? Egy feher
Mercis szoke csaj. Ezt is csak nemi kesessel sikerult felismerni, mert
mar a mogotte jovoket furkesztem, nem szamitottam ra, hogy pont o lesz
udvarias.

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS