Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 164
Copyright (C) HIX
1998-10-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kémia (mind)  10 sor     (cikkei)
2 PHILIPS Premium megint... (mind)  33 sor     (cikkei)
3 olajcsere (mind)  4 sor     (cikkei)
4 Re: csomagtarto zar (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Astra tuning (mind)  37 sor     (cikkei)
6 Fw: IC problema (mind)  137 sor     (cikkei)
7 Kutak (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Gazos kerdes!!1 (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Citroen Visa (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re: kutak (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Az Automobil '98-rol kicsit mas szemmel (mind)  40 sor     (cikkei)
12 Matrica (mind)  30 sor     (cikkei)
13 skoda-lada (mind)  6 sor     (cikkei)
14 Motorolaj (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Elektronika (mind)  22 sor     (cikkei)
16 skoda szerviz (mind)  20 sor     (cikkei)
17 archivum (mind)  7 sor     (cikkei)
18 izzo (kerdes) (mind)  50 sor     (cikkei)
19 Re: OMV vs. mas kutak (mind)  11 sor     (cikkei)
20 elektromos ketyerek (mind)  19 sor     (cikkei)
21 valaszok (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Kémia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



Többet inkább meg sem szólalok! Legalábbis kémiával kapcsolatban nem!
(egyébként én
kémiát utoljára általános iskolában tanultam, középsuliban nem)


Ádám
+ - PHILIPS Premium megint... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> Vettem a hetvegen Philips Premiumot en is, a Coraban meg mindig
:> 990.

Multkor Pesten jartamban fedeztem fel a Lonyai uti PHILIPS markaboltban
a PREMIUMot 1005 Ft-ert...  Vettem is mindjart kettot, persze.
Eddig sem panaszkodhattam az OMEGA fenyszorojara, de mostmar 3 km-rol
visszavilagitanak a tablak !
A toltesjelzo muszeren is eszreveheto, hogy a nagy fenyero sokkal kevesebb
aramot kivan. Eddig 55/100-as Tungsram vilagitott, joval sargasabban...


:> A matricas 5let kivalo, maximalis tamogatasom. Valami szolid, de megis
:> lathato feliratot kellene alkotni. Hasonlora gondolok, mit amit az
:> autokereskedok ragasztanak a hatso szelvedore. A "HIX-Auto" boven megfelelo.

Tamogatom a tippet ! Jo lenne valami egyformaban kiegyezni, hogy ne a 7-8
evvel ezelotti 100fele potfeklampa arzenal anarchiajara hasonlitson...
Irhatna mindenki tippeket, milyen legyen a matrica:

- meret
- forma (teglalap, ovalis,...)
- alapszin  (eseltleg atlatszo folia ?)
- betuszin
- betutipus
- betu meret
- matrica javasolt helye


Szép napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem azert, mert a Castrol GTX Protec egy szintetikus vagy felig 
szintetikus olaj tobb adalekkal, igy hosszabb lehet az 
olajcsere periodus es persze a motor is jobban erzi magat.
Udvozlettel: Stock Sandor
+ - Re: csomagtarto zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Felado :  [Austria]
>Temakor: Re: csomagtarto zar ( 14 sor )
>
>> >Olaszorszagban a piros lampanal a csomagtartokat szoktak regebben
>> >kipakolni - azota az olasz kozponti zarak a csomagtartot csak zarjak,
>> >nyitni neked kell kulon gombbal v. kulccsal.
>>Errefele szerencsere meg nem nagy divat ez a fajta kipakolas, igy a
>>hetvegen egy laza mozdulattal meg is szuntettem eme fogyatekossagat
>>az automnak.

>A Peugeot-nal (es biztosan mas gyaraknal is) ez gyarilag ugy van
>megoldva, hogy mindket modon kezelheted: zarhatod a kozpontzi zarral
>egyutt, de ha akarod, kulon is zarhato.

Felre ertettel, zarni az olasz autokat is igy lehet alapbol, de nyitni 
csak kulcsal, es engem ez zavart igazan. A gombbal torteno nyitason meg
gondolkodok, az eleg kenyelmes es talan biztonsagos is. Talan.

        Rob.
+ - Astra tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: tuning ( 15 sor )
>
>Lenne egy kerdesem hozzatok... Egy Opel Astra 1.4-es autot hasznalunk
>(60LE), a kerdes is ezzel lenne kapcsolatban. Valtozik-e a fogyasztas,
>illetve a teljesitmeny akkor, ha a gyari legszurot sportlegszurore, a
>gyertyakat negypolusuakra csereljuk, illetve 0W40-es motorolajat rakunk
>bele?? Ezen komponensek valtoztatasaval mikent valtozik meg tovabba az
>elettartam?? (Nem kopik jobban, vagy ilyesmi) Az autoban 20000km-van.

Nem akarlak elszomoritani (Opel szervizes tapasztalatbol irom), 
hogy ezekkel a modszerekkel nem sokmindent ersz el a mezei 1.4 Astran.
Ha ossze is hozol 1-2 loero tobbletet, a kiadasoddal nem nagyon lesz aranyban.
Az 1.4-es Astra (kozponti injektoros) nem egy erogep, viszont eleg tartos.
A 4 polusu gyergyaktol erosebb nem lesz, legfeljebb biztonsagosabb a gyujtas.
A 0w40 olaj viszont annyira hig, hogy ezt szep lassan meg fogja inni.
Sajnos neha isszak a gyari olajat is. :-((
A sportlegszuro, hat a fene tudja, de nem fogadnek erre sem.
Amivel legalabb 5 loerot tudsz hozni az a katalizator, de ezt meg csak 
akkor veheted le, (hivatalosan persze nem lehet levenni!)ha nelkule is 
belefersz a katalizatorosra eloirt ertekbe.
Ossze szokott jonni, de csak muszeres meressel tudod igazolni. Igy csak
egy kozdarabot kell venned /null katalizatort/ ami nehany ezer HUF 
(a taxisok viszik is mint a cukrot).
A masik megoldas a chip tuning, de ez arban mar egy mas mertekegyseg. 
Ott meg 10-15 loerot ossze lehet hozni, a fogyasztas rovasara.
Igy egyutt nyerhetsz kb 20 loerot, de tobbet nem nagyon.

>Hol erdemes megvasarolni ezeket a dolgokat, hol a legolcsobbak? A

Ha sok a penzed a markakereskedoknel, ha kevesebb akkor is ott kezd, 
mert megtudhatod melyik ceg gyartja a gyarit es ott mi a tipusszama, 
es azt mar mashol fele annyiert is megveheted.

        Rob.
+ - Fw: IC problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Ket szammal ezelott Nemes Marcus irt egy cikket amiben nagyon leszolta az
autokba epitett IC-k megbizhatosagat. Ez engem egy kicsit bantott
(villanymernok leszek vagy mifene :), ezert a cikket elkuldtem egy igazi
szakertonek. A valaszat alabb olvashatjatok. Engem megnyugtatott.

A "szakertorol" annyit kell tudni, hogy a neve Szekely Vladimir, professzor
a BME-n, o volt az - egyik - elektronika tanarom es az IC-k gyartasarol, IC
technologiarol tartott eloadast, ezen kivul eleg sok kutatomunkaban vesz
reszt. Szerintem lehet adni a velemenyere.

>Kedves Kollega!
>
>Erdelkodessel olvastam levelet, orulok, hogy megprobal valaszt
>talalni a felmerult kerdesekre.
>Az idezett cikk anyagaban sok valos allitas van, de a dolgok egy kisse
>"dramatizalva" vannak. A felsorolt problemakat termeszetesen ismerik
>a mikroelektronikai szakemberek, es igyekeznek azokat kikuszobolni.
>Az alabbiakban megprobalok az cikk allitasaihoz egy-ket sor kommentart
fuzni.
>
>>
>> : Oreg gepeszmernokok ervelnek mindig azzal, hogy az elektronika
>> : meghibasodik, de az a jol megmeretezett duzni az nem.
>> : Ezek szerint ne vegyuk meg a legujabb BMW-t mert tele van
>> : eletronikaval tehat tonkremegy, jarjunk inkabb csucsmegbizhatosagu
>> : Trabanttal.
>>
>> Es tokeletesen igazuk van. IC-ket ketfele tokozasban lehet beszerezni:
>> keramia es muanyag. A keramia porozus, az nem diffundal at rajta, ami nem
>> akar. A muanyaggal is az a baj, hogy a hidrogen atdiffundal rajta.
>
>Az olcso muanyag tokozason valoban sok minden atdiffundal. De az IC-k felu-
>letet olyan kemeny passzivalo reteg fedi, hogy azok szabad levegon is
>sok evig degradacio nelkul mukodes-kepesek. Kiserleti IC-ink tokja
>altalaban nyitott (hogy mikroszkoppal is megnezhessuk) es ez a mukodest
>semmiben nem zavarja.
>Nagy megbizhatosagu IC-knel szivesen hasznaljak a (sokkal dragabb) keramia
>tokot. A megfelelo minosegu keramia teljesen vakuumzaro lehet - ennek
>igazolasara talan eleg az a teny, hogy vakuumcsoveket is gyartottak
>uveg helyett fem+keramia buraval.
>
>> Az IC
>> kivezetesei ugyanis aluminum drottal vannak osszekotve a sziliciummal, es
>> mivel a chip belsejeben nincs levego (amitol egy igen strapabiro
oxidreteg
>> keletkezne az aluminiumon), a hidrogen korrodalja az aluminiumot, mivel
>> magasabb a redox-potencialja. Aztan x ev mulva az Al olyan vekony lesz,
>> hogy nem birja ki az a'ramot es elolvad mint az olvadobiztositek.
>
>Az igenyes IC-kben a kikotohuzal nem aluminium, hanem arany.
>
>> Mivel a kocsi tele van szenzorral, innen is egy pelda. Az airbag-szenzor
>> nem mas, mint egy gyorsulas-szenzor, ami ugy mukodik, hogy van egy
>> szeizmikus tomegunk (1 elektroda), mellette pa'r um-re 2 elektroda. Ez a
3
>> elektroda egy differencialis kondenzatort ad, a kapacitas valtozik, ha a
>> szeizmikus tomeg elmozdul. Ha falnak megy az auto, akkor a szenzornak us
>> nagysagrendben kell ezt eszlelnie. Ennyi ido alatt a levegot viszont nem
>> lehet kipreselni a par um-es re'sbol, a szenzor csak akkor jelez, amikor
a
>> delikvens mar feloraja halott. Ezert ez a szenzor szinten vakuumban van,
>> ahova a hidrogen megintcsak bediffundal. Az ABS-, menetstabilitas- stb.
>> szenzorok is olyan elven mukodnek, hogy vakuum kell nekik...
>
>Nem problema egy szenzort vakuumzaro hazban tokozni.
>
>> Harmadik: a sziliciumnak es az aluminiumnak kulonbozo hotagulasi
>> egyutthatoja van. A motorban normalis a napi 50 fokos
homersekletkulonbseg
>> (hidegen-melegen), ez akkora mechanikus feszultseget kelt, hogy x ido
utan
>> elvalik a 2 anyag.
>
>A hotagulas elterese valoban okoz gondokat - de elso sorban a szilicium
>chipnek a tokba valo felforrasztasakor. Ha a felforrasztasi bazis olyan
fem-
>bol van, amelynek a hotagulasa erosen elter a Si-tol, akkor a homersekleti
>ciklusok faradasos felvalast okozhatnak (delamination). Ehhez nem kell
>auto: egy PC processzora is felmehet mukodes kozben 100 fokra, tehat eleg
>a be- es kikapcsolas. Vedekezes: kovar (Fe-Ni-Co) allvanyanyag hasznalata,
>aminek hotagulasa pontosan a Si-hoz van hangolva. (Csakhogy ez a fem-
>otvozet elegge rossz hovezeto...)
>
>> A problema az egesszel az, hogy x erosen valtozik mindket esetben, csak
az
>> a biztos, hogy tobb eves a nagysagrend. En nem azt mondom, hogy akkor ne
>> legyen airbag a kocsiban, mert 20 ev utan ugysem fog mukodni, a
>> motorelektronikanal viszont igen kinos a dolog, ha ez az autopalyan
>> tortenik veled, mint a mikromechanika profom regi Mercijevel. A szerviz
>> szerint ez gyakran elo szokott fordulni, 1500 DM. Ebbol a penzbol
legalabb
>> 3-4-5 Trabant kijon -- mechanikus gyujtassal. :-)
>>
>A biztonsagi okokbol kenyes helyeken (pl legi es vasuti iranyitas, auto
>fedelzeti elektronika, katonai alkalmazasok) olyan rendszertechnikai
>megoldasokat alkalmaznak, amelyeknel a fizikai meghibasodas nem vezethet
>hibas logikai mukodesre. Ilyenek a BIST (Built-in self-test) aramkorrel
>ellatott IC-k, de meg inkabb az on-line teszttel ellatott aramkorok. Ezek
>olyanok, hogy hiba eseten a meghibasodast jelzo digitalis jel elobb
>kell az IC kimenetere jusson, mint az elso, hibasan feldolgozott adat...
>Szokasos megoldasa pl. a "double-rail" architektura, ahol olyan logikai
>blokkokat hasznalunk, amelyek minden kimeneti jeluket ket vezeteken
>adjak ki: a jel meg a komplemense (20-30% tobblet tranisztor kell
>ehhez). A buszok menten "checker" blokkok helyezkednek el, amelyek
>azonnal jeleznek, ha a buszon a megengedett kodok halmazabol kieso
>kod jelent meg, stb.
>
>> Udv,
>> marky
>>
>> U.I.: Az elektronikanak mellesleg mindig vannak gyermekbetegsegei, lasd
>> kisgyerekek, akik kidugtak a fejuket a letekert ablakon, majd
>> ratenyereltek a gombra, mire igen sulyos torki/nyaki seruleseket
>> szenvedtek, mert az ablak mintegy 100..200 N erovel nyomta oket...
>
>Hadd tegyem meg hozza, hogy a VLSI IC technika, bar nyilvan nem
>garantalhat abszolut hibamentesseget (azt semmi), az elektronikus
>berendezesek megbizhatosagat sok nagysagrenddel megemelte a korabbi
>elektronikahoz kepest. Jol tudjuk: a PC processzorok legnagyobb reszet
>nem azert dobjuk ki, mert elromlottak, hanem mert korszerutlenne
>valtak (pedig ezek az "olcso tomegtermek" kategoriaban keszulnek).
>
>Meg egyszer: orulok erdeklodesenek, es remelem, hogy a kerdeseire
>meggyozo valaszt tudtam adni.
>
>Szekely Vladimir
>


remelem nem volt tul hosszu, udv: Gyozo

> ------------------------------------------------------------
Barci Gyozo                               (4th year student)
Technical University of Budapest   speciality of informatics
e-mail : 
+ - Kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aral kut rossz, csak az az egy, ahol par eve (a torveny ellenere)
> adalek nelkuli gazolajat kaptam (kaptunk tobben), minek eredmenye-
> keppen telen gyonyoruen beledermedt az Audiba... Eredmeny ket het

Csak nem a Szentendrei uton levore gondolsz?
Szerintem ne szemermeskedjunk, annit igazan megerdemelnek, hogy hire
menjen. Azt az arajanlat ketszereseert javito markaszervizt is lehetne
konkretizalni, bar itt azt nem egeszen ertem, hogy miert nem volt az
ajanlat a munkalapra rairva, amit a kuncsaft is alair?
+ - Gazos kerdes!!1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kihez fordulhatnek magyarorszagon a GPL folyekony gazuzemanyag araval
kapcsolatban? Gyerekek magyarorszag az egyeduli ahol ilyen abnormalisan
draga teljesen ertelmetlenul . Ki volt ez az eszkombajn aki ezt
meghatarozta, mert ezzel se mi se az allam nem  keres mivel a magas gaz
arak miatt mindenki a garazsban tolt fel palackbol !!!!
Ha valaki meg tudna adni azt a helyet ahol errol dontenek mert ez egy
tarthatatlan helyzet.
Mi be akarjuk vinni Magyarorszagra a torusz palackos rendszert hogy igy
feleron lehessen gazzal kenyelmesen kozlekedni ami raadasul
kornyezetkimelo!!!!
A torusz palack 42liter es a potkerek helyere befer.

Segitsetek hogy ezt az otthoni agyremet marmint a gaz abszurd arat meg
tudjuk piszkalni.


Koszonettel

Gazda Gabor
Torino
+ - Citroen Visa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar ketszer kerdeztem, hogy van e valakinek a tulajdonában, vagy a
tudomasaban magyar nyelvu javitasi utmutato, leiras a nevezett jarmurol.
Eddig sajna senki sem jelentkezett.:((( Lehet, hogy nincs senkinek sem
ilyen jarganya vagy ezt nem is kell szerelni? Ha az allitasom (kerdesem)
nem ulne es megis van valakinek az kerem ossza meg velem is. Fizetek
erte! Meg a fenymásolt is erdekel-> ha olvashato. Jon a tel es nehany
dolgot meg kellene csinalni rajta. Ha lenne sillabusz akkor sokkal
konnyebben menne a dolog. Kerem, aki tud segítsen!!!
A fellelhetoseg cime johet maganba is.
A segisegeteket elore is koszonom.
Udv nektek

Miklós
+ - Re: kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Igaz az a kozhiedelem, miszerint az OMV kivetelevel mindegyik
>kut ugyanolyan minosegu uzemanyagot arul?

Nem ugyanolyan minosegut, de ugyanazt.

Tehat az osszes kuthoz (kiveve a nyugat-magyarorszagi OMV kutakat, ahova
Schwechatbol utaztatjak) a MOL altal eloallitott es forgalmazott
uzemanyagot szallitjak a kutuzemelteto tarsasagok tankautoi. A
benzinkutaknal azonban majd' minden tarsasagnal adalekokat tesznek bele,
ettol aztan megiscsak mas lesz a minoseg.

En igy tudom.


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Az Automobil '98-rol kicsit mas szemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Mint az Automobil '98 kiallitasban nem kis mertekben erdekelt szeretnem
megosztani veletek az elmult honapok izgalmait/banatait.
Mult ev decembereben kerestem fel Haris Gyorgy urat, a Haris Kereskedohaz
igazgatojat, aki nem mellesleg az AutoClassic szerkesztobizottsagi tagja.
Eredetileg csupan egy kis sarkot szerettem volna a lapnak az Oldtimer
Show-ra, de a vege az lett, hogy megbiztak bennunket a III. Hunguest
Oldtimer
Show szakmai reszenek lebonyolitasaval. Azaz a "D" pavilonban lathato
kozel 40 regi auto (nem a versenyautok, meg az egykor Arsenal, ma Imperial
neven futo Lada alapu hobbiauto) es az AutoClassic stand tartozott
hozzank.
Masik kezemmel pedig a II. MobilE Markaklub-osszejovetelt organizaltam
Kozantal Akos baratommal kozosen. Szoval februartol volt mit csinalni.
Mire a kiallitas eljott, en mar picit kivoltam, mert kozben befejeztem
elso
konyvemet is, amely a kiallitason debutalt. Cime:
Meray - Az elso magyar motorkerekpargyar tortenete.
SZVSZ szakmai szempontbol a szuksegszeru kompromisszumokkal egyutt egy
nemzetkozi viszonylatban is szinvonalas Oldtimer Show-t sikerult
letrehozni.
A Haris Kft-val ha nem is zokkenomentesen, de egesz jol egyutt tudtunk
mukodni. Sok-sok most mar hulyesegnek tuno otletunkre bolintottak,
hagytak,
hogy mi jojjunk ra, milyen marhasagot is akarunk. Az, hogy szabad kezet
kaptunk az autok osszevalogatasanal lehetoseget adott arra, hogy csupan  
1-2 olyan auto keruljon be, amely, ha egy kulfoldi talalkozon
Magyarorszagot
kepviseli, nem kell szegyenkezni.
A minap olvastam itt a listan egy rovid reflexiot a kiallitasrol, iroja
kicsit
osszekevert fut-fat bokrot (nem a Csajkarol, hanem a ZISZ-rol hitte  
tulaja, hogy Rakosie volt, es majd' mindegyik autobol csopogott az olaj
:),
a Chevy Corvette 3. generaciojabol allt ott egy drb, a magyar specialauto  
meg nem tartozott ide stb :). Megkerem a listatagokat, hogy aki kinn volt,
es szeretne megosztani velem benyomasait - ne habozzon!
Koszonettel,
Negyesi Pal
Szerkeszto, AutoClassic
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Emberek!

En megcsinaltatom ismerossel a matricat,
de elotte:

1. talaljunk ki valami altalanosan elfogadott design-t (egy otlet mar volt 
a tegnapi szamban)
2. talaljunk ki valami darabszamot mennyi keszuljon

Az arat a kovetkezok hatarozzak meg:
- alapanyag: szerintem lehet feher v. atlatszo
- a megnyomott szinek szama: egy vagy tobb.
- kulso v. belso ( uvegre belulrol ragaszthato azaz inverz ) matrica 
lesz-e.

Ha szuletnek tervek, akkor azokat kozzeteszem weben. ( 
http://cityrallye.base.org/ vagy 
http://www.compuservehungary.com/cityrallye/ )

Az anyagok johetnek az altalanosan elterjedt bitterkepes kepformatumokban 
.jpg .gif .bmp tovabba .wmf .cdr vektoros formatumokban.

Ha megszavazzuk hogy nezzen ki, arajanlatokat kerek, utanna kozosen 
eldontjuk mi merre meddig hany meter.

Leveleket javaslatokat a  (ide nagyobb levelek is johetnek) 
vagy a  -re (ide inkabb surgosebb levelek) kuldjetek.

Udv,
GaborZs
+ - skoda-lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. listatagok

Most vasarnap 11.-en delelott a Becsi uti ATI palyan a fent emlitett tipusok 
kozott lesz verre meno kuzdelem. Mindenkit szeretettel varnak.

Kreiter Balazs
+ - Motorolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

  irja
>>>
Most Castrol GTX-3 Protec, SJ fokozatu (ennel magasabb szint meg nincs) van
benne, es ez sokkal lassabban sotetedik, mint az, amit markaszevizben
raktak bele kotelezo szerviz alkalmaval.
Miert?
<<<

Utoljara en magam vittem ezt az olajat a szerelohoz.
(SAE 15W-40 API SJ/CF ACEA A2-96; B2-96) 
A szemem elott toltotte bele. Sajnos mar ilyenre is oda kell figyelni :-(
Tapasztalatom NAGYON JO ! 
Motor csendesebb es az olaj szebb 10 000 km utan is !

Mas...
Ha tehetem 10-bol 9-szer ESSO a Szentendrei uton kifele a Harisnyagyarnal.
Szelid - konnyen leszerelheto kutasok, nagyon kedves lanyok a penztarnal,
finom sutemeny es kave.
--
Meszaros Geza
Ford Escort 1.4  (87' 170 000 km)
+ - Elektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es tokeletesen igazuk van. IC-ket ketfele tokozasban lehet beszerezni:
>keramia es muanyag. A keramia porozus, az nem diffundal at rajta, ami nem
>akar. A muanyaggal is az a baj, hogy a hidrogen atdiffundal rajta. Az IC

Hmmm. Akkor biztosan azert keszitik az integralt aramkorok jo reszenek
katonai valtozatat keramia tokozassal, mert dragabb es megbizhatatlanabb.

>kivezetesei ugyanis aluminum drottal vannak osszekotve a sziliciummal, es

Jobb helyeken aranyat hasznalnak. Bar lehetseges, hogy olcsobb aramkoroknel
 mar aluminium divik, nem ismerem pontosan a mai technologiat.

>mivel a chip belsejeben nincs levego (amitol egy igen strapabiro oxidreteg
>keletkezne az aluminiumon), a hidrogen korrodalja az aluminiumot, mivel
>magasabb a redox-potencialja. Aztan x ev mulva az Al olyan vekony lesz,

Megirnad ennek a kemiai folyamatnak a reszleteit? Komolyan erdekelne, hogy
mi es hogyan fog korrodalodni. Mi fog keletkezni az aluminiumbol es
hidrogenbol, es ez hova tavozik? Lehet, hogy igazad van, de nekem ez nem
szakteruletem, es nem igazan ertem a dolgot.

Gabor
+ - skoda szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTO-tudorok.

A tavasszal vettem egy 1983-as 120L-t, melynek elektromos gyujtasa van.
A fogyasztasat en orszaguton 8 varosban meg ~12 L korulinek mertem. Egy
masik skodas es a szerelo azt mondta: ez tipikus fogyasztas, ugyhogy
beletorodtem es mar eladas elott all az auto.

De vajon tenyleg ennyit lehet tenni?

Ja es 100-nal elkezd rangatni, a szerelo erre azt mondta, hogy a benzin
vissza van veve, hogy csökkenjen a fogyasztas. 
Raadasul a legnagyobb nyari melegben is csak a 3. inditozasra indul el 
teljesen kihuzott szivatoval, persze csak ha aznap meg nem mentem vele.

Van tippetek mit lehetne tenni? Van remeny, ha masik
szerelohoz megyek, vagy csak adjam el nyugodtan.

A km szamlalo 50.000-et mutat.

Elore is kosz:Subi
+ - archivum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Csak az a kerdesem lenne, hogy hol lehet a levlista regebbi
digest-jeiben
korulnezni?

Kosz: Subi
+ - izzo (kerdes) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>>Vettem a hetvegen Philips Premiumot en is, a Coraban meg mindig
>>990. Meg meg sem neztem, de hogy is van ez, hany izzoszal ezekben
>>a haromfele (helyzetjelzo/tompitott/reflektor) fenyhez? Ketto v. harom?
>>
>>BGabor
>
>Hmmmmmm. Ne haragudj, hogy megkerdem, de hogy mentel at a jogsi
>megszerzeshez szukseges muszaki, avagy mostanaban biztonsagos >uzemeltetes
>vizsgan? :)

Ez engem is erdekelne ... Nem tul regen ujitottam
fel a reflektorokat a Land Roverben. Nagyon szep
az uj foncsor es az uj halogen :) izzok is nagyon
szepen vilagitanak. Termeszetesen at kellett
alakitani az izzobekotest - a 30 eves lampakba mar
nem nagyon lehet izzot kapni, az un. sealed beam
(az izzo be van epitve a lampatestbe, csak
"mindenestul" egyutt lehet cserelni) meg eleg
konnyen torik ha az ember potalkatreszkent
hurcolja magaval ...
Egyszoval kellett tornom a fejem egy kicsit: van
ugye ket szal az izzoban. Az egyik egy kicsit
elorebb van es van mellette egy kis arnyekolo
lemez, ami megfelelo pozicionalasnal az izzoszal
fole kerul. A masik, egy kicsit beljebb csak
magaban alldogal.
A kovetkezokeppen kotottem be: a "felso" eg
tompitottkent (a nemet Abblendlicht-bol indultam
ki, az a kis vacak gondolom  visszaveri a
"felfele" - a szembejovo szemebe - utazo
fenysugarakat), reflektor uzemmodban pedig eg mind
a ketto. (Remlik, mintha ez nem lenne teljesen
szabalyos, de szuksegem van a sok fenyre).
Annak ellenere, hogy ugy erzem a korulmenyekhez
kepest elegg tisztessegesen beallitottam a
fenyszorokat eleg sokszor elofordul, hogy
villognak a szembejovok - en meg oszinten szolva
nem szivesen villogok vissza, kulonosen mert a
reflektor uzemmodhoz tartozik meg plusz ket
egyenkent 100 W-os lampa (a bozotban nagyon jol
jon!) ... Tul sokat nem akarok barkacsolni a
dolgon, mert elektromos ismereteim meglehetosen
korlatozottak, de nagyon erdekelne mi is az izzok
szabalyos bekotese.

Udv,

Valentin
+ - Re: OMV vs. mas kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolt irta:
> Igaz az a kozhiedelem, miszerint az OMV kivetelevel mindegyik
> kut ugyanolyan minosegu uzemanyagot arul?
Nincs idom elokeresni a tavalyi HIX TIPP-eket, de valamikor tavaly
kb. egy honapon keresztul folyt egy ehhez hasonlo vita, amelyet
vegul is egy kedves levelezotarsunk foglalt ossze, aki a MOL egyik
laboratoriumaban az uzemanyagokkal foglalkozik. Ezek szerint az al-
talad irt allitas igaz, nem kozhiedelem. Kiegeszites: a nyugati
hatarszelen levo kutak esetenkent Ausztriabol hozzak a naftat, meg
ne kerdezd, miert.
Udv: Karoly
+ - elektromos ketyerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Ez komoly, hol olvastad? En meg ugy tanultam, hogy aranyat hasznalnak
: aluminium helyett, de a tobbi altalad leirt dolognak is kivancsi vagyok
: a forrasara!

Mikroelektronika, Bauformen von Mikrosystemen, Aufbau- Verbindungs- und
Pru:ftechniken, Fertigungsverfahren der Mikrosystemtechnik targyak
jegyzeteiben ill. a profok mondtak eloadason. (Bocs hogy nemetul irtam,
fogalmam sincs, hogy mi ezeknek a magyar neve.)

Az aranyrol leszoktak, mert draga, puha, emiatt nehezen bond-olhato,
valamint a szilicium nem birja az aranyat (emlekeim szerint szinten
diffuzios problemak), ezert a bondpad eddig is Al volt, ami az arannyal
szeretett valami hulye keverekkristalyt kepezni, amit a nemetek
Purpurpest-nek hivnak (lila pestis).

Udv,
marky
+ - valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>magassagabol, satobbi. Nekem mar azott el egy rakat terkepem mert 
>eppen a tetoablak volt egy resnyire nyitva.

Ezt elkerulendo ha leveszem a gyujtast es a tetoablak nyitva van,
csipogas figyelmeztet.

>>990. Meg meg sem neztem, de hogy is van ez, hany izzoszal ezekben
>>a haromfele (helyzetjelzo/tompitott/reflektor) fenyhez? Ketto v. harom?
>>
>>BGabor
>
>Hmmmmmm. Ne haragudj, hogy megkerdem, de hogy mentel at a jogsi
>megszerzeshez szukseges muszaki, avagy mostanaban biztonsagos uzemeltetes
>vizsgan? :)
>
>Csao
>   Bela

Suzuki ajtot kellett szetszednem :-)

BGabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS