1. |
98+adalek (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
2. |
Meg mindig elado az Opel Corsa Swing 1.2 i (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
3. |
BMW Karburator (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
4. |
Auto-modositasok (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
5. |
Suzuki (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
6. |
elogyujtas (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: 98-mol/nyomaskiegyenlites (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
8. |
bukosisakot kerestem - vegeredmeny (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
9. |
France, Spark Plug(s) (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
10. |
Help izzitogyertya ! (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
11. |
olommentes (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
12. |
Re kadett fek problema (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: mit vegyek? (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
14. |
Re Rimi (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
15. |
Kadett fek problema, nagggyon ciki!!! (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
16. |
Kotelezo biztositast kotne'k (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
17. |
Kispolskis kerdes (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | 98+adalek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Csak en tapasztaltam, vagy massal is elofordult, hogy aprilis 1 elott, amig leh
etett olmozott 98-at kapni,
a MOL kutaknal mar ugy arultak, hogy olmozatlan+adalek. Igy jott a kutbol. Apri
lis egytol, viszont csak
olmozatlant lehet venni, + a kutkezelotol kulon vehetek adalekot, es ugy probal
ja bebuveszkedni a tankba.
Rendkivul otletes. meg jo, hogy volt nalam apro, mert egyebkent nezhettem volna
.
|
+ - | Meg mindig elado az Opel Corsa Swing 1.2 i (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Parameterei:
- 97.II. havi
- 5 ajtos
- szervizkonyves
- fekete szinu
Iranyar: 1 450 e Ft
Erdeklodni lehet a 06-30-900-51-56-os szamon, vagy a fennti e-mail
cimen.
Csilla
|
+ - | BMW Karburator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Van egy Zenith 2B4 karburatorom kompletten legszurohazzal, ami BMW 1,6-1,8-asho
z
jo. Ugyanolyan mint a SOLEX, vagy a PIERBURG 2B4, nekem mar nem kell, eladnam k
b.
8000 Ft-ert. Van meg ezen kivul egy univerzalis katalizatorom is keveset haszna
lt,
kb. 5000 Ft.ért eladnam. Ha erdekel valakit írjon e-mailt, vagy 06-20-9134-068
Koszi
Jani
|
+ - | Auto-modositasok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
En a korabbi (Skodas) korszakomban, irtam egy levelet a megyei
Kozlekedesi Felugyeletnek, hogy peldaul mit szolnak a 14" -os
kerekek 13"-ra cserelesehez. Sorra feltettem nehany kerdest, es
meg is valaszoltak, mit lehet es mit nem. Igy jutottam el odaig,
hogy a muszaki vizsgan okvetetlenkedo vizsgabiztos orra ala
nyomtam a levelet, amit a megyei fonoke irt ala, es le is pecsetelt
a ceges belyegzovel. Azonnal valtoztatott a stilusan...
Persze az utobbi idoben mar nem megy olyan konnyen a dolog...
Vettem a Nissanom melle egy bontasra itelt, de tipusban-evjaratban
megegyezo tipust. Errol akartam a Holland gyartmanyu vonohorgot
atepiteni a felujitas alatt allo kocsira.
Aki emlekszik ra, kb. egy eve feldobtam ezt a temat, itt a hix.auto -ban.
Fejlemenyek:
- A Kozlekedesi Felugyelet szerint szerezzek egy mubizonylatot.
Valaszoltam nekik, hogy Hollandiaval nyelvi nehezsegek miatt nem
tudom felvenni a kapcsolatot, elegendo -e ha felmutatom a forgalombol
kivont kocsi forgalmijat ?
- A valasz:Nem elegendo, szerezzek bontasi nyilatkozatot, mert en magam
hazilag nem bonthatom, attol fuggetlenul hogy autoszerelo (is) a vegzettsegem
.
Kerdeztem toluk levelben, melyik az a hulye bontos, aki vallalja a felelosseg
et ?
- Valasz: Vegyek uj vonohorgot.
En meg feltettem magamnak a kerdest : Honnan ? Es Minek ? Mikor ott a
sertetlen gyari minosegu ?
Igy van egy gyari vonohorgom, ami csak addig volt vonohorog, amig a bontott
kocsi muszakija lejart...e 3evvel ezelottig. Hogy mit kezdek vele, meg nem
tudom, de az biztos hogy fel fogom szerelni. Legfeljebb valami fondorlatos
modon fogom levizsgaztatni.
Szomoru, de utanajartam...A Rontgenezesrol a tanusitvanyt nem fogadja el a
Kozlekedesi Felugyelet. Pedig hivatalosan a munkahelyemen megnezettem
volna, szamlaval, Rtg filmmel, minositessel. De semmi... Nem fogadjak el a
szerkezeti vizsgalatot.
Azt tanacsolom barkinek, aki levelet szandekozik irni a helyileg illetekes
Kozlekedesi Felugyeletnek, irja le a kerdeset olyan reszletesseggel, amilyenne
l
csak lehet, hogy megertsek a problemat.
Peter.
|
+ - | Suzuki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olyan listatagokat keresek, akiknek uj Suzukijuk van, netan reszletre vettek.
Maganban kernem.
Koszi
Rob.
|
+ - | elogyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt autosok,
Meg tudna valaki mondani mi kovetkezmenye van ha a gyujtasom 3-4 fokkal
elobbre van allitva mint az eloiras?
Gabor
|
+ - | Re: 98-mol/nyomaskiegyenlites (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Benzinröl:
Röviden: Rossz!
Hosszan: Baromi rossz!
Már szervizbe keszultem, mert az autom ugy ment mint egy ozvegy bakkecske.
Rangatott erotlen volt, de megtalaltam az OctanBooster flakont a polcon
(igerete szerint 40-70 l benzinhez 5-10 pont octan emeles) es lass csodat.
Szoval nem voltam a szervizben.
Ez az egesz azert nagy kib...s mert ha a szlovakoknal tankolok, akkor mindig
olyan erzesem van, mintha uj lenne az autom. (14 eves R25, de tok jo!
imadom!)
Velunk mar mindent meg lehet etetni. 180Ft-ert 98 helyett kb 94-es benzint,
de ha kiderul hogy az olompotlo is pont ilyen szar, akkor ....
Hat akkor tonkre megy a kedvencem, de nem tudom mit tehetek! :((
> wrote in message ...
>HiX!
>
>Kinek mi a velemenye a 98-as, a mar nem olmozott,
>hanem adalekozott, a MOL -kutaknal kaphato benzinrol,
>mert miota az adalekkal adjak, mintha rangatna,
>nem egy poccre indul...
>
>Mas...
>Dacia motoroknal az olajbeonto nyilas mellett, a porlasztohoz
>egy T csovel osszekotve megy egy gumicso
>(valoszinuleg valami nyomaskiegyenlito), le a
>kipufogo ontvenyebe, valahova. Ebben a gumicsoben
>a porlasztohoz meno T cso kozeleben van egy fojtas,
>melyneel a furat optimalis atmeroje 1-3 mm kozott lehet valahol...
>
>Es itt a kerdes, hogy egy 1400 cm3-es ARO/Dacia motornal
>"gyaarilag" mekkoranak kellene lennie ennek az atmeronek? Ugyanis, ha tul
>nagy, akkor csak nagyon magas fordulatszamon
>stabil az alapjarat. Sajnos a kezdetektol fogva
>nem az eredeti fojtas van a csoben, a szerelonk az
>eredeti fojtast az elso adando alkalommal kicserelte.
>Mi a teendo?
>
>Vegezetul, hatha valaki tudja, hol talalhato ARO alkatresz-bolt
>es ARO bontoo ?
>
>Elore is koszonom Mindenkinek: Mato
>
>
|
+ - | bukosisakot kerestem - vegeredmeny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom mindenkinek a valaszokat.
Az en eletembol a motorozas eddig kimaradt.
Az egyik fiam vett maganak 5000-ert (otezer forint !) egy Java Musztang
50 ccm 20 eves motort. Izekre szedte, majd osszerakta. A motor mukodik.
Az a heppje, hogy ezzel kell kozlekedni Pesten.
> Szerintem nem nagyon szabad hasznalt bukot venni, ugyanis a bukok
> anyaga par (4-6) ev alatt eloregszik, es utana mar nem megbizhato. kb. 17000
> ft-ert mar lehet jo bukokat kapni, ugyhogy szerintem mindenkeppen egy ujat
> kellene venned. Majdnem mindem motorosboltban lehet hasonlo aron bukot
> kapni.
Tudom, hogy a testi epsege, az elete nem szabad, hogy ezen muljon, de meg
mindig felnyerit, ha a fentieket idezem neki. 23 eves es olyan hulye, mint en
voltam anno.
--
Meszaros Geza
|
+ - | France, Spark Plug(s) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Két kérdésre a válasz:
Legtisztább, legbiztonságosabb a kocsiban aludni. Jogod van bárhol az úton megp
ihenned (persze elég ciki ráfogni a pihenésre mikor pizsamában buherál elő a re
ndőr a hálózsák aljáról...;-) s vigyázni kell, mert bárhol csúnyán nézzel a cse
ndőrre kitilthat az egész EU-ból szinte jogorvoslat nélkül) magam a benzinkútak
környékét szeretem. Egyetemista koromban kispolskiban ketten is nagyokat aludt
unk (ülés azért dönthetőre lett cserélve)... egy kombiba már szállodai körülmén
yeket varázsolhatsz magadnak;-)
Vadkempinghelyeket mindenhol találni az úton, a legfasisztább diktatúrában se t
alálhasson meg a rendőr. Franciaország pedig a vadkemping paradicsoma.
Az egyetlen(?) olyan ország az EU-ban ahol nem csupán deklaráltan szabad a vadk
emping, hanem kifejezetten támogatják; mi több sokszáz kialakított vadkempinghe
lyet is találhatsz!
Éppen Strassburg közelében - a Rajnától néhány kilométerre, egy erdő szélén - o
rszágúttól száz méterre emlékszem egy olyan gyönyörű helyre, amit többcsillagos
hazai kempingek is megirigyelhetnének. Tűzrakó hely és félméteres-méteres (gon
dozott) élősövény (E alakban kialakítva: egyik a kocsinak, másik a sátor/lakóko
csinak). Víz ugyan csak egy pumpás kútból volt (nem ívóvíz), latrinához sok fan
tázia nem kell:-).
S vigyázzatok a környezetre nagyon..., jó hírünket keltsétek kinn!
Amit javaslok nyár közepén menjetek (júli-aug: akkor Paris is kiürül) mert ahán
yszor ezen kívül Észak France-ban voltam szinte mindig csak esett...
(Ilyenkor jobb a kocsiban aludni...)
Gyertya: én bizony tízezrente cseréltem és cseréltetném. Annak ellenére, hogy a
kár százezret is kibírhat bármelyik. Nagyon precíz, kényes alkatrész, de olcsó.
Van egy optimális használati idő (gyártó típusra megadja 10-30k közötti érték)
, a gyengébb minőségű gyertyák 99,5%-a, a jobb minőségűek 99,9%-a ennek 5-10x-e
sét is röhögve kibírja. (Azért nagyon ritka a gyertyaslussz, mint hibaok...) Ki
smillió tünetet tud csinálni, ha makacskodik, s előfordul az az 0,01-0,05%. Aká
r egy szemmel nem látható karcolás is képes súlyos decikkel növelni a fogyasztá
st... Szerintem 30k felett ne járj vele még ólommentes injectoros motorban sem.
(Régen az ólomtetraetil ólma kicsapódott rajta, azt brómvegyülettel akadályozt
ák meg, de így is került rá egy kevésbé fémes lerakódás, amit ajánlatos volt le
piszkálni, valamint a hézagot csekkolni).
Mai rézmagos keményfémköpenyes gyertyákra a belső elektróda kopása kevésbé jell
emző. Magam ötezrenként (ólmozott benzines a jószág) kitisztítom és beállítom a
z elektródahézagot (Különben a káliumadalék sem jobb lerakódásilag...: sőt tapa
sztaltam jobban ki(át)üti a gyertyát) utóbbi dolog miatt feleslegesen; s felmer
ült bennem, lehet többet ártok a hengerfej gyertyamenetének mint amennyit haszn
álok a tisztításával (különben egy tisztítás után sokkal gyönyörűbben indult, m
ent az autó). Javasolták valaha disszúval kiégetni, de ez már nem divat, sőt el
lenjavalt. De a belső elektróda kerámiaszigetelését célszerű körbetisztitani a
teljes kúpon -> szikra erősebb lesz (kisebbek a kúszóáramok).
Ismételten: nem szabad spórolni a gyertyával; esetleges hiba már néhány száz km
benzinköltségén is megbosszulhatja önmagát; nem beszélve az esetlegesen akadoz
va járó henger benzindúsulása miatt előforduló katalizátorhibáról:-(
Mindig az adott típushoz előírt hőértékű gyertyát használjátok (esetleg a gyárt
ó által preferált világmárkát választanám... igaz az NGK-t imádom kétütemű és/v
agy léghűtésesekhez - de egyik világmárka sem lehet rossz).
Nem szabad túlköltekezni magatokat hárompólusúval meg patinaszálassal "ártani n
em használ" a legjobb esetben...
Kérdésem: műszaki szemmel nézve milyen hátránya lehet, ha az ember üresben kigu
rítja az autót (nem forg.bizt.-ra gondolok!) Pl. difi tányérkerekeit kisebb önz
árással készítik, s visszaforgatva erősebb lesz a kopás, féltengelycsuklók előf
eszítettségének megszűnése miatti nagyobb hézagokon jobban kopik, sebváltó előt
ét-tengely stb...)
Közkívánatra aláírom: dr. Schmidth Csaba
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Help izzitogyertya ! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi !
Azt hiszem izzitogyertyat kellene cserelnem ???
A hiba a kovetkezo (1.3 D UNO) telen meg pocre indult,
mostanaban ha all 1,2 napot harom, negy izzitas es ugyanennyi
oninditas szukseges, hogy beinduljon reggel.
Szerintetetek izzitogyertya lesz ??? Es ha veszek, jo az 1400
Ft/Db arfekvesu. Azt mondtak ez max 3 honapig fog tartani aztan
megint cserelhetem oket. Hat nem is tudom mit tegyek, inkabb
vegyek akkor traktort vagy mit csinaljak ?
Meg egy info erdekelne.: (tudatlan buta vagyok bocsi)
Az izzitogyertya csak az izzitas alatt izzik ? ezt ugy kell erteni
mint ha egy eletromos futoszallal melegitenem az olajat ?
Ha megy az auto akkor ennek tovabb mar semmi funkcioja sincs
es menet kozben csak frocskoli az olaj a csupasz testet.
Az olaj mitol robban ? v. gyullad be ha a hengerben nincs lang v.
szikra.
Jaj es meg egy valami mi az a porlaszto csucs, ez olyan mint az
alcsucs, mert azt mondtak ezt is neha meg kellene pucoltatni es
hol van , konnyen hozzaferheto.
Megkoszonnem a nagyerdemu hozzaertok szakmai
felvilagositasait.
Elore is koszonom a segitseget ( egy ujdonsult diesel-man ):
" Az OLAJ ES JOCKY legyen veletek "
Udv.
SZ.P.
|
+ - | olommentes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Lenne egy kerdesem.Veteranozok, es nem teljesen tiszta, mikor es miert milyen m
otorba kell olmozott benzin.
Pontosan az erdekelne, a szelep melyik resze igenyli az olmot es mi tortenik ve
le, ha nem kap.
Adott egy 1960-as evek beli fejlesztes, szelepszar szimering nelkul.Helybol es
zi az olajat a szelepeknel.OHV
tolorudas szelepvezerlessel.Kerdesem mire szamithatok olomentessel, vagy adalek
kal.
Elore is koszi a valaszokat !
udv.:Csabi
|
+ - | Re kadett fek problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A szerviz konyv szerint ha a fek luktet
- ABS mukodik ( gondolom ilyen nincs)
- tul nagy a fektarcsa utese ................ csere szabajzas ( ez mar
meg volt)
- a fektarcsa nem fut parhuzamosan a feknyereggel ...........feknyereg
felfekvo feluletet ellenorizni
hat kb ennyi ami ide vonatkoztathato
a 3. tipp talan ami hasznosithato..................kivancsi vagyok a
vegkifejletre, majd ertesits
Zsolt
|
+ - | Re: mit vegyek? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szerintem egy Opel vektra 2l motorral. igaz a 900 e Ft az also veteli hatar.
Vagy egy Skorpio 600 - 900 e Ft kozott beszerezheto mar jo peldany is.
Nekem a japan autok nem fekszenek, ertendo ez a hasznalt autokra 8 - 10
eves kornal.
Üdv : Zsolt
|
+ - | Re Rimi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Rimi egy rendorseggel osszekottesben levo,
vagyonvedelmi atjelzo rendszerekkel foglakozo ceg.
Üdv: Zsolt
|
+ - | Kadett fek problema, nagggyon ciki!!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Van egy Opel D-Kadettem 1.2-es. Ha fekezek, az
>eleje elkezd ugralni-razni. Nagyon utalatos erzes!
Kedves Ponggi!
Ha a felsorolt javitasok utan is csinalja a razast, akkor meg erdemes lenne
megnezetned a toronycsapagyakat. Ugyanis par evvel ezelott egy JettaII-vel
en is pont igy jartam. Es az utolso tipp - a torony csapagy csere -
megoldotta a problemat. Eleg konnyu ellenorizni (mar ha az embernek eszebe
jut) felelmeled az elejet es jol megrazogatod a kereket-futomuvet.
Udv.
Barnabas
BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group E-mail:
|
+ - | Kotelezo biztositast kotne'k (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Van biztositos a vonalban valami jo ajanlattal?
(Hungaria nem rulez)
Koszi!
Zsolt
|
+ - | Kispolskis kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Nagy gondom van. Kiszedtem a Polskibol a tankot (nincs benzinleereszto,
es ki kellett pucolnom), es eltort az egyik rozgito csavar. Az egesz ugy
van megoldva, hogy az alvazrol "log" lefele harom csavar (gondolom,
hegesztve vannak), azokra kell anyakkal felrakni a tankot. Na, az egyik
letort. Arra gondoltam, hogy a tankra furok egy masik lukat (ez
megoldhato), es az alvazat is keresztulfurom ugyanott, es folulrol (az
utasterbol???) ledugok egy csavart, amira alulrol, anyaval felszerelmem
a tankot. Kinek, mi a velemenye?
Elore is koszonom,
M.
|
|