Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 163
Copyright (C) HIX
1998-10-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Halogén? (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Tata (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Hello! (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Olasz csomitarto, lopas autobol (mind)  25 sor     (cikkei)
5 Re:...igen jok ahhoz kepest... (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Fiat Croma (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Korrozio (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Autok a Fiat-tol Torinobol (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Skoda tuning (mind)  31 sor     (cikkei)
10 riasztó (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Koszonet szamara ugyben (mind)  7 sor     (cikkei)
12 Nehany aprosag (mind)  43 sor     (cikkei)
13 Ga'zos (mind)  32 sor     (cikkei)
14 teli gumik eladok (mind)  8 sor     (cikkei)
15 halogen (mind)  42 sor     (cikkei)
16 Re: elektromos... (mind)  31 sor     (cikkei)
17 Re: csomagtarto zar (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Re: Shell vs. mas kutak (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #162 (mind)  118 sor     (cikkei)
20 matrica (mind)  18 sor     (cikkei)
21 Trabant (mind)  23 sor     (cikkei)
22 Re: Ford Sierra 1.8 TD (mind)  46 sor     (cikkei)
23 olajcsere / dizel vs. benzines auto (mind)  36 sor     (cikkei)
24 kutak (mind)  4 sor     (cikkei)
25 tuning (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Halogén? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



Úúúúúúúúúú, tényleg! A halogén, az nem egy gáz, hanem a nemesgázok
összefoglaló neve.
Pedig higgyétek el, ötös voltam kémiából, csak hát már régen volt, és
hirtelen leirtam, amit
gondoltam. (egy szép nagy baromságot)

Ádám
+ - Tata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ismeri valaki az indiai Tata autot?
Azon gondolkozom, hogy ilyen tipust veszek, de nem szeretnem 
elhamarkodni. Ha valakinek van errol tapasztalata legszi dobjon 
meg egy e-maillel. )
Ferenc Andras

+ - Hello! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Manta A, citromsarga, gyonyoru.... - ilyenbol nemsok van.
Nekem van csak nem sarga, hanem kekes-zold :)

>Es tokeletesen igazuk van. IC-ket ketfele tokozasban lehet beszerezni:
>keramia es muanyag. A keramia porozus, az nem diffundal at rajta, ami nem
>akar. A muanyaggal is az a baj, hogy a hidrogen atdiffundal rajta. Az IC
>kivezetesei ugyanis aluminum drottal vannak osszekotve a sziliciummal, es
>mivel a chip belsejeben nincs levego (amitol egy igen strapabiro
>oxidreteg
>keletkezne az aluminiumon), a hidrogen korrodalja az aluminiumot, mivel
>magasabb a redox-potencialja. Aztan x ev mulva az Al olyan vekony lesz,
>hogy nem birja ki az a'ramot es elolvad mint az olvadobiztositek.

Ez komoly, hol olvastad? En meg ugy tanultam, hogy aranyat hasznalnak
aluminium helyett, de a tobbi altalad leirt dolognak is kivancsi vagyok a
forrasara!

Csao:
			Gergo

**************************************************************
*      ,                                                     *
*     Zaruba Gergely MSc.Of CS.    PhD. Student of the       *
*         High Speed Networks Laboratory on the              *
*     Department of Telecommunications and Telematics,       *
*            Technical University of Budapest                *
*                                                            *
* e-mail:             Tel:+(36) 1 4633119   *
* http://hsnlab.ttt.bme.hu/people/pages/zaruba.gergely.html  *
**************************************************************
+ - Olasz csomitarto, lopas autobol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Olaszorszagban a piros lampanal a csomagtartokat szoktak regebben
>>kipakolni - azota az olasz kozponti zarak a csomagtartot csak zarjak,
>>nyitni neked kell kulon gombbal v. kulccsal.
>Errefele szerencsere meg nem nagy divat ez a fajta kipakolas, igy a
>hetvegen egy laza mozdulattal meg is szuntettem eme fogyatekossagat
>az automnak. Engem irtora zavart, hogy mikozben a csalad ki-be maszkat
>az autoba, mindig mehettem en is kinyitni a csomagtartot (es persze
>leallitani a motort).

Nekem a Lanciaban egy gomb nyitotta...

Nalunk viszont az kezd elharapozni, hogy beallnak a kocsi melle ketten
egy motorral, majd amikor valt a lampa akkor a hatso betori az uveget es
viszi a taskat, vagy amit eler! Ugyhogy vigyazzatok!!

Udv:
Csaba

*****************************************
http://www.extra.hu/denver_2000
*****************************************
        HTML, ekezet kuldheto!
*****************************************
+ - Re:...igen jok ahhoz kepest... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap olvastam:

>generalt). A 2,3D Sierrak (es 2,5D Scorpiok)(Peugot motor) viszont 
>igen
>jok ahhoz kepest, hogy francia motor van bennuk.

Szerintem kar megbantani masokat azzal,hogy indokolatlanul 
megjegyzeseket teszunk bizonyos tipusokra. 
Mint egy regebbi szambol kiderult, van aki a japan autokra eskuszik.
En szeretem a francia autokat, es nem csak azert mert gyonyoruek a 
Bertone, Pininfarina formak, de a Peugeot diesel motorok igen-igen 
jok is. (Azt hiszem ezt el lehet hinni annak, aki 3 diesel VW Golffal 
700-800 ezer km-t autozott, es jelenleg egy Citroen ZX 19 TD-vel jar, 
nem kifejezetten kimeletes uzemmodban!)
Ez egy annyira jo kis forum, mindig tanulok valami ujat, orulok ha 
egy szakember levelet latom, de idonkent elmegy a kedvem tole, ha egy 
kotozkodo hangvetelu leveliro, cinikus megjegyzeseit olvasom 5 
oldalon keresztul. (ez nem a fent idezett level irojara vonatkozik)
Sziasztok!
                               Zsolt
              
              -  Nothing Moves You Like A Citroen  -
+ - Fiat Croma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap lattam egy Fiat Croma 2 literes turbos benzinest. Erdekelne, hogy van-
e valakinek ilyenrol tapasztalata (menetteljesitmeny, stb.).

Ha lehet, maganba kerem a valaszt!

Elore is koszi:
                Winnie, the Pooh
                    --\></--
                    --/><\--
+ - Korrozio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nagyon neki vagyok keseredve. Az Opelem a szokasos opeles
helyeken rohadozik. Mar voltam nehany karosszeriasnal, de
piszok magas arakat mondtak a javitasra. Raadasul azzal
biztatnak, hogy ha a javitoivek nem is, de a hegesztesek
helye egy even belul ujra rozsdas lesz. Akkor meg mire jo
az egesz?
Van valakinek otlete? Allitolag nem csak hegesztessel, hanem
"cinezessel" is lehet javitani.
Csinaltatott valamelyikotok ilyen javitast, vagy tudtok olyan
helyet ahova erdemes menni?

***********************************
    Akos   
***********************************
+ - Autok a Fiat-tol Torinobol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akit erdekel komolyabban  Fiat - tol autok foleg kereskedoknek (mivel az ar
jobb nagyobb csomagokban)
Foleg 4-8 honaposak 1 evesek, de van mas korosztaly is.
Elsokent kereskedoket keresunk.
Amugy minden mas kereskedelmi temaban utazunk.
Tehat ha olcson es gyorsan cipo- es autogumikoptatas nelkul jo
onformaciohoz akar kerulni ne keslekedjen!!!!

Gazda Gabor
Torino
011-202302
0368-3342723


+ - Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello 

Egy kicsit megkesve csak most tudok irni skoda ugyben. Velemenyem szerint az, 
hogy az S105-re milyen legszurot raksz majdnemhogy tok mindegy. En a sajat 
skodammal probaltam ugy jarogatni, hogy levettem a legszurot es nem ereztem 
semmi kulonbseget a menettulajdonsagokban. Marpedig legszuro nelkul megy elvile
g 
a legjobban. Szoval ezt en ezt csak penzkidobasnak tartom, legallabbis ezen 
tipus eseteben. Szerintem csereld ki a gyujtast elektronikusra kb 7e forint es 
vegyel olyan gyujtokabelt amit meterre adnak barmelyik autosboltban. Kivul piro
s  
belul rez, csak le kell darabolni az eredetivel kb azonosra es betekerni a 
pipakba.
Erdemes kicserelni a vezermutengelyt is az sem egy oriasi munka es nem is kerul
 
sokba. Egy tuning tengely kb 10e ft, es egy nap alatt ki is lehet cserelni, en 
is minden tapasztalat nelkul kottabol csinaltam es csodak csodaja mukodott 
miutan osszeraktam.
Nekem ezzel a ket atalakitassal az S100-am egyszeruen csodakat muvel, pl 
kettesben 75-ig lehet huzatni a 23 eves gepet, nagyokat lehet vele alazni stb. 
:)

Ha erdekel komolyabban az egesz tema, vagy akarsz okos tanacsokat hivd fel a 
Skoda Klubbot: 276-7222 reggel 8-10-ig, es keresd Krisztiant.

Udv

						Kreiter Balazs
(S100, S110R coupe)

Ui: En is szeretnek egy matricat.
+ - riasztó (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Alfa 156-ba szeretnek egy riasztot utolag beszerelni, milyen tipusú legyen?

Pitex

+ - Koszonet szamara ugyben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt listatagok !

Ezennel szeretnem megkoszonni  a reszemre erkezett segito szandeku leveleket a 
szamara'mmal kapcsolatosan.
Remelem, hogy amit javasoltatok abbol valamelyik tipp bevalik.

Meg egyszer koszonom mindenkinek: Medve Peter
+ - Nehany aprosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az elmult szamokban itt-ott elhangzottakhoz szeretnek hozzafuzni par 
dolgot:

HIX-matrica: en is csatlakozom azokhoz, akik jonak tartjak, tamogatom 
az otletet es varom a folytatast.

Kozpontizar es csomagtarto: pl. az Opelnel (Astra sedan) opcionalis, 
hogy a kozpontizar hasson-e a csomagtartora is, a zar egyik allasanal 
nyilik a tobbi ajtoval es a tankfedellel egyutt, ha 90 fokkal 
tovabbforditva veszem ki a kulcsot,  akkor utana csak kulon nyilik 
(en biztonsagi okokbol igy hasznalom).

16 V felirat: valaki multkor azt irta, hogy az Opel kvazi henceg 
vele, mert a legujabb modellekre is kiirja, mintha ez olyan egetvero 
ujdonsag lenne. Kivancsiva tett ez a megjegyzes, mert ugy emlekeztem,
hogy nem csak naluk van ez igy. Azota nyitott szemmel jarva, tovabbi 
autok hangsulyozottan uj modelljei kozul is sokakon szerepeltetik, 
pl. Ford tobb modellje, Fiat, stb.

Kutak: Szerintem (es az eddigi velemenyek is ezt tukrozik) alapjaban
szubjektiv szempontok dontenek (kiveve ha valahol tenyleg vizezik a 
benzint), tehat milyen a kiszolgalas, a kornyezet, shop, mosas 
minosege/ara, stb. Es meg egy fontos dolog: melyik tarsasag milyen 
adalekokkal "javitja fel" a nagyjabol hasonlo minosegu uzemanyagot 
(inkabb benzinre ertem, mert a dieselrol nincs tapasztalatom). Nalam 
egyertelmuen az Aral bizonyult a legjobbnak, korabban pl. a 
kispolszkinal egyertelmuen csokkent az amugy sem nagy teljesitmeny, 
ha mast kapott. Ugyhogy en evek ota rendszeresen naluk tankolok, es 
meg soha nem csalodtam. Motorolajat viszont nem naluk vettem.

Es vegul egy kerdes: tudja valaki, hogy a feleves Astramban (GL, 
1.4-es motor, X14NZ) milyen gyertya lehet (jo, tudom, vegyek ki egyet 
es nezzem meg, de nem akarok hozzanyulni, a gepkonyvben pedig nem 
talaltam). Azert erdekes, mert amennyire tudom, valoszinuleg Bosch, 
de nem 4-polusu, ugyanakkor a szervizkonyvben 60.000-nel szerepel 
gyertyacsere. Lehet egy hagyomanyos gyertyanak ilyen hosszu 
elettartama? A 4-polusurol mintha azt olvastam volna, hogy az arra 
vonatkozo 60.000 kivetelesen jo elettartamnak szamit. Ha hagyomanyos 
van benne, erdemes-e kicserelni 4-polusura (az ara a metroban kb. 
3.300 Ft, tehat nem egy vagyon).

Koszi,
Viktor
+ - Ga'zos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
     
     >> xenon gáz van
     >> halogén helyett, mert tényleg sokkal jobb.
     >Regen erettsegiztem kemiabol, de meg emlekszem ra, hogy a gazok
     >egy csoportjat illetve a periodusos rendszer egyik oszlopat halogen
     >gazoknak hivjak. Ezek a kovetkezok:
     >Helium, neon, argon, kripton, xenon, radon.
     
       Bizony regen lehetett es foleg csoda, hogy atmentel. Ui. nem csak Te
     de mas is konzekvensen keveri a nemesgazokat a halogenek csoportjaval.
     
       A kulonbseg nem nagy ;-)  : a halogenek a legagreszivabb nem femes 
     elemek (fluor, klor brom, jod)  mig a nemesgazok a legpasszivabbak.
     
       A zavar ott van, hogy vannak nemesgaztoltesu izzolampak pl. a Brody 
     (?) fele kripton toltesu lampa es vannak halogen (jod) gazzal ellatott
     pipicsek. Nem is beszelve arrol, hogy a jod normal allapotban szilard,
     ugyan trukkos fiu mert szublimalni tud de alapvetoen nem gaz.
     
       Magan jellegu kerdes: mintha akadt volna lampa ugyben egy kompetens 
     HIX-es. A halogen mukodese a wolframszalas korteben nagyjabol tiszta 
     de mit csinalnak a nemesgazok egy izzolampaban?
     
     Mas.
     
       A kulso tukor futhetosege lenyegi dolog. Ha jol tudom mar a 
     FAKARUSZ-oknak is regen futhetok voltak a kulso tukrei. Az ablakemelon 
     lehet sokat vitatkozni. Szerintem az inkabb kenyelmi valami.
     
     
     SaZ
+ - teli gumik eladok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van 4 db 195x65-os Goodyear Ultra Grip 4-es teli gumim 15-os otlyuku
lemezfelnire szerelten 5-os vagy 7-es BMW-re jo. Kb. 10ezer km-t futottak,
az autot meg tavasszal a nyari gumikkal adtam el.

Iranyar 15eFt/db, alkudni foleg akkor lehet, ha mind a 4 kell.

udv
andor
+ - halogen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>xenon gaz van halogen helyet
>Ez vicces. A halogen az nem egy gaz, hanem gazok csoportja. A Mendjelejev
>fele periodusos rendszer utolso oszlopaban talalhatoak es a legstabilabb
>gazok. A xenon is itt helyezkedik el.


Eddig csak csendes olvasoja voltam a listanak, de most billentyuzetet kell
ragadnom.
A halogen elemek (Fluor, Klor, Brom, Jod, ) a periodusos rendszer utolso
ELOTTI oszlopaban
vannak. A Xenon, tarsaival (Helium, Neon, Argon, Kripton, Radon) a
NEMESGAZOK csoportjat
alkotja. A ket csoport gyokeresen eltero kemiai tulajdonsagokkal
rendelkezik. A halogenek
igen aktiv, reakciokepes elemek (ld: klortartalmu fertotlenitoszerek),
azonnal reakcioba lepnek
mas elemekkel, vegyuletekkel. A nemesgazok ellenben teljesen inaktivak,
csak kulonleges
korulmenyek kozott (magas homerseklet, nyomas, stb) reagalnak, a
termeszetben atomos
allapotban leteznek (a tobbi gaz vegyuleteiben, vagy molekulákban).
A halogentoltesu izzokba igen kis mennyisegben valamelyik halogen elemet
(azt hiszem a
Bromot v. a Jodot) toltik. Amikor az izzoszalon aram folyik keresztul, a
szal felizzik olyan magas
homersekletre, hogy igen hamar elegne, ha nem akadalyoznank meg ezt
valamilyen modon pl.:
legritka terrel (ld: normal izzolampak) vagy halogentoltessel. A
halogenlampak magasabb homersekleten
uzemelnek, mint a hagyomanyos izzok (ezert adnak tobb fenyt), viszont ezen
a hofokon a fem mar parolog.
Az izzoban a parolgo fem a kvarcuveg buran (hideg zona) lecsapodik, majd
azonnal reakcioba lep a halogen
elemmel. Az izzoszal kornyezetben (forro zona) a vegyulet viszont elbomlik,
a fem visszaepul a szalba, a
halogen pedig ujra reakciokepesse valik. Tehat egyfajta korforgas alakul ki
az izzoszal ésa bura belso felulete
kozott, igy nem parolog el a szal.
A nemesgaztoltesu lampak, ha jol tudom, kicsit más elven mukodnek, de ennek
utana kell neznem.

Udv: Zoli
+ - Re: elektromos... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A legutobbi forduloban mar megint felvetodott egy problema a kozponti
zarral kapcsolatban:

> >Egyik baratomtol hallottam, hogy Amerikaban erre a problemanak a
> >megoldasara olyan kozponti zarakat szerelnek be, amik ha a delikvens 15
> >mph- nal lassabban megy, akkor azonnal lezarja osszes ajtot, ha felgyorsul,
> >akkor meg kinyitja (Hogy ennek mi ertelme van, meg nem jottem ra :)) )
>
> Ez igy hulyeseg, mert ha karamboloztal akkor hogyan szabditanak ki? (ui. az
> auto sebessegekisebb, mint 15mph) Ez igy nagyon nem logikus. Vagy ha leall
> a motor, akkor kinyilnak az ajtok? Hm...
>
Ez a valo eletben a kovetkezokeppen van:

1. Kicsit karamboloztal es magadnal vagy:  felhuzod a pockot, es
kinyitod az ajtot.

2. Nagyon osszetoted magad, es eszmeletlen vagy: Az a pofa aki ki fog
szedni, egy laza mozdulattal beveri az ablakod (teged nem fog/tud
megkerdezni, hogy akarod-e:-), felhuzza a pockot.....

3. Megjobban osszetorted magad/csak az ajto zuzodott meg: akkor akar be
van reteszelve akar nem az ajtot ugy sem lehet kinyitni, johet a flex...

Amugy balesetmentes utat....

Koronczay
--------------------------------
mailto:
http://www.inext.hu/hft/
Tel://06.30/950.310.7
+ - Re: csomagtarto zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
> >Olaszorszagban a piros lampanal a csomagtartokat szoktak regebben
> >kipakolni - azota az olasz kozponti zarak a csomagtartot csak zarjak,
> >nyitni neked kell kulon gombbal v. kulccsal.

>Errefele szerencsere meg nem nagy divat ez a fajta kipakolas, igy a 
>hetvegen egy laza mozdulattal meg is szuntettem eme fogyatekossagat
>az automnak.

A Peugeot-nal (es biztosan mas gyaraknal is) ez gyarilag ugy van
megoldva, hogy mindket modon kezelheted: zarhatod a kozpontzi zarral
egyutt, de ha akarod, kulon is zarhato.

Udv: Karoly
+ - Re: Shell vs. mas kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tibi irta:
>  Sokan dicserik Shellt. Ott biztosan mas emberek uzemeltetik.
Szerintem is pont itt van az eb elhantolva! Sokan dicsertetek az
Aral-t, en megsem megyek tobbe Aral kuthoz, jollehet NEM az osszes
Aral kut rossz, csak az az egy, ahol par eve (a torveny ellenere)
adalek nelkuli gazolajat kaptam (kaptunk tobben), minek eredmenye-
keppen telen gyonyoruen beledermedt az Audiba... Eredmeny ket het
kocsi nelkul, meg kellet varni, mig melegebb lesz :)) Reklamacio?
1. minek? 2. ki a fene orzi meg a nyugtat?
Tehat racionalisan megitelve termeszetesen nem az osszes Aral a
szemet, csak az az uzemelteto, aki ki tudja, honnan, melyik ukran
maradekbol toltotte fel a kutat...
Udv: Karoly
+ - Re: *** HIX AUTO *** #162 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Felado :  [United States]
>Temakor: Oktanszam ( 8 sor )

>Sziasztok, szerintetek mit okozhat az, ha egy kocsiba kisebb oktanszamu
>benzint tankolunk mint amire gyarilag terveztek?  A faterom mostanaban 91
>-est tankol a 1985-os VW Polo-jaba takarekossagi okokbol.(olmozott benzin
>kene hozza gyarilag (asszem 98-as vagy 95-os)) Igazabol en nem ereztem rajta
>semmi valtozast (eddig is nagyon lusta volt az auto) de nem tudom nem-e art
>a motornak?

Ug ytudom, hogy kopogni kezd tole, MEg ne kerdezd, hogy mi hol mere meddig,
hallottam. Az opel astrakba 95-os ajanlott, de ha valaki mindenkepp
ragaszkodik a 91-eshez, akkor van e celra egy "kodolo kapocslo" (a fene a
gusztusat a tolmacsoknak) amibol tudja az elektronika, hogy eppen mit iszik
a motor es aszerint vezerli. De ki van kotve, hogy ez esetben kimelni kell,
nem illik a padlon tartani a gazpedalt, porgetni a motort stb :))))


********************************************
>Felado :  [Austria]
>Temakor: Erdekes eset ( 39 sor )

>Egy kedves (holgy)ismerosunk a kovetkezokepp jart a kozelmultban:
>Nemetroszagban valaki belement a kocsija hatuljaba. A biztositok
[..]
>sztorinak, hogy a Dunantul egyik legnagyobb markakereskedeseben mi-
>lyen modon kezelik az ugyfelet. Erre szo nelkul elfogadtak a holgy-
>nel levo 200 ezer Ft-ot, s a kocsit megjavitva hazavihette...
>A tanulsagokat mindenki vonja le maga!:))
>Rejtveny: mennyi lehetett a REALIS szamlaosszeg?
>   a - kevesebb, mint 160 ezer,
>   b - 160 ezer,
>   c - 160 es 200 ezer kozt.
>Tobb logikus valasz nem letezik! :))

De, egy van :) A fogyasztovdelmisek tudjak pontosan, de az atveteli
elismervenyen, vagy eloszamlan, szoval azon a papiron, amiert cserebe a
szerelok visszadjak a  kocsit, szereplo varhato osszeget tudtommal max
10%-al lehet tullepni. De mivel a nemet biztositosok nagyvonaluak, ezert a
szerelok tudhattak, hogy szinte barmit kifizetnek: ertekvesztes, teljes
javitas, a javitas idejere taxxi vagy kolcsonauto....

Egyebkent nekem is 150 lepesdre tippeltek a kocsim javitasat es megis 226
lepedo lett. Elegge pofara estem, mert pentek keso delutan kozoltek, hogy
"picit" tobb lett :) A biztosito az utolso fillerig fizetett, sot meg nehny
taxiszamla is belefert volna, de annyira nem vagyok pofatlan :) Szoval ha
kulfoldi biztosito is bene van a jatekban, akkor mindig valahogy megno a
szamla :) 



********************************************
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: motorszam ( 77 sor )

>Masnap elmentem a Policera a hadnagyhoz jegyzokonyvet irni...
>Erkezeskor leultetett, mint kesobb kiderult _nem_ udvariassagi
>okokbol...
Semmi gond, majd osszedobjuk a lovet 1 kg narancsra es 1 liter benzinre es
majd bekuldjuk  :)))))  bocsika
Az ilyen nagyon ciki tud lenni, foleg ha mondjuk az alvazszammal tortenik
ez. Elveszik az autot is esetleg, es se penz, se auto.....



***********************************************
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Olajcsere ( 58 sor )


>Vissza az APIhoz :
>"S" - service, azaz benzines motorokhoz
>"C" - commercial, azaz Diesel motorokhoz - en is tudom, hogy nem ezt
>jelenti a szo.

ez az osszes szabvany benne van az AutoPress cimu ujsagban reszltesen, ha
valakit erdekel


>Ha a motor SF-es olajat ker, akkor felesleges bele az SG.
kerdesem ezzel kapcsolatban:

a suzukihoz ketfele ajanlat van: shell helix plus, 10W40, SH
vagy Shell helix standard 15W40, SG
Hozzatartzozik, hogy a shell  a hivatalos olajszallitojuk...:))

Most Castrol GTX-3 Protec, SJ fokozatu (ennel magasabb szint meg nincs) van
benne, es ez sokkal lassabban sotetedik, mint az, amit markaszevizben
raktak bele kotelezo szerviz alkalmaval. 
Miert?



**************************************************
>Felado :  [United States]
>Temakor: lopas, izzo ( 22 sor )

>Vettem a hetvegen Philips Premiumot en is, a Coraban meg mindig
>990. Meg meg sem neztem, de hogy is van ez, hany izzoszal ezekben
>a haromfele (helyzetjelzo/tompitott/reflektor) fenyhez? Ketto v. harom?
>
>BGabor

Hmmmmmm. Ne haragudj, hogy megkerdem, de hogy mentel at a jogsi
megszerzeshez szukseges muszaki, avagy mostanaban biztonsagos uzemeltetes
vizsgan? :)



Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.03*
************************************************
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Auto-sokk!

Nagyon jo otlet a matrica!!!!
A javaslatom, vagy ahogy mar irta valaki, egy egysoror szoveg 
"HIX-AUTO" felirattal, mint a markakereskedeseknel! IMHO ezzel az a 
baj, hogy nem olyan "feltunoen" eszreveheto!!!
Szerintem jobb lenne, ha egy kor alaku matrica benne nagy betukkel a 
HIX alatta az auto szo, a hix-ben az i betun a pont pirossal a 
kiteritett foldgomb. Akinek van hix-offline archivum cd-je az tudoja 
annak mirol is beszelek! A HIX-ben a H betu miatt az egesz lehetne 
Hungary felseg jelzes is, nem??
Ki mit gondol az egeszrol?
 Felek elhal az egesz a kivitelezesen!!!!!!!! Nincs valakinek matrica 
nyomo haverja????? En szemely szerint kiraknam, bar szerintem nem sok 
Miskolc kornyeki van a listan!!!!

TaTa
http://www.extra.hu/arvaig
+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy Trabival is ugyanakkorra erek Munchenbe, mint egy Mercivel, vagy egy
BMW-vel, csak sokkal elobb kell indulnom.

Hello!

Gondoltam csatlakozom azokhoz akik leirtak, hogy milyen autojuk van.
Nekem semmilyen.
De az alabbi autokat hajtom, illetve rendszeresen szervizelem.
(altalaban csaladi okok miatt vezetem oket, vagy azert mert sietunk,
esetleg nekem kell egyedul)

- Trabant (kb. 93000 km van benne)
- 1200-as zsiguli (ezereves)
- Opel Astra 1.6 (je, ebbol kettot is)
- Skoda 120 (tavoli rokon, ritkan)
- Suzuki Swift 1.3 automata

Udv, Attila
--

> -------------------------------------------------------------------
        "Úton lenni az élet, megérkezni a halál"
> -------------------------------------------------------------------
+ - Re: Ford Sierra 1.8 TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Peter irta (AUTO #159):

>Van valakinek uzemeltetesi tapasztalata a fent emlitett tipussal? Meg talan
>a 2.3D is erdekelne, csak a kotelezo biztositas miatt az 1.8 kedvezobb...
>Mar regota vagyok egy ilyen tipusra (kombi valtozatban), de kivancsi lennek
>a gyakorlati tapasztalatokra. A turbo mennyire befolyasolja a motor
>elettartamat? Hany km-t bir ki egy ilyen motor atlagos hasznalattal?

Gyakorlati tapasztalatok:

A 90-es evek elejen volt Sierra 1.8 TD kombink (75 LE).
2 ev alatt 100e km-t mentunk vele. Gond nelkul. 
Tagas, gazdasagos auto kituno futomuvel. 

Innentol nem Sierrat, hanem az utodjat hasznaltuk, szinten
a legnagyobb megelegedesunkre...

Gergely irta tegnap (AUTO #162):

>Az 1995 elott gyartott 1,8D es 1,8TD motorok voltak a Ford ceg legnagyobb
>selejtjei. A legnagyobb tipushibajuk a vezermuszij emesztese
>(30.000km-kent le kell cserelni gyarira, ha nem akarsz 150EFt-os hengerfej
>generalt). 

folytatnam a fenti 'elmenybeszamolot':

95-97-ben Mondeo 1.8 TD kombival jartunk
(ugyanaz a motor, mint a Sierraban, de levegohuteses turboval; 88 LE). 
2.5 ev alatt 220e km-t mentunk.
Szinten gond nelkul. Jo tulajdonsagait elodjeitol orokolte.
97-vegetol megegyszer Mondeo 1.8 TD kombi. Bevalt.
Eddig 50e km. Gond nelkul.

Se 95 elott, se utana nem volt semmi bajunk a Fordokkal.
VW-rol azert tudnek a sok jo mellett keves rosszat is irni...

Zsolt

> =====================================================================
Zsolt Pocsai                      
Institute of Applied Computer Science         Phone: +49-721-608 6621 
in Mechanical Engineering (RPK)               Fax:   +49-721-66 11 38
University of Karlsruhe, Germany      
> ---------------------------------------------------------------------
        http://www-rpk.mach.uni-karlsruhe.de/Mitarbeiter?Poc
> =====================================================================
+ - olajcsere / dizel vs. benzines auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ketto hir, aminek elso olvasatra semmi koze egymashoz:

#1
A ma kaphato olajok minoseget figyelembe veve, minden
tovabbi nelkul meg lehetne nyujtani a ket olajcsere
kozotti intervallumot 25e km-re. A Mercedes (most mar
Daimler-Chrysler) gyar fontolja a 30e km-es olajcsere-
intervallumokat.

#2
Az Auto-Motor-und-Sport 17-es szamaban van egy
osszefoglalas az 'egy autoval legtobb kilometert
megtett' olvasok tapasztalatairol. Az a bacsi, aki
itt a legtobbet autozta egy Audi 100 Avant-tal
jart (elso generacios avant) es 992e km-t ment.
Mindig gagyi olajat tett az autojaba (gagyi=
Baumarktban (Praktiker) kaphato olaj).
De legalabb rendszeresen cserelte az olajat...
Adalek: 450e km alatt meg sem emlitett senkit a 
cikk, a kommentar annyi volt, hogy 250e km koruli
futasi teljesitmeny manapsag nem cucc.

Egyebkent egy gorog taxis vezet ebben a szamban
mintegy 2.2m km-rel (dizel merci). Ld. Rekordok Konyve.

Ezek szerint:

- Tok mindegy milyen olajat teszel _hetkoznapi_ autoba,
  a lenyeg, hogy _rendszeresen_ (ahogy a szervizkonyv irja)
  csereld. (Turbo- ill. nagyteljesitmenyu motorok ebben az
  ertelemben nem _hetkoznapiak_.)

- Futasi teljesitmeny szempontjabol mindegy, hogy benzines,
  vagy dizel az autod.

Zsolt
+ - kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igaz az a kozhiedelem, miszerint az OMV kivetelevel mindegyik
kut ugyanolyan minosegu uzemanyagot arul?

Zsolt
+ - tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello minden autosnak!!!
 
Lenne egy kerdesem hozzatok... Egy Opel Astra 1.4-es autot hasznalunk
(60LE), a kerdes is ezzel lenne kapcsolatban. Valtozik-e a fogyasztas,
illetve a teljesitmeny akkor, ha a gyari legszurot sportlegszurore, a
gyertyakat negypolusuakra csereljuk, illetve 0W40-es motorolajat rakunk
bele?? Ezen komponensek valtoztatasaval mikent valtozik meg tovabba az
elettartam?? (Nem kopik jobban, vagy ilyesmi) Az autoban 20000km-van.
Hol erdemes megvasarolni ezeket a dolgokat, hol a legolcsobbak? A
valaszokat -melyeket elore is koszonok- ide a listara, vagy a
 cimre kuldjetek!!
 
Udvozlettel:
 
gun

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS