Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 325
Copyright (C) HIX
1999-03-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mindenfele (mind)  41 sor     (cikkei)
2 Re: automata valto (mind)  10 sor     (cikkei)
3 re: automata valto (mind)  55 sor     (cikkei)
4 RE: kinek az igaza??? (#324) (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Re: Matiz (mind)  39 sor     (cikkei)
6 Evjarat az alvazszamban (mind)  28 sor     (cikkei)
7 Olasz auto (mind)  21 sor     (cikkei)
8 kereses (mind)  10 sor     (cikkei)
9 gumikerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
10 motoros talalkozok????? (mind)  8 sor     (cikkei)
11 internet cím keresés (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Lada 2105 es Samara (mind)  23 sor     (cikkei)
13 re: Ford Granada (mind)  57 sor     (cikkei)
14 Elado gumi (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Amerikai auto (VENTO-Jetta III.) (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Ford 2400km, vaz2101, lada VFTS (mind)  51 sor     (cikkei)
17 R12 automata ??? (mind)  10 sor     (cikkei)
18 hasznalt auto + Premium (mind)  13 sor     (cikkei)
19 bonusmalus (mind)  12 sor     (cikkei)
20 magan import (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Ezzel nem azt akartam mondani, hogy a Suzuki jobb az Audinal, csak
>elgondolkodtatott.

Hetvegen nyuttem egy Audi A6 2.8 quattrot. A kocsi egyhetes koraban
beazott a szelvedonel. Tulaj vissza a Porsche Hungariahoz, a szerelok:
hja kerem, ez tipushiba. Szelvedo, tomitescsere. Most egy eves a kocsi,
ujra beazik ugyanott. Mindez 15 milaert. Baratom uj Golf IV-eseben
ket hetes koraban a kozepkonzolon ket kapcsolo egyszeruen szetesett
es logott kifele a muszerfalbol... kilenc evesen adtam el a Swiftemet,
az nem produkalt ilyeneket. Igaz, nem is vilagitott idetlen piros
meg kek fennyel a muszerfala.

>2. Mi indokolja itthon az A4-es a tesztbeli CD felszereltsegu Vectra 1.6
>tobb mint egymillios,
> ill a Laguna es Primera A4-hez mert ketmillios arkulonbseget. Szerintem
>es a teszt alapjan semmi.

A fentiek fenyeben sem sok.

> ABS van az autoban. Meg sosem vezettem ABS-es autot. Az elozo gazdaja
>szerint neha, hirtelen fekezesnel _mintha elmenne a fekero_. Szerviz
>szerint a fofekhenger OK. Jellemzo ez az ABS-re?

Van ABS a kocsimban, de soha nem tapasztaltam hasonlot. Nem lehet, hogy
arra ertette, hogy ha tukorjegen fekezel, akkor mintha meg sem nyomtad
volna a pedalt?

>olyan szerelohoz kellene mennem, akinek szerzodese van veluk. De kinek a
>biztositojaval, az enyemmel vagy a vetkes felevel? Varom a jo tanacsokat.

Azzal a biztositoval legyen a szerviznek szerzodese, amelyik vegul
rendezni fogja a kart. Vagyis a vetkesevel.

>A Corolla a Toyotanak a legnepszerubb, es a leghoszabb ideig gyartott
>tipusa.Megbizhatosaga vetekszik az ilyen kategorias nemet kocsikkal.

Annyira vetekszik, hogy evek ota boven megelozi oket :-)

BGabor, Bp.
+ - Re: automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Az automata valtoval kapcsolatban csak annyit, hogy valoban nem lehet
betolni az autot, de a hosszabb tavu vontatas (a kezikonyv szerint tobb
mint 50 km) is megoldhato ha a valtoba meg egy liter ATF olajat ontesz.
Persze a vontatas utan ezt le kell ereszteni, mert a sok olaj
tulmelegedest
okoz. Na es a vontatasi sebesseg max. 50 km/h.

            BZS
+ - re: automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

> Huzamosabb ideig vontatni sem szabad, ugyanis
> ilyenkor a valtoban kenes nelkül futnak az alkatreszek.

Ertem... Ezek szerint a motorfek _semi_ gondot nem okoz? Es: az 
enyemben van N allas... Ug yhallottam (sajna, doksi nincs hozza :-
))) ez az az allas, amiben ha kell, lehet vontatni... Akkor ez sem 
igaz?

> A motorfek mukodik az automatanal, mas kerdes hogy ha 
meredek
> lejton kell lefele menni, akkor kezzel vissza kell kapcsolni egy 
vagy
> ket fokozatot, hogy a motor megemelkedett alapjarata miatt a 
valto ne
> kapcsoljon feljebb. Ez vezetestechnika, amitol az europai 
emberek
> szandekosan tudat alatt irtoznak.

Aha... Az enyemen vap P (allo helyezet, itt mintha fekezne is), R 
(hatramenet), D (elore, direkt), N (semleges, nincs roigzito fek?) es 
1 meg 2. Na ez uitobbirol nem tudott az elozo tulaj mit mondani... :-
( Ezek szerint ez a lejtmenet? :-)

> Meg lehet probalkozni a behuzassal is, de azt mar tipusonkent
> maskepp irja a kezelesi utmutato. Altalaban tiltjak a vontatas
> ilyen formajat.

Ezt nem egeszen ertem... H ajol gondolom, egy dolog a behuzas, 
es mas dolog a vontatas... utobbi uresben (N) sem lehetseges?

> Altalaban tiltjak a vontatas
> ilyen formajat. Igy peldaul az automatas Ford Tranzit elejen nincs 
is
> karabiner, ahova a vontato kotelet be lehetne akasztani. Ellenben 
a
> manualis valtosoktol, melyekre szerelnek elore is ilyet.

Hm, az enyemen *elol* is van vonohorog: ebbol mennyire biztosan 
kovetkezik legalabb a vontathatosag? (80-as Golf I)

> En minden esetre bikazo kabelt rendszeresitettem, es ugyelek 
arra hogy
> felesleges fogyasztokat nem felejtsek bekapcsolva allo motornal.

Igaz... a baj csak az, ha az inditomotor purcan ki... :-(((((((

Koszonom a valaszokat!!


Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - RE: kinek az igaza??? (#324) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>    Sajnos, azon az alapon, hogyha nincs tabla arra, hogy felallva
>    parokolni lehet, akkor mint kozteruletet onkenyesen elfoglalo
>    egyed vagy.
> 
> Itt valami nem stimmel. A KRESZ nem tiltja az utpadkan torteno
> parkolast. Ez azt jelenti, hogy felulbiralva a KRESZ-t, mindenhol

Szerintem az emlitett resz a Hatar utnal jardanak vagy jardaszigetnek
minosul. Ott pedig csak akkor lehet parkolni, ha tabla engedelyezi. Ebben
is maradtunk regebben ugyanezen a listan ugyanezzel a helyszinnel
kapcsolatban...

Az egyiranyu utcai parkolassal kapcsolatban nekem is fenntartasaim vannak.
Ha nem felejtem el, holnap megnezem a KRESZT a jogtarban.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: Matiz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hi,
>>Van valakinek tapasztalata errol a kocsirol?mire eleg a 850 kcm?
>>Vagy inkabb egy Suzukit?
>>udv.Con
Udv minden autosnak!
A Daewoo Tico utodjat most kezdik (illetve mar harom honapja) bevezetni a
hazai piacra. A Suzukival torteno osszeveteset en is megtettem mar. A belso
terkinalatban, motor dinamikaban jobbnak tartom mint a Suzuki Swift 1.0
tipust. A Suzukival olyan rossz tapasztalatom is volt, hogy a haztetorol
lezudulo ho raesett egy emeletnyi magassagbol a tetejere es rendesen
osszetorte a kocsit. A javitaskor derult ki, hogy nem volt egytlen
keresztmerevites sem a tetolemez alatt. A Matiz pici karosszeriaja alaposan
meg van erositve minden iranybol, a tetoben is van harom helyen
keresztiranyu erosites (ugy hallottam, hogy az ujabb Suzukikban is van).
Ettol egy kicsit sulyos is lett a picike - mentekesz tomege 850 kg korul
van, de a feltuningolt motor meglepoen konnyen viszi (Ugyanez a meretu
motor a Tico-ban hengerenkenti befecskendezes es komputeres vezerles nelkul
11 loerovel gyengebb). A Matiz hatranya, hogy alig van csomagtartoja,
szinte csak fele annak is amit a Suzuki biztosit, viszont ennek
kovetkezteben meglepoen nagy az utaster, amely erzest a megemelt
tetomagassag meg csak fokoz. Mindenestere hosszabb utra valoszinuleg nem
lehet meguszni egy tetobox-ot. A 800 -as motor meglepoen dinamikus es a
vezetes utan mar hajlamosabb voltam elhinni az 51 loerot. A fogyasztasat
nem tudom. Az ar/ertek aranyban velemenyem szerint pillanatnyilag megveri a
Suzukit, mivel itt az alaptipusban is jar egy nehany olyan dolog, ami amugy
is feltetelenul kell (pl. kalaptarto, hatso ablaktorlo, immobilizer, stb.,
de szinezett uvegek is) amiert sajnos kemeny ezreket kell fizetni a Suzuki
vasarlasakor. Mindenesetre a tizeneves tervezesu Suzi-val osszevetve egy
korszeru es  - legalabbis szamomra - sokkal tetszetosebb kulseju auto.
Remelem nekem is lesz ilyen.
Varom a tovabbi erveket illetve ellenerveket.
Udvozlettel
Jenes Barnabas



BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - Evjarat az alvazszamban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1.>hogy tenyleg hanyas  lehet-e rugatni erte az elozo tulajt?
>Az europai gyartasu kocsik 1980-tol betuvel vannak megjelolve az
>alvazszamban, ez altalaban a 11.-ik karakter/pl:a 80"-as A;81"-es B;82"-es
C
>betu stb./Ha nincs betu az alvazszamban az tenyleg 1980" elotti gyartas.Nem

C-83, D-84, E-85, F-86, G-87, H-88, I-89, J-90, K-91, L-92, M-93..
Itt valami santit. Az en kocsimnal (Kadett) a 10. karakter: M. Ez egeszen
biztosan '91-et jelent. Viszont a fenti sornal nem ez jon ki.
Nem tudnad pontositani? Nagyon hasznos info lenne.


>Amikor en tanultam a KRESZ-t akkor meg az egyiranyu utca
>mindket oldalan lehetett parkolni.
>
>A tilto tablat ezeken a helyeken mindket oldalon elhelyezik.
>Az egyik oldalon elhelyezett tabla csak arra az oldalra vonatkozik.

Epp a Skala parkoloba bevezeto egyiranyu utca kapcsan neztem meg:
(Kozteruletesek kedvenc helye, tabla csak a jobb oldalon)
Egyiranyu utca mindket oldalan lehet parkolni (ha eleg szeles).
A bal oldalon nem lehet, ha ott tabla van.
Egyik oldalon sem lehet, ha a jobb oldalon kint van a tilto tabla!


****************************************************
    Akos   
****************************************************
+ - Olasz auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>
>A legfrissebb Auto-Motorban azt olvastam, hogy a Dekra
>szerint a 3 evesnel fiatalabb autok koreben a Fiat Bravo/Brava
>paros a legmegbizhatobb, vagyis ez igenyelte a legkevesebb
>rendkivuli szervizelest a kotelezo szervizeken tul.

A Kepes Auto-Express megis ilyen hasznalt autok hirdetesevel van tele.
Vagy a Fiat tulajdonosok hajlamosak 1-2 evente lecserelni a kocsijukat?
Komolyan, mi lehet az oka?     <<

A kovetkezo is lehet oka:
Mostanaban nagyon sok torott autot hoznak be Olaszorszagbol, mert a
vamolasnal olyan szamlat irnak amilyet akarnak (Nemet es Svajci autoknal
ez mar nem megy, mert veluk ellenoriztetni lehet a szamla "masik
oldalat").
A torott auto megjavitjak es sutty egy kis haszonnal megy is a piacra. Az
ember megveszi mert nem tudja, hogy torott volt - nem torott arban.

Minden jot:

Zaruba Gergely
+ - kereses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most irok eloszor

Tudna-e valaki olyan kukacos cimeket irni, amelyekre nem az a valasz
j÷n vissza, hogy "probalkozzon az interneten", vagy hogy forduljon a
budapesti markakereskedohoz.
Tobbnyire autos e-mail cimekre volnek kivancsi, amelyekrol esetleg
prospektust, vagy monitor hatter kepet lehetne kerni.

koszz.
	Zsolt
+ - gumikerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idoszeruve valt a kockaladankon a nyari gumik csereje.
Eloregedtek. Most tudnek venni 8000 Ft/db aron Sava 
Exact papucsokat a Metroban. Mit gondoltok, jo vetel?
Vagy van jobb otlet?

Tisztelettel

Csussz
+ - motoros talalkozok????? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.
Akinek van valami infoja hogy hol es mikor lesz az orszagban motoros
talalkozo az legyszi kuldje el.
Elore is koszi

http://members.tripod.com/~Szecsodi

Hiroshima:'45 - Csernobil:'86 - Windows:'98
+ - internet cím keresés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Mindenféle autó és motoral kapcsolatos internet címet keresek!
Ha tudtok ilyeneket akkor küldjetek az alábbi címre:

--
üdv.:tsaba

http://www.extra.hu/tsaba
+ - Lada 2105 es Samara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meguntam a Skoda 120L-emet, allandoan tonkremegy benne mindig valami, pedig
"nem erdemes eladni, nagyon jo allapotban van". 3/4 ev alatt tobb, mint 100
ezer forintot koltottem egy Skodara. Szoval 350 ezer korul szeretnek venni
egy autot, amire nem megy ra a gatyam. 10 ev koruli Ladak ara ekorul mozog.
Kinek mik a tapasztalatai a 2105-ossel es a Samaraval? Esetleg milyen mas
kocsit ajanlanatok? Nekem tobbet 120-as Skoda nem kell, alig megy zabalja az
olajat, zajos, bar kenyelmes vezetni, csak neha nem vagyok biztos benne,
hogy odaer.

Igy tehat elado a Skodam, hatha masnak tobb szerencseje lesz hozza. Az
adatok:
1985-os, muszaki 1999 szeptember, 4 vadi uj 175-70-es gumival, uj aksi,
rozsdamentes, alvazvedozve, es mindig minden hiba kijavitva rajta (lassan az
egesz kocsit kicserelem). Uj a festes rajta, egy-ket helyen kofelverodes.
Futott: nem tudom, mert nem jo a kilometerora, bar1000 FT alatt lenne a
javitasa, ha lenne alkatresz. En kb 10 ezer km-t mentem vele.

Ha erdekel, akkor  cimre irjatok. Ide varok
tapasztalatokat ,vasarlasi tippeket is,  koszonettel veszem oket.

Papai Tamas
+ - re: Ford Granada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenki!!!
Szevasz Gabriel.

Nekem is van egy Granadám, igaz sosem volt kétségem az évjárata felől,
holott külföldről hozták be anno.
Ellenben van egy kis tábla a motortérben amin minden fontos adat fel van
tüntetve. Leszaladod megnézem mi van rajta...
...jó hideg van.
Szóval az én táblám így néz ki:    COND:    1
ABE-NR-A4U8/2
                                                        MOTOR: YY
motorszád(m)
                                                        TRANS:    B
1850kg
                                                        EJE:
         -
                                                        TAPIC:    M7
910kg

1100kg
                                                         Typ:    GU
COLOR:    O3

Na tehát - most megnézem a könyvet...nem...nem...a francba, nem ebben a
könyvben van. Na majd holnap,
addigra megnézem a másikban.


Tulajdonképpen ha van időd és nem esik messze tőled Lőrinc akkor elmehetsz
Ervin bához aki biztosan megmondja neked ránézésre(lassan 30éve javít
Fordokat).
A cím: Lézinger Ervin 1183 Bp.,Balassa Bálint u. a számot nem tudom, de meg
fogod ismerni.
Tel.: 291-4924

Az az igazság, hogy engem nem érdekel a Forpika(jó mi?) évjárata, mivel ha
jó állapotban van akko mindegy mennyi az annyi. Egyébbként megnéztem a
biztiővet és 82!!! van rajta(az auto 84-es), na most lehet, hogy engem is
átb'tak de nem izgat mivel Forpika(ez állat) letagadhatná korát(mások
szerint is).

Hogy mit kellene megnézni hosszú út előtt? Hát ez jó kérdés. Amikor én
tavaly Svájcban voltam vele akkor előtte  elvittem az Autóklubba
átvizsgálni. Ott jól megrángatják, mérik a féket, lengéscsillapítót, és ha
valami gyánus akko megmondják. Ja és valami 1000-2000 be kerül(a nyugalom).

A rendőrrel kapcsolatban szerencsére nekem még nem volt nagyobb afférom
velük.
Miko megállít kiszállok!!! köszöntöm Őket, és ha kérdeznek valamit szépen
elbeszélgetek velük, higgyétek el sokkal korrektebbek. Én amúgy is örülők ha
igazoltatnak, mivel a rendőri ellenőrzés visszatartja a tolvajokat - talán.

Bocsika ha egy kicsit bőlére eresztettem.

Sziasztok.

Zeuss
+ - Elado gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado 2db Continental 145/70 R13-as nyari gumi. Hasznalt, de jo allapotban
van.
Ha valakit erdekel irjon.

Udv.:
Laci
+ - Amerikai auto (VENTO-Jetta III.) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

elgondolkodtam azon, hogy automat fiatalabbra cserelem.
Most egy Vento-t nyuvok, es mivel tetszik, szeretnek a kovetkezo
automnak is egy ilyet.

Van-e informacioja valakinek arrol, hogy az amerikai 
valtozat (JETTA III., mexikoban keszul), mennyire kompatibilis az
europai valtozattal? Ajanlottak egy 2.5 eves 2000-es automatat. 
Ott ez az alapmodell. 
Szivesen beszelnek olyannal, akinek van/volt mar ilyen autoja.

Mi a velemenyetek a VW automata valtojarol?
Mennyire romlekony a klima?


Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
+ - Ford 2400km, vaz2101, lada VFTS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> vezermulanc,

ne hagyd magad megteveszteni :) a V6-os Granadaban
se lanc, se bordasszij. egy fogaskerekpar van benne,
a kisebbik (vezermutengely) acel, a nagyobbik (2x annyi
fog, fotengely) pedig bakelit, vagy bakelit koszoruval
ellatott acel.

ekszijat cserelj mar most, szerintem, es vigyel fekolajat,
motorolajat, kormanyszervo-olajat. indulas elott nezesd
at a karbit az Ervin bacsinal, mert ha ott valami elallitodik
(a szivato koruli tobb kilo finommechanika, peldaul), akkor
a kajapenzedet is benzinre koltheted. gumicsoveket kene
atnezni, meg hogy a szervo munkahengere(i) nem-e nyomja(k)
el az olajat, illetve ha a nagynyomasu cso eldurran, akkor mi
lesz... szoval kb 1 meter cso meg par bilincs kellene. vinni.
a motorral nem hiszem hogy tud baj lenni, futomu strapabiro..
fekbeteteket nezd meg, hegyek fele mentek (ugy emlekszem).
gumik jok legyenek ez igaz. biztositek, meg nehany kabeldarab is
legyen, nekem pl egyszer leallt a hutoventilatorom, es a hibat
nem tudtam azonnal megkeresni (krisztina krt dugo, viz forr..),
direktbe az aksira kellett kotnom a ventit egy "madzaggal".

Egyaltalan, ha bemondod hogy milyen utra keszulsz, Ervin ba
atnez mindent ami kell: XVIII. ker, a Haladas utcabol nyilo
elso utca, ami az Ulloivel parhuzamos. az oreg (Ervin ba)
meg a tarsa (Attila) oreg Fordok javitasaban utazik. Nezesd
at ott, jobban ertenek hozza, mint az Autoklub. Nekem a Ford
markaszervizekben , ) is csak elcseszni tudtak
a motorbeallitasokat.

az evjaratot is meg tudjak mondani, de annyit mar en is
mondhatok Neked, hogy a regebbi valtozatot (krom tukor,
tobb vekony mua. lemez fekete szinben a hutomaszkban,
szebb hatso lampak, vizszintesen elrendezett futesallitgato
tologatok, szebb lokharito, stb), 1982-ig gyartottak.

-------

LADA1200-kerdesekre:

15w40-es olajat ajanl bele mindenki, beleertve a szerelot,
aki a generalt csinalta. Sarga flakonos Shell Helix-et.
(nem tudom miben kulonbozik a piros flakonostol, az is 15w40.)

-------

en kerdesem: van-e itt valaki, aki VFTS-t epit(ett)?

udv,
zoli
+ - R12 automata ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ha mar az automata valtoknal tartunk...

Mit gondoltok, a Renault 12 (a Dacia elodje) keszult -e automata
valtoval ?
Ket ismerosom szallt vitaba errol, es most mar en is kivancsi vagyok
kinek lesz (lehet) igaza !

Peter.
+ - hasznalt auto + Premium (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Valaki osszehasonlitotta az olasz es a nemet autok ertekveszteset (Alfa
es Audi volt a pelda). Sajnos a levelet kitoroltem, aki irta orulnek ha
jelentkezne maganban, sajnalatos csaladi ugyek miatt tanacsot szeretnek
kerni.

Mas:
Mikor a Cora-ban volt Premium izzo akcio en is vettem. (Nekem csak H3-k
kellenek) Nem volt ra irva a 250 ora. Het vegen vettem eszre, hogy az
egyik nem mukodik :-(
Igy talan ment 3 honapot, ez alatt talan birt 7000 km-t. Nem sok.

Udv: Laci
+ - bonusmalus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Skaccok, igaz az, hogy teherautok eseteben nincs bonus/malus, tehat
> akarhanyszor ad a teherautos betetlepot, hogy az o hibajabol tortent a
> koccanas, akkor sem ugrik sehova a kotelezo biztositasanak a dija...?
> [nincs valakinek egy baratsagos teherautos haverja...? ;-)  ]
nem teherautotol fugg, hanem hogy az auto cegneven van -e vagy 
se.. :)) 
De ha talalsz egy baratsagos egyedet, akkor kerd meg hogy 
menjen neki a kocsidnak, kulonben ugyis rajonnek hogy nem 
stimmel a dolog..


AntForce
+ - magan import (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat ha valaki egyszer hasznat veszi, s ha mar egyszer leirtam, akkor ide is elk
uldom. Jelelnleg a magan importban az alabbi szabalyok ervenyesek:
1200ECU (cca. 250e Ft) alatt minden behozatal magan importnak, hivatalosan nem 
kereskedelmi aruforgalomnak minosul. Ilyenkor nem kell EUR1-et hozni a szarmaza
s igazolasara, eleg a vamkezeles soran szobeli nyilatkozatot tenni. Ennek akkor
 van jelentosege, ha a vamtetel nem 0%-ek. Tehat a motor vamtetele 0%, +vamkez.
dij 1% +stat.ill. 2% +kornyezet vedelmi termekdij (gumira es akksira, de ez min
imalis)+AFA 25%. Na mar most a fizetendo adot igy szamoljak ki: Pl. vamertek: 1
000DEM.= 128,15x1000=128.150Ft (atszamitas: az aktualis hetet megelozo het hetf
ojen (ha unnepnap akkor kedd) az MNB altal kozzetett deviza! kozep arfolyam) No
s, a vamertek 1%-a=1280+a 2% 2560+(ha van fogyasztasi ado, nem emlekszem fejbol
, hogy kis motorra lenne).+kornyezetvedelmi termekdij, itt legyen kb. 5000 Ft )
 Ezeket osszadjuk, es az egesz 25%-a az AFA. Tehat 128.150+1.280+2.560+5.000x25
%=34.248. Igy a fizetendo ado:1280+2560+5000+34248=43120Ft. Ez cca. 35% nem ert
em mikent jon ki a 100% Meg ha van fogy. ad!
o, akkor azt is hozza veve a vam alaphoz, akkor se lenne tobb 40%-nal. Nem kiok
tatasnak szantam, de ez a jogszabaly, melynek barki szabadon utana nezhet az 19
95 evi C. tv-ben, meg a kapcsolodo Korm. ill. PM rendeletekben.

Hat nem olcso...:)


 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS