Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1243
Copyright (C) HIX
2001-09-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kornyezetvedelmi vizsgalatok koltsege (mind)  18 sor     (cikkei)
2 ekezetek (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re: Acura (mind)  54 sor     (cikkei)
4 Bomos szeriahiba (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Erdekes dolgok (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Skandinav cuccosok (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Sok szelep, alacsony fordulat (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Feltores (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Re:rosso (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re: tartos teszt (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Szalon + Kerekek (mind)  47 sor     (cikkei)
12 Teli Gumi (mind)  34 sor     (cikkei)
13 obrazkovu SMSku (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Re.:Jon a TEL!!! (mind)  54 sor     (cikkei)
15 Kodlampa, vigyazat! (mind)  8 sor     (cikkei)
16 alllat (mind)  25 sor     (cikkei)
17 gumik (mind)  15 sor     (cikkei)
18 re tolatoradar (mind)  16 sor     (cikkei)
19 Elado Xsara (mind)  21 sor     (cikkei)
20 Re: talalgatas (mind)  19 sor     (cikkei)
21 Ford Escort oszlop (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Huzatcsere ? (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Wartburg (mind)  11 sor     (cikkei)
24 Vegyes (mind)  56 sor     (cikkei)
25 Elado VW Corrado (mind)  5 sor     (cikkei)
26 Javorszarvasos matrica + autoradio kontra gyujtaskulcs (mind)  25 sor     (cikkei)
27 ELKON SD300 (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Re: auto hangja tolatas kozben (mind)  14 sor     (cikkei)
29 Re: Teligumi (mind)  14 sor     (cikkei)
30 Re: allandoan vilagito vilagitas (mind)  12 sor     (cikkei)
31 Cimvaltozas (mind)  16 sor     (cikkei)
32 auto hangja tolatas kozben (mind)  7 sor     (cikkei)
33 Erdekes hang (mind)  10 sor     (cikkei)
34 Erdekes hang tolatas kozben... (mind)  14 sor     (cikkei)
35 Re: Autoszalon 2001 (mind)  13 sor     (cikkei)
36 Brusszel (mind)  8 sor     (cikkei)
37 Autoszalon 2001 (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - kornyezetvedelmi vizsgalatok koltsege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Elnezeseteket kerem, hogy eloszor ekezetesen irtam ezt a levelet, de most
korrigaltam a MAILUTIL nevu progival. Sajnos magyarnak szulettem, es ugy
latszik osztonleny vagyok. Ime:

Kerem, valaki magyarazza meg nekem, hogy miert kerul tobbe egy katalizatoros
auto vizsgalata, mint pl. egy ketutemue, vagy egy katalizator nelkulie?
Eddig azt hittem, hogy mivel az en autom ( 14 eves Opel Kadett 16i
katalizatoros) mar kb. 5 eve nem szennyezi a kornyezetet annyira mint nehany
katalizator nelkuli auto, nem buntetnek ezert meg. Az autom idos kora
ellenere az eddigi rendszeres vizsgalatok szerint (a katalizatort is bele
ertve) megfelel az eloirasoknak,, amit az is bizonyit, hogy a zold kartyat
tobb evre is megadtak. Na ebbol ered a 2. kerdesem. A zold kartam 2003-ig
ervenyes, a Nepszabadsag viszont azt irja, hogy 2002 jan. 1-tol evenkent
kell majd vizsgalatra menni a megfelelo szinu matricaert.
Most akkor szerintetek nekem mar jovore kell vizsgaltatni, vagy eleg, ha
2003 utan megyek kornyezetvedelmi vizsgara? Koszi a valaszokert.
Gyoengyoesi Attila
+ - ekezetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En is szeretek ekezetekkel irni, de nem kuldom el oket feleslegesen a
listara. Regebben talaltam egy 16kB-os windows programot, amivel masodpercek
alatt lehet ekezetteleniteni. Siraly!

Igy mukodik:
1. Ekezetes szoveg bemasolasa a vagolapra (Ctrl-C)
2. Deaccent.exe lefuttatása - 1 gomb megnyomasa
3. Ekezettelenitett szoveg kimasolasa a vagolaprol (Ctrl-V)

Feltettem a honlapomra, letoltheto a
http://www.qqriq.com/Software/ cimrol.

Udv: Doneko
+ - Re: Acura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nem tudom mi ujsag Olah Ottoval, en viszont megtalaltam a honlapjat
> es felfedeztem egy uj szekciot - meghibasodasok.

Szia  Gonci!
Jajj, nagyon jol esett, hogy hianyoltal, pedig nem is szoktam tul surun irni
erre a listara. A honlapomon mar regota nincsen semmi ujdonsag, de hamarosan
elkeszul egy fenykepes utibeszamolo a nyaralasunkrol. Hawaii-ra sikerult
eljutnunk, tobb szaz fenykepet keszitettunk, valamint mar irtunk
(felesegemmel) 15 oldalnyi szoveget is. A HIX.auto kedveert irtam az autos
tapasztalatokrol is egy fejezetet, majd elkuldom a listara, ha elkeszult. A
honlapom vegleges cime: www.qqriq.com

A hetvegen lelkileg megviselt, hogy valaki koccra vette a hatso lokharitomat
kiparkolaskor, ket par centis karistolast hagyva maga utan. A szervizben
$275-ert (78000 Ft) javitanak meg, az egeszet le kellene fujniuk.
Megprobalom inkabb hazilag megcsinalni, az autoszalonban adtak hozza
(ingyen!) egy kis uveg javitofesteket. A
http://www.autopia-carcare.com/painchiprep.html oldalon reszletesen
elmagyarazzak, hogy hogyan kell ennek nekiesni. Ha valakinek van
tapasztalata az ilyen pingalasban, szivesen vennem a tanacsait!!!

> > Az utas oldalon a levegobefúvó ventillátora kicsit zajosabb a teljesen
> > hangtalannál, bár ezt csak csöndes környezetben lehet hallani.
> > Egyelore még nem szóltam emiatt a szervizben, ha tovább hangosodik,
> > majd késobb kicseréltetem.
> Szerintem Te szoksz hozza az autohoz. Nekem is az az erzesem, hogy az
> Alfa egyre hangosabb es gyengebb. Aztan beulok 100 km erejeig egy
> Feliciaba, aztan vissza az Alfaba, es ujra csendes & sarkany.
> A Tipoval is ue volt a tapasztalatom.

Lehet, hogy igazad van, mert mostanaban a motort is hangosabbnak hallom... A
ventillator azert gyanus, mert csak az egyik oldalrol hallom a ciripeleset.
Nem gond, orulok, hogy csak ilyen "hibai" vannak az autonak.

> > éppen azt teszteltem, hogy mennyire megy le az üzemanyag-szint mutatója
> > amikor kezd kiürülni a benzin. A piros tartomány alatt már tényleg
nincsen
> > benne sok...
> Egeszseges teljesen kifogyasztani a tankot? En ezt nem mernem megcsinalni,
> sot csodalom azokat az embereket, akik utkozben csapolnak benzint a kis
> kannajukbol. Miert olyan gond megallni negyed tanknal es telerakni?
> 6000 Ft egy napi kamatja miatt? Nehezebb auto tobbet fogyaszt okan?

Nem errol van szo. Amikor felvillan az uzemanyagszint-jelzo lampa, akkor meg
van a tankomban 20%, azaz 15 liternyi benzin. Arra voltam kivancsi, hogy mit
mutat a mutato, amikor a mar csak nehany liter van benne. Nem art tudni,
hogy pontosan mit is mutat az ora az also tartomanyban. Emlekszem, egyszer
ki kellett centiznem az uzemanyagot, mert a Death Valley kozepen levo
benzinkutban nem arultak 98-ast, kevesebb oktanszamut meg nem akartam
feleslegesen tankolni a kocsiba. A kovetkezo benzinkut 120 km-re volt, jol
jott, hogy ismertem annyira az autot, hogy tankolas nelkul neki mertem vagni
az utnak.

Udv: Doneko
+ - Bomos szeriahiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„szoval megnezhettem egy 97es 100 ezret futott bmw 528i-t 
es az uj gyari motorblokkot, mely blokk 1.300.000.- ftba 
fajt a tulajnak, es a szerelo bemutatta nekem a 98-ig 
gyartott bomosok szeriahibajat, ami blokkcserevel
orvosolhato..Elvileg a hengerfal tul vekony de mar pontosan 
nem tudtam
megjegyezni”

BMW szakertok! Tudja valaki pontosabban, milyen evjaratu 
autoknal gond ez?
Illetve milyen motoroknal? Csak a 2.8-nal vagy mas 
motoroknal is?

Egyebkent miert nem volt visszahivas? Ha szeriahiba, akkor 
is a tulaj fizet (meg ha mar nem garancialis is az auto) ?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Erdekes dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„szoval nem a legolcsobb kocsikat javitja, es neha mesel 
erdekes autokrol erdekes dolgokat. :)”

Meg tudnal osztani egy-ket sztorit? Amikor a bomossel 
szervizben voltam, erdekes arcokat lattam. Peldaul egyszer 
beszamolt a radio valami maffialeszamolasrol es az egyik 
kuncsaft megjegyzi, hogy a halott ganxta haverja volt. 
Mondanom se kell, hogy a foszer nem 316-tal volt ott …

Mas helyen a sofor hozta egy ukran bevasarlokocsijat 
(Mercedes E420 AMG).

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Skandinav cuccosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kontinentalisoktol, nem csak lampakapcsolasban:
* erosebb futorendszer
* 1,5-szer akkora akksi
* neha az elsoszerelt gumi is mas
* mas extrak (pl. ulesfutes szeria)
"I LOVE JAVORSZARVAS" matrica :)”

Meg marka szerint is, piactol fuggetlenul. Peldaul egy jo 
kis fordos extrat (futott elso szelvedo), amit en 
megszoktam es szeretek, nem sok helyen latni, de Volvoban 
es Saab-ban letezik.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Sok szelep, alacsony fordulat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„korabban tema volt, hogy a modern sokszelepes autok nem 
szeretnek
tartosan alacsony fordulatszamon uzemelni”

Ma reggel dugoban meg-megallva egyszer tevedesbol negyesbol 
(!!) indultam kettes helyett. Aztan rajottem, amikor kicsit 
tovabb kellett csusztatni, de nem volt gond.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Feltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Iden 3-adszor is feltortek a Hondat! … … Meg jo, hogy egy 
honapon belul elkoltozom. :-(„

Nem rossz otlet. :) Hol laksz egyebkent? Mert akkor arra 
inkabb tomegben kozlekedek.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re:rosso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>Na jo esetleg az uj nuvola, de
>>azon meg vitatkozik a jonep :)))
>ez az a zomancozott kanna-kek??? SZerintem allati ronda...

>AR 155 2.0TS16V Super

Mondtam, hogy meg vitatkozik :))

F.
+ - Re: tartos teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szazezer km alatt megevett ket garnitura kuplungot,

Milyen vezetési stilussal? Ezt barmelyik autotipussal el lehet jatszani.

harom legnyelesmerot
> (az egyik hazavagta az ASR-t is a computeren keresztul), hetvenezernel egy
> kerekcsapagyat, kilencvenezerre elfogyott az onindito, stb... Az
atlagautos

Talan nem is legnyelesmerot kellett volna cserelni...
Kerekcsapagy szar uton okes hogy elmegy 70 alatt. Ahogy pl a Hungaroringen
tesztelik az autokat nem csodalkozom rajta. Onindito mar nem annyira....

SzaboZE
+ - Szalon + Kerekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


K malac irta:
>>>
Autoszalon 2001
Erdemes lesz azert kimenni? A tavalyi eleg lapos volt.


Mert tavaly nem autoszalon volt... :)
Hanem hatteripar. Az nyilvan nem olyan vidam.

A Renault-stand nagyon nagy lesz, es itt lesz bemutatva:
Kangoo 4x4
Vel Satis
Avantime
ClioV6
uj Trafic





Fogash irta:
>>>
ezert is novelik a felnik meretet a csillagos egig 
(jelenleg 20" a csucs).


A Vel Satis infoim szerint szeriaban 18"-as lesz, es 
rendelheto lesz hozza 20-as felni is.
Csak azt nem tudom, hol lehet majd gumit kapni hozza!!

Egy 18-as kerekre a teli kerek garnitura mar igy is MINIMUM 
felmillio forint...
Polgari forgalomban ennel nagyobb teligumit nem is kapni.
Nyari verzioban a 19-es garnitura (csak 4 gumi) meg majd' 
EGY MILLIO.
Ja, es ilyet nem gyart a MATADOR :))))


Fogash!
Jo volt a %-os autopark-stat! Honnan van?



udv, deejaytiszy
+ - Teli Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



ColTuci irta:
>>>
Kozeledik a tel, kellene kedvenc UNO-mra teligumi, de nem
tudom milyet vegyek. Szerintetek? Az adatok 155/70r13, 150
fole nem megyek, mindennel egyutt sem tobb 1200kg-nal, es
guminkent max 10e ft-om van.



Hadd javasoljam a Kleber gumikat. Osszeteteluk 
gyakorlatilag megegyezik a Michelinevel, csak a mintazat 
mas (nem Y & Z lamellas, csak Z). Gumisok is nagyon 
dicserik, ara nagyon jo.


Ebben a meretben:
Kléber Krisalp 11793 + afa

vagy alternativa:
Semperit Top-Grip 10816 + afa
Barum Polaris 8404 + afa (ezek nem szilikatartalmuak)
Kormoran  8370 + afa (ez is Michelin-csoport)

Suly es sebessegindex tekinteteben mindegyik stimmel.

Keress meg maganban.



udv, deejaytiszy
+ - obrazkovu SMSku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


zxc1 irta:
>>>
-- Mate smutny mobil? Poslite mu nove logo, alebo
obrazkovu SMSku!



IGENIGENIGEN!!!

a legjobb az SMSku!!!

Mit jelent?
Olvasni qva vicces...


djtiszy
+ - Re.:Jon a TEL!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Simon János (Alijas) Bazsi VAZ 2101kerdesere valaszolva. Hogyan keszulok?

Eloszor is kell egy kellemesen napsuteses oszi hetvege, amikor meg nem
gemberedik el az ember keze a szabadteri butykoles kozben. 
-Jol lemosom az autot, eltavolitva minden bogar, madar maradekot, ne ragja a
zomancot a mindenfele sav, enzim, meg miegymas. Azutan atdorzsolom valami
konzervalo pasztaval. Jon a latyak, a hideg minel kevesebb viz (esetleg sos
viz) tapadjon a lemezhez. Ablaktorlolapatok ellenorzese, altalaban csere.
Gumi reszek, ablakok korul, ajtok tomitesei, (csomagtarto is!)
szilikonozasa, olyan rossz amikor egy befagyott ajtot kell kitepni.
Zsanerok, pantok, zarak, csuszkak, bowdenek olajozasa. Kulon figyelem
kezifekre, van hogy befagy es olyankor hiaba engeded ki, a feked beeg.

Hutes-Futes: Fagyallo. Rendszer tomitettsege. Nem jo ha betoltjuk a
megkevert fagyallot, ez az a szemunk elott elfolyik. Esetleg nincs semmi
problema, csak egyes tipusoknal legteleniteni kell a futoradiatort. Ugy nez
ki minden jo, de megsem fut kelloen a kocsi. Ez lehet meg a termosztat
hibaja is. Ha lezarva romlott el azt ugye eszrevesszuk, mert nyar leven forr
a viz, de ha nyitva marad abbol nyaron semmit sem latunk, csak azt, hogy
telen nem birjuk kivarni amig felmelegszik a motor.

Elektronika: Akkuban sav tomenysege es szintje rendben, saruk tiszak,
kontakt a maximalis. Segiteni kell mindenhol ahol csak lehet egy minusz tiz
fokra ledermedt akkut. A feszultsegeseseket minimalisra kell
csokkenteni...Kontaktspray. Ablakon futoszal javitasa ha szukseges. Izzok,
biztisitekok, joval nagyobb szerepet jatszanak telen.

Motor: Itt is a dermedt motort kell segiteni. Nalam ez ugy van, hogy osszel
teszem bele mindig az uj gyertyat, meg az uj porszurot. A gyertya az
indulaskor fontos, a porszuro meg nyaron a nagyobb por miatt mar
eloregedett. Tavasszal szokott meglenni az olajcsere nyaron a forrosagban
jol jon a friss olaj. Szerencsere az eves futas is ezt indokolja.

Gumik: Javaslom a nyari, es teli garnitura beszerzeset. Tapasztalatom
szerint egy kimondottan teli gumi csak telen hasznalva, es egy nyari csak
nyaron hasznalva, sokkal jobban teljesit mint ket folyamatosan hasznalt
garnitura. Ha uj holancunk van gyakoroljuk be ennek is a felszereleset, bar
szerintem egy jo teligumi tobbet er a holancnal, de van ahol kotelezo.

	Ja es ha bejonnek az elso onos esok, vagy az elso komolyabb havak,
ne sajnaljuk azt a fel tank benzint, hogy megporgessuk az autot valami
eldugott helyen (bar a rendorok valamiert haragszanak erte), visszaszoktatva
a reflexeinket a csuszos utviszonyokhoz. Aztan a forgalomban figyeljunk
fokozottabban ilyenkor eselyt adva az elbambuloknak. 
	Tankolaskor valasszuk meg hol tankolunk, talan emlekeztek elmult
decemberi esetemre amit megirtam, hogy minusz 12 fokban pengettem amikor
elgyengult az auto es hult a motor, rangatott, haldoklott stb. A ludas egy
elfagyott vizcsepp volt a benzincsoben...
Hat ennyi diohejban...

Üdv!
	Takacs Laszlo
+ - Kodlampa, vigyazat! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akik szeretnek allandoan felkapcsolt kodlampakkal kozlekedni, ne
gondolkodjanak M osztalyu Mercedes megvasarlasan: az ugyanis
felkapcsolt kodlampakkal max. 60 km/h sebesseggel hajlando menni :-))

Udv, Bazsi.

+ - alllat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ma este jottem le az arpad hidrol, mentem volna a vaci utra kifele. 
En a belsoben, egy masik auto a selsoben, mogotte egy tranzit. 
Ami "kovetesi tavolsagot" tartotam a masik autotol, az kb tranzit - 
60-80 cm) Erre a tranzi ralep a gazra, mint az allat, es szepen 
elkezdett beleszoritani a feluljaro oldalaba. Vegulis egy padlofek 
oldotta meg a helyzetet, kulonben csattanunk. Sajnos ennek a T4-
unknek is pont a bal eleje serult, kulonben hagytam volna, hadd 
jojjon nekem, bukott volna rajta egy kis lovet, nekem meg ugyis 
mindegy, lefestem megegyszer, van meg festek.

Amugy a total lesotetitett abblak mogul egy tenyerbemaszo, de 
huszonsok eves pofa szolt at. Ha a kedvesem nincs velem, 
konnyen lehet, hogy kiszallok, es leverem, mint vak a poharat. 
Hogy kenodne fel a fara az ilyen allat. Ja, es sietett, hogy pirosat 
kaphasson, mert az kozismert, hogy ott ilyenkor piros lesz.

Na kiduhongtem magam
Byez
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Atdobtam az elso gumikat hatulra (no meg vice versa) merthat 
aszondta nekem eccer egy gumis, hogy neha illene megtenni 15-
20e kmenkent egy ilyen akciot. Az elso joval kopottabb, ugyhogy 
abban nem volt annyira eszlelheto, a hatso kerekekbol tobb mint 
100 db kavics / kerek volt a rata. Es nem jarok folduton. Eljenek a 
magyar utak. Ja, 155-os virsli.

Byez
Tibor

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re tolatoradar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> nem minden autobol latni ugy ki, mint a Suzukibol. A T4gyel is
> ugyanigy tudsz? En az Alfaban a hatso ablakon kinezve semmit nem latok
Nem, a T4-el valahol 5-6 cm korul mozog az a hatar, amit hatrafele 
altalaban biztonsagosn megitelek (a nyujtott tengelytavosnal erre 
meg 1-2 cm rahagyas va, azzal nehezebb, meg ujabb is, 
kevesebbet gyakoroltam vele). Elorefele lenduletbol megy a 3cm 
vele.

Udv
Tibor

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Elado Xsara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek aki kerekes joszagot tart!

Nos, eladosorba kerult, mert kinotte a csalad,
az alabbi jargany:
Xsara 1.9 TD Intercooler 1998. 81 e km, muszaki 2002.04.
SX felszereltseg + meg 2 elektromos ablak hatra is,
bordo metalfeny, hatso spoiler, 3M folia hatul,
fenyszoromoso, vonohorog, riaszto ultrahangos erz.
kodlampa, konnyufem felnik + komplett Michelin teli
garnitura acelfelnin + 2db tetocsomagtarto rud.
Kituno esztetikai es muszaki allapot, garazsban tartott,
szervizkonyves.
Macrom hangszorok bennt maradnak, radio, CD valto nelkul.
Iranyar: 2.470 MFt
Tovabbi felvilagositas keszseggel maganba.
Udvozlettel

G.Laci

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Re: talalgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Germany]
> Fogash kerdesere a tippem: valamelyik Porsche vagy valamelyik
> nagyobbik szappanosdoboz. (A8, 7xx, 8xx)

Porsche? Ami a nemet autoipart illeti, a VW-konszernrol
(elsosorban Audi és VW, de a Seat es Skoda is) rengeteg, a
Fordról sok, a BMW-rol valamennyi, a Mercedesrol pedig
nehany minosegi problemat hallottam az evek soran, de a
Porscherol soha, semmi komolyat, csak a tobbiekhez kepest
jelentektelen aprosagokat nehany uj modell bevezetese (964
es Boxster) soran.

Ha nemet autorol van szo (80%), en valami nagyobb VW-re
vagy Audira tippelek, ha mas nemzetisegurol, akkor "Volvo"
(?!) S40-es, vagy valami francia luxusgozosrol lehet szo. En is
jo fej vagyok, szinte mindent eshetoseget lefedtem :))))

udv,
Zoli
+ - Ford Escort oszlop (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !!!

Egy koccanas miatt egy kicsit megroggyant
a Ford Escortomban (88-as 1.6D) a bal középső
oszlop. A szerelő szerint mindenkeppen ki
kell cserelni, de sehol nem talalunk ilyet.
Nem tudtjatok, hol tudnek uj, vagy bontott
bal kozep oszlopot szerezni ?

A segitseget elore is koszonom !!!
Udv.:	Kiss Istvan
+ - Huzatcsere ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !!!

Szeretnem a segitsegeteket kerni:
Az automban a felso (mennyezeti)
huzat valami szornyu allapotban van
(a takaritas nem segit rajta). Mit tudnek
kezdeni vele ? Van valami jo otletetek 
ezzel kapcsolatban ? (Esetleg raragasztani
egy uj huzatot vagy ki lehet valahogy
csereltetni az egeszet ?)

Elore is koszi !  Istvan
+ - Wartburg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miskolcon erdekes Wartburgot lathatott az ember:
Matt piros fenyezes, es az oldalan olyan matricak, mint
a torestesztes autokon... Mindehhez olyan motorhazteto,
mint a Corevette-ken (egyutt nyilik a ket sarvedovel), 
csak nem elore nyilik, hanem hatrafele :-)))
Ebben a formaban mar nem letezik az auto, a jelenlegi valtozatban
3 karburatoros motor van :-))) 
Es a fogyasztas katasztrofalis... Legszennyezes rulez ! :-(((

Peter
Ascona 2.0i GT 87'
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziszatok,

Kis lemaradasben vagyok, igy egy levelben suritem a
mondanivalomat.

I. Miert van furcsa hangja a tolato autoknak
Szerintem ket dolog is lehet: az egyik, az hogy egy
koztes attetel is bejon a "kepbe" (plusz egy
tengely/fogaskerek), a masik meg az, hogy ez a
fogaskerek(kapcsolat) a normal elomeneteli
fokozatokkal ellentetben valoszinuleg egyenes
fogazasu. Arra jellemzo a zajos, magas sipito hang.

II. Attillanak a belso keringeteshez
A Punto II-ben is van belso keringetes (legalabbis a
klimasban van).

III.Kodlampa
A Punto II-ben erdekes modon a lampatestbe van
beepitve a kodlampa (a legszelso), es arra
szamitittam, hogy nem fog sokat erni. Kellemesen
csalodtam. Komoly kodben es hoesesben is jo. Ugyanis a
jo kodlampanak van meg egy fontos jellemzoje, megpedig
az, hogy szort fenyt ad, ami nem egy csovakent jelenik
meg a surubb kozegben.

IV. Gyujtaskapcsolo
A BX-emben az inditashoz, az ablaktorlohoz, a
tetoablakhoz, az ablak- es tukormozgatashoz, a
kodlamoahoz es a feklampahoz kellett a gyujtas. A
tobbi anelkul is ment (radio, egyeb vilagitas).
A Punto II-ben sokminden megy kucs nelkul (persze az
inditozas igy nehezebb :-)), viszont egy kicsit
trukkosebb a dolog.
Leallitas utan kiveheted a kulcsot, es meg ket percig
megy a vilagitas, az ablakok mozgathatoak, tovabba 20
percig megy a radio. Ezutan mar csak a radiot lehet
ujrainditani kulcs nelkul. A feklampak, kodlampak,
tukrok, ablaktorlok viszont mindig csak a
motorral/gyujtassal egyutt jarnak. Itt is megtalalhato
az un. "parkolofenyes" gomb a gyujtaskapcsolonal,
amirol Gonci Csaba irt.

V. Talalgatas a 100e km-es teszthez:
Fogascht is ismerve szerintem egy BMW az alany, de az
is lehet, hogy egy Alfa 166, es Fogasch most nagyokat
mulat magaban. :-)

Udv.,
Mano
Punto II HLX

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Listen to your Yahoo! Mail messages from any phone.
http://phone.yahoo.com
+ - Elado VW Corrado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

'89-es Corrado, egyedi spoilerezéssel, szélesített kasznival, 205, 265-ös gumik
kal, Momo sportkormánnyal, kanárisárga színben. Szép esztétikai állapot, 1 év m
űszaki. 1.8 16V G feltöltő. A FEltöltő javításra szorul. Bővebb infó +362095942
30 Barnabás (telefonálj, mert nem az enyém a kocsi)
Ár: 850,000
+ - Javorszarvasos matrica + autoradio kontra gyujtaskulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>* "I LOVE JAVORSZARVAS" matrica :)

	  Ilyet hol lehet beszerezni? Mar regota vagyom egyre. Igaz,
	a kocsimra nem ragasztanam fel, de matricagyujto vagyok, es
	olyan eeedi az a javorszarvas...
	  Az autoradio bekotesehez pedig annyit, hogy en szeretem a
	jobb minosegu (es hangos) zenet a kocsimba meg akkor is, ha
	az eddig a listara erkezett levelek statisztikajabol azt a
	kovetkeztetest vonom le, hogy a legtobbetek nem erti, minek
	egy autoba jobb hifi, mint a gyari, igy autovasarlasnal ki-
	fejezetten kertem, hogy _ne_ legyen a kocsiban semmi. Se fej-
	egyseg, se hangszorok. En magam tetettem bele, es kikotottem,
	hogy akkor is szoljon, ha nincs gyujtas az auton. Baromi i-
	degesito, hogy ha az ember var valakire, vagy jaratja a mo-
	tort, vagy ul a budos csondben...
	  Apropo, itt uzenem az erdeklodoknek (maganban megkeresett
	par ember), hogy megjott az uj fejegysegem, bekotottek, szol.
	(MP3-lejatszos JVC.) A legnagyobb hibaja, hogy pirosan vilagi-
	tanak a gombok, es ez nem tul mutatos az Alfaban, leven ott
	a gyari szin a zold. Egy Seat-ba vagy BMW-be jobban illene.
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - ELKON SD300 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Segitsetek az ocsikemnek, ha tudtok.. valamit errol a Hiradastechnika (vagy
ki) altal gyartott autodiagnosztikai berendezesrol. Most vehet egyet
elerheto aron, de nincs hozza hasznalati utmutato. Sem ember, akit
ismernenk, es tarthatna egy gyorstalpalot a keszulekrol. a jobb felso
sarkaban levo 'multimetert' hamar kiismertuk, az oszcilloszkop reszen mar
fordulatszamot es a elogyujtast is tudtunk merni, de a szkopra tobb
ertelmesnek latszo jelet nem tudtunk varazsolni. Elakadtunk a jobb also
reszen talalhato zarasszog(?) meg egyeb meroeszkozoket meg sem tudtuk
nyekkenteni.
Na koszi.
KI
+ - Re: auto hangja tolatas kozben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 28 Sep 2001 00:56:27 +0000 (UTC),  wrote:

>Kerdes foglalkoztat 100 eve : miert van olyan erdekes hangja 
>minden auonak tolatas kozben?

Erekes hangja? Az enyemnek ugyanolyan, mint eloremenetben. ;-) (na jó,
mert automata) Arra gondolsz, hogy miert van siro hangja sok
kezivaltosnak? :-) Mert a hatramenet altalaban nem ferde fogazasu
fogaskerekpart kapcsol, hanem egyenes fogazasut, annak van egy sajatos
siro hangja. (lasd meg regebbi Ikarus buszok)

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Re: Teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 28 Sep 2001 00:56:27 +0000 (UTC),  wrote:

>tudom milyet vegyek. Szerintetek? Az adatok 155/70r13, 150 
>fole nem megyek, mindennel egyutt sem tobb 1200kg-nal, es 
>guminkent max 10e ft-om van. 

Szvsz Barum OR 60 Polaris kb. 8600 forintért jo valasztas lenne, a
Polarisrol meg nem hallottam rosszat senkitol, asszem Q indexesek,
tehat 160 km/h a max. Lehetne ugyan magasabb indexes, de azok
szerintem 10e felett lesznek.

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Re: allandoan vilagito vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 28 Sep 2001 00:56:27 +0000 (UTC),  wrote:

>Tipo, Punto, Brava, Regata 
>mindegyikeben fuggetlen volt a radio a gyujtaskapcsolotol.
>A tobbi igaz.

Detto. Meg annyi, hogy a Tipo ablakemeloi akkor is mukodtek a
slusszkulcs nelkul, ha kinyitottam a ket elso ajto barmelyiket.

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Cimvaltozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Mailcimem megvaltozott. Matavnet.hu - rol, axelero.hu  - ra valtozott

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - auto hangja tolatas kozben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kerdes foglalkoztat 100 eve : miert van olyan erdekes 
> hangja minden auonak tolatas kozben?

Mert egyenes fogazasu a hatramenet fogaskerekparja
a valtoban. A kispolszkiban az egyes fokozate is
ilyen.
Udv: Po:li
+ - Erdekes hang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdes foglalkoztat 100 eve : miert van olyan erdekes hangja
>minden auonak tolatas kozben?

Hatramenetben egy plusz fogaskerek kapcsolodik a hajtaslancba
(a forgasirany valtas miatt). Tudtommal ez adja a jellegzetes
hangot, de hogy miert ??


Udv,
     Zotya
+ - Erdekes hang tolatas kozben... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Kerdes foglalkoztat 100 eve : miert van olyan erdekes 
:> hangja minden auonak tolatas kozben?

Nem mindegyiknek... En pl. ezert is szeretem az automata
valtot, annal nincs... Szep csendben gurul.

Jaaaa, vagy arra lambada zenere gondoltal, ami a 
tolatolampa izzokban szokott dalolaszni ?  :-)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: Autoszalon 2001 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Autoszalon 2001: Oktober 17-21


:> Erdemes lesz azert kimenni? A tavalyi eleg lapos volt.

Es meg ez is enyhe kifejezes volt... :-(
(Bar tavaly az autofelszerelesek kiallitasa volt)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Brusszel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Bence,

en tavaly nyaron ketszer is voltam Brusszelben. 
Nagyon egyszeru az autoberles: odavittem az elore kitoltott vocsert a
Hertz-hez es adtak egy autot...
:-)

Koli
+ - Autoszalon 2001 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Lesz, okt 17-21
Ketevente ujautok, ketevente Autotechnika.
Most ujautok.
Iden a Hungexpo rendezi.

K_Malac: mult evi oke, hogy lapos volt, az oldtimerek sem tetszettek?

Npal

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS