Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1215
Copyright (C) HIX
2001-08-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 elado VW SCIROCCO II. (mind)  5 sor     (cikkei)
2 szomoru hir (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Re: Punto II tapasztalatok (mind)  15 sor     (cikkei)
4 BIH (mind)  46 sor     (cikkei)
5 Alfa (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Kamera (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Fek (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: *** HIX AUTO *** #1214 (mind)  41 sor     (cikkei)
9 Aldo Berta Levente (mind)  36 sor     (cikkei)
10 Re: ulesfutes (mind)  17 sor     (cikkei)
11 dizel tipo nem all le (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Xsara kerekcsikorgas (mind)  39 sor     (cikkei)
13 Re: kameras auto + Mondeo V6 Ghia (mind)  22 sor     (cikkei)
14 Focva'gen... (mind)  28 sor     (cikkei)
15 Focva'gen meg mindig... (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Suzi fek + teves matricariasztas (mind)  43 sor     (cikkei)
17 Eladó OPEL OMEGA KOMBi ( CARAVAN ) (mind)  6 sor     (cikkei)
18 Elado Megane (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Re: Horvatorszag utoljara (mind)  100 sor     (cikkei)
20 Automata valto shiftlock override (mind)  29 sor     (cikkei)
21 Re: offtopic - PgDwn, vagy olvasd: +Svajc+ (mind)  89 sor     (cikkei)
22 re mindenfele (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Re: Forma 1/alternativ sorozat (mind)  20 sor     (cikkei)
24 Re: Zoldkartya (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - elado VW SCIROCCO II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Egyik ismerosom megvalna fenti autojatol. Parameterei: 1,6GTI, 1981-es
evjarat, metalfenyezes. Ara: 350.000.- Ft. Erdeklodni a 30/306-37-59-es
telefonszámon lehet.
+ - szomoru hir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Par hetig nem volt idom olvasni a listat es most mikor
belepillantottam lattam a szomoru hirt. Nem is tudom mit irjak, talan
annyit, hogy egy kivalo szakembert veszitettunk el aki szakmai
tudasaval sokunkat amulatba tudott ejteni. 

Isten nyugtasson Aldo.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re: Punto II tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„De hiaba a mosoly, Skodaeknal komolyan gondoljak a Felicia 
Ratio -hoz
kiemelni a kardanboxot extranak. :-)))”

Nemcsak ott. Hondaeknal is (ld pl egesz oldalas színes 
hirdetes HVG hatlapjan). Meghozza az uj Civicnel, ahol 
adnak melle pl fautanzatu muanyagot is! Stilus- es 
aranyerzekben meg van mit behozniuk.

„En foleg a keresztben levo uthibaknal veszem eszre.”

Rovid tengelytav rulez.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - BIH (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Igen. 900, az 1300 helyett. Ja az autopalya tobbe kerulne, 
mint a
gazolaj:-)))”

Kosz az infot :). Az enyim sajnos egyreszt benzinen el 
(apropo, milyen oktanuak vannak arra, milyet szabad 
tankolni, ami valoban megfelel legalabb 95-nek?), masreszt 
haromszor-negyszer annyit eszik.:( 

„Nem. Nem tudom. Ha teheted van egy honapod ra, hogy 
kimenj:-(„

Jovore lenne esedekes, csak szeretek elore tervezni. Neha 
tulzasba viszem.

„Oktobertol vizum kell, velhetoen jovore mar korbe megyunk.”

Emiatt? Ennyire remenytelen a megszerzese? Vagy draga lesz?

„Derventa utan és Zenica utan is van 1-1 PETROL kut. 
Szloven a gazolaj
(1,4KM), DEM-et (1:1 mindenhol) elfogadnak. Az allami kut 
az Energopetrol,
itt nagy meglepetes nem erhet.”

Ok, es a benzin?:) What is KM? Hol lehet ilyet venni? Vagy 
DEM annyira altalanos fizetoeszkoz, hogy nem erdemes?

„Tavalyelott fel napokat egyedul hagytuk (Bihac, Mostar. 
Medugorje, Sarajevo)a kocsit. A Neretva partjan jot 
furodtunk es satoroztunk. Free.
Tobben mondtak helyiek, eleg vakmeroseg volt. „

A satorozas, a furdes vagy az auto egyedul hagyasa?

„Iden nem kellett egyedul hagyni a kocsimat, sot bevallom 
Dubrovnikba se volt kedvunk bemenni a gyerek erdekeben.” 

Miert nem mentetek be? Dugo? Szallassal kapcsolatban nincs 
tipped? Latni az út menten szallodakat, panziokat, 
fogadokat, karavanszerajokat? :)

Amugy kosz a sok infot.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Na, ma lattam egy szep Alfat: nem tudom melyik volt a csaladbol, nem tudom
hany motor volt benne, de mindket oldalon volt egy-egy dupla kipufogo; a
seggere  csak annyi volt irva, hogy Gtv vagy Gts...

joe
+ - Kamera (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Te alltal a jardan vagy o? :)) Mindketten? Pontosan hol? Mi
a turot akar ez a Moszkva teren merni??? Ki megy 15-nel
gyorsabban? Vagy a piros lampanal fotoznak?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia"

Szerintem ez a kameras a lopott kocsikra hajtott azzal a
mittudomenmilyennevu szerkentyuvel, ami a kamera altal rogzitett kep alapjan
nem csak azt mondja meg, hogy itt egy korozott rendszam, hanem azt is, ha az
adott rendszamhoz mas szinu kocsi tartozik, mint ami az adatbazisaban van.
Nemtom a tipust is felismeri-e?
Ha nincs radar/lezer, allo helyben nem tud sebesseget merni, csak
saccograffal, azt meg nehez hitelesiteni. Tenyleg: ha megcsipnek radarral,
kerjetek a hitelesitest igazolo okmanyt,  minden meres elott el kell ezt
vegezniuk. Nincs papir, nincs bunti. Elmeletileg...

joe

Citroen XM Turbo D12

Ui: XM-ben nem mozog a valtokar, sem AUTOMATIKUS, sem SPORT rugozason.
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak ugy elmelkedek: ha benyomod a fekpedalt, hagyomanyos autoknal ugye egy
dugattyu folyadekot nyomna ossze, de mivel a fekfolyadek ismer nehany
torvenyszeruseget a fizika teruleterol, igy elmozditja a rendszerben levo
mozdithato elemeket, amelyek jelen esetben a dugattyuk a
fekmunkahengerekben. Ha azonban ABS is van a kocsiban, az a kerekek
blokkolasa elott elengedi a feknyomas egy reszet, ez az a "dobolas" a
fekpedalon, amit erezni lehet neha. Mekkora lehet az a fekut, ami alatt
elfogy a fofekhengerbol a nyomas, vagyis fel kell engedni a fekpedalt egy
pillanatra, hogy ujra mukodjon a rendszer?

joe

Citroen XM Turbo D12
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1214 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Olajcsere ( 13 sor )
> „De  en  is  mar  utaztam  olyan  Ladaban amiben az utolso
> 110 ezer km-en nem csereltek olajat csak utantoltottek.
> Szegeny Lada kibirta, mas kerdes,
> hogy nem rajongott erte. Ugyancsak mas kerdes, hogy a
> gyartók miert hazudnak.”

> Miben hazudnak? Mennyiben? Mi az igazsag? Kifejtened kicsit
> bovebben?

Nezd egy VW az USA-ban 5 ezer merfoldenkent cserel olajat tok ugyanaz
a modell Europaban 30ekm-enkent. Itt a lenyeg az, hogy az olajgyarto
hogy csinalja meg a penzt es a kornyezetvedelmi lobbi mennyire eros.
Minden autogyarat a kormanyzat kenyszerit ra a fejlesztesekre,
ugyanakkor a kormanyzat gondosan ugyel hogy az autogyarak ne
vegezzenek tul jo munkat, mivel a benzinben levo ado adja az allam
alapjat kepezo bevetelek igen nagy reszet.

Ha  valaki  30ekm-t  specifikal  szinte  biztos,  hogy van benne plusz
tartalek.  Ha  nem  is  100e km-nyire valo, de legalabb 50%. Persze ez
lefele is lehet 50% extrem korulmenyek kozott.

Az kiskereskedelmi adalekgyartok keves kivetellel hazudnak a
felhasznalas modjat illetoen, mivel iszonyu penzt csinalnak amibe a
fogyasztovedelmi buntetesek eleve be vannak kalkulalva, mint koltseg.
Kulonosen igaz ez a nepbutito reklamot keszitokre.

Menj ra a www.ftc.gov-ra => search Usd be a kedvenc benzinkutad,
olajgyartod vagy debil TV-shop-os adalekgyarto nevet. Lehetoleg
amerikait vagy nemzetkozit mert pl. az europai dolgok egy resze az
USA-ban nem kaphato. Meglepodsz majd.

Azonban    vannak   jo  adalekanyagok is de ezek ritkak es a harsanyak
vagy a reklamra tobbet koltok ezeket igen sokszor elnyomjak.

A tobbfokozatu olajokat is csak adalekokkal tudjak tobbfokozatuva
tenni ami az olaj tomegenek 20-40%-ra is rughat.


Yahni
+ - Aldo Berta Levente (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista!

Ma beszeltem Aldo apjaval, Aldo anyja jelenleg a helyi
korhaz intenziv osztalyan van.
Allitolag nem sulyos az eset, de valoszinu, hogy Levente
anyjanak  szive nehezen viseli az esemenyeket.
A szulok elmondasa alapjan pillanatnyilag azt tudom mondani,
hogy a temetesre nem kerul sor a jovo heten. Ha tudok
valamit termeszetesen tudatom.


Berta Levente Aldo temetesen a HIX koszoruhoz hozzajarultak
nevsora:
2001.08.28.      összesen
 1000.-  1000.-
   1000.-  2000.-
  500.-  2500.-
Kollmann Tibor Sarvar  500.-  3000.-
  500.-  3500.-
2001.08.29
  500.-  4000.-
  500.-  4500.-
Topa Gabor Mako   500.-  5000.-
2001.08.30.
   1000.-  6000.-
  800.-  6800.-


Az onkentes hozzajarulasokat az alabbi cimre lehet kuldeni:
Dunai Zsolt
2400 Dunaujvaros
Matyas k.u.1.4.3.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt 30-255-0925
+ - Re: ulesfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Peter!

A AUTO 1214-ban irta :
>Egy ismerosomet erdekelne a kovetkezo dolog.
>Tudja valaki, hogy lehet e ulesfutest szerelni
>utolag Opel Asconaba? Be lehet ilyet szerezni
>bontoknal? Vagy ez fugg az ules tipusatol, stb.

A legolcsobb es legegyszerubb (bar nem a legelegansabb) 
megoldas a futheto ulestakaro. Anno 2500-ert vettem a 
Baumaxban, es meg vagyok elegedve vele. 55 wattos, es gyorsan 
melegit. Nyaron se veszem le, mintegy ulesvedokent is 
funkcional. Meg aztan pont eltakarja a Recaro feliratot, ami 
bizonyos rosszarcu emberek miatt nem elhanyagolhato szempont :-)


Udv: Soma
+ - dizel tipo nem all le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Hi Nagyerdemu!

(...)na mindegy, elvittek szervizbe, ahol valamit faragtak rajta.
most viszont a jelenseg az, ha le akarom allitani a motort, es leveszem a
gyujtast, akkor meg siman jar tovabb a motor. van hogy 1-2mp-ig, de van
oltan, hogy nemakar leallni. ilyenkor egy gazadas segit, es leall. kozben
meg olyan nyivakolos sipolo hangot ad szerintem a kurt.
Mi lehet a problemaja? elkothettek valamit?
homer"

Jo volna tudni, mit "faragtak rajta".
A dizelek akkor szoktak ilyet produkalni, ha nem jo hoerteku izzitogyertyat
tesznek bele, illetve, ha mar nagyon oregek a gyertyak.
Erdemes utananezni a gyarilag ajanlott ertekeknek, izzitogyetya-tipusoknak,
es ellenorizni, hogy ilyen van-e benne?

Adios,
Chucky
+ - Xsara kerekcsikorgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erot, sebesseget !

Attila, szerintem meg az alabbiakat kellene ellenorizni:
-Terheletlen allapotban is csikorog ? (felemelve a kocsit es
ugy meghajtva vagy kezzel megtekerve a kereket ad-e hangot ?)
-A kerek forgassebessegevel a hang intenzitas valtozik-e ?
-Futomu geometria rendben van-e ?
-Esetleg fel lehetne dobni egy masik kereket, mas tipusu gumival,
(mondjuk telivel)akkor vajon valtozik-e valami ? Ez gondolom nem
tunik logikusnak elso hallasra (magamnak sem :-), de en kipro-
balnam mindenesetre.
Csapagy szerintem nagy valoszinuseggel nem lehet mert az "morog"
nem csikorog.
Egyszer telen "arkot ugrottunk" egy ceges Mitsu Galanttal, ott
valahogy elferdult a tengelyveg es amig a fektarcsa nem a helyen,
azaz felszerelt allapotban lett leszabalyozva, addig csikorgott.
Aztan persze a feltengely is cserelve lett de csak kesobb.
Gondolom a te kocsid azert nem kapott akkora impulzust hogy ilyesmi
fennalljon.
Legnagyobb eselyt megis a fekbetet es a fektarcsa kozti rendellenes
kapcsolatnak tulajdonitok, mivel hogy fekezeskor megszunik a hang.
Valamiert nem huzodik vissza a munkahenger alaphelyzetbe es nekitartja
a betetet a tarcsanak, esetleg valamiert rossz szogben all a feknyereg,
hacsak 1-2 tized mm-t is. Meg lehet probalni levenni es visszatenni,
nem tudom a betetcserenel ezt megcsinaltak-e ?
A munkahenger akadalytalanul jar-e ? (Szennyezodes ?)
Nos, roviden ennyi jutott eszembe, ha valamely otlettel sikerul hozza-
jarulni a problema megszuntetesehez, orulni fogok.
Ha ugy dontesz hogy megis felgyujtod, elotte azert megegyszer szoljal,
hatha van mas tippem :-)))
Udv

G.Laci




_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Re: kameras auto + Mondeo V6 Ghia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>„Ma reggel, a Moszkva teren, a jardan allva lattam egy
>sotet zold Hyundai
>Accent-et (HEH-055?), melynek a szelvedo jobb oldala mogul
>egy kis kamera
>kandikalt kifele, a muszerfal kozepen pedig egy kisebb
>laptop nagysagu
>kepernyo figyelt, ezuttal passzivan.”
>
>Te alltal a jardan vagy o? :)) Mindketten? Pontosan hol? Mi
>a turot akar ez a Moszkva teren merni??? Ki megy 15-nel
>gyorsabban? Vagy a piros lampanal fotoznak?

Az auto a jardan allt, ill. indult volna el, es nem mert...

K malac,
milyen szinu a Mondeod? Egy ezust-metal V6 Ghia-t lattam ui. tegnap az V. 
keruleti Zrinyi utcaban, nem te voltal egeszen veletlenul?

Bence

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Focva'gen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali! 

>Sziasztok.

>> Felado :  [Hungary]
>> Temakor: injektor fuvoka ( 15 sor )
>> Ket Focva'genes beszelget....      :))))))))))))))))

>Remek. Nesze neked kulturalt, fikazastol mentes vita. 
>Gratulalok
>Fogash, jot mondtal. Meg a rengeteg alibi :) sem mentesit.
>Udv.
>Jam

IGY VAN... Fogash, rosszul erezned magad, ha a nemet auto 
tulajokba nem kotnel bele ALLANDOAN???????????????? Mert a 
kis po:cso:m is tele van mar ezzel... UNOM, ERTED???? Es 
valoszinuleg nem vagyok egyedul...

>U.i.: Kulonben ket huszonevesFocva'gen-es beszelget.... 
>Amelyek szinte eszrevehetetlenek a rengeteg huszoneves AR, 
>meg Fiat kozott...

Egyetertek, jot mosolyogtam irasodon, Jam  :))))))
Tokeletesen igazad van... Fogash? Erre mit mondasz? Varunk 
valami frappansat erre is... :)))

Chip
+ - Focva'gen meg mindig... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>>Ket Focva'genes beszelget....      :))))))))))))))))

>Talan nem kene ebbe megint belemenni.
>Vagy a kettes szinkrongyuru tipushibarol is tudsz ilyen
>vicceset irni?

Latod, Fogash, nem csak az en szememet szurja...
Miert nem eleg, ha az ember SZEP SZOVAL keri, hogy hagyd 
abba? Ez valami reflex??? MIT TEGYEK, hogy abbahagyd? 

Komolyan kivancsi vagyok ra...

Chip
+ - Suzi fek + teves matricariasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz(tok)!

>>Mas. A cegnek van ket Suzuki Van-je, amit gyakran vezetek.
>>Az ujabbnak olyan rossz a fekje, hogy mikor beleulok az
>>Alfa utan, az elso fekezesnel rendesen halalfelelmem van,
>>es szokni kell a "fekhatast"... :-(
>
>Ez mit jelent? Nem blokkolnak a kerekek, vagy epp
>ellenkezoleg, blokkolnak es csuszik a kocsi?

	  Alig lehet oket blokkoltatni vagy akar a hatarig vinni.
	Az ember csak nyomja-nyomja-nyomja, mar rendesen nekife-
	szitem a hatam a tamlanak, a fekkel szinte kilyukasztom a
	padlolemezt, es akkor nagy nehezen mintha blokkolni kez-
	dene a gep...
	  Szervizben azt mondtak, hogy sajnos ez normalis, az u-
	jak mind ilyenek.

>Azthiszem ez komoly kerdesse fog fajulni egy ido utan. Az orszag ket reszre
>fog tagolodni. Egy, aki integet, dudal, villog mint allat, derekig ki a
> ...
>illetore, majd miutan konstatalja, hogy: "ez hulye", sietve arrebbal. Mig a
>masik fel probalja felhivni magara a figyelmet, majd csalodottan
>tovabbkullog.

	  Igy mar jartam en is. Egy Nissan-ra kezdtunk el haverommal
	mutogatni, a haver - epp hatul ult - mutatta az en matrica-
	mat, miutan megeloztem oket, de a kovetkezo piros lampanal
	a visszapillantotukorbol lehetett latni a teljes zavarodott-
	sagot a bent ulok arcan, az egyik meg ki is szallt, hogy meg-
	nezze a kocsija hatuljat, mit mutogatunk nekik... Ekkorra
	mar fetrengtem a rohogestol. Persze en rogton arra tippel-
	tem, hogy a sracok vagy kolcsonkaptak a kocsit, vagy az e-
	lozo tulaj volt listatag. Valami kekesszurke Nissan volt,
	ha jol emlexem, mert mar igen reg tortent, raadasul olyan
	autot meg az eletemben nem lattam. (Ismeretlen volt szamom-
	ra a tipusa. Regi volt.)
	  Coval aki eladja az autojat, az vagy kaparassza mar le a
	matricat a geprol, vagy minimum magyarazza mar el az uj tulaj-
	nak, mirol is van szo... :-)
	  Udv mindenkinek!

							Nagyak
+ - Eladó OPEL OMEGA KOMBi ( CARAVAN ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó egy 1989-es OPEL OMEGA CARAVAN 2.0i. 135.000 KM, MÉLYKÉK szín. Extrák : L
ÉGKONDICIONÁLÓ,SZERVÓKORMÁNY,KÖZPONTI ZÁR,ELEKTROMOS TÜKÖRÁLLÍTÓK, SZERVÓFÉK,VO
NÓHOROG. Megkímélt állapot! Irányár: 950.000 Ft.
Érdeklődni: 06-70-241-36-37 vagy 06-70-226-33-44

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-74-105.dial.freestart.hu)
+ - Elado Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado:

Renault Megane RL 1398 cm3 Benzin 1998/11. havi, 74000km, ia.: 1.6 
millió Ft.
Felszereltseg:  
ABS, centralzar, 2 legzsak, kormanyrol vezerelheto autoradio, 
szervokormany, elol elektromos ablak, kiralykek szinu. 

Erd: 30-92 93 170 vagy 20-3627 345


---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Re: Horvatorszag utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> 2.Sl.Brod: annal a jelzolampanal - rendori iranyitas volt eppen, s jobb a
> bekesseg elven -, ahol balra kellett volna ternem a Szava hidhoz, ott
> egyenesen tovabbmentem. Egy helyi Felicias integetve vészvillogóval csaknem
> besatuzott elottem a kovetkezo kereszt utan (amugy eppen ott terveztem a
> megfordulast). Kiszallt, s magyarazta, hogy ha az Adriara indulok a Dalmacia
> felé merre kellene letérnem, s itt forduljak is vissza.

Ugyanezt én is megtettem egy horvát rendszámú autóval a balatonszentgyörgyi
körforgalom után, amikor is miután szóba eligazítottam ôket, hogyan kell Barcs
fele menni, láttam, hogy mégis Nagykanizsa felé fordultak le, mert arra mutatot
t a
HR jel. Vagy 5km-t téptem utánuk, mire sikerült ôket utolérnem. :))
Nekik pl. van egy jó tapasztalatuk Mo.-ról :))

> +1 kozbiztonsag: sehol egy lezart helyi auto, ablak lehuzva, sokban benne a
> kulcs is. Pedig 50km-en belul ket olyan hatar (BIH, YU), ahol egy lopott
> kocsit regisztraltatni par perces rutinmunka. Soha semmink nem tunt el
> sehol, pedig szana szet hagytunk mindent (fenykepezo, mobiltelefon,
> irattarca napokig premierplanban).

Ez mindig is így volt arrafelé. Mellesleg én a fényképezôgépet mindig is
letakartam, mert a tűzô nap nem tesz jót a filmnek :)))

A következôkben viszont egy olyan durva és személyeskedô vádzuhatak következik,
amit megkaptam magánban is, de amikor itt láttam, azt hittem rosszul látok. Ez 
nem
a HIX stílusa. Soha nem is volt és remélem nem is lesz.

>
> Nagy Gabor [mailto:] leveleire reagalva:
> Ket kozzetett leveledben ugyanazt a kivagyi go:go:t érzem, mikor a 80-as
> években vajdasági magyar testvéreid az óhazát emlegették. "Egy lepukkant
> vacak porfészek, maximum arra lehet jó, hogy bagoert kiaztassa az ember a
> segget valamelyik ottani gyogyfurdoben." Aztan odahaza gondok lettek, - itt
> ugyan ha valami jobb is, tovabbra sem jobb az elet - uj feszekbe nem
> piszkitunk, a regire is meg szukseg lehet; hat szajkozzuk azt, amit belenk
> agitaltak otthon: minden rossz oka, ami velunk tortent a horvat
> nacionalizmus.

Ilyet nem írtam és szerintem semmiféle gôg nem volt a levelemben, sôt senkitôl 
sem
hallottam odahaza a fenti kijelentéseket. Leírtam a tapasztalataimat. Ha Te
felrovod nekem az általánosítást, akkor mi módon általánosítasz a vajdasági
magyarokkal kapcsolatban, netalántán szociológiai felmérést végeztél anno
felénk????

> (A muzulman csapassal nem is vitaznek, mert azt megszivtatok
> artatlanul, de becsulettel!) HR "egy lepukkant..., de meg bagoert meg se
> lehet venni benne semmit."

Nem írtam a fentieket! Azt írtam, hogy a szolgáltatások ár/érték aránya elég
rossz.

>
> SI (ex SLO) mennyivel jobb hely - ott is otthon vagyunk, mint az oroszok
> 2001-ben Pesten -, azt is a horvatok miatt vesztettuk el, pedig ez volt a
> legszebb e'kko" a szerb koronan. A szlovénok is marakodnak a horvatokkal
> atomeromu, tengerpart miatt, hatarsav kapcsan - ergo ellensegunk ellensegei
> - tehat barataink. Ja, hogy Ormoznal is voltak verengzesek, csak nem volt
> szerbeknek utanpotlasuk - HR-en keresztul - ki emlekszik mar erre.
>

Hogy jön ez ide? Mi ez az ellenség/barát fóbia? Ezt melyik pártiskolában nevelt
ék
beléd?

>
> Amugy _ettol eltekintve_ ertekes, intelligens, vagany ficko lehetsz; orulok,
> hogy - maganlevelezesunk kapcsan is - megismertelek.
>

Viszont ha maga is annak tartod, akkor fel kellene hagynod ezzel a fekete-fehér
gondolkodással, az ellenség fóbiával...
Mint írtam neked is, a leírtakat ottani horvátoknak is elmondtam, de mint látod
nem koncoltak fel, sôt sokan (részben vagy teljesen) egyet is értettek.
Ha rendszeresen olvasod a listát, az nem tűnt fel pl. amikor a horvátok
mentalitását dícsértem annak kapcsán, hogy náluk elôny ha valami hazai termék
ellentétben Mo.-val?
Írtam 5 kritikus mondatot és a fejemet veszed. Ki vagy te? Ante Pavelic unokája
?
:))

> HR reszemrol punkosdig lezarva.

Remélem is. Vagy legalább nem itt a listán ebben a stílusban.

Kedves HIX-társak. Ezentúl Horvátországról csak szépet írni, mert különben
tudjátok meg, hogy a horvát titkosszolgálat is olvassa a listát, mert a MOSAD u
tán
a legerôsebb a világon és nem engednek ám többet be az országba! Legalább is az
egyik kapott magánlevélben elhangzott figyelmeztetés szerint ettôl is tartani
kell. :))))))))))))))

>
>
> Kerenyi Peter
>

Nagy Gábor
+ - Automata valto shiftlock override (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Nekem a kovetkezo a tippem.
:> Altalaban az automata valtok reteszelve vannak a P allasban. Tehat ha
:> nem megy a motor, nem tudod kivenni P-bol. Ha viszont pl. lemerul
:> az akkumulator, es ki akarod tolni a garazsbol, hogy megbikazzad
:> a szomszed autojarol, akkor ugye szivas van, mert P-ben nem tudod
:> kitolni, de a motor sem indul (22-es csapdaja).
:> Szerintem ha benyomva tartod a "shiftlock override"  gombot, akkor
:> ki tudod venni P-bol allo motornal is.

Jomagam ugyan csak negyfele automata valtos autot vezettem, de ott
semmi olyant nem tapasztaltam, amit a fentiekben olvashattam.

Mindegyik autoban kivehettem P-bol az allo motoru autoban. Jelenlegi
kivetel a Leon, ahol ehhez meg kell a gyujtaskapcsoloba a kulcs is,
ami oldja a kezifekzarat...


:> Altalaban az automata valtok reteszelve vannak a P allasban. Tehat ha
:> nem megy a motor, nem tudod kivenni P-bol.

Szerintem nem is annyira a valto reteszelesen van a hangsuly, mint a
kihajtas reteszelesen. Attol, hogy az auto nem gurithato, meg a 
valtokarnak nem szukseges reteszelodnie.


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: offtopic - PgDwn, vagy olvasd: +Svajc+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Csabikam,

(Ha mar igy osszehaverkodtunk)

> Bocs, de kedves Lacinak nincs sajat emilje, ezert megosztom mindenkivel
> tapasztalatom, aki nem nyomja az oldalt le:-)
???? Akkor hogy kuldtem el az elozo uzenetet? Vagy az zavar, hogy ceges cimrol
irok, es mindig ott van az a 4 soros utoirat? Most se lesz maskepp.

alors (franciasan:-)

> (((A szerkeallomanyrol (meg akierol is) beszelhetnenk, azzal szamolni
> szoktak, de lehet abrandozni is:-))
> En kiszamoltam, es leleptem...pedig meg fizetesemelest is akartak adni,
> 25%-ot, de ezzel sem erte volna meg.
Orulok neki, hogy jol kiszamoltad. En is kiszamoltam, nekem is megeri.
En az alabbiakat vettem szamolasom alapjaul:
1. csendes, biztonsagos kornyezet,
2. jo megelhetes,
3. jo munkahely, munkatarsak,
4. szep kornyek.
Persze ilyen hely nem csak itt van, lehet akar DDR-ben is, senki nem
allitotta az ellenkezojet.
Leszarom, hogy 15DEM egy kave, (megjegyzem nagyon inflalodik a DEM, mert
itt 1-3CHF), nem erdekel, hogy a villanyt kulon szamlazzak. Viszont
erdekel, hogy reggel amikor a szomszed oregasszonnyal osszetalalkozok,
mosolyogva koszon, es erdeklodik hogyletem irant.
Tudod hol jo lenne meg dolgozni? Norvegia, Oslo. Egy volt munkatarsam
dolgozik most ott, voltunk nala. Ugy atlagban masfel-ketszer olyan draga,
mint Svajc. Es???????

Eleg sok allashelyet hirdetnek a cegen belul meg az alabbi varosokban:
London, Parizs, Frankfurt, Zurich, Amsterdam, Milano.
Lenne eselyem elmennni Genfen kivul mashova is, meg az en "abrandozos"
szurkeallomanyommal is. De a parommal arra a megallapodasra jutottunk,
hogy jelenleg ennel jobb helyet nem konnyen lehetne talalni mondjuk ezen
helyek kozul. (Tudom Zurich is Svajc, de oda se nagyon mennenk)

> bocs az offtopicert, nagyon nem szeretek offtopicot irni, mert nem ide
> valo, es a szemelyes kritikatol is ovakodok, DE...es Lacikam (a mexolitas
> csak a kritikad miatt....) a szurkeallmoanyt elsosorban szamolasra hasznald
Talan itt van a bokkeno. A melohelyen arra hasznalom amit a rabszolgatartok
eloirnak. De szabad idomben elsosorban ember vagyok es orulok annak, hogy
nem felejtettem el a szamolasok kozepette szepnek es szinesnek latni a
korulottem levo vilagot. Es barmilyen furcsan hangzik, en orulok annak,
hogy elvezem az eletemet! Ja ugyanaz a ceg odahaza inkabb volt
rabszolgatarto mint itt. Aki ismert abbol a korbol tanusithatja.

Tudod Csaba nem a tenyeiddel vitatkozom, az a Te tapasztalatod. Nekem
masok a tapasztalataim. Viszont ahogy altalanositasz egy altalad
tapasztalt rossz vilagrol, az nem tetszik, es nem is helyes.
Azt egyszeruen kijelenteni, hogy Svajc egy rakas szurke szar;
ezzel gyakorlatilag sok tizezer itt elo embert sertesz meg ugyan
ismeretlenul, de meglehetos durvan, akar van ra okod akar nincs.
En sem altalanositok egy altalam tapasztalt rossz dologrol
Nemetorszagban.


Eleg sokszor lepem at a hatart, de nekem problemam nem volt abbol, hogy
magyar vagyok. Viszont lattam mar, hogy kipakoltattak francia, nemet,
sot svajci autot is, mitobb abban az autoban svajci allampolgar volt.
De mondjuk a nemet vamos mukincsek utan erdeklodott mikor kirandulni
mentunk ket bicajjal a kocsi tetejen...
Lehet, ha ilyen ellenorzes lenne otthon is, kevesebb autolopas tortenne.

Az autokereskedo mindenhol autokereskedo marad. Az elso kinezett jarmu
egy Nisssan Primera volt, amelyrol kiderult, hogy nem jo benne az ABS.
A kereskedo hozzaallasa az volt, hogy nem eg a visszajelzo, tehat mukodik,
es kulonben is vagy fizetunk vagy huzzunk el. Otthagytuk. Pont.
A kovetkezo meg 7900 helyett ideadta 7200CHF-ert, es
elintezte az ideiglenes rendszamot/biztositast, hogy elhozhassuk
Winterthurbol Genfbe.

Nem ertem miert baj, ha egy orszag a sajat polgarait vedi, es megszigoritja
a munkavallalast. Megjegyzem nem csak a svajcinak, de minden nyugat-europainak
budos a WC pucolas. Csak valahol ezt a volt gyarmatrol behozott munkaerovel
ki tudjak potolni.

Laci




---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - re mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Fogash

Nem azt mondtam hogy a 2t fene nagy kornyezetbarat, de nem is olyan veszes
(foleg a csokkeno szamuk miatt) mint ahogy szeretnek paran beallitani. El
kell ismerni hogy a 4t sem aza kimondottan grunepunkt szerkezet :))

A ket focvagenes beszelget-rol csak annyit, hogy ket 76os kiadasu golfrol
van szo, ezeket a hibakat nem 5eves korukban produkaltak :)))

Udv
Shake
+ - Re: Forma 1/alternativ sorozat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ecclestone urnak azert az atlagosnal joval penzsovarabb
hire van. A helyi szervezok ugyebar NEM reszesulnek a
kozvetitesi dijakbol (Magyarorszag sem). Ez az oka, hogy
ha csak magat a versenyt nezed, akkor az a Hockenheim-it
 kiveve mindenhol a vilagon veszteseges. Remelhetoleg
boven bejon az idegenforgalmon keresztul.
Amugy 47%-on a versenyzo csapatok osztoznak, 30 a FIA 
nevu autosszovetsege es 23% Ecclestone ure. 
De minden penz atmegy az o cegen, amelynek felet maar 
eladta az elozo hozzaszolo altal emlegetett Kirch nevu
mediceazarnak (2 milliard dollarert).
Az alkudozas tenyleg folyik, mert az europai gyartok
szovetsege meg a Toyota meg a Honda bejelentettek, hogy
2008-tol inkabb kulon versenyeznek. Hogy mi leszen a vege?
Udv, Bela


(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ruddles.leeds.wwwcache.ja.net)
+ - Re: Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megmarad a kortol fuggetlenul 3 eves ervenyesseg.
A fentiek a szabalyozott katalizatoros benzinuzemu
gepjarmuvekre vonatkoznak.

Szia Akos!

Attol tartok rosszul tudod. Eddig minden forras (ujsag,
Auto 2, homepage) az ellenkezojet irta. Az igaz, hogy a
KoViM homepage-en nem talaltam meg a rendeletet.
csak tudnam, hol teszik kozze?
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: owd-roger.leeds.wwwcache.ja.net)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS