Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 431
Copyright (C) HIX
1999-07-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 karbis turbo (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Elado Toyota (mind)  8 sor     (cikkei)
3 nameegeccer! (mind)  36 sor     (cikkei)
4 Re: Ajanlo Lista (mind)  26 sor     (cikkei)
5 re: felni-gumi (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Kocsivetel (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Golf Hengerfej (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Uj Lada (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Automoitive Superstore (mind)  9 sor     (cikkei)
10 =?windows-1250?Q?Helyesb=EDt=E9s=2C_matrica=21?= (mind)  53 sor     (cikkei)
11 R19 (mind)  61 sor     (cikkei)
12 Csak ugy (mind)  69 sor     (cikkei)
13 RE: wankel (mind)  61 sor     (cikkei)
14 baleset (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Wankel (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Wankel (mind)  4 sor     (cikkei)
17 Nemet teszt (mind)  18 sor     (cikkei)
18 uj lada (mind)  11 sor     (cikkei)
19 re: lefuggonyozott Czetka (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Re: Megbizhatosagi toplista (mind)  12 sor     (cikkei)
21 lada (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Re: Renault 19 (mind)  15 sor     (cikkei)
23 olajcsere ! NE MOSD KI ! (mind)  23 sor     (cikkei)
24 Rovid leszek (mind)  3 sor     (cikkei)
25 re megbizhatosagi lista (mind)  19 sor     (cikkei)
26 FIAT 131 VALTO /2 (mind)  12 sor     (cikkei)
27 Napfenyteto golfba (mind)  10 sor     (cikkei)
28 matrica (mind)  10 sor     (cikkei)
29 Pannonia motor (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - karbis turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok,
1 kerdesem van, ha mar a turbo van teriteken. 
hogyan lehet karburatoros motorokat feltolteni?
mert ugye ott attol megy a torokba a benga, hogy a motor
vakuumja kiszivja az uszohazbol. (egyszerusitve, persze).
(es most a gyorsito-befecskendezo-membran-vizipisztolyt kihagytam).
tehat ha egy ilyen, vakuum altal mukodtetett karbit elkezdunk
tulnyomas ala helyezni, akkor az tud mukodni? 
(az en elkepzelesem szerint minden "visszafele sul el" - szo szerint)
errol erdekelne par szo,
koszi
zoli
+ - Elado Toyota (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki


Elado egy Toyota Corolla kekes szurke metal 6.5 eves
full extras (legkondi is).

Iranyar:1,550,000.
Erdeklodni:36-342-420
+ - nameegeccer! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a nagyerdemunek!

Az alabbiakat hetfon irtam(visszaigazolas is jott rola), am meglepodve
tapasztaltam, hogy a #427 hixauto nem jott meg, sot az archivumban
sincs. Van valaki aki megkapta?!
-----
Sziasztok!

Ma vegre kezembe vehettem a jogositvanyomat! Eddig csak kivancsisagbol
jarattam a listat, most mar kerdezoskodhetek is, mivel vettem egy
tinedzser VW Passat 1.8-ast (15 eves). Ugy tunik elozo gazdai gondosan
vigyaztak ra, nem rozsdas, a motorjat pedig hozzaertok szerint nehez
szetjarni mereteibol adodoan. Azt mondjak, minel nagyobb
hengerurtartalmu, annal kevesbe lehet szetjaratni. Igy van?! Egyebkent
~8l a fogyasztasa, amit en valoszinuleg fel fogok tornaszni amig meg nem

tanulok vezetni rendesen. Azert vannak hibak, pl tetejerol log a karpit.

Tudnatok jotanaccsal  szolgalni ez ugyben? Tenapelott eszrevettem hogy
az utasterben a szekek alatt all a viz! Hogy kerulhetett oda?! Nem
jartam vele, a nagy esozekor szivaroghatott be, de nem latom sehol a
nyomat. Van tippetek? Nem szeretnem ha ezutan kezdene rozsdasodni.
Bonyolitja a dolgot hogy lent is van karpit vagy szonyeg vagy miaszosz
es az jol megszivja magat vizzel es nem tudom kiszaritani rendesen mivel

nincs kert, haz, garazs.... Elozo tulaj szerint fekezeskor balra huz
ezert ajanlja hogy csereljek fekbetetet. Mennyibe kerul ez manapsag
saccperkabe?! Egy masik (engem) idegesito dolog, hogy ha hideg a motor
csak szivatoval indul es nem is tolhatom vissza amig fel nem melegszik
elegge a motor mert leall, annyira leesik az alapjarat?! Ehhez mit
szoltok, mit  tanacsoltok, gondolom nem ez a normalis.
Elore is koszonom, ha valaszoltok.
Majd kiugrom a borombol. Mindjart mehetek haza es vezethetek!
Udv: san

--------
+ - Re: Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

Személy szerint nem szeretem a fővárost, mivel annyi mindenben
kedvezményeket élveznek a vidékkel szemben, pedig ha a vidék nem
lenne...
Na mindegy, nem vagyok Bp-i, de a Porsche-Buda az az.
Pozitív ajánlás következik:
1997. november elején kitaláltuk (oldalbordámmal), hogy veszünk egy új
Skoda Feliciát, GLXi-t és Kanári Sárgát. Ezzel aztán végig telefonáltam
az ország összes Skoda márka-kereskedőjét, sőt a gyári importőrt, és a
csehországi gyárat is. De mindenütt azt a választ kaptam, hogy nincs,
vagy ilyen színben nem gyártják, vagy már nem is lesz ilyen. A gyár
akkor állt rá az új Felicia gyártására. Raktáron sem volt nekik régi.
Szóval reménytelen volt a helyzet, mígnem egyszer visszahívtak a Porsche
Budától, hogy találtak egy Kanári Sárga LXi-t, amit részben fel lehet
extrázni a GLXi-hez közeli állapotba. Felajánlották még, hogy akár le is
szállítják a hozzánk legközelebbi márkakereskedőhöz Debrecenbe. És
mindez november 27-én volt. December 17-én pedig átvettük az autót,
extrákkal felszerelve.

Szóval nem tudom, honnan (valószínűleg külföldről, de nem a gyárból)
kerítették, és rettentően tisztességesek voltak.
Bár az előre bemondott árnál többet kellett fizetnünk kb. 20 eFt-vel, de
mindenféle ajándékkal (kb. 15 eFt) elleptek a rossz szájíz
csökkentésére.
Szóval ajánlom őket bárkinek, aki Skodát akar venni.
+ - re: felni-gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 6x14-es Alu-felnijeimet ke'szulok 6x15-re cserelni.
>
> 1.ra'megy-e a 205-os gumi a 6-os felnire problema nelkul, vagy
>  vegyek inkabb 195-et?

Szerintem ha lehet, akkor 7x15-os felnit vegyel. A 205-os es 195-os gumi is 
sokkal
jobban passzol ra. Egyenesebben fog allni az oldala, ami csak jo a guminak es
 szebb
is lesz. 6-os felnire a 205 mar nagy, nem tesz jot a gumi elenek.

> 2.milyen magas gumi felel meg majd az eredeti 185/60 R14-eseknek,
>  azaz milyen 205/?? R15-os gumit, vagy 195/?? R15-et vegyek?

195/50 R15 pontosan ugyanakkora lesz.205/50 R15 egy centivel nagyobb a kerek
atmeroje.
Mind a harom belefer szerintem.

        BZS
+ - Kocsivetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zoli, Hello AUTOsok
     
     >hogy mit tehetnel? fogsz 2-3 leselejtezett karburatort,
     amiben azert meg van benga, belobbantod, es a 2-3 legdragabb
     ottparkolo kocsijuk szelvedojebe + a telephely kis fahazaba/lako-
     kocsijaba b****od, aztan elszaguldasz egy lefuggonyozott 350-es 
     Czetkan. :-)<
     
     Azt hiszem, hogy az eletben sokunkkal elofordul, hogy olyan 
     emberekkel talalkozik akikre legszivesebben ragyujtana a sajat 
     boret, foleg az ilyen "autokereskedokre".
     
     Zoli!
     En megsem javaslom, hogy eroszakra vidd a dolgot, mert ha jol 
     emlexem alairtal valami hivatalos papirt, amin feltehetoleg a 
     cimed is rajta van es ha eszukbe jut, hogy kik jartak mostanaban 
     arra, es ki volt aki 30ezret bukott, akkor megjarhatod. Masreszt 
     mostanaban annyi ilyen dolog tortenik, hogy Te eltorpulnel a 
     gyanusitottak listajan. Persze, ha megis megtortenik, es ok is 
     olvassak a listat (amit persze ilyen emberekrol nem 
     feltetelezhetunk), akkor mindenert Teged gyanusitanak majd.
     Ha nem felsz megis revansot venni rajtuk, akkor a jo oreg orosz 
     uditot ajanlom, hiszen egy sorosuveg megis olcsobb, mint egy 
     karbi.:)
     
     UDV
     Chucky the Almighty
+ - Golf Hengerfej (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!
     
     Volna egy Golf GTI 1,6-os motorom, aminek bealltak a dugattyui 
     (nem en vezettem!). A hajtokar leszakadt es kiutotte a karter 
     aljat (biztos kivancsi volt a kulvilagra). A lenyeg, hogy 
     feltetelezesem szerint a hengerfej, a szelepek (?), meg a 
     vizpumpa (a vizpumpan kivuli segedberendezesek atkerultek az uj 
     motorra) sertetlenek. Mit kezdhetek veluk? Leszereljem es 
     eladjam, vagy probaljam eladni a motort egyben? Bontokban erdemes 
     probalkozni? Mennyibe kerulhetnek a cuccok (vizpumpa, hengerfej, 
     hibas motor egyben)?
     Segitsegeteket elore is koszonom.
     
     UDV
     Chucky the Almighty
+ - Uj Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyebkent  hallott mar valaki az uj Ladarol (gyeszjatka)?
> Arjegyzekben es fenykepen mar lattam, de nem vagyok biztos
> benne, hogy kaphato is.

En latok egyet nap mint nap. Ormezon acsorog. Feher.

Haaat eleg ronda szegenyke.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Automoitive Superstore (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Great site for all automotive needs!

Plus, WIN A CAR!

http://www.freeyellow.com/members7/car-ads/index.html


Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Share what you know. Learn what you don't.
+ - =?windows-1250?Q?Helyesb=EDt=E9s=2C_matrica=21?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO-sok!

Nos csak egy prblema a kovezes elott:
 irta:
>A Frigyesnel latott matricaterv, amit  keszitett, bar
nem
>tudom hogy mekkora matricara gondoltatok 
Szoval, a matricat nem en krealtam, hanem a Redei Balint, nagy
oromunkre.
Ezert kernem ot dicsoiteni ez ugyben. :o)
Nem azert irom ezt, mert en jobbat csinaltam volna, hiszen
en nem is csinaltam. (Idonek es otletnek hijjan) :o(
Nekem is mint sokakanak nagyon tetszik Balint matricaterve,
ugyhogy felreertes _ne_ essek.
En csak az ertelmi szerzo voltam, no nem nala, hanem a matrica
orulet elinditasaban.
Meg remelni sem mertem volna, hogy ekkora keletje lesz a 
felve eloadott otletemnek. :o)
No egyszo, mint szazorulok, hogy egy ilyen jo matricatervet
kinezett belolem a Feco, de sajna en nem vagyok ilyen ugyes es
turelmes.

Mivel senki nem irta meg, eddig csak en javasoltam Balintnak,
Frigyesnek es meg sokanmasoknak akiknek ezuton is koszonom,
hogy elkuldtek a terveket, ezert en most felvetem a kerdest, hogy 
mit szolnatok hozza ha (tudom jokor) nem ovalis lenne, hanem 
valami eltero alaku. Mondjuk mint ket halmaz egymasba tolva.
(tudjatok, matekora :o))
Nem tudom, hogy mennyire kivitelezheto a marha otletem, csak azert
jutott eszembe, mert arra gondoltam, hogy jo lenne megkulonboztetni
a szokasos "H" betus matricaktol. Ugye ha nem lathato a felirat, akkor
is meg lehessen kulonboztetni.
Persze ez csak egy kerdessel egybekotott otlet. Nekem mindegyik tetszik
ha egy pore HIXAUTO felirat lenne azt is kiraknam. :o)

Meg valami:
Nem tudna elkuldeni nekem valamelyik megrogzott matrincagyujto 
AUTO-starsam az osszes tervet? Nem tudok felmenni a Web-re, csak
mail-ezni. :o(
Jo nekem minden fajta kepformatum.
Please! Szanjatok meg.

Jol elnyujtottam, _Bocs_ mindannyiatoktol, igazabol a pontositas volt a 
lenyeg.

Nagyon jo es biztosagos kozlekedest kivanok mindenkinek, 

udv Gabor


   ****************
* Ai.: Peace :o) gyimi *
   ****************
+ - R19 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

A R19-eshez szeretnek szolni.
Hat ha tenyleg olyan alacsonyan van a szivocsove, akkor valoszinuleg
szippanthatott be vizet.
Miert veszelyes ez?
Mert koztudottan a folyadek osszenyomhatatlan, sot az egest eleg
negativan befolyasolja, foleg a dizelnel, lehul az osszesuritett levego
-> nincs eges -> a folyadek nem parolog el.
Ez pedig olyan mint egy autonak a toresteszt.
Gondoljatok bele, az elotte levo henger 50 cementeszsak erovel forditja
a fotengelyt, es egyszer csak ott az a kis akadaly.
Ilyenkor termeszetesen jonnek a lehetosegek.
Hajlik a hajtorud, torik a dugattyu szepen szilankosan, vagy netan egy
szarabb anyagu fotengely is serulhet.

Az en szereny velemenyem:
A hajtorud valoszinuleg elgorbulhetett.
Vagy a gyuruk serultek.
De miert serultek volna a szelepek???
Szivasakor a szivoszelep nyitva a kipufogo is az elejen (az egyuttnyitas
miatt) de itt meg nem gorbulhet.
Utana mar csak a szivoszelep de akkor meg lefele megy a dugattyu.
Aztan a dugattyu elindul felfele, itt meg egy ideig nyitva a szivoszelep
az elosurites miatt (az aramlas tehetetlensege miatt).
Utana meg mar zarva. Tehat mikor mar annyira nagy a nyomas, addigra mar
zart a szelep.
Ugyhogy ez nem okes. Szerintem.
A szelep akkor gorbul, mikor a vezerles nem szinkronizalt, es meg
folfele megy a dugattyu mikor nyit a kipufogoszelep. NA olyankor aztan
gorbul a szelep, meg torik a dugo.

Le kell venni a hengerfejet es meg lehet mondani a diagnozist.
De szerintem 99,9%-ban nem a szelepek.

Egyebkent egyszer lattam egy rallye musort a teveben ott nyilatkozott
valamelyik csapatnak a fonoke. Es o mondta, hogy a motor legmagasabb
pontja a legszuro, es szerintem hasonlo helyen erdemes tarolni a
szivonyilast is. :)
De ezeket sokminden befolyasolja.

Csa!

JA a jogositvany bevonasaval kapcsolatban.
Ha a B-t bevonjak akkor megy vele a C is meg asszem az osszes tobbi
gepkocsis (D,E). Szoval aki nem csak B-vel van felszerelve az nagyon
vigyazzon. Allitolag jogszeru az eljaras.

Ja es a wankel motorok nem olyan jok. :)
Majd irok roluk.
-- 
  
   Udvozlettel - Best regards  

 o o o o o o o o o o o o o o o o o
 o                               o
 o      Teeby - The Säint        o 
 o                               o
 o  mailto:  o
 o                               o
 o o o o o o o o o o o o o o o o o
+ - Csak ugy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!

Szasztok!

Tapasztalataimat is leirom a turbos autokkal kapcsolatban.
Egy dizel:
Audi 100 5 hengeres TDI. (azota mar fejre alltak vele)
80-as evjarat volt. A vege 190 km/h kornyeken harmadikban megnyikkantak
a gumik. A gazdaja szerint meg tudta csinalni azt is, hogy masodikban
indult csikorgo gumikkal.
Egyszer egy Suzukis megelozott minket (nagy nehezsegek aran), erre a
gazdi csak mosolygott egyet.
Aztan 5-ikben, vissza sem kapcsolt, megpadlozta a suzuki meg majdnam
elrepult a menetszeltol mikor elsuvitettunk mellette.
Aztan erre a kocsira feltettek egyet ebbol a valtoztathathato
geometriaju turbobol. Az intercoolert lelocsoltak jo hideg vizzel. Minel
tobb legyen a beszivhato levego.
A toltonyomas a motor inditasakor felpattant 3 bar fole, majd szepen
visszakuszott 1,8-ra. Kihegyeztek a motrot az iszonyatos fole.
235/60 R 16-os gumik alufelnikkel.
Egy kanyarban mentek 130 korul. Mikor is mar nem birta a kocsi a
kanyart. De nem borult, nem csuszott hanem olyan iszonytato ero volt a
motorban, hogy kiszakadt a hatso hid. Ugy ahogy volt. Azzal indult, hogy
a Panhard kar (olyan mint egy keresztsabilizator) szepen elgorbult a
kanyarodasi erok miatt. Aztan elolrol lefordult az egyik gumi,
szetroppant a felni, arkot vagott az aszfaltba. Majd berepultek a
baloldali arokba, ott befarolt ugy az auto, hogy az ut fele billent
pordult kettot a tengelye korul, a tetejen at, aztan a jobboldali
arokben allt meg. A motor kiszabta a motorhaztetot. A ket srac be sem
volt kotve es tuleltek! Azt mondtak ha bekotik magukat meghalnak.
Most ugyanezt megjatsszak, ezt a motrot beteszik egy 1-es golfba, es egy
3-as TDI-nek a valtojat rakjak ra. Egyebkent szerelok. Es ez a hobbijuk.
Szoval a motor olyan 130 LE koruli. Nem sok mi?
De van benne olyan nyomatek mint egy kamionban.

Ma pedig volt szerencsem menni egy Ford Probe-bal.
2,2 turbo. Na hat azert az sem kutya, csak ugy vettem eszre hamar
leporgi magat. De gyorsul rendesen, meg jol reagal a gazpedalra.
Egy ideig sima befecskendezoskent megy a kocsi, eleri a 3000 koruli
fordulatot a motor, bekapcs a turbonak (addig is muxik, csak csokkentett
teljesitmennyel) aztan kis sipolo hang, meg erezhetoen megizmosodik a
kocsi. Meg 47 littyo pill. fogyasztas.
Olyan mint mikor a skodaban nyit a masodik torok. :)
De ott csak a fogyasztasban erzodik. :)
Szoval ennyit jelent egy turbo.
Aki meg nem probalta az nem tudja mit jelent egy ketezres alatti mocival
180-al dongetni az autopalyan (Ford Sierra 1.8 TD CLX), Es milyen erzes
gyorsitani egy ilyennel.

Ja mikor a fent emlitett Sierraval mentunk Rank villogtatott egy Mercis.
180 koruli speeddel behuzodtunk a kozepso savba, az meg egy szimpla
fejcsovalas mellett ugy elhuzott, hogy csak tatogtunk. Jol van akkor mi
is csak 165-tel mentunk mar. De azert ez durva nem? Mint mikor 60-nal
docogsz es 90-nel elzugnak melletted.

Na jolvan majd folytatom a turbokkal a legkozelebbiben.

Szasztok, jo kocsikazast!  
-- 
  
   Udvozlettel - Best regards  

 o o o o o o o o o o o o o o o o o
 o                               o
 o      Teeby - The Säint        o 
 o                               o
 o  mailto:  o
 o                               o
 o o o o o o o o o o o o o o o o o
+ - RE: wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha mar ugyis cikkeket irtok, ne lejart dolgokrol, hanem peldaul arrol,
>hogy hogyan mukodnek a Wankel motorok, az alapoktol (elmelet es
>gyakorlat). Az ember olyan sokat hallja, hogy milyen jok ezek es sok
>fogalma nincs rola, hogy hogy mukodik.

Hat a wankel...Szerintem az egyik lekkkiralyabb dolog a kozeli 
univerzumokban!
Amit tudok:
 van egyszer egy kover nyolcas alaku egester amiben egy trochoid haromszog 
alaku test forog-bolyong egy 
megkozelitoleg hagyomanyos alaku fotengelyen. A hagyomanyos modon kapja az 
uzemanyagot, surit, utana alt. egesterenkent 2 hagyomanyos gyertyaval (Ez 
persze a nem ongyulladasos fajta) 
gyujt es kb a hagyomanyos modon valik meg az egesterkermektol.

Itt: http://www.nexus.hu/cash/vaz415.gif meg tutdjatok nezni a mozgasat 
(remelem a szerzo nem fog nyafogni, hogy kozzetevodott a rajz)
Font (vilagoskek) szivja be a kevereket, jobbra font (sotetkek) surit, jobbra
 
lent (valami vilagosbarna, rovid ideig laccccik) munkat vegez, balra lent 
(mondjuk sotetebb barna)kipufog.

A buli az benne, hogy amikor ez a cucc ott bent kering, akkor nem all meg es 
indul el az ellenkezo iranyba 
minden utem utan, hanem folyamatosan megy korbe-korbe. Ezert jobban birja a 
fordulatot, egyenletesebb a jarasa es a kobcenti/loero arany sokkal kedvezobb
 
a dugattyusenal.
Tudtommal 1-2-3 tarcsasokat hasznalnak, igeny szerint. (Valakitol kaptam egy 
cimet, ahol azt irjak, hogy a KGB hasznalt
- a legenda szerint 210 loeros - Wankeles Volgat a 80-as evekben, naluk pedig
 
volt/van igeny... :-)))
Amit meg arrol tudok, hogy miert nincs elterjedve:
A jo nemet tudosok meg Felix Wankel ur fiatalkoraban tesztelgettek ezt a 
rendszert, es arra jutottak, hogy frankon megy 
nagyon finomra orolt szenporral, alkohollal, higitoval es mindennel ami egy 
kicsit is gyulekony. Mondanom sem kell, hogy 
az olajipari cegek ennek kurvara nem orultek es mindent berakattak egy jo 
vastag pancelszekrenybe... Aztan elmondtak a nagyvilagnak, hogy 
szar ez az egesz Wankel-fele rendszer, mert sokat fogyaszt, meg az egester 
tomitettsege tul rovid eletu.
A tomitettseg kerdest mar a 70-es evekben eloallithato anyagokkal pl.: a 
Mazda 
megoldotta (ugyanolyan, ha nem tobb az elettartama, mint a dugattyuse);
A magas fogyasztas meg egyszeruen ragalom! (pl.: RX-7, 1981-bol, porlasztos -
 
sajat volt - 1130ccm, ~112LE, 8-14l/100km ) Ahhoz kepest, hogy 
1130ccm sok, de a korabeli 100LE folotti autok fogyasztasat nezve...no 
comment

Ugyanugy, mint a dugattyus, lehet porlasztos, injektoros, turbos, stb...
Hasznaljak: autoban, motorban, helikopterben, repuloben, teherautoban, 
harckocsiban, hajoban, (es meg modell-motorkent is)
Ha valakit erdekel, akkor van egy-ket cuccom (sajna nagyon-nagyon keves), ami
 
ezzel foglalkozik, nagyon szivesen elcsatolom 
barkinek. De vannak itt-ott adatok errol a temarol.


medzsik
+ - baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kerdes:
>A biztositon tenyleg meglepodtem, mivel meg az en
>szerzodesemben is ott allt, hogy a Biztositasi Alap fizeti az ilyen
>kart, es nekik kell a vetkesen (azaz akkor rajtam)
>birosagilag behajtatni, nem pedig a karosultnak pereskedni.
>Most akkor hogy van ez?

Apamnak '96-ban volt egy ilyen esete, beletolatott egy srac
ervenyes kotelezo nelkul. A kart a MABISZ teritette meg (harom
honap elteltevel). Innentol az o dolguk, hogy hajtjak be a
karokozon. Ami fontos: ez csak akkor mukodik, ha ismert a
karokozo. Ha nem ismert, akkor senki sem fizet.

BGabor, Bp.
+ - Wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Kerdesem egy reszet mar megmalaszolva, talatam egy url-t, ohol eleg
reszletesen foglalkoznak a Wankel motorokkal. Meg egy Java-ban irt kis
szemlelteto is lathato az elvrol. Szerintem e nelkul eleg nehez
megerteni.
Azert varom a listara a Wankel valaszokat.

koszi:

Zaruba Gergely
+ - Wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elfelejtettem az URL-t megadni:
http://www.monito.com/wankel/rce.html

udv
+ - Nemet teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>amelyben az utolso egy evben felmerulo meghibasodasok szamat regisztraltak.
>A szamok az ezer autora juto meghibasodasokat mutatjak."

Igen, a japanokrol eddig is sok ilyet lehetett hallani.
Sajnos nem derul ki az adatokbol, hogy pl. sulyoztak-e a meghibasodasokat
komolysag, szukseges javitasi ido es koltseg szerint.
Valakinek meseltem a Toyota nemet "lerobbanasi rekordjarol",
egybol azt kerdezte:
"Na es hanyszor lehetett helyben javitani, es hanyszor kellett trailer?"

Mindettol fuggetlenul a rangsor hiheto. Bar azt hiszem, az echte nemet
markakat inkabb hosszutavon (tobb 100e km) magasztaljak.

Az azsiaiak tenyleg hirtelen "esnek szet", nehany ev utan? Ezert van a
viszonylag kisebb ar, es hosszabb jotallasi ido?

Dulifuli
"Ki nem allhatom Hokuszpokot!"
+ - uj lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali
En lattam mar az uj ladat,hat leesett az allam.

Nagyon jol nez ki,szep kivul-belul.
Lehet metal festessel,kozponti zarral,el.ablakkal rendelni.Amit lattam az
metalzold volt,szinrefujt lokharitokkal.
A motorja a lepcsoshatu samara motorja "kis" atalakitassal.
Ez 1499 ccm volt Bosch injektorral (eredeti Bosch,nem licenszelt...) es 71
loeros .

Az ara 1,7 milka volt,es egy honapja lehet kapni Mo.-on
+ - re: lefuggonyozott Czetka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hogy mit tehetnel? fogsz 2-3 leselejtezett karburatort,
>amiben azert meg van benga, belobbantod, es a 2-3 legdragabb
>ottparkolo kocsijuk szelvedojebe + a telephely kis fahazaba/lako-
>kocsijaba b****od, aztan elszaguldasz egy lefuggonyozott 350-es
>Czetkan. :-)

es remenykedsz, hogy az ejjelior nem talal el a kalasnyikovval

BigWhite
+ - Re: Megbizhatosagi toplista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 1 Jul 1999 02:27:45 EDT,   wrote:

>Szerintem nem mondhatjuk, hogy a nemetek elfogultak voltak...

De azt se, hogy elfogulatlanok teljesen... :-) Hogy is volt nehany
honappal ezelott, amikor a DEKRA felmerese szerint a 3 evnel fiatalabb
kocsik kozott, az eloirt szervizperiodusokat betartva, a
legkevesebbszer a Fiat Bravo/Brava/Marea sorozatot kellett extra
szervizbe vinni? ;-)

Udv:  Zak

+ - lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy tudom a Lada kivonult Magyarorszagrol, ugyhogy nem valszinu, hogy
lesz.
>Esetleg ruszkibol behozhatod. :)

En nem igy tudom. Az igaz, hogy a Hungarolada Kft vegelszamolas alatt all,
de eddig mindenutt azt mondtak, hogy ez nem jelenti a LAdA forgalmazas
veget, csupan mas konstrukciora allanak at. Szerintem a helyzet a
kovetkezo: van/lesz Lada kepviselet. Ha lesz valasztek, akkor ugysem
hagyjak abba a forgalmazast. Ha nem lesz kocsi, akkor meg hiaba van
kepviselet, ugysem tud majd mit adni. De a magyar piacrol nem fognak
lemondani:
itt azert meg sokan szeretik a Zsigat, a Nivat meg kifejezetten keresik.

Udv: Afonya
+ - Re: Renault 19 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Be lehet-e vasalni a csatornazasi muveken a teljes osszeget?
>Van valakinek tapasztalata?
>


a fatermoak volt egy esete, amikor is egy csatornafedel nyilt ki es ebbe
hajtott bele. az elso kerek kiszakadt teljesen. A csati muvek nem akart
termeszetesen fizetni, azert, mert a nagyokos jogaszai aszt mondtak, hogy
nem kelett volna belehajtania, meg biztos elloptak az uthibat jelzo
petroleum lampat. Na ez jo. A biztosito viszont fizetett es ez igen meglepo
toluk.
A te esetedben sajnos szinte teljesen biztos, hogy a biztosito sem fog
fizetni.

kgl
+ - olajcsere ! NE MOSD KI ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kgl írta:
Ezert celszeru a
motort-valtot mindig kimosni olajcserenel. Ez foleg igaz akkor, ha uj auto
elso olajcserejet csinalod, mert abban nagyon sok a femforgacs.
Ha rendesen ki van mosva a motor, akkor az uj olaj nem fog elszinezodni
azonnal. A mosashoz kulonbozo vegyszereket lehet kapni atosboltokban,
kutaknal.

*********NEEEEEEEE !***************
Bocs de mielott barki _"kimosna"_ mindenfele "speci" szerekkel a motort,
elotte nagyon erdemes elgondolkodni azon, hogy ezek a szerek olyan
anyagot tartalmaznak amik higitjak az olajat!
Namarmost mint az elotted szolo is emlitette nem jon ki teljesen az osszes
olaj a motorbol ha leengeded, ezert a "speci" moso egy resze is bent marad
felhigitva az uj olajad!
Mas : valaki egyszer azt irta a motorolaj teljesen sargasbarna kell legyen
ha
hasznalt akkor is.
Na ez se igaz teljesen, ugyanis az olaj egyik feladata a koromszemcseket
"elszallitani" a szurohoz ! Tehat mmindig va benne korom.

Udv Bal3  www.extra.hu/yaris
**************Buli az ELET************
+ - Rovid leszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elkelt a Skodam!!!!!!!!!

yerico
+ - re megbizhatosagi lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ehhez csak annyit, hogy nezd meg a tiz evnel idosebb autok meghibasodasi
aranyait. Hova tuntek a japanok az elbolybol? Szoval japan autot akkor
erdemes venni, ha fiatal, idosebb koraban sokat fogsz rakolteni. Kulonben is
3 eves kor alatt nem kunszt a megbizhato auto, addig el is varhato. Amugy
ezek milyen hibak? Az ADAC altal megadottak szamomra sokkal hitelesebbek,
mert ott kategoriara, es korcsoportra bontjak oket, es az orszaguton
lerobbant autok hibait szamoljak. Kisse sokallom a 3 ev alatti minden
tizedik meghibasodo autot, persze lehet, hogy az elkopott ablaktorlogumit is
beszamitjak :) Idosebb korban a kategoriajaban egyertelmu Mercedes uralom
van.

udv: yerico

>    "A nemet 'auto motor und sport' altal vegzett felmeres szerint tovabbra
>.is a japan kocsik a legmegbizhatobbak, raadasul jelentos az elonyuk. 52000
>nemet autos harom evnel fiatalabb kocsival vett reszt a felmeresben,
>amelyben az utolso egy evben felmerulo meghibasodasok szamat regisztraltak"
+ - FIAT 131 VALTO /2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

 oriasi nagy szuksegem lenne egy FIAT 131 tipusu 5 sebesseges valto
muszaki rajzara es/vagy a jelzett valto nyelestengelyere

'egyszeruen nem birja a kikepzest' :))

hol lehetne ehhez hozza jutni?
otletek kernem  maganba is ---gyorsabb

ha tud segiteni valaki --SOS! koszonom elore is......
by fx
+ - Napfenyteto golfba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a Tisztelt listatagoknak !

Az egyik kollegam a golf III-asaba szeretne utolag beszereltetni elektromos
tolotetot. Ha esetleg tudjatok hogy hol csinalnak ilyesmit, esetleg
mennyiert es mennyi ido alatt, akkor irjatok meg a listara. Tolna megyei,
vagy szomszedos megyei lenne a jo, de ha nem tudtok, jo mashol is.
Elore is koszonom a segitsegeteket.


Nagy Tamás
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem akarok senkit sem surgetni, de csak hat levelet kaptam , akik kernenek
matricat. Viszont matricatervet egyet sem kaptam...
jo lenne ha legalabb a matricatervek megjonnenek, mert egy hetet mondtam a
nyomdasznak es szeretnem, hogy legalabb tudja hogy mirol is van szo a
megbeszelt idopontig...
udv.:
                                                    Feri

+ - Pannonia motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tudja veletlenul valaki, hogy a Pannoni motorhoz milyen
tipusu/hoerteku/jelu gyertya valo?

Koszi!

Sanyi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS