Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 419
Copyright (C) HIX
1999-06-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Morál (mind)  64 sor     (cikkei)
2 piranha CS1 RLC (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Vedo beszed! (mind)  95 sor     (cikkei)
4 HIX-talalka (mind)  18 sor     (cikkei)
5 HIX-matricak (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: Ki Mit Tud? (mind)  61 sor     (cikkei)
7 Re: szabad a gazdag (mind)  46 sor     (cikkei)
8 Matrica + biztonsagi ov (mind)  88 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #418 (mind)  4 sor     (cikkei)
10 Re: aksi, dizel fogyasztas (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #417 (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Kompressziómérő (mind)  19 sor     (cikkei)
13 lada 2107 (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Sibeda ? (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Valasz (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Re: Suzuki 160 (mind)  12 sor     (cikkei)
17 Matrica (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Autopalya utazosebesseg (mind)  9 sor     (cikkei)
19 elozes, KRESZ (mind)  40 sor     (cikkei)
20 ELozes + kresz (mind)  30 sor     (cikkei)
21 re volvo tapasztalatok (mind)  16 sor     (cikkei)
22 Lengyel kaland (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Aprosagok (mind)  32 sor     (cikkei)
24 Sziasztok! (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Morál (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autóstársak!

Én még "csak" két éve vezetek, igaz, nem is olyan sokat, és Pestet járva 
egyre 
inkább azt veszem, észre, hogy majdnem csak én tartom be a szabályokat.

Nyugodt vezetőnek tartom magam, csak néha idegelem fel magam, mások 
pofátlansága, na és a saját hülyeségem miatt.

Friss élmény: Nyugodtan megyek 60-as táblánál 65-tel, ekkor Golf megelőz, és 
célozva kidob az ablakon egy égő csikket a kocsimra... Miért provokál?

A múltkor, amin kiakadtam, (bár már kezdem megszokni) hév átjáró + 
kerszteződés, Szt Mihályi, Kerepesi kereszteződés: 5. autó piros jelzésre, 
kivág és 
áthúz a Hév előtt 20 méterrel, ez is Golf volt.

Úgy érzem, hogy mostanában a szabályosan haladó autóst, hülyének nézik, sőt, 
ha az ember a megengedett sebesség felett megy 50 helyett 60, akkor is 
leszorítják.
Egy ideig kispolákkal jártam(ok), akkor bármennyivel is megyek, akkor is 
megelőznek, egyszerűen nem tudják elviselni a kápszer dílerek és a hasonló 
patkányok a látványt.

A LADA ilyen szempontból már jobb autó. 
Lehet, hogy kisebbségben vagyok, de nem szeretek kockáztatni, minek 
száguldozni, minek idegeskedni amiatt, hogy na hol van, hol nincs traffipax, 
meg 
rendőr. Ez persze nem jelenti, azt, hogy 45-el, megyek a belső sávban, hanem 
55-60-nal a külsőben ha lehet. Amúgy a külső általában gyorsabb, mert sokan 
úgy 
hiszik, hogy a belső gyorsabb, és ezért ott mennek.

Egyszerűen szeretek autózni, úgy, hogy én is az autó is jól érezze magát, és 
a 
többieket sem veszélyeztetem. És nem érdekel ha egy pár percel később érek 
oda, ahova akarok, persze nem akkor, rohanok valahova, akkor úgy megyek 
ahogy a többiek. 
Városban a másik pedig, hogy felesleges száguldozni, mert úgy is megfog egy 
lámpa valahol (ha persze nem megy át rajta). Egyszer sikerült megtapasztalni 
az 
igazi zöld hullámot BP-n. Budaörstől, egészen, az Örs-ig, végig zöldem volt, 
és 
mindenhol a megengedett sebességgel mentem. 

Ezen kívül engem még mérsékletre int az fogyasztás is. A 21074-es ladámmal, 
ha 
még száguldoznék is, akkor, min a 11-et megenné, így pedig kijön 8,5-ből.

Néha persze, rám is rámjön, hogy jó lenne egy kis izgalom, egy kisebb 
száguldozás, de ehhez egy forgalommentes időszakot, választok, és ez 
általában 
hamar lecsendül.

Az autópályán is megpróbálom kerülni a száguldozókat, jobb kikerülni a 
hatáskörükből.
Én szívesen elengedem, menjen nyugodtan, én nem szeretek feltartani senkit, 
igyekszem nem kimenni eléjük, ha meg már kinnt, vagyok akkor kirakom az 
indexet jobbra, néha egy kis ködlámpázás és próbálok kislisszolni, 

Bocs, ha hosszú voltam.

Üdv
András
+ - piranha CS1 RLC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Vettem   egy   subjectbeli  riasztot  es  a  mellekelt  leiras szerint
bekapcsolt   riasztonal  5.9  mA  kikapcsolt  allapotban  5.6  mA  az
aramfelvetele.   Igaz   lehet  ez?  Bekapcsolt  allapotban  egy LED is
villog a muszerfalon. Amirol ugy tudtam, hogy 20-40 mA kell neki.

Bye birof
+ - Vedo beszed! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Frescho levelere kell reflektalnom.
En ezt komolyan gondoltam.

Amit mondtal eloszor, en is azt irtam.
Mert a max nyomatek egy bizonyos fordulaton van, a max teljesitmeny meg
a max. fordulaton. Igy termeszetes, hogy kissebb az a fordulatszam
ertek.
Igy a ket fordulatszam nem igazan kepzelheto el, hogy egyenlo lehet,
mivel a fordulatszam novekedesevel csokken a nyomatek. :)
Sajnos idaig nekem (is) van igazam.

A gyorsulas nyomatek osszefuggesben igazad van.
Mert a nyomatek befolyasolja a fordulatszamot, igy a gyorsulast is
valamint forditva.
Mert a keplet P=(F*pi*d*n)/60 ahol F*d=2M.
Ezert P=(2pi*M*n)/60 !
Rendezzuk at egy kicsit a nyomatek szempontjabol.
30P/pi*n=M lesz a keplet ahol pi allando, P allando.
Ezert ha a hanydost noveljuk akkor ez esetben csak a nevezot
csokkenthetjuk, ergo kis fordulaton nagy a nyomatek.
Tehat a fordulat novekedesevel veszitunk a nyomatekbol.
De ne felejtsuk el a nyomatek honnan szarmazik!
A forgattyus sugarbol ezert a nyomatekos motorok nem porgosek!
De a porgos motorok jobban gyorsulnak nem?
Akkor most mi van??? Ja es a max nyomatek egyetlen fordulat ertekhez
tartozik. Igy ott az auto nem gyorsul hanem egy bizonyos sebessegen van.
Tehet addig gyorsulhat mig a nyomatek no, persze utana is, csak nem
olyan intenzitassal. Ezt is nyertem (en is). :p

Valamint nem egeszen ertheto az, amit a fordulatszam iranyarol mondtal
max. telj. es max. nyomatek ertekek kozt.

Na persze ezt nem gondoltad komolyan, hogy csak a valtotol fugg a max
kivezetett nyomatek.
Tetelezzuk fel, hogy van egy 20Nm-es motorunk, abbol ki lehet vezetni
frankon a kerekekhez akar 2000Nm-t is. Csak a kocsi minden elindulasnal
lefullad aztan egyhelyben marad. Mert a fordulatszam annyira leesik a
motorban. Ugyanis visszahatas is letezik.

Szinten egy tevedes!
Tenyleg nagy a dizelek nyomateka. De a max sebesseg azert kissebb, mert
sokkal kissebb fordulatszam erheto el, igy kissebb teljesitmeny is ha a
nyomatek allando.
Aminek az oka a konstrukcio. A loket/furat viszony, ami ha  nagyobb
1-nel akkor nyomatekos es fordulatszegeny a motor. (ennek is utana
nezhetsz nyugodtan)
Tehat nagyobb az erokar, ami a fordulatszam rovasara megy, valamint a
tehetetlen lengo tomegek is nagyobbak, a gazerok terhelesenek elviselese
miatt. Es ezert nem lehet a dizelt porgosre gyartani. Mert szejjel
hullik.

Hogyne fuggene mar a teljesitmeny a nyomatektol?! Hiszen szorzo a
kepletben! A felezohoz kell egy megfelelo motor is lattal mar
kiskobcentis felezos terepjarot? Biztos nem benzines volt!
Tudod mi az a hangolas?
Az ellenallasok lekuzdese. Az uzem egyenletesitese, es
zokkenomentesitese.
Ehhez a turbonak semmi koze, a turbo szerepe toltonyomasnoveles.
Amivel novelheto az egesi csucsnyomas, igy a gazero, ami a dugattyura
hat. Igy ugyan azon a karon nagyobb nyomatek ebred.
Ezert nagyobb a turbos motorok teljesitmenye.

Es azert van a max teljesitmeny, nem teljesen a max fordulaton, de
majdnem ott, mert amennyivel csokken a nyomatek annyival tobbszorosen no
a fordulatszam. Es ezert no a teljesitmeny a fordulatszammal.
De a nyomatek akkor is csokken.

Sajnos a te cikkedben is van sok ellentmondas.
Ez a tema egy ordogi kor amit csak teljesen logikus, es felrebeszelesek
nelkuli eszmefuttatasokkal lehet megmagyarazni.
De ahhoz meg eleg sok alapismeret kell. Nem lehet csak igy belevagni.

En szivesen leirkalom azt is amit elotte tudni kell, de az hosszu lesz.
Szerintem ebbol akkor erdemes cikket osszeallitani, ha a tenyek vannak
erthetoen elovezetve.

Ja es hallottal mar a trakikrol, amik 50 loerosek es hatalmas
nyomatekkal birnak?
Megsem gyorsulnak es kicsi a vegsebesseguk, de a motorjuk nyomateka is
hatalmas!
Mert ha nyomatekrol beszelunk egy jarmunel az a motore.

Nem idezek, aki tudni akarja mivolt a reflekciot kivalto iras, olvassa
el a 417-es szamu levelet.

Es en ugy erzem nekem van igazam, ne haragudj Fresi BaCSi.
Ja megtalaltam a turbokrol szolo, Autoexpert cimu ujsagot.
A legjobb magyar nyelven kiadott szakmai folyoirat!
Majd leirom a turbokat.
-- 
 Udv: Teeby - The Säint       
                                                                       
 mailto:
+ - HIX-talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Most akkor mi van a talalkaval, lesz autos talalkozo vagy sem? Ez itt a
kerdes. En magam reszerol nagyon tamogatom az otletet, en tuti elmegyek
(viszem a csaladom is). Mogyorod reszemrol tuti, mivel Isaszegi vagyok, de
szerintem a pestieknek sincs messze, megeri elmenni.
Ha mondtok pontos idopontot hogy hol s mikor lenne, akkor a webemre
felraknam a reszletes infot is. Szervezzuk mar meg! Szivesen segitek ebben
is.
Irjatok,
minden jot,
Udvozlettel:
MyChroLesLie
(Opel Vectra 1,7D)
mailto:

ICQ UIN: 32837483
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (HIX-AUTO !!)
+ - HIX-matricak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Az oldalamra felraktam egy-ket matrica-tervet. Nezzetek meg. Akinek vannak
meg tervei, az kuldje el nekem, es en felrakom a tobbi koze, aztan majd
kivalasztjuk kozosen a legjobbat.
Minden jot,
Udvozlettel:
MyChroLesLie
(Opel Vectra 1,7DGL)
mailto:

ICQ UIN: 32837483
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (HIX-AUTO !!)
+ - Re: Ki Mit Tud? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Civic :

Volt mar egy par Civic-em, haveroknak is ... csak a rosszat irom le rola,
amit nem irok le abban tuti kiraly:

 kenyelmetlenebb a nemet kocsiknal sokak szerint...
 zajosabba a nemeteknel...
 hajlamosra hogy par dolog zorogjon benne...
 gyari alkatresz piszok draga hozza ...

Az uj szeriarol szinte csak jot mondanak, en 2 negativumot latok: a 3 es a 4
ajtos nagyon nem tetszik, es - nekem - draga ...

Az 5 ajtos szerintem egyszeruen remekmu, persze szinten draga...

 wrote in message ...
>A kozeli jovoben egy uj autot kell vennem. Nehany markarol szeretnek
>kerdezni, de nem szeretnem, ha ennek urugyen szeret/nem szeret vita
>alakulna ki a forumon. Ezert aki nem akar konfrontalodni, de segitene
>nekem, irjon a cimemre, legyen szives. Persze ha a lista birja, oda
>is mehet, ott is megtalalom.
>
>Termeszetesen jo es rossz is erdekel. A markak/tipusok:
>
>Nissan Almera
>Seat Cordoba
>Suzuki Swift Sedan
>Ford Focus
>Ford Escort
>Opel Astra (uj & classic)
>Skoda Felicia
>Citroen Xsara
>Renault Megane (foleg a regebbi, de meg ujan kaphato  valtozatok)
>Honda Civic
>
>Egyeb tippek is erdekelnek 3 millio alatt a 4-5 ajtos kategoriakban
>
>A fobb szempontok:
>
>ar/ertek
>ertektartas (ha majd eladom, mennyit vesztek)
>utasbiztonsag (legzsak, ABS, gyurodesi zona, stb.)
>garancia/meghibasodasi hajlam (assistance, tipikus hibak)
>kenyelem
>megbizhatosag
>mennyire lopjak a fajtat (pl. Vw-t, BMW-t ne is ajanljatok, azert se, mert
amug
>y is dragak)
>
>Ami biztos:
>
>nagyreszt varosi kocsinak kell, de gyakran hetvegi videki utakra is,
>gyerekekkel, csomagokkal
>
>a felesegem is vezetne (most meg kezdo), tehat a kezeles
kenyelme/egyszerusege
>is szempont
>
>
>Koszonet minden valaszert!
>
+ - Re: szabad a gazdag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igyekszem semmi konkretumot nem irni, hogy ne legyen felismerheto :)

1., Van1 haverom,az apja igen befolyasos ember...
A srac a fater kocsijaval joval a megengedett sebesseg felett ment Bp.en
(mondjuk 2,5-szeresevel...) Piros volt a lampa az egyik kisebb
keresztezodesben de a gyereknek nem volt kedve megallni, mert szerinte ott
este sose szoktak autok jonni...
Atment, rendor eszrevette, ment utana, gyerek megijedt, atment meg 3 piroson
mire elkaptak... ... itt jon egy kis filmszakadas, nem tom mi tortent,
legyeg az hogy a helyszinen nem sikerult elkennie a dolgot.... de faternak
szolt, masnap vitt a helyi gorenak egy tobbtizezres uveg piat, es maris
minden rendben volt

2., egy masik haver, seggreszegen jon a varosban, rendor elkapja, valahogy
kiszedi a kocsibol, szonda, jogsi helyszinen ugrik, gyerek valahogy
hazamegy, feljelentes, stb.... apuci kovetkezo heten szol az ismerosoknek,
hogy ez igy nem lesz jo, ugyhogy ra par napra mar hozzak is vissza a jogsit
'talcan' a rosszcsont kisifunak... (amugy a srac azota tenyleg normalisan
kozlekedik...)

 wrote in message ...
>Sziasztok !
>
>>Nem tudom ki hogy van vele, de soxor va'gyok arra, hogy rendor legyek, es
>>egy-ket durvabb huzas utan kirakjam a villogot, leszoritsam az ujgazdag
>>seggfejt, es ott a helyszinen elvegyem a jogsijat+ a rendszamat >:->>>>
>
>Na igen, ez szerintem is sokunkban megfogalmazodik.
>
>Csak ezek kiloknek az ablakon par tizrugost, es a legsulyosabb
szabalytalansag
>is el van felejtve. Vagy ha meg komolyabb az ugy, akkor is tudjak, hogy
kihez
>kell menni azzal a - szamukra jelentektelen - osszeggel, amivel elsikaljak
az
>ugyet.
>Ezert viselkednek igy az utakon.
>
>Tudjak, hogy _barmit_ megtehetnek.
>
>Nemreg volt erre egy jo pelda.
>
>Udv:
>BigWhite
>
>
+ - Matrica + biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Az Angyal ) irta:
> ------------------------------------------------
>A matricaval kapcsolatban, lehet kapni öntapados foliat, es arra ki
>lehet nyomtatni, vagy akar fenymasolni is! Igy megoldhato a
>tomeggyartas.

En is ilyenre nyomtattam. A boltban 2 fajta volt. Fenyes es matt. A no azt
mondta, hogy a fenyesre nem lehet nyomtatni, en megis azt vettem.
Lezernyomival siman lehet ra nyomtatni. A baj csak az, hogy esoben
felholyagzik (de nem jon le). A nyomat nem mosodik el, mert a lezer jol
"raegeti", csak mivel a matrica nem vizallo, ezert pupos lesz. De ahogy 
megszaroad, ujra kisimul. Az viszont pozitivum, hogy ez a legolcsobb
megoldas. Egy iv papir, ambol negy A4-es oldal jon ki 67 Ft.

>Szerintem a legfontosabb, hogy egyseges legyen. Ne legyen 20 fajta.

Igen, ez a kerdes anno is felvetodott. Van aki az uvegre akarta ragasztani,
tehat atlatszo kellet volna neki. Ez viszont bonyolulta teszi a legyartast, 
mert
akkor feher festekkel kell nyomtatni, ez viszont mar hazilagos modszerekkel 
abszolut nem megoldhato. Mondjuk ugyis nyomdaban csinaltatjuk (ha
csinaltatjuk). En ugy vagyok vele, hogy nem szivesen ragasztom teli a hatso 
uvegemet, mert az arra van, hogy kilassak. Tehat pl. nekem a feher alapon
fekete jon be.

>Es le is kellene vedtni, mert ha idovel talan valami nagy fejlodesen
>mennenk keresztul. Akkor elofordulhat a hamisitas kerdese is.

Huuuu, de elorelato vagy. Szeintem eloszor varjuk meg, mig az egeszbol
lesz valami, nehogy ugy jarjunk, mint a multkor. De nem rossz otlet.

>En is probalok tervezni, majd ha valakit erdekel kuldok mintat.

Mindenkinek, aki tervezesre adja a fejet! Lehetoleg Corelban csinaljatok, 
mert
csak vektoros kepet tudnak korbevagni geppel. Nagyobb tetelnel mer elegge 
cinkes olloval nekiesni a matricaknak! En sajnos nem tudok corel-ul, ezer 
csinaltam csak sima gif-et.

Meszaros Geza irta:
------------------------
>ui: nem jutott meg eszetekbe, hogy nem kell matricat tervezni.
>A HIX.COM-on, illetve a HIX CD boritojan ott van egy logo.
>Hollosi Jozsi engedelmevel - azt kellene (illene) felhasznalni.

A baj csak az, hogy az elegge szines, ugyhogy 2 dolog is felvetodik:
1. Nehezebb legyartatni (pl. a szinatmenetek miatt). Ezert kellene minel 
kevesebb 
szinu, de azert ne legyen unalmas (egyszinu). Es ha szines is, akkor se 
legyen 
szinatmenet benne, mert azt is nehez eloallitani.
2. Ha elo is tudnak allitani tobb szinu, szinatmenetes matricat, az nagyon 
megnoveli a koltsegeket.

x.krisz irta:
-------------
>Ezt már egyszer megkérdeztem, de erre senki se válaszolt. Ha a mellettem
>vagy mögöttemülők nem kapcsolják be az övet, annak ellenére, hogy az
>autóban van hátul is öv, és a rendőr megállít, akkor a jobboldalon elöl
>nem becsatolt öv (lakott területen belül ) és a hátul be nem csatolt
>övért (lakott területen kívül ) szólhat e? És ha szól megbüntethet -e ,
>és ha megbüntet akkor kit ? Az utast vagy a sofőrt? Bocs, ha zavaros
>volt.

A be nem csatolt ovekert a megfelelo helyen (lakoot teruleten kivul/belul)
szolhat, sot, buntethet is. Ha megbuntet, akkor teged (a sofort) bunteti meg,
 
ugyanis a biztonsagi ov bekapcsolasara neked kell figyelni. Ez alol kivetel 
az
oktato, akivel vezetni tanulsz.

Valaki irta (bocs, de nemtudom ki):
> Hanyszor fordul elo, hogy megnezem, nincs ott senki.
> Ket masodperc mulva pedig - " Hu a francba ! Ez honnan kerult elo ? "

Hat tegnap pont ez tortent velem. Hajnal negykor fordulok ra a Margit hidra a
budai oldalon. A mellettem levo savban, jobbra mogottem egy jo ideje egy 
rendorauto poroszkalt. Mire rafordultam a hidra, ehy Opel Astra taxi elhuz 
mellettem. A semmibolt jott elo, a rendorauto viszont eltunt. Mondom magamba,
mi a franc, ezek a kocsik csak ugy atalakulnak?

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail 1: 
E-mail 2: 
+ - Re: *** HIX AUTO *** #418 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szélvédőmön 4 kavicsfelverődést megélt pontocska van.
> Ezért megbüntethet a rendőr?
Nem, de ha nem csinaltatod meg akkro tovabbreped es vehetsz uj 
szelvedot..
+ - Re: aksi, dizel fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> fogok venni -- bar igen valoszinunek tartom, hogy most mar
> minden uj akkumlatort szandekosan 3-4 evre terveznek, hogy
> nagyobb legyen a fogyasztas.

Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy a normal akkuknal a nagy
inditoaram es a hosszu elettartam gyakorlatilag egymassal
ellentetes tervezesi tenyezok.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #417 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudomasom szerint a szerves alapu motorolajok erosen
> nedvszivoak. A vizpara tonkreteszi. Emiatt kell evente, de
> legfeljebb ketevente cserelni. Ha szintetikus olaj van benne, akkor
> tarthato a tipusra ajanlott X ezer km-enkenti csere.
Ajjajj, mi kb 7 evente cserelunk a kispolszkiva olajat.. bar 1 eve nem volt 
az
auto beinditva, garazsban all letakarva, 4 faronkon hogy a 
kerekeket ne terhelje az auto sulya... 
Bar anyamek filoznak azon, hogy eladjak, de egy 14 eves ellenben 
16e km-t futott kispolszkiert is csakannyit adnanak mint egy 100e-
t futott joszagert.. :(( 

AntForce
+ - Kompressziómérő (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Lenne egy fogós ravasz kérdésem: 
Láttam egy üzletben kompressziómérőt, és mivel a kocsi nem megy, és nagyon
füstöl, megmérném, hogy már egyszerűen ennyire kopott szegénykém (egy
generál elég érzékenyen érintene), vagy esetleg adagoló/porlasztócsúcs
gondja van. A kérdés: egy kompressziómérő ugyanúgy jó dízelhez is, mint
benzineshez? Ugyanis a használati utasításon nagyon előzékenyek, csak ez az
egy info nem szerepel benne. Mondjuk, ha a gyújtógyertya kicsavarását
behelyettesítem a porlasztócsúcs kitépésével, akkor műxik a dolog? Ha jól
emlékszem 22 bar-ig mér a kütyü, ennél nagyobb nyomással nem hiszem,hogy
számolni kell. Aztán már csak azt kéne kideríteni, hogy az 1.7D Ritmonál
mennyi a gyári érték, és már meg is vagyok. Tudom,hogy műhelyben elvégeznék
ezt, de érzésem szerint többször is, ill. más autónál is szükségem lenne a
szerkezetre, így szerintem egyszerűbb/olcsóbb megvenni. Ha vki tud segíteni,
azért előre is thanxx, magánban vagy ide, hali:


M.a.f.f.i.a. Zolee
+ - lada 2107 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnek infokat kerni a fenti tipusrol .
Mire erdemes odafigyelni a vasarlasnal ,
tipushibak es , hogy milyen szolidabb
/utcai/ tuningok leteznek .

Elore is kosz a valaszokat ./lehet maganban is/

Krisz
Email : 
+ - Sibeda ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy hirdetesben lattam a felszereltsegek kozott a " sibeda "-t, mi ez?
Eddog azt hittem, hogy szinte minden kutyut, "extrat" ismerek, de ez
kifogott rajtam.

Koszi a felvilagosutast !

Andras
+ - Valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  wrote:
>4. Vegre a varosban vagyok. Elottem egy
>teherauto, tokig megrakva teglaval. Fekez, semmi,
>gazol semmi. Ok, akkor megyek kozelebb, erre
>megindul 15 tegla. Satufek, kormany ki,
>15 tegla mellemesik. Huhhhh.
>Apropo, mit kell csinalni, ha radesik a tegla?

Szerintem imadkozz, de gyorsan! :-)))

Zoli
+ - Re: Suzuki 160 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>"(Suzuki 160-nal belsoben :-)))"
>Na igen. Múltkor láttam ilyent, enyhe emelkedo és már nem is 160.... A
>suzukis csak egyenes uton es lejton bírt 160 körüli tempót. Én meg mindig
>elozhettem meg mikor lassult, utánna meg o elozött engem. Lehet Te voltál.

Biztos nem en. Amugy lejton 180-al verem a 2000-es Nissan Primerat.
Emelkedon meg barmikor tartom a 140-150-et. Na, nem nagypalyazok inkabb,
ugyis felesleges. De azert a 125-osre nem vagnek fel ilyen dumaval, meg ha
nem is azzal voltal.Na mind1, inkabb hagyjuk!

Udv:
Csaba
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs, tudom ma kicsit sokat vagyok, de meg valami.

Ugye a matrica kirakasa nem azt jelenti, hogy minden szabalyt be is
tartunk??? :))))

Mert akkor sajnos inkabb inkognitoban maradok.

Csaba
+ - Autopalya utazosebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mas a helyzet mondjuk a nemeteknel, ahol ugye 180 meg boven belefer az
>utazosebesseg kategoriaba.

En amikor a Nemeteknel jartam tavaly nyaron, atlag 160-al vegig a belso
savban lehettem. Nekem az volt a tapasztalatom, hogy nem sokan hasznaljak ki
a "szabadsagot". De aki kihasznalja, az nagyon!!

Udv:
Csaba
+ - elozes, KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello,
> 
> 
> <Ezt már egyszer megkérdeztem, de erre senki se válaszolt. Ha a
> mellettem
> <vagy mögöttemülők nem kapcsolják be az övet, annak ellenére, hogy az
> <autóban van hátul is öv, és a rendőr megállít, akkor a jobboldalon
> elöl
> <nem becsatolt öv (lakott területen belül ) és a hátul be nem csatolt
> <övért (lakott területen kívül ) szólhat e? És ha szól megbüntethet -e
> ,
> <és ha megbüntet akkor kit ? Az utast vagy a sofőrt? Bocs, ha zavaros
> <volt.
> 
> Krisz, ha jol emlekszem, most vizsgaztal. Akkor viszont eleg
> gyorsan felejtesz :-)
> 
> A sofor felel MINDENERT, ami a vezetessel kapcsolatos. Ha 
> egy kocsiban van biztonsagi ov, akkor mindenku koteles 
> hasznalni. Elol, hatul, kozepen, felul, alul, kinn, benn.
> Bizony, megbuntethet. Es meg is fog :-(
> 
> <Ya és én is mindíg az emelkedőn felfelé előzök. Mondjuk a 105 Le-s
> Opel
> <Astrával (1.6 Si) megtehetem. De ha olyankor kipofátlankodik valami
> 
> Erdekes filozofia. Remelem rosszul ertem a dolgot,
> mert ha jol, akkor Veled valami gond van...
> Ird meg azt is, mit teszel, ha egyszer csak valami
> kamion megjelenik a domb tetejen, kb. 10-20 meterre
> toled. Szoval remelem, hogy itt egyiranyu utra gondoltal :-))
> 
< ÉS ÉN KI MERNÉM TENNI, HOGY ÉN ÁTENGEDEM A GYALOGOST A ZEBRÁN.

Hat ez valoban orvendetes. Vegre valaki, aki nem 
szegyenli a szabalyok betartasat. Nem semmi.

> Csaba
> 
>
+ - ELozes + kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,


<Ezt már egyszer megkérdeztem, de erre senki se válaszolt. Ha a
mellettem
<vagy mögöttemülők nem kapcsolják be az övet, annak ellenére, hogy az
<autóban van hátul is öv, és a rendőr megállít, akkor a jobboldalon elöl
<nem becsatolt öv (lakott területen belül ) és a hátul be nem csatolt
<övért (lakott területen kívül ) szólhat e? És ha szól megbüntethet -e ,
<és ha megbüntet akkor kit ? Az utast vagy a sofőrt? Bocs, ha zavaros
<volt.

Krisz, ha jol emlekszem, most vizsgaztal. Akkor viszont eleg
gyorsan felejtesz :-)

A sofor felel MINDENERT, ami a vezetessel kapcsolatos. Ha 
egy kocsiban van biztonsagi ov, akkor mindenku koteles 
hasznalni. Elol, hatul, kozepen, felul, alul, kinn, benn.
Bizony, megbuntethet. Es meg is fog :-(

<Ya és én is mindíg az emelkedőn felfelé előzök. Mondjuk a 105 Le-s Opel
<Astrával (1.6 Si) megtehetem. De ha olyankor kipofátlankodik valami

Erdekes filozofia. Remelem rosszul ertem a dolgot,
mert ha jol, akkor Veled valami gond van...
Ird meg azt is, mit teszel, ha egyszer csak valami
kamion megjelenik a domb tetejen, kb. 10-20 meterre
toled. Szoval remelem, hogy itt egyiranyu utra gondoltal :-))

Csaba
+ - re volvo tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha kenyelmes es  eros Volvot akarsz venni akkor a 300-as szeriabol ne vegyel.
 Vannak ugyan eros modellek koztuk, de a kaszni az eleg kicsi. Ajanlanam 
inkabb a 700-as, vagy a 900-as tipust. Ezek meg "igazi" Volvok. Motor elol 
meghajtas hatul. Nagyon tartos motorjuk van, nem egy versenyauto, de 160-as 
utazot nyugodtan tartja es meg van benne tartalek az elozeshez is. Ha 
normalisan hajtod 130-ig
8 literrel elmegy, ami egy 2,3 motortol nem rossz, plane ha Veled egyutt 
masfel tonnat kell mozgatni.
Az alkatreszek is ezekhez a tipusokhoz a legolcsobbak, legalabb is itt 
Svedorszagban.
A hathengeres motorvaltozatot (V-6) sem igazan ajanlom, mert ezek francia 
motorok. Sok gond van veluk, es rengeteget fogyasztanak.

Remelem tudtam valamit segiteni.
Sikeres autovasarlast kivanok:
Aladar
+ - Lengyel kaland (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Svedorszagbol Magyarorszagra utazom nemsokara Lengyelorszagon keresztul. 
Sokszor megtettem mar az utat korbe, Dania-Nemetorszag-Ausztria. Most azonban
 a kalandot keresve a fenti uton megyunk. Tudtok valami tanacsot adni milyen 
buktak vannak. Meg is akarunk allni valami szallodaban is. Kell-e zoldkartya 
(biztosito) ? Stb.

Kosz Aladar
+ - Aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Hallottatok mar hasonlo esetrol? Kiautoztak a
>tankot, aztan otthagytak a kocsit mindent
>bennehagyva a kulcsot kiveve.
Igen. Nekem megfujtak a renaultot a Balcsin a telekrol, amig vacsorazni
voltunk (mivel ittam nem vezettem). A szemetek a setaloutca kozepen
hagytak. Masnap a zsaruk ebresztettek, hogy megvan a jargany, azonban
beszallitottak, mert tilosban parkolt. Nekem kellett kifizetni a
buntetest es csak kb 1 ev utan kaptam vissza. (Ramenos voltam es
fiatal.)

>Az aksikkal kapcsolatban en is adnek egy tippet: az en Skoda
>120-asomban egy 54434-es 44 Ah-s Varta teljesit szolgalatot.
>1991 oktoberi, tehat iden osszel lesz 8 (NYOLC) eves. Ilyen koru,
>meg mukodo aksirol meg nem hallottam az enyemen kivul.
Nekem 81-es aksi volt a verdaban (gyari Renault) 4 evvel ezelott.
Sogorom meg mindig hasznalja :) Egyebbkent en sem akartam elhinni, de
mukszik. Bar az is igaz, hogy karban volt (van) tartva.

Mas: Mindig is tudtam, hogy mennyit szamit, hogy ki vezeti az autot.
Kolcsonadtam az automat kb 500 km erejeig. Az eredmeny katasztrofalis.
Nem ertem, hogy tudott 10 litert fogyasztani, mikor nekm 8.6 a Pesti
harcok kozepette. Fokent azert nem ertem, mert a baratnommel hasznalva
ennyi, pedig o meg csak 2 eve vezet es nem erzi mikor lehet es erdemes
valtani. (Az orat figyeli, nem az utviszonyokat.) Most 420-nal allok
tankolas utan es meg nem villog a tartalek lampaja. (kb meg 100km van
benne.) Szamomra ez hihetetlen, mert neha en is odalepek neki.
Ki szereti az autojat es milyen tipusu az auto? Kivancsi lennek, hogy
hanyan vagytok megeledve a verdaval.

Frescho
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy 1984es MAZDA626 coupem van. Rengeteg gondom van a fut=F3m=FBvel.
(els=F5kerekes) Ha valaki tudna nekem javasolni egy olyan szerel=F5t, aki=
 jap=E1n =

aut=F3kkal =E9s bontott, vagy fel=FAj=EDtott alkatr=E9szekkel foglakozik =
(=E9s van sz=EDve), az m=E1ris =

megnyerte a Peugeot 406-ost. Beker=FClt els=F5 k=F6rben a nyertesek k=F6z=
=E9. Kaparja =

le a falat =E9s ha alatta t=E9gla van, akkor indulhat a k=FCl=F6n sorsol=E1=
son is. Aki =

gyorsan v=E1laszol nekem, az megnyerheti a gyorsas=E1gi k=FCl=F6nd=EDjat =
is. Az =

emilben mell=E9kelem az aut=F3 kulcs=E1t is!

Ha valaki tud seg=EDteni, akkor azt k=E9rem, hogy a =
-re is =

k=FCldje el, mert nem vagyok a list=E1n.

k=F6szi
bie

Ui: v=E1rom ilyen kor=FA MAZDA tulajdonosok level=E9t is eszmecsere c=E9l=
j=E1b=F3l
van tapasztalatom :(=

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS