Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 95
Copyright (C) HIX
1998-07-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Subaru kisbusz (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Opel ablakemelo (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Re: 1500 ccm alatt, vagy felett; http://www.auto.bdtf.h (mind)  63 sor     (cikkei)
4 sport-legszuro - mi a velemenyetek? (mind)  15 sor     (cikkei)
5 FWD: RE: *** HIX AUTO *** #91 (mind)  58 sor     (cikkei)
6 Off Road (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Robbanomotor? (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Re:katalizator + motordiagnosztika (mind)  19 sor     (cikkei)
9 vegyes (mind)  31 sor     (cikkei)
10 Brava 1.6 (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Hajtas 2. (mind)  116 sor     (cikkei)
12 Re: *** HIX AUTO *** #94 (mind)  58 sor     (cikkei)

+ - Subaru kisbusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor egy off-topic tema: par szammal ezelott valaki irta, hogy a keze elfagy
ott a nagy autoszerelesben, es hogy a kezen egesi sebhez hasonlo tunetek jelent
keztek. Ennek az a magyarazata, hogy mindket esetben nagy mennyisegu ho" halad 
at a bo"ron, a ket esetben csak az aramlas iranya kulonbozik.

Amiert pedig irok: azt hiszem "4WD Wagon"-nak hivjak azt a Subaru kisbuszt (jel
legzetes forma, 7 szemely, <1000cm3, kapcsolhato 4WD), amirol minel tobb adatot
, velemenyt, tapasztalatot, WWW-cimet kernek a kedves listatagoktol. Velemenyet
ek szerint jo-e, milyen ara van hasznaltan, mire kell vele vigyazni - ilyesmik 
erdekelnenek.

Kulon megkoszonnem, ha kapnek egy masolatot a  cimre
 is.

Krisztian

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Opel ablakemelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy aprocska tipp kene !

Hogy a jo budos francba tudom egy Opel Rekord ablaktekero karjat
kiapplikalni a helyerol ?

Ugyanis le kene vennem a karpitot, hogy hozzaferjek a zarszerkezethez ,
leven hogy ez az aldott jo gepmadar nem hajlando beengedeni. Mar egy
delutant vegig szoptam vele, a zarat csak ugy jo nogyogyasz modjara
"remote" piszkalgattam - sokra mentem vele :-).

Igy meg egyszer szet kell - kene - szednem. De hogy ? Rogzito pocokbol,
vagy stift - bol egy dekat se lattam. Az ablaktekero burkolatat
lepattintva talaltam egy fempockot, de semmilyen iranyu erohatasra nem
reagalt. A kart tulsagosan feszegetni nem nem akarom tekintve hogy
muanyag, s elegge odagyogyult.

Szedtem mar le Trabi, Zsiguli, Wartyogo, Fiat karpitot ... de ez !

Elore is koszi , jo munkat, jo szurkolast mindenkinek !

P. Von Guldenburg
+ - Re: 1500 ccm alatt, vagy felett; http://www.auto.bdtf.h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>Korabbi terveimben mindig 1500 ccm alatti autoban gondolkoztam, 3 ok
>miatt is:
[...]
>Mostanaban kezdek meginogni:
>
>- alacsony fogyasztas: egyre tobbszor hallom, hogy a nagyobb motor
>  nem feltetlenul fogyaszt tobbet, sot...
>
>Pl. az auto #87-ben
>>Az uzemeltetesi ktg.ek tipustol fuggnek, merettol kevesbe. A Ford
>>Sierra pl 1.6-os motrral 8,0, 1.8assal 7.8, 2.0 motorral pedig
>>7.6 liter/ 100km fogyasztast produkal (katalogus-adat), es ez a
>>tendencia altalanossagban is igaz.

Mint idezed tipustol fuggo dolog, nem mindenre igaz.

>Vajon ha ezt visszafele vetitjuk, mi lesz az eredmeny ?
>Tudom, a Sierra nincs 1.6-osnal kisebb motorral, de pl. a Ford
>1.4-es es 1.6-os motorjat osszehasonlitva mi a helyzet.
>Gondolom orszaguton nem olyan nagy a kulonbseg, mint varosban.

Nem egyenesen aranyos a dolog, mert altalaban a kisebb motorokhoz kisebb
kaszni is jar.
Nekem regen azt a hasonlatot mondtak, hogy a 100kg-os ember konnyebben visz 50k
g
sulyt mint, egy 50 kg-os ember. (szerintem picit santit a hasonlat, de talan
erzekeltet valamit)

>Az alacsonyabb ado es az alacsonyabb (vetel) ar az teny 1500 ccm
>alatt, de ezzel kapcsolatban azon gondolkoztam, hogy ha pl.

Itt nagy baki van, mert a vetelar pont az 1500 ccm alatt nagyobb, mert a kisebb
 
adokkal kedvezobben eladhato.

>legzsakra, megerositett utkozes vedelemre, vagyis a biztonsagra
>oly sokan es oly sokat aldoznak, akkor a nagyobb motorra is
>erdemes, mert adott esetben nagy segitseg lehet, ha jobban megy,
>jobban gyorsul az auto. Es ez aktiv biztosagot szolgalna, nem
>a passzivat.

Ez mind igaz. En egyszeruen oldottam meg a problemat. Vettem egy olyan autot 
ami 1497 ccm, hengerenkenti injektoros. Igy a biztositas ua. mint az 1100
ccm-ese hat 
az ereje meg....... gyonyoruuuu. 120-nal elemkedon felfele is nagyon furgek
benne a mokusok.
Mas.
Kozben a hosszu szabadsag utan elkeszult a http://www.auto.bdtf.hu/ weboldal
frissitese. Igen szep A6-os kepekkel. Koszi Fogash!
Megint mas.
Volna egy elado Verhovinam,(riga16 motorral) tulsagosan is jo allapotban 
sok alkatresszel, bukoval.
Sajnalom eladni, de nincs helye /lakotelep :-((/. Ha tudsz valakit akit
erdekel, irj!

        Rob.

[Trabant; Wartburg(ketutemu); Lada 1200,1300,1500,kocka,Niva; Opel Sorozat --
Kadett D-E; Astra Classik (kb 300db-ot); Corsa (regi,uj kb 200db) 
Frontera - Monterey (kb 10 korul); Campo; Combo; Omega (regi) Vectra 
(regi szamolatlanul); Golf I; R5; Fiat Regata, Uno; Isuzu Midi
+ - sport-legszuro - mi a velemenyetek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Legszurot kell cserelnem a kocsiban, es dilemmaval talaltam szemben 
magamat. Szerintetek megeri-e sport-legszurot venni egy egyebkent 
sportos kocsiba?
Most nem a vetelarara gondolok elsosorban, ami kb 
tizszerese egy atlagos legszuronek, hanem a fogyasztasra es 
porszuro hatekonysagara.
Az rendben van, hogy jobban megy a motor, 
hiszen tobb levegot kap. De nem jut-e tobb kosz a motorba, illetve 
nem no-e a fogyasztas a teljesitmenynovekedessel aranyosan?


Mik a tapasztalataitok?

BoP
+ - FWD: RE: *** HIX AUTO *** #91 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--Boundary_(ID_gVXeCnccD3XwMP/R8Sowew)
Content-type: TEXT/PLAIN; CHARSET=ISO-8859-1


--Boundary_(ID_gVXeCnccD3XwMP/R8Sowew)
Content-type: MESSAGE/RFC822

Date: Mon, 27 Jul 1998 09:13:03 GMT
From: "Balázs Kreiter DTN: 798-" >
Subject: RE: *** HIX AUTO *** #91
In-reply-to: <"98-07-24:21:37:06__10343"@hix.com>
To: HIX AUTO >
Message-id: >
MIME-version: 1.0
Content-type: TEXT/PLAIN; CHARSET=ISO-8859-1
Delivery-date: Mon, 27 Jul 1998 10:29:00 GMT
Posting-date: Mon, 27 Jul 1998 10:29:00 GMT
Importance: normal
A1-type: MAIL

SaGa

Koszi a valszodat, majd az utasitasaid szerint fogok eljarni az osszeralasban. 
Nekem is pont hasonlo korulmenyek kozott allt le a kocsim de szrencsére a 
Budaorsi uton es sikerult taxival hazamennemm megtagadva magamat.
A tartálybol a benzint kb 3 szor engedtem mar le  es utana is ugyanolyan gyakra
n 
kellett, kell, pucerolni a szuroket vegulis mindegy mar becsukott szemmel szede
m 
szet es rakom ossze :)

A 100-ba a 120-as motorja siman belemegy sot meg a favorit mocijat is bele lehe
t 
ganyolni. A valtonal a csavarok ugyanazok a hatso kereszttartonal szintugy  
azzal nincs gond, a hutesen tenyleg kell egy kicsit gondolkozni. Vagy felrakom 
a 
dupla tarcsat a fotengelyre és a ventillator tarot (ugyanott vannak a furatok) 
vagy az egeszet eldobom es hatulra ahol a 100-as hutoje van rakok egy sima 
villanyventillatort. Mindket megoldasnak van elonye es hatranya is a direkt 
hajtassal a hutes tuti biztos lesz viszont az egesz attetel a csapagyak meg 
miazmas a konyv szerint 2-3 LE-vel csokkenti powert (Hideg motoron probaltam 
levenni az ekszijat a ventillatorrol es tenyleg jobban ment). A villanyos 
megoldassal a gond, hogy valahogy fel kell fogassam a huto ele (lehet, hogy 
valami tartot kell kigondolni) és a hogombat is be kell epiteni (erre mar 
rajottem: egy kb 10 cm-es csovet keresztbe kifurok vagok egy menetet ahova a 
gomba kerul es az egeszet berakom abba a csobe ami jon a hutobol ket awabbal).
Persze az eredeti thermosztatot kell alkalmazni mindenkepp.
Lattam mar hasonlo megoldasokat skoda talalkozokon es mukodtek :)

Már kezdtem orulni a hetvegen, hogy lassan cserelem a motort amikor felmerult 
egy masik problema: elkezdett omleni az olaj a diffmu egyik oldalan ahol a 
porvedo gumik vannak a feltengelyen, mit kell csinalni ilyenkor a valto ki-be 
szukseges ?

						Kreiter Balazs


--Boundary_(ID_gVXeCnccD3XwMP/R8Sowew)--
+ - Off Road (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Off Road Fesztival es truck trial (!) lesz Tokodaltaron, augusztus
7-9.-en.

Off Road Fesztival Kaposszekcson, augusztus 19-21.-en.

Reszletesebb program a http://www.siofok.com/quattro/off-road lapon.
 
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Robbanomotor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 
> >     Cime: Resvezerlesu negyutemu belsoegesu robbanomotor. A bejelentes napj
a
>                                               ^^^^^^^^^^^^^
> 
> Huuuuh! Horroooor! Horrooor!
> 
> Uraim: ha egy motor robban, akkro annak annyi.
> A legtobb motor *belsoegesu*
Akkor mar inkabb *belsorobbanasu* nem? :-)

Gyozo
-- 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  mailto:   
  http://members.tripod.com/~sgyozo    
  ICQ UIN: 8295995 
_____________________________________ 
>Egyszeru eletet elek: ami ures, megtoltom, ami televan, kiuritem ...
+ - Re:katalizator + motordiagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>
>volt az elso probalkozas. Utana keritettem ket sracot, hogy toljak be
>egyszeruen. Igy mar beindult konnyen, de eleinte nagyon furcsa volt a
>hangja. Lehet, hog azert, mert nagyon szenvedett a lemeritett akksi
>toltesevel, de lehet, hogy azert, mert katalizator nem vette jo neven a
>dolgot.
>

A MOTOR nem vette jo neven, hogy nem ment a katalizator az INDITASNAL.
Katalizatoros kocsit lemerult aksinal csak bikazassal szabad beinditani,
betolassal TILOS.

En egy szervizes diagnosztikat javasolnek, nem nagy penz.

Udv.

RUCUS
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

Atolvastam a lemaradasomat, es par aprosaghoz hozza tudok szolni:

>Motor: ohv 16v V8 turbodiesel 6.5 liter, 195  rpm, 430 ft*lb (na
>ezt kene atkonvertalni) @1800 rpm.

430 ft*lb= 583.002 Nm   Eleg jonak tunik  :)) (van nagyon jo konvertalo
programom. Minden mertekegysegbol mindenbe at tud szamolni. ha valakinek
kell, szolj. 27 kbyte)

tipushibak tema:
swifthez meg tartozik a 2. fokozat szinkronkapcsolo hibaja is, ha meg nem
irtam volna.
A kuplunngbowden eleg konnyen kiszalkasodik, de emelett meg a bowden vegen
levo ketyere, amivel lehet allitani a holtjatekot stb, az ha tul lazan log
a bowden vegen, akkor elofordulhat az, hogy idonkent olyan lesz, mintha ket
fogaspontja lenne a pedalnak. Varosi araszolgatasnal iszonyatos. Engedeed
fel a kuplungot, mert tudod, hogy hol szokott lenni a fogaspont, de
ehelyett 2-3 cm-mel lejjeb is van :) Akkor ott megindul a kocsi. Ahogy
engeded fel a kuplungot tovabb, akkor a "ketyere" kiakad a szorult
helyzetebol, a kocsi ujra nem gyorsul. engeded fel a kuplungot tovabb, es
ekkor mar rendesen megy tovabb. Eleg  nehez leirni :)

Emlietttem, hogy az a gumisin, amiben csuszik az uveg, az  konnyen
elszakad. Megvan a hiba oka! Veletlenul jottem ra :) A melegben (2-3 ora
tuzo napon) annyira felforrosodik a karosszeria, hogy egyszeruen elenged az
a ragaszto, ami  tartja a gumisint. Ha lehul, akkor ugyanugy fog tapadni,
de ha eppen meg van puhulva, es akkor van sokat tekergetve az ablak, akkor
begyurheti, es akkor szakad. Szelsosegesebb eset, amikor a ragaszto
megolvad, begyurodik, es abban az allapotban kot meg ujra a ragaszto :)
+ - Brava 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, meg regebben megirtam a tesztemet a kocsimrol, de most, amikor
kuldeni akartam, a sorlimit miatt visszadobta a HIX. Ugyhogy feltettem
ide: http://hal2000.elte.hu/auto/brava16.html

Fogash cikkeinek egy resze is fent van mar, a felgyulemlett tesztjeit
es Bessenyi Zsolt tipushiba-gyujtemenyet a heten megtalaljatok a fenti
cimen.

Elnezest a csuszasert, elsodort az eletkem...

Udv:  Zak

(latom az ikezeteket...)
+ - Hajtas 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Hajtas 1.-ben leirtam, hogyan lehet hajtani egy autot, ill.
melyik hajtasnak milyen elonyei, hatranyai vannak. Normalis
utviszonyok kozott egy hajtott tengellyel a jarmu mozgatasahoz
elegseges vonoerot tudunk eloallitani. Akadnak azonban helyzetek,
amikor ez keves lehet. Az autozas kezdete ota akarnak az emberek
olyan autokat epiteni, amelynek egy egyenetlenul, vagy rosszul
tapado uttest nem okoz lekuzdhetetlen akadalyt. Ennek legfobb
segitoje, ha a kocsi minden kereket tudjuk hajtani.
Az osszkerekhajtas eloszor teherautokban, es lassu, nehez
terepjarokban jelent meg. Ezeknel az orrmotor-hatsokerekhajtas
(merev hiddal) hajtast egeszitettek ki az elso kerek
meghajtasaval. Napjainkban ilyenek az UAZ es az ARO terepjarok, a
Mitsubishi Pajero, a Nissan Patrol, es persze "A" terepjaro, a
LandRover. A kardantengely kihajtasa ezeknel elagazik, es a valto
mellett elore is vezet egy rovidebb kardan, a vegen diff.muvel.
Innet kulonbozo megoldasokkal (az ARO-nal pl. ket egeszen rovid
kardannal, az UAZ-nal merev hidban) hajthatjuk meg az elso
kerekeket is. A hajtas elagazasa az osztomu, ahol (legtobbszor
allo helyzetben, esetleg kis sebessegnel) kapcsolhatjuk az elso
tengely hajtasat. Sok esetben az egesz hajtas szamara egy
bolygomuves, vagy homlokfogaskerekes lassito attetel is van
("felezo"). A ket tengely kozott diff.mu nincs, tehat az elso es
a hatso hid egymashoz kepest nem tud elporogni. A teljes lanc
hajtasa rendkivul teljesitmenyigenyes, ezert az elso kerekagyakba
kikapcsolhato szabadonfutot szokas epiteni. Igy
hatsokerekhajtassal haladva a teljes elso hajtas all, nincs benne
forgo alkatresz. Az osszkerekhajtas bekapcsolasakor hajtananak az
elso feltengelyek, de az oldott szabadonfutok miatt a kereken
vonoero meg nem jelentkezik. Ki kell szallni, es kezzel
bekapcsolni a szabadonfutokat. Aztan mienk a terep. Tovabb
fokozhato a terepkepesseg, ha mindket diff.mube diff.zarat
epitunk. Ilyenkor gyakorlatilag az osszes kerek ossze van
reteszelve, tehat egyetlen kerek tapadasa eseten is mozgaskepes a
jarmuvunk. A vesztesegek persze orjitoek, es szilard (ill. jo
tapadasu) uton rendkivuli modon szenved a szerkezet. Csak nehez
terepen celszeru, ahol az elorejutas az egyetlen szempont.
Ha mindenhova (tehat az elso es a hatso tengelyhajtas koze is)
teszunk diff.muvet, batran epithetunk allando osszkerekhajtasu
autot is. Itt ugyan a hajtaslanc hatasfoka miatt vesztunk a
teljesitmenybol, de a 4 kereken ebredo vonoero ezt adott esetben
kompenzalja. Az elso Audi quattrok (1981) ilyen hajtaslanccal
epultek, a kozepso diff.mu kezzel reteszelheto volt. Eredmeny:
1982-ben rali-VB gyozelem. A masodik generacios quattrokban
(1983-tol) a diff.zar a hatso tengelyre kerult, a kozepso (addig
kupfogaskerekes) diff. mu helyere automatikusan reteszelt
Torsen-differencial kerult. A Torsen nem egy dan tudos, hanem a
TORque SENsion, azaz nyomatekerzekeles szavak roviditese. Benne
csigakerekek es homlokfogaskerekek talalhatoak, es rafinalt
geometriaja reven mindig arra iranyitja a nyomatekot, amerre
nagyobb ellenallast eszlel. A quattrok Torsen diff.muve
25-75%-aranyban tudja osztani a nyomatekot az elso es a hatso
tengely kozott. A nyomatekerzekeles elonye, hogy valamelyik oldal
kiporgese eseten a nyomatekot azonnal a meg tapado kerekekre
iranyitja a nagyobb nyomatekot. A harmadik generacios quattrok
(1988 V8-quattro) hatso diff.muvebe kerult egy 20/80% osztasi
aranyu Torsen diffi, kozepre pedig elektronikusan reteszelheto
bolygomuves nyomatekoszto kerult.
Dragabb megoldas az idoszakos osszkerekhajtas. Az ilyen autoknal
tapado kerekeknel csak egy tengelyt hajtunk. Ha ez a tengely ki
akar porogni (azaz fordulatszama jelentosen meghaladna a
masiket), akkor kapcsolja az addig nem hajtott tengely hajtasat
is. Ilyen a Mercedes 4Matic, vagy a Ford Sierra Cosworth es XR4i
(alapban hatsokerekhajtasuak), valamint a Volvo V70R AWD
(alapban elsokerekhajtasu) osszkerekhajtasa. Az osszekapcsolast
egy Visco-kuplunggal oldjak meg. A visco-kuplung egy lemezes
tengelykapcsolo, kis viszkozitasu szilikonolajjal feltoltve. Az
olaj sajatossaga, hogy egeszen kis hom.emelkedesre is roppant
nagy viszkozitas-valtozassal reagal. Az egymashoz kepest
elfordulo lemezek surlodasa hot termel, ettol megmelegszik az
olaj, megno a viszkozitasa, es megneheziti a lemezek egymashoz
kepesti elmozdulasat, osszefekezi oket.
A mindenfele onzaro elemekkel epitett osszkerekhajtasok kulon
figyelmet erdemelnek ABS beepitese eseten is. Az alapvetoen
elsokerek-hajtasu autok hatso hajtasa egy elektronikus uton
leoldo szabadonfuton keresztul hajt. Fekezeskor automatikusan
old, igy nem all fenn a veszelye, hogy az ABS tenykedese ellenere
(motorfek miatt) megcsusszon valamelyik kerek.
Az osszkerek hajtas a jobb terepjaro kepessegek mellett kedvezobb
menettulajdonsagokat eredmenyez mindenfele utburkolat eseten. 1
kereken csak max. a surlodasi tenyezo es a feluleteket
osszeszorito ero szorzatakent szamolhato erot lehet az utra
atvinni. Ez a max. ero megoszlik vonoerore (hajtas-fekezes) es
oldalvezeto erore (iranyvaltoztatas) A ket komponens eredoje soha
nem lehet nagyobb Fmax-nal. Ezert kanyarodas kozben gyorsitva a
hajtott kerek elobb eleri lehetosegei hatarat, mint a nem
hajtott. Elsokerekhajtasu autonk eleje, hatsokerekhajtasu autonk
hatulja fog erintoiranyban elszallni, ha tullepjuk a gumi altal
atviheto erot. Ha mind a 4 kereket hajtjuk, akkor a gyorsitashoz
szuks. ero is 4 kereken jelentkezik, csakugy, mint az oldalvezeto
ero, azaz jobban tudunk gyorsitani. Ha elerunk a hatarra, egyutt
fog csuszni a kocsi eleje es hatulja, vagyir nem megpordules lesz
a mutatvany vege, hanem nagyobb sugaru ivre csuszik az auto.
Ezert nincs szukseg ellenkormanyzasra, es egyeb bravurokra, finom
gazelvetellel lehet stabilizalni a jarmuvet.
Marha fontos! Az osszkerekes jarmuveket TILOS megemelt kerekkel
vontatni, tengelyenkent fekezni (gorgos padon is), es alt. olyan
helyzetbe hozni, ahol a kerekek kozott hosszabb ideig jelentos
ford.szam kulonbseg all fenn. Ilyen muveletek elott (vontatasnal
is!) eloszor EL KELL OLVASNI a kezelesi utmutatot. Torsen
diffivel epitett autot fekezni csak olyan gorgos padon szabad,
ahol
vagy egyidejuleg fekezik az osszes kereket
vagy forgatjak a nem fekezett kerekeket is
vagy az egy fekezett tengelyen ellentetes iranyba forgatjak a ket
kereket. (Ilyenkor ugyanis csak a diff.mu forog, a hajto kardan
nem. Ez nem gyakori megoldas, mert a feltengelyek kozott esetleg
levo visco-kuplung ezt is megsinyli.)
A masik fontos dolog: Az osszkerekes auto jobban gyorsul, es
jobban is megy csuszos uttesten. VISZONT SEMMIVEL NEM LASSUL
JOBBAN, mint ketkerekhajtasu tarsai, tehat csaloka a
biztonsagerzetet nyujt. Sot, a szubjektiv erzekeles miatt
veszelyesebb, mint egy hagyomanyos auto, mert ott ra van keszulve
az ember, hogy csuszik, 4x4-nel pedig varatlan, hogy mindenkinel
jobban gyorsulunk, aztan meg nincs megallas...

Fogash
+ - Re: *** HIX AUTO *** #94 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adac-statisztikak, stb

> Ugy tunik az adatok nem tamasztjak ala az Autoban
> megjelent velemenyeket.

Az ADAC-statisttikai a tovabbhaladast gatlo hibakra vonatkoznak.
A hibas veszvillogo-kapcslo (Opel Astra) nem pont ez a kategoria.
Egyebkent en sem hiszek benne nagyon. Bar az auto alapfunkcioja
tenyleg a kozlekedes, emellett azonban meg 100000 dolog el tud
romlani rajta. Ami qrva sokba kerul(het).

> hogy az amerikai autovasarlok kozul a KIA-sok voltak a leginkabb
> elegedetlenek (a Hondasok a leginkabb elegedettek).

Angliaban a legelegedettebbek az Octaviasok, az Opel Vectra vevok
a 116.-ak. Hogy merik az elegedettseget???

> Temakor: 1500 ccm alatt, vagy felett ( 34 sor )
> Tudom, a Sierra nincs 1.6-osnal kisebb motorral, de pl. a Ford
> 1.4-es es 1.6-os motorjat osszehasonlitva mi a helyzet.
> Gondolom orszaguton nem olyan nagy a kulonbseg, mint varosban.

Annal tobb van a cipodben, mint amennyi a katalogus-adatok kulonbsege...

> Az alacsonyabb ado es az alacsonyabb (vetel) ar az teny 1500 ccm

Az 1.6os Sierranak egy ezressel tobb a havi bizt.-a, mint az 1.3 Kadettnek

> legzsakra, megerositett utkozes vedelemre, vagyis a biztonsagra
> oly sokan es oly sokat aldoznak, akkor a nagyobb motorra is
> erdemes, mert adott esetben nagy segitseg lehet, ha jobban megy,
> jobban gyorsul az auto. Es ez aktiv biztosagot szolgalna, nem
> a passzivat.

Egyetertek!Hazilagos Hibakereses RB-nek:

> de valahogy mas. Nem tudom megondani, hogy miert, de mas lett.

Lelkiismeret-furdalasnak hivjak a jelenseget. Az aksit nem hallod, a kat
 ha tonkremegy, az meg a motor viselkedeseben nem jelentkezik. A kat.
A lambda szonda utan van, nincs a motor fele visszacsatolasa. A kat.
tonkremehetett, ha telefolyt benzinnel, de ezt egy kip.gaz elemzes mutatna
ki. (mint a zold kartyanal.)

> Es 120e FF-ert (kb 24e $) mar van Ford Sierra Cosworth, 4x4, 2.4-es
> turbos motorral 470 Le fekpadon, es ha szolidan hasznalod utcan, akkor

A szeria S-Cossie is szepen megy a maga 220 lovaval (un-Porsche-killer)
 de tudtommal mindegyik csak 2 literes.

Udv
Fogash

--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS