Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 609
Copyright (C) HIX
1999-12-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Segiccseg/velemeny kerese (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: Ford Sierra (mind)  32 sor     (cikkei)
3 Re: rendori felvezetes (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Javitott szelepvezerles (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Re: Benzinar (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Kutya (mind)  6 sor     (cikkei)
7 re: diesel kontra benzin (mind)  16 sor     (cikkei)
8 utvonaltervezo (mind)  4 sor     (cikkei)
9 BUEK (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #608 (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #608 (mind)  13 sor     (cikkei)
12 120-szal (mind)  18 sor     (cikkei)
13 foncsor (mind)  40 sor     (cikkei)
14 utvonal (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Autos-talalka (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Re: Go Trabi go! (mind)  11 sor     (cikkei)
17 re: Atvertek vagy tenyleg van ilyen? (mind)  25 sor     (cikkei)
18 Benzin vs. dizel (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Re: Atvertek vagy tenyleg van ilyen? (mind)  28 sor     (cikkei)
20 Trabant valto (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Eletkepek Dunaujvarosbol... (mind)  37 sor     (cikkei)
22 Dizel <> benzin (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - Segiccseg/velemeny kerese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista!

Ugy tunik, hogy modom van lecserelni a Skoda 120L-gepjarmuvemet.
Parameterek: 1988 evjarat. 98000km(frissen cserelt heng.tomit.),
rozsdamentes kasztni, muszaki 2000.07-ig.
Mennyit kaphatok erte Ft-ban? Nekem kell megcsinaltatnom a
torzskonyvet/eredetvizsgalatot??
A leendo kocsim egy 5 eves 62000km-es Ford Escort 1.3 lesz.
Mik a tapasztalatok ezzel a tipussal kapcsolatban? Fogyasztas? Alkatresz?
Tipushibak?
A segedelmet elore is koszi


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Re: Ford Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Felado :  [Hungary]
> - nagy hodaly

Hmm, nekem ez csak pozitivumot jelent. Igaz ugyan hogy az esetek 90%-aban
egyedul utazom, de ha mar nincs eleg penzem egy fuggonylegzsakos S80-ra
akkor legalabb a lemez vedjen meg ha valami hulyeseget csinalok - vagy
ha valaki mas csinal hulyeseget.

Egyszer tesztvezettem egy Volvo V70 Cross Country-t. Egy alom volt azzal a
kocsival kozlekedni! Amikor kiszalltam belole es visszaultem a Fiestamba,
nagyon rosszul ereztem magam biztonsagi szempontbol meg a vezetest koveto
2. napon is. Ti ereztetek mar ilyet?

> - megy, mint a meszes

Nem hatrany, mar csak biztonsagi okokbol sem (ismet :).

> - agyonverni se nagyon lehet

Szimpi :))

> - benzintemeto (vegul mindketten az eszetlen benzinkoltseg miatt
> adtak el)

No comment. Duhito a mostani jovedeki ado emelese is, az osszes tobbi
adonemrol nem is beszelve.

Koszi a valaszodat!

-- Bka
+ - Re: rendori felvezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Bar egyszer Budapestrol mentunk 100-as tempoban Pecsre. 
>>Dunaujvaros kornyeken megelozott egy rendorauto kb. 120-szal
>>(semmi villogo). Nekem se kellett tobb, raakaszkodtam.

>Ilyet en is szoktam, eddig meg nem panaszkodott egyik rendor sem...
>A problema akkor szokot lenni, amikor megelozod a rendorautot :o)   

A fentiekhez nem szorosan, de kapcsolodik az en tortenetem a '90-es
evek elejerol. Helyszin: Bp. Ferihegyi repterre vezeto gyorsforgalmi ut,
a varosbol kifele. En egy Trabit vezetek, haladunk, ahogy birunk.
Egyszer csak feltunik mogottem egy motoros rendor kek villogoval,
mogotte fekete Mercedesek egesz sora. 
Aki ismeri a helyszint, tudja, hogy itt aztan nincs lehetoseg lehuzodni
sehova (2x1 sav, szalagkorlat), tehat tofogtem tovabb kb. 60-nal. A 
szembejovo forgalom is viszonylag eros volt, nem volt eselyuk, hogy
le tudnanak elozni. A motoros erre rendor mellem ert, es menet
kozben jelezte, hogy engedjem le az ablakot. Nyomatekosan felkert,
hogy tapossak bele a gazba, es igyekezzek 100-zal, 120-szal halad-
ni, ne hatraltassam itt a forgalmat. Na, erre ugy menet kozben 
beszedbe elegyedtunk, mivel en azt mondtam, hogy orulok, ha 60-nal
tudok menni, o" pedig kozolte, hogy ebben az esetben kenytelen lesz
feljelenteni, mert a gyorsforgalmin _koztudomasulag_min._80-nal_kell_
menni_.  Mivel abban a szituacioban nem volt lehetosegunk fellapozni
a KRESZ konyvet (pedig volt nalam!), csak szobelileg tudtam hitetlen-
segemnek hangot adni, miszerint nem tartom valoszinunek, hogy ez a
szabaly igy, ilyenforman benne lenne a KRESZ-ben. Mivel latta, tapasz-
talta a helyzet remenytelenseget, a motoros rendor fogta magat, elore
hajtott es eltunt, hatrahagyva a delegacio tobbi resztvevojet. Par percig
csodalkoztunk is, hogy most vajon mi lesz, de hamar kiderult a 
turpissag. Motoros rendorunk egeszen Ferihegy 1-ig robogott elore,
ott leallitotta a szembejovo forgalmat, radion szolt a delegacio tobbi
tagjanak, hogy mar johetnek, megkezdhetik az akadalyt kepezo 
jarmu elozeset. Igy tortent, hogy a _fontos_ember_  vegul is nem 
keste le a menetrend szerinti jaratat. 
Pedig erosen nyomasztott volna a tudat ;-)

Az emlegetett feljelentes persze sohasem erkezett meg...

Lazar Peter
+ - Javitott szelepvezerles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista!

Elnezest kerek mindazoktol akiknek gondot jelentett az ekezet. Figyelmetlen vol
tam. Atirtam az idezeteket. Ime mostmar ertheto formaban:

"...Az Audi  hengerenkent 5 szelepes motorjaihoz kifejlesztett allitomechanizmu
s a szivoszelepek vezerlesi fazisanak fokozat nelkuli elhangolasara kepes. A fo
tengelyrol a kipufogooldali vezertengelyt (bal) hajtjak fogazott szija a szivoo
ldali vezertengelyt pedig lanc forgatja. A vezermutengelyek kozotti hidraulikus
 lancfeszito mechanizmus lancvezetojenek emelkedesekor a szivooldali vezertenge
ly fazishelyzete a kipufogooldalihoz viszonyitva elhangolodik: a szivoszelepek 
"korabban" nyitnak. (A lanckerekek forgasiranya az oramutato jarasaval ellentet
es.)...

...A BMW M3-as motorokban alkalmazott VANOS a szivoszelepek butykostengelyenek 
faziseltolasat egy ferdefogazatu mechanizmussal valositja meg. Elvi mukodese eg
yszeru: a ferdefogazatu fogaskerek a vele egy egyseget kepezo bordastengellyel 
egyutt olajnyomas hatasara a lanckerekhez kepest tengelyiranyban elmozdul, es e
zzel a butykostengelyt a lanckerekhez viszonyitva elforgatja. Ahhoz azonban, ho
gy mindez fokozatmentesen tortenjen, a masik vezertengelyrol hajtott, 100 bar o
lajnyomást eloallito szivattyu, az elektrohidraulikus vezerloszelep es a vezerl
oelektronika osszehangolt mukodesere van szukseg.

Nagyobb helyigenyu szerkezetet es bonyolultabb allitomechanizmust igenyel, ha a
 kipufogo- es szivoszelep-vezerles valtoztatasat ket kulonbozo profilu butyok k
ozotti atkapcsolasokkal kivanjak megoldani. Ezt a modszert alkalmazza a Honda a
z 1990-ben bemutatott, hengerenkent negyszelepes motorokhoz kifejlesztett, telj
esitmenyre beallitott VTEC es gazdasagos uzemre tovabbfejlesz tett VTEC-E elnev
ezesu vezerlesi rendszereiben. Alacsony es kozepes fordulaton a "normal" butyok
profil vezerli a szelepeket, magas fordulatszam-tartomanyban pedig egy nagyobb 
loketu, hosszabb vezerlesi ideju butyok lep mukodesbe.

A fokozatmentes allitasi lehetoseg a szelepvezerleseknél is a legjobb, de egybe
n a legbonyolultabb megoldas. Erre a Fiat szolgalt megoldassal "kupos" vezerlob
utyokkel: a butyokprofil a vezermutengely tengelyirányu eltolasaval fokozatment
esen valtozik, ezzel nemcsak a szelepemelkedes, hanem a szelepvezerlesi ido is 
modosul. A szerkezet ropsulyvezerlesu, mintegv 2500/min feletti fordulatszamnal
 kezd mukodesbe lepni..."

Ennyi anyag all a rendelkezesemre. Hondarol szol az egesz "tanulmany", ezt a be
vezetoben talaltam. A kerdes adja magat: mely Fiatokban talalkozhatunk ezekkel 
a motorokkal? Melyikhez hasonlo a Renault es a Toyota megoldasa?
Udv!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Nemetorszagban nem a benzin a draga hanem az ado magas.

>Miert -- nalunk mas a helyzet? :-(

Tegnap lattam egy musort vmelyik nemet adon, es ott mondtak hogy a
1,79-be kerulo benzinen 1,30 koruli adot tartalmaz. Valami fookos
magyarazta a helyzetet, de nem sok sikerrel. Nalunk mar nem is
magyarazzak. Pedig biztos erdekes lenne.

-- 
bye : Hende Roland
+ - Kutya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyaltalan jon meg kutya?:)

-- 
bye : Hende Roland
+ - re: diesel kontra benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem a nyomateka miatt. A magasabb hatasfokbol eredo
>gazdasagosabb uzemeltetes miatt. Ennyi.
>Ez ervenyes a szemelyautokra is. Aki sokat megy
>dizelt vesz.
>Nem megy ugy, dragabb, tobb a fenntartasi koltsege,
>de megfelelo kihasznaltsag eseten megterul.


Szeretnek latni egy reszletes szamitast, ami _szemelygepkocsi_ eseten
alatamasztja a fenti allitast.
Vajon mennyit kellene egy dizel szgk-val menni, hogy megteruljon a tobbletktg?
Persze eloszor azt kellene tisztazni, hogy mit mihez hasonlitunk: pl.
1.0i-t 1.5D-hez?


andi
+ - utvonaltervezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.cwlease.com/cwlint/index2.htm

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - BUEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTOsok!

Iden mar nem leszek gepkozelben, ezert
mindenkinek boldog uj esztendot es balesetmentes
kozlekedest kivanok.

A szilveszteri bulira vigyetek magatokkal
antialkoholista sofort :)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: *** HIX AUTO *** #608 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aki foncsoroztatni szeretne regi autojanak lampajat, forduljon az Euratukor
Kft.-hez. Bp. XI. Budafoki ut

Ott vakuum-al felviszik a reteget, csak az ara lesz huzos.

Udv: Refi J

+ - Re: *** HIX AUTO *** #608 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok autosok !

Szeretnelek benneteket megkerdezni, hogy Opel Ascona 1.8i autot hova vigyem
motorgeneralra, hogy nehogy porul jarjak.
Valahogy a hazai szerelo szakiktol mar tele van a zsakom. Duma mint a
tenger, tudas pedig nulla. Ha megis lenne valami szakmai tudas is, akkor ugy
tulvallalja magat, hogy azert nem tud rendes munkat vegezni.
Valakitol hallottam (taxis volt, es o igy csinalta), hogy erdemes Ausztriaba
szakszervizbe vinni, mert nem dragabb mint itthon, de garantaltan normalisan
kapom vissza a kocsit!

Udv: Refi J

+ - 120-szal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Nagyon gratulalok azoknak akik 120-130 korul kozlekednek varosban.
>Erre buszkek lehetnek . Az , hogy a tobbi kozlekedo , gyalogos , kerekparos
>, autos , motoros eletveszelyben van miattuk az nem erdekes.
>Kulon gratulalok Laszlo Csendesnek aki - mivel otthon nem teheti - nalunk
>szaguldozik.
Szanom-banom buneimet. Ahol lefenykepeztek az nem varos volt, hanem egy kb. 500
m
hosszu lakatlan, amde lakott teruletnek minositett utszakasz.
Ha pedig a rendorok utan probalom tartani az iramot 120-szal lakott teruleten
belul, nem erzek semmifele lelkiismeretfurdalast.

--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - foncsor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit gm es autosok,

>>>Felado :  [Russian Federation]
> Temakor: foncsor felujitas ( 5 sor )
> Idopont: Tue Dec 28 07:34:24 EST 1999 AUTO #608
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

hello
tudtok bp.-en vmi műhelyt, ahol a lámpatestből kiszerelt fémtükörre
fel tudnak egy új réteget gőzölni? (alkalmasint mindkét
lámpámban felújíttatnám a foncsort)
gm.<<<

Bp-en az "Autolampabolt" kinal ilyen szolgaltatast.

Ha kedd delelott odaviszed a lampat, akkor szerda delutanra kesz is lesz.
Asszem, ha mas napon viszed oda a lampat, akkor is szerda delutanra lesz
kesz....

Ara uveg kiszerelessel, foncsorozassal, uveg visszaragasztassal kb. 1
honapja 3E Ft volt. Ha az uvegtol megszabaditott tukrot viszed csak oda,
akkor 2.5E Ft, de nem tudom, megeri-e ezzel bohockodni otthon, namegaztan
ragasztasra a sziloplaszt nemigen hasznalhato...

Tapasztalatom nincs vele, en nem vettem igenybe a szolgaltatast, csak
veletlenul akadtam rajuk, de mivel annak idejen en is tuve tettem
foncsoroztatas utan a varost, gyakorlatilag nulla sikerrel, jol kikerdeztem
a sracot.

Cime: Bp. XV. Nyirpalota u. 24.
T: 418-9975

Sok csokit, remelem segitettem,
L.


      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit autosok es Jozsef,
>>>Felado :  [Romania]
> Temakor: utvonaltervezo ( 10 sor )

Kb. 6 honapja irt valaki egy europai utvolnaltervezorol. Nagyon profi volt,
kis telepuleseket is ismerte. Elvesztettem a cimet egy Windows ujra-
telepitesnel. Legyszi Valaki ird meg meg egyszer a cimet.
<<<

a link:

http://www.cwlease.com/cwlint/index2.htm

Tenyleg nagyon klassz! Benne van Tabajd es Makkoshotyka is...!

Sok csokit mindenkinek!
L.
      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Autos-talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Holnap szerdan 1999.12.29. - en lenne az autostalalkozo Hollosi
>Jozsival.
Meglepve olvasom a sorokat. Nem januarrol volt eloszor szo? Ez a datum
(29) egy kicsit nekem nagyon hirtelen jott, a kocsit se tudtam meg
kiasni a garazsbol. Melygarazs a telek masik oldalan, es fel meteres
ho mindenutt. A kozlekedes most nalunk katasztrofalis, a mellekutakon
derekig er a ho. Igy sajnos barmennyire is szeretnem de nem tudok ott
lenni a talalkan, bar nagyon szerettem volna. :-( Fokepp hogy Jozsival
is talalkozhattam volna. Raadasul delutan vendegeim is jonnek....
Bocs Soma, igertem ugyan, de nem tudom az igeretem betartani... :-(
Nem lehetne ezt a talalkat januarban is megismetelni?
Mindenesetre akik elmennek, azoknak nagyon jo idotoltest kivanok.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Re: Go Trabi go! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Annyit irtok a Trabirol, hogy kedvet kaptam hozza. Mennyiert lehet
hozzajutni
> manapsag egy jobb allapotban levo jarganyhoz?

Itt is van egy elado trabi, 1977-es 70 ert. Szerintem jo allapotban van,
ismerem a fazont akie.

Bye
Fresi BaCSi
+ - re: Atvertek vagy tenyleg van ilyen? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

"Aprilisban volt egy motorgeneralom a Trabin (2T persze), ami 38 ezerbe
kerult...
December kozepen (gari+2 ho) elkezdett zorogni a motor/valto kornyeken
valami. Visszamentem ugyanoda es megnezettem az autot.
A szerelo elmondasa szerint a tengely ekszijtarcsa feloli elso csapagya
(amit 1/2 eve csereltek) megpattant, es az adta ezt a hangot. A teljes
tengely cserejet javasolta, mivel a javitashoz szet kellene szedni a
fotengelyt es az annyiba kerulne, mint az egesz csereje + ugy nem vallal
ra garanciat, csak ha az egeszet csereli.
"

Van egy jo es van egy rossz hirem.
A jo: Van egy generalozott popec motorod.
A rossz: Ha vennel nehany szerszamot, meg egy hetveget, akkor 1/3 aron
kihoztad volna es nem csereltetnek ki veled megint mindent.
Mert, hogy en a dugattyukat es a hajtokart nem hagytam volna cserelni,
az tuti. Gyuruzzek es csereljek ki normalisra a csapagyat. Amugy
vigyazni kell a rendewsnek tuno szerelokkel is, erdemes meot jatszani es
mindent atnezni a verdan, miutan atvetted. OK motort nem kell
szetszedni. Aprosagokert mar nem is szolok, inkabb en allitom be. Pl.
most ferde a kormanyom :(, majd az unnepek utan raszanom magam es...

Fresi BaCSi
+ - Benzin vs. dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>- hetkoznapi dizel auto nincs 1,6-osnal kisebb motorral, tehat magas a
>biztositas,

AX 1.4-es D motor
Polo 1.3-as D motor
Uno, Panda... 1.3 D, TD motor

Tenyleg dizelnel hogy van a bizti? En ugy emlekszem, hogy 2000 ccm-ig
egy kategoria.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: Atvertek vagy tenyleg van ilyen? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nandi irt a Trabantjanak motorfelujitasarol es az ujra elromlasarol.
En azert is adtam el 2 eve a Trabantomat, mert a haverom, akihez
javittatni hordtam allitotta, hogy miota nem gyartanak Nemetorszagban
Tarbant alkatreszt, azota csak Magyarorszagon kisiparosok altal
osszehanyt alkatreszt lehet kapni. A turesek ellenorzese AS szabvany
szerint tortenik.
( Aki esetleg nem tudna: AS = Ahogy Sikerul.)
A fotengely felujitasok is ilyenek.

A fentieket tamasztotta ala nalam a 2 ev alatti 5 fekmunkahenger csere
es kozben meg elfogyott nehany felujito keszlet is, amelyikek
hol jobban, hol egyaltalan nem birtak a fekfolyadekot.
A kormanymu vegen levo gumi harmonikat evente cserelni kellett,
mert elrepedt es az ujonnan vasarolt nem is volt eleg hosszu.

A nemet precizitas nemet volt a berlini fal innenso oldalan is.
A magyar nyereszkedes meg a rendszervaltassal nem sokat valtozott.
Vidd innen, ha kifizetted es reklamacionak helye nincs !

Szoval en Csendi helyeben csak akkor vennek Trabantot, ha
evente kevesebb, mint 5000 Km-t megy vele es van kedve
rakolteni az uzemanyagon kivul 20-40 e Ft-ot.

Boldog uj esztendot kivanok !

Udv. Tibi
+ - Trabant valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg tudna valaki mondani, hogy van-e valami kulonbseg a Trabant 601 e's a
601 Special valtojanak attetelezese kozott? Ket velemenyt hallottam: az
egyik szerint a Special valtojanak a 4. fokozata mar folfele van
attetelezve, mig a masik velemeny szerint mindket valto negyedik fokozata
direkt. Hozzaertok velemenyere lennek kivancsi. Sajnos csak email eleresem
van, a valtokat pedig csak vegso esetben szednem szet ilyen hidegben....

Elore is koszi

Z

mailto:
+ - Eletkepek Dunaujvarosbol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autsok!   Udv Peter!

>Az iden nyaron a dunaujvarosi Autoklubban a muszaki vizsgan sorra
>szortak ki az autokat. "Fek-asszimetria" volt az indok. Aztan feltunt
>valakinek, hogy egy uj Suzukin is fekhatast akart meretni egy ficko.
>Csak azert, hogy legyen osszehasonlitasi alapja, a kesobbi mereshez.
>Balhe lett belole, mert alig akartak kiengedni a muhelybol. 2 hetes auto.
>Aztan a vizsgasor ket hetre bezart, mert a fekpadot meg kellett javitani.

  Igen, lehet, hogy igy volt, viszont, amikor elromlott a fekpad delutan
otkor, masnap reggel 7-ttol mar folytak tovabb a vizsgak, mert a vezeto
talalt egy helyet, ahol a fekmerest megcsinaltak, majd vissza a Klubba
folyt tovabb a muszaki vizsga...
 SzVSz mashol sem jobb a helyzet.

 Erdekes kalandok mashol:
   Miskolci uti szerviz, garancialis olajcsere. otthagyom az Aromat, mig
lecserelik az olajat, orak mulva vissza. Ma nem lesz kesz, mert nincs
tomitogyuru a gazolajszurohoz., majd holnap. Jo-jo, de mar keso este nem
jutok massal haza...  Megengedtek, hogy megjavitsam a sajat autom, igy egy
orai szereles utan hazamentem az autoval...

  Becs(Ausztria), muszaki vizsga Opel Omega 2,3TD. A tulaj valtott
W123/2,2D-rol, nem velem csinaltatta a vizsgara felkeszitest. Masfel honap
mulva szombaton konyorog, hogy nezzem mar meg az autot, mert erdekes hangot
ad, ha fekez. Fekbetet lekopva tovig, csere. Javaslom, csereljunk porvedot,
mert szakadt, valoszinu rozsdas alatta a dugattyu. Kovetkezo hetvegen
megjavitom es akkor latom a sogoreknal csak a szamla volt a fontos, nem a
javitas. Minden elkepzelheto helyen(csuszohuvelyek, dugattyu) szorult a
fek, nem csoda, ha rovid ido alatt elkopott a betet. Azert tarcsacserekor
ezt eszre kellett volna venni a becsi szervizben!
 Udv:
          Levente
 --
B.Gates: Ha az autok ugy fejlodnenek, mint a szAmitogepek, akkor egy liter
uzemanyaggal a Holdig lehetne menni...
G.M: jo-jo de kinek lenne kedve naponta ketszer osszetorni a kocsijat???
+ - Dizel <> benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!  Udv Teeßy!

   Akkor most hogy is van ez?
A BMW miert dizel autoval allt ki palyaversenyre es miert nyerte meg, a sok
benzines elott, ha a dizel erre nem jo???

>Konkluzio: nagyobb egesi csucsnyomas (vagyis kompresszio) -> nagyobb
>gazero, nagyobb kar szorozva nagyobb gazerovel -> nagyobb nyomatek.

 Ugye tudod mit takar a p-V diagram, ugymint otto-dizel-sabathe
korfolyamat. Irjad le ujra, erthetobben a tobbiek szamara is....

>Kicsit pongyolan fogalmaztam, de ugyerzem a tema mar leragott csont es
>szinte mindenki tudja ezeket a dolgokat de nem art errol megfeledkezni.
 Az lehet, hogy mindenki tudja, de neked illik pontosan fogalmazni, mint
leendo mernokembernek, aki pont a kozlekedes-gepeszmernoki tudast szivja
magaba....

 Udv:
         Levente
>Mint tudvalevo muszaki korokben
 Egyszer mar megbeszeltuk, nem mindig vagyunk azonos korben...

UI: Ne kotozkodjunk, nem vagyunk csavarok (lasd kotoelem)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS