Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 295
Copyright (C) HIX
1999-02-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tobbfele (mind)  42 sor     (cikkei)
2 kek izzo (mind)  5 sor     (cikkei)
3 "4W Drive" azaz roman kvazi-jeep (mind)  32 sor     (cikkei)
4 Re: vw golf 1.6td (mind)  66 sor     (cikkei)
5 Izzo kerdes (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Hengerfejtomites? (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: Re: Skoda benzin? (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Mi az az IGBT? Olommentes Skodaba. (mind)  39 sor     (cikkei)
9 2. akku (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #289 (mind)  30 sor     (cikkei)
11 skoda és olommentes? (mind)  22 sor     (cikkei)
12 :-) (mind)  95 sor     (cikkei)
13 Autoszepsegverseny (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Bejaratas... (mind)  7 sor     (cikkei)
15 beletort csavar (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Finis adalek (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Trabant-suzuki (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Tobbfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Az alabbiakhoz szeretnek hozzaszolni
>skoda  nagyon jol viselkedik a hoban... 
>A hatsokerekhajtas miatt, mivel nem a kormanyzott kerekeken van 
>a hajtas, sokkak konnyebben iranyithato,

Nekem is Skodam van, de szerintem ez így ebben a formaban nem teljesen igaz.
Az teny, hogy a skoda nem nagyon "kapar" a hoban, de ha kanyar jon....nagyon
nehez (Ladahoz kepest) a tancba vinni, mer oly konnyu az eleje, hogy szinte
semmi oldaltartas nem alakul ki. Magyaran kitolja az elejet, mint allat.
Persze be lehet lengetni, es akkor tenyleg kafa.....vagy "betenni a
csomagtartoba (elore) cementeszsakot." Ti hallottatok ilyet?

>Egy tank olmozatlan benzin a regi Skodaba es
>lehet szelepeket cserelni, jobb esetben meguszhatod szelepcsiszolassal.
Na!? Egy fel eve jarok olommentessel es semmi baja!! Most azert tettem bele
STP (SPT??) olomhelyettesito adalekot, - a hatasa erezhetoen szuper volt.-
es ha lesz kedvem majd megint teszek bele. De, hogy minden tankolasra azt
azert tulzasnak tartom. Úgy is annyi olaj kerul az egesterbe, hogy biztos
jut a szelepekhez is mielott eleg.

>Bosch gyertya a Skodaba:
Hat en itten dolgozom a Boschnal, es valasztottunk a katalogusbol direkt a
Skodaba rezelektrodas Gyertyat. Ment is amig hideg nem lett odakint; a
fogyasztas csokkent is 0,5 literrel. De amint hideg lett az ido, ugy
bekopte, hogy harom vagy ket hengeres lett (mar-mar a hengerfej repedesevel
ilyesztgettem magam). A szervizben meg leb***tak, hogy mit keres ilyen
gyertya a Skodaban? "De hat katalogus, meg Bosch, meg minden.." Vegyek csak
jo kis PAL gyertyat de azonnal!...Szoval majd nyaron ismet probalkozom...






Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - kek izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Hol lehet kapni Bp-en olyan kek halogent amelynek valoban kekes-feheres
szinu fenye van es nem sargas-kekes?H4 100/80-asra lenne szuksegem.
Koszi
B. Csaba
+ - "4W Drive" azaz roman kvazi-jeep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HaHo!

Nem a tapasztalat mondja, de latszolag
az elsokerek-hajtasu jarganyok nyomulnak
jobban a havas uton (hajtott kerek-terheles?),
bar jeges vagy kemeny havas uton ezek is sokszor 
meglehetosen kormanyozhatatlannak latszodnak...

Az utcak neha teljesen uresek,
ilyenkor lehetne igazan autozni. Bar nekem
hatsokerek-hajtasom van, meg "nem sikerult"
megpordulnom, pedig veszelymentes helyen
probakepp tobbszor jol rafekeztem. Kell egy kis
havas tapasztalat, es azt most lehet megszerezni.

Kerdes: kinek van valamifele terepjaroja?
Mely terepjarokon van differencialzar?


Kvazi-jeepek Romaniabol:
Ugyanis pl. az ARO 10-en nincsen differencialzar,
igy a negykerek-hajtas helyett
hoban az is elofordult, hogy csak
ket-harom kerekhajtas van :-(((,
a negybol egy-ket kerek sokszor kiporog.

Nem ertem, miert gyartanak terepjarot differencialzar nelkul?
Nem lenne olyan koltsegtobblet, hogy emiatt hagyjaak ki.
Meg egy "rendes" auton is sokszor szukseg lenne ra, lasd
a mostani tel.

Udv: Mato
+ - Re: vw golf 1.6td (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
     Nekem Golf I. 1.5D volt kb egy evig. Szanaszejjel hajtott motorral
     /kb. 380.000 km/. A tapasztalatom a kovetkezo:
     1. Nem talalkoztam meg - a francia dizeleket leszamitva - olyan jo
     dizelmotorral, mint a VW.
     2. Az enyem 1l olaj/100km (!) ami mind a legszurobe kerult
     fogyasztott, gyenge volt, de elindult -17C fokban! Ha az
     izzitogyertyak jok, akkumulator jo, uzemanyag jo es a motor jol van
     beallitva akkor elindul.
     3. A kompressziorol. Myomast mertetek vagy kompresszioviszonyt??? Ha
     kompresszioviszonyt akkor 20-27 koruli erteket kellene merni ha jol
     tudom. Ha nyomast akkor at kell szamitani egy tablazat alapjan
     viszonyszamma. Nem tudom hol lehet szerezni es azt sem, hogy minden
     autora egyforma e. A szerelonek mindenesetre tudni kene ha igazan
     tokos dizelmotor javito... Az en szetesett motoromban a legmagasabb
     ertek volt 13 bar a legalacsonyabb 10 bar. Ez valamekkora
     viszonyszamnak felel meg. DE ISMETLEM EZ NYOMASERTEK BAR-BAN!!!
     4. Ha allandoan valtozik a nyomasertek akkor vagy rosszul meritek vagy
     a gyuruk vannak leragadva vagy repedt a hengerfej vagy a szelepek nem
     zarnak vagy stb. 1200 oka lehet. A VW td motor nagyon hajlamos a
     gatrepedesre. Korom vagy olaj nincs a hutovizben? Meleg motornal nem
     jelennek meg buborekok a kiegyenlitotartalyban?
     5. En fulre allitottam a porlasztocsucsokat /ez tenyleg igy volt!!!/
     egyik haverommal kb 3 lityi bor + 2 uveg pezsgo elfogysztasa kozben
     :))). Az eredemny: IFA (!) csucsokkal nem ment, tul sok anyagot adott
     a motornak. Fiat Ritmo 1.7d porlasztokkal volt a legjobb. Az eredeti
     VW csucsok mar szet voltak egve igy az is eleg szar volt. Szoval csak
     a motor igenytelenseget szeretnem hangsulyozni, hogy ket fel vagy
     teljesen mata, de jo muszaki erzekkel megaldott ember mindenfele
     muszerek nelkul tudja javitani.
     6. Ausztriaba indultunk a fenti beallitas utan. A hataron kigyulladt a
     sarga szinu hutoviz visszajelzo, ami azt jelzi, hogy a motor
     homerseklet alacsony! Elozo este megforraltuk a vizet egy kicsit es nem
     ontottuk utana. 2.5 liter (!!!!!!!!!!!!!!!!!), mintegy 5 sorosuvegnyi
     hianyzott belole es nem fott-sult meg csak a visszajelzo adta tudtomra,
     hogy kihult a motor hiszen nem volt benne eleg hutoviz. Egy befagyott
     tocsabol sorosuveggel toltottuk fel a hutot.
     7.A motor halalat olajhiany okozta :(, illetve az en hulyesegem. Telen
     15 cm hoban autoztunk folduton es a ho alatt egy kovet nem vettem
     eszre ami kitepte a kartert es eltorte az olajszivattyut. Nem
     hagyhattam ott az autot, mert sokan jartak rajta... Ennyi eleg volt
     sokat megert motoromnak. Megsultek a fotengelycsapagyak. Eladtam, de
     igy jobban jartam, mintha megtartottam volna. Teljes  motorgeneral
     kellett volna a gepnek, annyit meg nem ert /penzem sem volt ra/.

     Ez az en motorom tortenete, de tudomassommal altalanos a nem td-s VW
     mototrok eseteben, marmint a motor turokepessege.
     Az eredmenyrol azert szamolj majd be legyszives. Erdekelne...


     Udv,

     Hici


     Ui.: jelenleg Opel Ascona 1.8i-m van. Vadallat... Ez poccre elindul
     barmilyen hidegben... Es raadasul 115 LE. Igaz a fogyasztasa varosban
     ketszerese a dizel golfnak..................
---------------------------- Forwarded with Changes ---------------------------
From: Szilveszter Hoebe at APM-Gyor
Priority: Urgent
Date: 15/2/99 8:27AM
To:  at #SMTP
Subject: vw
> -----------------------------------------------------------------------------
--
+ - Izzo kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Szakik,
1. Olvasom a listan futo Ph. Premium pro es kontra erveket, es ezert bennem
is felmerult, hogy valamilyen nagyobb fenyereju izzora  kellene cserelnem a
Samaram H4 60/55-os izzoit. Mit javasoltok tipusugyileg, szinre, elbirja a
nagyobb watt szamut, mekkorat bir el? Ja es nem akarom azert az auto erteket
jelentosen megnovelni.:))))

2. Koszonom azoknak akik valaszoltak a feltett BMW & Mitsubishi kerdesemre.

3. Benzin tema: Szerintem nem annyira halozat, hanem inkabb kut (vagy
benzinkutas)es auto tipus fuggo a benzin minosege (vagy annak erzete).
Tapasztalataim:
A gyori OMV kut gazolajaval sokkal rosszabul mentek az idosebb dizel
kocsijaim, mint a Shell kuteval. Raadasul nemegyszer le is dermedtek. De
tapasztalataim alapjan a varosban talalhato ket Shell kutnal sem mindig
egyforma a benzin. Anno egy eves keleti orszag reszben dolgozasnal pedig a
varosban talalhato Shell es BP kuthoz jartam tankolni, amig felev utan be
nem allt a Golf GTI-m elektromos AC-je, es el nem kezdett vacakolni az
injektorom. Ok a savas? benzin.
Tehat szerintem csak a megszokott kutnal szabad tankolni, ha ez nem
lehetseges, akkor pedig erdemes feltankonkent tankolni kulonbozo kutnal.
Telen egyebkent is ajanlatos feltanknal teli tankolni.

Udv, Joe
+ - Hengerfejtomites? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, egy kerdessel szeretnek hozzatok fordulni.
1,1-es FIAT Ritmomnak a hutovize hosszabb uton sem
melegedett 60/70 fok fole, nosza letakartam a hutom kb 
3/4-et, amire megjavult a helyzet, a vizhomerseklet beallt
szepen 80 fokra. Viszont autopalyan 120/as tempot tartva
90-95 fokos volt a viz, megallni nem akartam mert nem akart
feljebb menni, igy a felforrastol nem feltem.
De. Mikor vettem az autot (4 honapja) az olajbeonto
nyilason semmifele anyag nem volt, most viszont majonez-
szeru anyag rakodik ra. Ugy tudom, hogy ez
hengerfejtomites, esetleg hengerfejrepedesre utalhat.
Ez O.K., de hogy eghet at a hengerfejtomites anelkul, hogy
felforrt volna a viz? Letezhet ilyen? Esetleg tudna valaki
mondani valami megoldast erre a problemara?
Elore is koszi a valaszokat
Laci
+ - Re: Re: Skoda benzin? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

> > > az AC pumpa membranjat es a gumi benzincsoveket az olmozatlan
> > > benzin feloldja ( megeszi)

> > Na ez szamomra uj. Vajon miert oldana az olommentes a gumit??

Help, plz! :-) Most akkor kell csereltetnem benzinvezeteket, AC-
membrant az olmozott -> olmozatlan+adalek upgrade eseten 
vagy sem? (A jargany egy huszonharom eves LADA... :-(()


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Mi az az IGBT? Olommentes Skodaba. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Gondolj bele, a tapfeszultseg kb 8 es 15.5V  kozot valtozik, ennek
durvabb
> hatasa van, mint a tranzisztornak. Az meg egyebkent sem tranisztor
mar,
> hanem IGBT.

Bocs ! Csak azert kotozkodok, mert villamosmernok vagyok es nem ertem
a mondatot.
Hogyan lehet villamos mennyiseget alkatresszel osszehasonlitani ?
Ugyan ez lehet, hogy az en hibam, hogy nem tudom, de mi az az IGBT ?

Feljebb irtad:
> Ugyanis a tranzisztor "felig lezart" allapotban nagyon melegszik, ez
nem
> tarthat tul soka.
Ugyan ez csak meretezes kerdese.
Azt persze nem allitom, hogy ennyire tulmeretezik.

Mas tema:
> Sajnos mindenkit akinek keleti autoja van tarthat a meghibasodastol.
Espedig
> az AC pumpa membranjat es a gumi benzincsoveket az olmozatlan benzin
> feloldja ( megeszi)
Na NE !!!!
Az olomtartalmu adalek vedi meg a gumi alkatreszeket a leloldodastol ?
Meg nincs aprilis elseje ! :-)
Miben kulonbozik az olmozott es az olommentes benzin ?
Ha azonos az oktanszama, akkor a szinezo festek es az olomtartalmu
adalek
a kulonbseg. Mas kulonbseg nincs !
Ha megeszi a gumialkatreszt, akkor azert eszi meg, mert a gumi nem
megfelelo minosegu.
Az olommentes benzin a szeleptanyerokat teszi tonkre. Az olomadalek
ezek kenesere hivatott volt.
Ellenvetes ?

Udv. Tibi
+ - 2. akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!



A kezeim koze kerult egy hasznalaton kivuli akku, ami meg mukodik.
A kovetkezo lenne a kerdesem, meg lehet e oldani, hogy az autoban 
levo akksi melle kossem masodiknak? Erdemes-e?  A toltessel lesz e valami
gubanc?
Kell e valami amit tudni kell a bekotessel kapcsolatban?
A ket akku kulonbozo teljesitmenyu, de termeszetesen mindketto 12 V-os. 
Elore is koszi!


Ciao
		Balazs
+ - Re: *** HIX AUTO *** #289 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Attila !

Nekem jó tapasztalataim vannak a "Nyiri Diesel" ceggel. Nem olcso
janosok, de tisztesseges munka mellett normalis araik is vannak.
Cimuk: Bp.II. Budenz ut 4/b. Celszeru idopontot es a javitas
jelleget, meg a tipust elore, telefonon megbeszelni. Tel:
393-1430. Legutobb kb. 10 honapja jartam naluk.

udvozlettel
oldboy

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Diesel ( 12 sor )
>Idopont: Tue Feb  9 10:20:11 EST 1999 AUTO #289
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Hello!
>
>Nem tudna valaki ajanlani egy jo szakembert Budapesten,
>aki ert a diesel autokhoz (VW Golf II) ? Olyan kellene,
>aki nem fogja nekem egybol azt mondani, hogy ki kell
>cserelni a fel autot sokezerert, es ha belenyul a motorba,
>akkor utana nem lesz rosszabb. Csak nehany aprobb
>beallitasrol lenne szo, de tenyleg olyant mondjatok,
>aki megbizhato, mert sajna vannak rossz tapasztalataim.
>Elore is koszi a segitseget.
>
>Attila
>
+ - skoda és olommentes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most halottam itt a listan, hogy iden kivonjak az olmozott benzint a
forgalombol? huha! Na mindegy, ezert meg nem valok meg kedvenc
skodamtol  :o)
A kerdes, ami folvetodott bennem, a kovetkezo:
A regi farmotoros skodaknak a motorja elegge hasonlit a favoritoknak
a motorjahoz. Ismerek olyan skodat, amiben favorit motor van. Sot, en
ugy tudom, nem csak kulalakra eggyeznek meg, Azt biztosan tudom, hogy
a hengerfej is ugyanolyan, mert regebben ajanlottak, hogy rakjak bele
azt,
mert hogy az tuti, hogy nem reped meg, mert hogy masfajta otvozetbol
van.
Namarmost a favoritokba ugye lehet olommenteset tankolni, hiszen vannak
katalizatoros favoritok is. A lenyeg, amire ki akartam lyukadni, hogy a
favorit
motornak azert nem kell az olom, mert hogy ott mar masmilyen anyagbol
vannak
a szelepek, illetve a hengerfej?
Bocsi, hogy ilyen korulmenyes voltam...  :o)

Sziasztok!
+ - :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ford Scorpio kontra Opel Omega -  mi a velemenyetek ??

na neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

ki mire asszocial a fenti markak hallatan? en:
Ford: ez auto marad.
Opel: a rendszervaltas Zsigulija. 
(na jo. az Omega a rendszervaltas Volga-ja.)

---

> > Budapesti vagyok. Ki tud egy olyan útvonalat, 
> > ahol tartósan lehet 80km/h-ás
> > sebességgel haladni, viszonylag egyenletes terepen. 
> > 1000km-t kell beletennem
> Szerintem a hungaroring :-)) Poennak szantam, de vegul 
> is jobban bele gondolva
> nem is olyan hulye otlet.

M0! en is ott csinaltam. 
es igy folyamatosan Bp kozeleben maradsz, ha baj van...
...nem ugy, mint ha lenyomsz 200km-t valamelyik autopalyan,
aztan a Balatonrol szallittathatod haza a kocsit, ha elszall
az uj motor. Persze mikor en elindultam, azt hittem, hogy az
MO az tenyleg egy korgyuru - tevedtem. :) De oda-vissza is jo,
nem? BTW a bejaratasnak kell a varosi forgalom (valtozo terheles)
is, nekem bejott. (a tippeket innen az auto-bol kaptam, es
igy utolag ujra koszi erte: K. jo lett a motor.)

---

es a "ho"? kivetel nelkul az osszes 7koznapon kocsival jottem
a melohelyre es kocsival mentem haza. 7VGn is mozogtam,
most szombaton pl MO, 6:erdi emelkedo -> Szazhalombatta,
Battan egy utca megkeresese, (nem voltak otthon), vissza
Pestre. Mindig volt parkolohely, mindig be tudtam allni
es mindig ki is ugyanonnan. A VII.kerulet belsejeben
(Nagydiofa u - Klauzal ter - stb.) is mindig volt hely.
Nem kell a Demszky karogasara hallgatni :) persze o az
eletet adna azert ha egyszer nem jonnenek be a kocsik a
varosba es mindent megtesz ezert, a panikkeltest is beleertve 
- en meg az eletem aran is kocsival megyek. :)
(kb. 90-95%os Matador MP-12 gumik (175), egy Lada'n.)

> Masodik-harmadik nap: a benak mar osszetortek az autojukat 
> vagy el se mertek indulni :)))

yesz!:)

>Zoltan Houdek irta:
>>ma rovid leszek....
>Na, ezt is megertuk vegre :))))))

ja, bocs.... :)))))))))))))))) tudod mikor idezek Toled meg1x?:)

---

Moso tema:
a csepeli Aral-nak az a kefeje, ami a kocsi tetejet izeli,
par hete (valszeg rossz vezerles miatt) a gep hatrameneteben
nem forog ill nem nyul a kocsihoz, csak visszafele uton,
igy a kocsi elejere csak 1x kerul sor, tiszta kosz
marad a szelvedo alja + ablaktorlok kornyeke + gephazteto.
A kocsi kozepenel engedi le a gep, a csomagteret 2x pucolja
es az tiszta is lesz. 

---

> Korkerdes: Kinek melyik auto(marka) _tetszik_ ? 

jo tema!

(0. amerikai gyartmanyu 2-ajtos sportkocsik/kupek kb '75 elottrol)
1. Ford Capri MkI/MkIII,
3. Ford Consul 3 ajtos - hatul nagyobb gumikkal megemelve
4. BMW323i, '82 elottrol: ca'pa

fentebb az opelre beszoltam, de a regebbi korszakukbol
a Manta es az Ascona igenis tetszik. :), meg a Rekord-nak
a nagyonregi kupevaltozata.

uj autok kozul _kizarolag_ az Alfa, de annak majd minden
modellje a legkisebbnek a kivetelevel. Design!

---

> Az egyik pillanatrol a masikra
> nem akar kiemelni a tengelykapcsolom.

ha hidraulikus (pl zsiguli :)))), akkor
vagy levego"s, vagy a fohenger/munkahenger
elnyomja az olajat (tipikus lada baj, az enyem is
ilyen.)

z.
+ - Autoszepsegverseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Vucsics Krisztian rangsorara valaszolva...
Ok, de a sor nem teljes. En a Calibrat tennem az elso helyre es nem
hagynam ki a VW Corradot sem, nem is beszelve az Alfa 156-rol. Ha csak a
kulsot nezzuk... Ha mindent egyutt vizsgalok, az Audik is szoba
johetnek: A4, A6, TT.

Ja, es kosz a Skodas benzines dolgokat, ha eszetekbe jut meg valami,
kivancsian varom.

Sziasztok!
+ - Bejaratas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves M. Csabi!

 Igen, most a jo a 31-es ut. Ja kevesen vannak rajta...  :)

Arpad

Ui.: bocsi ;)
+ - beletort csavar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>egy kicsit kifujt a kipufogo az elso hengernel a
>leomlot rogzito 2 csavar bele van torve.

Lehet kapni barkacsboltban tort csavar kiszedo szerszamot.
1000Ft korul van a keszlet.
A beletort csavar kozepebe kell furni egy lyukat. (Ha nem fer
oda a furo, akkor passz) Aztan ezt a bal menetes kiszedo
szerszamot bele kell tekerni, es kihajtani a csavart. Nekem
beletort a beletort csavar kozepebe a kiszedo szerszam...
Udv: Po:li
+ - Finis adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Van valakinek valami tapasztalata a Finis (?) nevu adalekkal 
kapcsolatban?

Van. Egyszer regen vettem egy ladat 5000 Ft-ert. Akarmit is buveszkedtem
a motorral, nem akart indulni, csak huzasra. Nagyon sok volt a kartel gaz is.
A finis utan rendesen tudtam hasznalni. Mindig beindult magatol.
VW diesel motorba is raktam, mert nem indult, kompresszio hiany miatt. Na
ennek abszolut nem hasznalt. Talan rosszabb lett mint volt. Lassabban forgatott
az onindito... Ennek a motornak a szelepeivel is gond van, ugyhogy valoszinuleg
ezert.
Mindazonaltal, csak akkor hasznald a finis-t, ha biztos nagyon kopott, 
kompresszio hianyos a motor, es mar gyakorlatilag hasznalhatatlan, mert 
az olaj magaban, biztos jobb kenest biztosit, mint ez a trutymo.
Udv: Po:li
+ - Trabant-suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Kedves Autosok :)

Ketto kerdesem van hozzatok:
Van valakinek kozuletek suzuki motoros (543 ccm) trabantja? Nekem
igen. Szelavii.
Irhatnatok tapasztalatokrol, beallitasokrol stb.
A masik: volt egy-ket eve egy Rozsdafalo nevu elektronikus
korrozio gatlo (electronic corrosion protect) termek. Auto
akkumulatorra kotheto, anod-katod elv ... Lehet-e kapni valahol,
jo-e?

Isten Veletek! Tamas.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS