Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 896
Copyright (C) HIX
2000-10-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Auto Svajcbol (mind)  43 sor     (cikkei)
2 fagyallo (mind)  12 sor     (cikkei)
3 hovatartozas (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Tempra (mind)  13 sor     (cikkei)
5 BMW levlista (mind)  5 sor     (cikkei)
6 ETZ-125/150-es motorkerekpart keresunk (mind)  9 sor     (cikkei)
7 meg mindig utak (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Re: alpesi autopalya (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Fiat DGT atfordulas (mind)  7 sor     (cikkei)
10 ELADO! (mind)  5 sor     (cikkei)
11 klima (mind)  6 sor     (cikkei)
12 suzuki van (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Torott Suzi (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re:Fiat Tempra (mind)  9 sor     (cikkei)
15 M0 (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Re: Nohab*** HIX AUTO *** #895 (mind)  34 sor     (cikkei)
17 A porgetes (mind)  23 sor     (cikkei)
18 Fiat tempra (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Auto Svajcbol (mind)  39 sor     (cikkei)
20 fogash (mind)  7 sor     (cikkei)
21 BMW (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Re: Alfa vs Honda (mind)  47 sor     (cikkei)
23 Teligumi kerdes (mind)  7 sor     (cikkei)
24 Beetle, digit kmora (mind)  39 sor     (cikkei)
25 gyorsan elni... (mind)  21 sor     (cikkei)
26 Sziasztok (mind)  25 sor     (cikkei)
27 re: porgo km ora (mind)  16 sor     (cikkei)
28 VDO + auto (mind)  17 sor     (cikkei)
29 Re. Trabit vennek (mind)  28 sor     (cikkei)
30 Fagyallo cser (mind)  35 sor     (cikkei)
31 Re. Porszivo + akksi (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: Auto Svajcbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

> Nemr?giben voltam Sv?jcban ?s az ott dolgoz? haverommal - szint?n a
> lista olvas?ja, csak nekem jutott eszembe, hogy meg?rdezzem -
> n?zel?dt?nk haszn?lt aut? ter?n. Azt tapasztaltuk, hogy semmivel sem
> olcs?bbak a 4-10 ?ves kocsik, mint Magyarorsz?gon.
> Akkor viszont nem ?rtem, hogy hogyan tudnak m?g mindig abb?l meg?lni
> aut?keresked?sek - tudok p?rr?l - akik a mai napig 5-6 ?ves kocsik
> importj?val foglalkoznak Sv?jcb?l.
> Lehet, hogy rossz helyen n?zel?dt?nk?
> Van valakinek tippje hol ?rdemes k?r?ln?zni?

A fent emlitett ember en lennek.
Felig-meddig rajodtem a valaszra.
A 10 evnel oregebb kocsik tenyleg potom aron vannak.
De 10 ev folott mar evente kell vizsgaztatni (150CHF) es dragabb
ra a biztositas is. A szerviz, kulonosen a munkaora meg nagyon draga
itt. Az ujabb autokra a maganhirdetesekben lehet talalni olcsobb kocsikat, de
arra
nincs semmilyen garancia. Amennyiben szervizben vesz az ember
hasznalt autot, akkor legalabb 3 honap de nem ritkan 6-12 honap garit is
adnak mind alkatreszre mind munkadijra. Ez viszont megnyomja az arat
10%-al foljebb. A masik dolog, hogy nem Genfben kell keresni, hanem
Zurichben. Gondolom a magyarok nem jonnek ki Genfig ahol dragabb minden,
meg 300km-el odebb van, hanem megveszik kozelebb az autot.
A zurichi autopiac egyebkent jo nagy, fent van neten is, http://www.autonet.ch
ha valakit erdekelnek az arak. Nekem is mondtak, hogy vonatozzak el oda
aztan jojjek vissza kocsival, de a garancia miatt azert jobb, ha nem 300km-rel
odebb kell hordani. Plane, hogy az eltero nyelvteruletek hatarozottan utaljak
egymast. Garanciara van meg egy lehetoseg a TCS-en keresztul (Autoklub Svajban)
,
ok egy bevizsgalas utan vallalnak 12ho garit a vett autora, de ez is valami
700-800CHF.

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Arra lennek kivancsi, hogy gyarilag, a szervizutasitasban hany evben
szoktak
>meghatarozni a fagyallo cseret. Az Asconamhoz egy reszletes, de nem gyari

fekfolyadek minden 2 ev
fagyallo minden 6 ev
airbag minden 15 ev
biztonsagi ov minden 15 ev :)

Cs.
+ - hovatartozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Fogash irta:
>A legnagyobbak (csak info, nem a nagysag sorrendjeben):
>VW (VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Rolls Royce, Bugatti, Hispano Suiza,
>Lamborghini)

Faj is elegge, hogy a VW karmai kozott van a Lamborghini, de szerencsere
meg nem raktak bele TDi-t  :)))  meg a designnal sem nagyon kiserleteznek,
remelem soha nem lesz kocka lampa (Bora...) olasz (sport)kocsin :))))

Cs.
+ - Tempra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Egy digit muszerfalas auton mi mutatja azt, ha mar egyszer (parszor)
> korbefordult a km ora?

Ha jol tudom a Tipo/Tempra parosnal 200000 utan fordul at, igy
ha at is fordult, csak egyszer :)) Egyebkent a BORG muszerfalak
allitolag manipulalhatoak (mint minden), ill. nem gond bontobol atdobni 
masik muszerfalat, amin sokkal kevesebb km van...

A helyedben az auto mas parametereibol probalnam megallapitani...

Cs.
+ - BMW levlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tud vki magyar BMW-s levlistarol?

Udv:

B.B.
+ - ETZ-125/150-es motorkerekpart keresunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az egyik kollegam keres egy megkimelt ETZ125-ost,
vagy 150-es motorkerekpart.
Aki tud ilyet, kerem ne kimeljen!

Peter.


+ - meg mindig utak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. 1m magas, meredek oldalu betontombre szemelyaukerek nehezen tud
>felkapni, elobb eri el a karosszeria valamely resze es fordul-porog-torik.
nincs 1m magas, raadasul nem olyan meredek. Az alja kb 45 fokos, hogy
nehezebben boruljon fel, ha oldalrol nekimennek. Erre viszont nagyon jol
felkap a kerek. Sot, direkt azert ilyen a kialakitasa, mert igy kisebb kart
okoz a kocsiban, ha veletlenul nekimesz. Lapos szogben. Meredekebben viszont
mas a helyzet, lasd korabbi levelem, illetve azta dokumentumfilmet, aholo
errol nem beszeltek, hanem bemutattak...

>2. a betontomb tomege osszemerheto az auto tomegevel(szemelyautot veve),
Viszont nincs mozgasi energiaja. Ahhoz nem kell a tomegenel nagyobb ero,
hogy a beton sulypontja az alatamasztason kivulre keruljon, akkor meg mar
borul is.

>tovabba Hilti-dubellel le vannak csavarozva az uthoz, igy valoszinu
A muanyagok igen, a betonbol keszulteket viszont csak lerakjak ugy isten
nevebe

>azert fog valamit az auton, mielott az attor a masik savba.
Vegulis majdnem tok mindegy, hogy egy auto+betontomb 60nal repul szembe a te
savodban, vagy csak 40nel. Igyis-ugyis iranyithatatlanul, fejteton. :(
Udv
Fogash

+ - Re: alpesi autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
Subject: alpesi autopalya
> Ez itten offtopic:
>
> > Fuzesabonyig 677millio HUF / km
> > a most elkezdett szakaszon 1,15mrd (=1150millio) HUF /km
> Ezek nem osszehasonlithato szamok. Legalabb az inflacioval,
> de inkabb az adott iparagon beluli inflacioval korrigalni
> kellene. Azzal, hogy valaki (informacioforrasod) egymas melle
> irta oket, manipulalni akar teged. Gondolkodj el: miert.

Ha ezt felszorzom durvan ket evi inflacioval, akkor nagyon durvan
850millioba jonne 1 km. Meg mindig marad 300millio Ft kulonbseg
kilometerenkent. Ez azert nem keves! Fuggetlenul a manipulalastol.
Nehez egyebkent elkepzelni, hogy 1 km autopalyan mi kerul akar csak 600
millioba is...

Udv
Fogash

+ - Fiat DGT atfordulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy digit muszerfalas auton mi mutatja azt, ha mar egyszer (parszor)
>korbefordult a km ora?

A Fiatokon ket gombot egyszerre megnyomva (talan az orabeallito es a napi
szamlalo nullazoja?) a sebessegmero megmutatja a frankot.


+ - ELADO! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OPEL KADETT E 1.3i kat. '86-os, ötajtós, fehér, 190ezer km, műszaki 2002.
07-ig, 2. tulajdonostól gyári napfénytetővel eladó.
Irányár: 520 000Ft.

30/269-5342
+ - klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
most eppen nem aktualis mar, de most jutott eszembe.
Nagyon nagy hulyeseg klimat szereltetni egy negyutemu Wartburg Touristba
vagy megvalosithato? Ha nem akkora hulyeseg, mibe kerulne ez kb.?
Koszonom elore is
Anna
+ - suzuki van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval ha swift mellett dontesz, akkor keress egy normalis
>kereskedot, es probald meg meggyozni, hogy egy 1.3-as GLS-bol
>(ha meg van nekik, mostmar tudtommal GS van, ami sportules +
>legzsak, de dragabb is) kapjak ki a hatso ulest, tegyenek bele
>racsot, es nyomjak at a vizsgan teherautokent

Tudtommal most valtozott a szabalyzat, es az ilyeneket nem engedik most mar
haszonjarmukent eladni. Igy vontak ki a terepjarokat is a haszonjarmu
kategoriabol, meg az 5 szemely + csomagter felepitesu  mikrobuszokat is.

Bovebbet errol valamelyik mostanaban megjelent A2, Autopiac vagy Auto-motor
c. ujsagban talaltok.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Torott Suzi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap Pakson sikerult egy jol sikerult toresteszt
vegeredmenyet latnom. Egy Suzuki volt a szenvedo alany.
Sajnos az ellenfelet nem lattam, fogalmamsincs mekkora volt
az utkozes, a suzuki teljes jobb oldala benyomodott, kuszobbel
ajtoval meindennel, meg a kerek is megdolt. Kar, hogy nem volt ott 
a masik, abbol lehetett volna kovetkeztetni az utkozes erejere.
Ez is mar treleren ult. Szoval csunyan torik az biztos.
Egy baratom korhadt zsigulijaba oldalrol belecsattano fiat
utan meg sajat laban ment az auto, csak a bal elso ajtot nem lehetett
kinyitni.

Udv: Arpi

-- > Suse Linux 6.2 NsMail < --
+ - Re:Fiat Tempra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy digit muszerfalas auton mi mutatja azt, ha mar egyszer (parszor)
> korbefordult a km ora?

Ha jol emlekszem, a napi szamlalo nullazo gombjat kell benyomva tartani,
mikozben raadod a gyujtast.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - M0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az kiindulashoz visszaterve, ha mar van 1 eletveszelyes utunk, mit
>tegyunk vele?
>Nem tudunk:
>- 100mre masik autopalyat epiteni tole
Ha 100m-re nem is, de 5m-re igen.
Jelenleg az M0 egy 2x4 savos autopalya
_egyik palyaja_ . Ha megepul a masik
fele, akkor lesz kozte zoldsav, szalagkorlat stb.
A megepiteshez penz kene, ami nincs.
Addig maradnak a betontombok.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Nohab*** HIX AUTO *** #895 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Nohab ( 25 sor )
> Idopont: Thu Oct 12 14:13:30 EDT 2000 AUTO #895
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> urban legend szuletesenek vagyunk tanui?

Alighanem...

>  Felteszek 1 kerdest Akos, a NOHAB-GM alapitvany kalauzol HIX-autosokat
> is  NOHAB-6ni?? A mozdony6 vegen abban maradtunk, szervezunk
> HIX-autocsapatos megszallast/megrohanast, _de_szakszeru_ vezetovel. Mi
> erre a valaszod?

Elvileg OK, a kerdes az, hogy hol; a skanzenben, vagy "eloben"? Bar meg
jarnak menetrendben Tapolca kornyeken, sajnos mar nincsenek fordaban, ami
azt jelenti, hogy szeptemberben meg tobbe-kevesbe az altalam jol ismert
vezerek jartak veluk, mig oktoberben nincs kulon beosztas NoHABra, aki jut
ra, az viszi. Igy nem igazan tudom, mikor lehetne esetleg a gepre is
feljutni, ill. kizarolag szerencse kerdese.

NoHAB-leses ennel joval konnyebb, mert meg mindig az esetek 80%-aban
meghatarozott vonatokkal mennek, csak az eredetileg NoHABra beosztott
vezerek mar nem ezekre a vonatokra vannak beosztva, hanem ahogy sikerul.

>  Tudsz jo vezetot a kollegak kozott szerezni? tavasszi napsutesben jo
> program6 lehetne.... :-))),)

Mondom, a dolog erosen a fentiek fuggvenye. A skanzenben levo mozdonyhoz
nehez hozzaferni, majd ha az Alapitvanynak sikerul megszereznie a 010-et,
akkor...

udv,Akos

http://w3.swi.hu/nohab-gm
+ - A porgetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 10/12/2000 -0500, you wrote:
>motornak szvsz sok az a fordulat. A konstrukciobol, a motor
>tulajdonsagaibol adodoan... A motor persze kibirja, de meddig?
>Ezert azt gondolom, hogy ilyen motor olyan embereknek valo,
>akik gyorsan elnek, es autot is gyakran cserelnek.

Nos, igen, altalaban 200e km az elettartamuk ezeknek a motoroknak, hogy 
mennyire gyakran cserelesnek minosul ha veszek egy autot  majd 6 ev mulva 
eladom, mindenki itelje meg maga, mindenesetre egy 200e km-t futott autoban 
mar nemcsak a motorral van problema, igy ugy gondolom hogy addigra mar 
ugyse lesz annak a tulajdonaban aki ujonnan vette es megbizhato autot 
akar.. az meg mas kerdes hogy jartam egy olyan markaval ami 60e km-nel 
vezermuszij feszito gorgo troparamenes, es majdnem egy teljes motorgeneral 
kellett, ami 6 hengerre levetitve elegge kellemetlen volt, igaz 6000 rpm 
volt a maximum...
Szerintem nagyon fugg a montor konstrukciojatol, a minosegetol, az olajtol, 
es nemutolsosorban attol hogy mibol is keszitik azt a motort, mert par 
korszerubb anyagot felhasznalva azt a tobbletterhelest jobban elviselo 
autot lehet letrehozni, arrol nem is beszelve, hogy normal kozlekedes 
eseten 3000 rpm korul jar az ember, ha kicsit meg kell lodulnia akkor 
nembaj ha van meg tartalek..

Ant
+ - Fiat tempra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 10/12/2000 -0500, you wrote:
>Egy digit muszerfalas auton mi mutatja azt, ha mar egyszer (parszor)
>korbefordult a km ora?
Egy digitalison nem tudom, de ha a fiat tempra dig muszerfalara gondolsz 
egyszeru a dolgod..
asszem hogy a km szamlalo gombjat kell nyomvatartani par masodpercig, es 
kiirja hogy hanyszor fordult korbe.. (mig tonkre nem megy, 150e km-nel ez a 
gomb nalunk mar nem mukodott, kiveve ha jo napja volt, meg 2 hete nem esett 
az eso)

Ant
+ - Auto Svajcbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Ngabor irta sok ekezettel - kosz! :-((
>>>
Nemr?giben voltam Svßjcban ?s az ott dolgoz? haverommal - szint?n a
...
hogy semmivel sem
olcs?bbak a 4-10 ?ves kocsik, mint Magyarorszßgon.
Akkor viszont nem ?rtem, hogy hogyan tudnak m?g mindig abb?l meg?lni
aut?keresked?sek - tudok pßrr?l - akik a mai napig 5-6 ?ves kocsik
importjßval foglalkoznak Svßjcb?l.
Lehet, hogy rossz helyen n?zel?dt?nk?
Van valakinek tippje hol ?rdemes k÷r?ln?zni?
>>>


A nagy biznisz sosem a sima behozatalban volt.

1**
Az autot finoman duplaszamlazni kell (megosztani az osszeget), hogy
beleferjen az Eurotax minusz 25%-ba.

2**
Az autot megbontani, kicsit megtorni, vagy eleve serultet hozni.

3**
Vamosokat megtolni par villamosjeggyel. (gy. k.: zsebmani) + Csepelen is
ugyesnek kell lenni. Most volt vezervaltas, sokkal szarabb (szigorubb) lett.


SUMMA summarum: kombinalni mind3 eljarast. Kulonben keresni nem
lehet rajta. Jo autot be lehet hozni, de a maganember beleoszul... (a 2-3
auto osszerakasarol nem irok, az mar tisztessegtelen dolog... ...a fentiek
me'g nem azok... :-)



udv, deejayitszy
+ - fogash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy jo ideig nem volt Internetem, most ismet van, es orommel latom, hogy
Fogash ujbolkoztunk van. Nem ismerem ot szemelyesen, de irasai nelkul a
Lista lenyegesen szegenyebb volt. Csak ennyit akartam mondani.

Janibá (Fiat Punto Sole, egyebkent Alfa-fan)
+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Szeretnek egy 7-10 eves BMW-t venni, kb 2 millat tudok raszanni. Milyen
tipust erdemes nezni ilyen kategoriaban (3-as, 5-os? es azonbelul melyiket)?
Egy ismerosom azt mondta, hogy az 5-osok altalaban torottek. Erdemes-e
esetleg No-bol behozatni? Tudtok esetleg megbizhato Bp-i autos-telep cimet
adni? Elore is koszi.


+ - Re: Alfa vs Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >fogyasztott (huvely-dugattyu garnitura cserevel indult megvetelkor!)
> Azt azert lehetett elore latni mar megvetelkor is, nem?

Persze, lattam is, benne is volt a pakliban.

> >Es ideje felet a szervizben toltotte, olyan apro problemakkal, mint
> hengerfej
> >javitas/csere, sorozatos feltengely toresek, stb...
> Talan egyszer kellett volna rendesen megcsinalni, akkor nem lett volna vele
> gond. Az osszes alfanak lelke van, lehet hajszolni, lehet vele menni, de
> szereti ha babusgatjak, ha hidegen nem kuldik szejjel, ha idoben olajat
> cserelnek benne, stb.

En szerettem volna ha egyszer rendesen megcsinaljak, de ez valahogy nem jott
ossze... Nem maniabol hurcolasztam oda, hanem mert elotte ugy kellett letolni
az utrol.Hogy nem tudtak, nem akartak, vagy nem lehetett rendesen megcsinalni,
en nem tudom, nem ertek hozza. Mindig Alfa-s szervizben volt, nem jozsi
bacsinal.

> A diesel autoknak meg kulonosen erzekeny a lelke. Csak ezt sokan nem tudjak.

Erzekeny lelke, az volt neki :) Pl.sokszor megsertodott, amikor megalltam a
pirosnal, es onnantol mar nem ment tovabb (jo, ez feltengely volt). A
hengerfej pl. egy szokatlanul huvos nyari napon adta fel minden ok, es
elozmeny nelkul, somogy kozepen egy kis faluban. Jo erzes volt onnan pestre
vontatni.

> Lattam en mar nem egy Audi 2.5TDi motort is 60-70ekm kornyeken meghalni. Nem
> kell hozza mas, csak annyi, hogy minusz tiz fokban is indulas utan egybol
> padlogazos gyorsitas mar a parkoloban, mert "milyen jol megy ez a diesel!"

Hehe... -10... orultem ha elindult :)

> >(Az Accordhoz meg nem kellett hozzanyulni, pedig ez is mar lassan 7 eves)
> Talan mert ontudatlanul is jobban vigyazol ra? Az Alfa meg eleve egy
> lenyuzott gep volt, minek vigyazni ra...

Persze nem jogos az osszehasonlitas (bar az "oreg, leharcolt" Alfa is csak 10
eves volt), es nem is osszehasonlitani akartam, csak ez van. Egyiknek sem elso
tulaja vagyok, es ugyanugy vigyazok erre is mint az Alfara. Szerettem azt is,
es sajnaltam eladni, de nekem olyan auto kellett, ami nem hagy ott havonta
1-2szer az ut kozepen, es ez sikerult is. Ez nem feltetlenul a Honda erdeme, a
Kadettom sem hagyott ott soha korabban, de azert az Accordal el merek indulni
barhova, kulonosebb elokeszulet nelkul is (vontatokotel, bikakabel,
szerszamok, stb :).

jts
+ - Teligumi kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Lassan aktualissa valik a telegumi beszerzes. Ezzel kapcsolatban kerdeznem,
ki mit hallott a Debica teli gumirol? Az Auchan most 11ezer- ert adja a
Zafirara valot? Erdemes megvenni, vagy maradjon rajta a Michelin Energy
telen?
Esetleg egyeb olcso teli gumi tipp? Ami kene : 195/65 R15 8
Koszi a tanacsokat elore is : Laci
+ - Beetle, digit kmora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Listatarsak,

Hermit listatars kerdezte a digit kmora titkait. Nos, nekem Tipo TD-m (is)
van, es egyreszt hat karaktert jelez az ora, masreszt ha a muszerfal bal
oldalan levo ket gombot megnyomod (napi km ora nullazo, es meg valami) akkor
kigyullad az osszes izzo a muszerfalon, leteszteli az elektromos rendszert,
es megmutatja, hanyszor szazezer km van a kocsiban.

Beetle
Mint azt nehanyan esetleg tudjak, megszallott Kacsas vagyok, de elotte
foglalkoztam Bogarakkal is. Hat osztom mindenki velemenyet az uj bogarrol,
mert egy golfalapra rahuztak egy funkciotlan, de feltuno ruhat. Soha senki
ne probaljon meg beulni hatra, mert kinszenvedes. Ket szemelynek tokeletes,
bar varosi hasznalatra megint nem a legjobb, mert ahhoz szeles, es alacsony.
Sajnos olyan technikai ujitasokat es tokelyt hordozo nepauto, ami maga
koraban a Kacsa, Bogar, Mini volt, most nincs. A regi Bogarhoz foghato mai
auto szerintem a Twingo lehetne (imadom!!), csak sajnos a szeles tomegek nem
tudjak megfizetni. Helyette reszletre Suzukit vesz, amely igy aranyaron van
eladva, hala a mai magyar bankrendszer iranyitoinak. 

Mellesleg engem komolyan erdekelne, ha a benzin ara mondjuk csak hmmm 190
HUF lenne, mennyivel lenne olcsobb a hetkoznapi lapszuksegleti cikkek
nagyresze, es ez mennyivel osztonozne nagyobb fogyasztasra. Arrol nem is
beszelek, mennyivel tobben autoznanak, mert mar a mostani forgalmat is alig
birjak az utak.

Egy utolso morgolodas reszemrol...
megfigyeltetek, hogy kicsiny hazankban NINCS kozlekedesrendeszet? Mindenki
azt csinal, amit akar, es amit mer. Minel dragabb az autoja, annal tobbet
szabad ugye... Zarovonal, piroslampa nem szamit, megall a koruton
veszvillogoval, az se szamit, akkora dugot okoz, hogy al a varos, ugyanmar,
nincs egy rendor, aki ugy megbuntetne, hogy ketteall a fule, es ugy elvinne
a kocsijat, hogy egy hetig keresse. Mindezek HELYETT beallnak a 30-as
tablahoz trafipaxozni, mert az ugye egyszeru, es sokat hoz. New York-ban ha
elviszik valakinek a kocsijat, az masfel napos procedura, mig visszaszerzi,
mert olyan a rendszer, hogy elrettentsek az embereket.

Kimorogtam magam, bocs a negativizmusomert.
Metya
+ - gyorsan elni... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezert azt gondolom, hogy ilyen motor olyan embereknek valo,
> akik gyorsan elnek, es autot is gyakran cserelnek.

Nyaron, egeszen pontosan augusztus kozepen nehany napot balazsfai 
nagynenemnel toltottunk. Egyik reggel Szerdahelyrol Pozsony fele
autoztunk, felesegem nagybatyja vezetett ugy 110-zel. Ugy remlik
Somorja elott jartunk, amikor *hirtelen* egy motoros elozott meg
minket, a sebesseget a mienk alapjan 150-re becsultem. Az autoban
ulok egyontetu fejcsovalassal neztek a tavolodo piros pont utan.
Egy megjegyzes: "az ilyenek gyorsan elnek, de rovidet."

Nehany perccel kesobb beertunk egy telepulesre, ugy remlik hogy
Somorjara de nem vagyok benne biztos. Kezdodo dugo, az ut kozepen
homokszinu Skoda mentoauto mellett terdelo emberek probalnak
elesztgetni egy inget es rovidnadragot viselo kozepkoru embert,
strandpapucs penztarca bevasarlotaska kicsit szetszorodva hevert 
korulotte. Par meterrel arrebb ott fekudt az uton a piros motor,
meglepoen kevesse osszetorve. A motorost csak kesobb fedeztem fel
ugy 10-15 meterrel arrebb osszegyurodve egy kerites oldalaban.

Udv///Laci
+ - Sziasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igy az elmult par napban a HAT-ot olvasva, kezdek arra a megallapitasra
jutni, hogy ezt a listat csak notorius gyorshajtok olvassak. En vallom
azt, higy az utviszonyoknak megfeleloen kell vezetni es akkor nem kell
attol felni, hogy az M0 a beton tombon kotsz ki. Jo-Jo mielott
elkezdenetek korusban anyazni bevallom, hogy en sem vagyok szent es
nyomom en is ezerrel ha lehet, de csak akkor ha lehet.
Kulonben aljon itt egy tortenet ami velem tortent kb. 5 eve:   Men tem
le egy hetvegen a Balatonra. Meg volt beszelve a haverokkal, hogy a
furedi kijaronal talalkozunk penteken du. 5-kor. Keson indultam es
mentem mint az alllllat. A Budaorsi Metronal megeloztem egy trabantot
ami egy heverovel a tetejen ballagott a kulso savban. En egeszvegig 130
es 170 kozott mentem kihasznalva meg a leallo savot is. Mikor oda ertem
meg nem voltak ott a tobbiek igy vartam. kb.10 perc telhetett el es jott
a trabant a heverovel. Utana elgondolkodtam, hogy kishazankba van-e
akkora tavolsag amiert erdemes nyomni a gazt mint az orult, mert kb
10-20 perc elteres lehet menetidoben barhova meszis.


Mas: Frigyes van komplett futoszalad hatso szelvedore, ilyen
felragasztosra gondolok.


                       Legyetek jok es szobatisztak

                                                           Gyugyo
+ - re: porgo km ora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fiat Tempra ( 9 sor )
> Idopont: Thu Oct 12 03:03:40 EDT 2000 AUTO #895
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hi!
Egy digit muszerfalas auton mi mutatja azt, ha mar egyszer (parszor)
korbefordult a km ora?
>>>>>>>>>>>>>>
Hat az auto allapota! Akar rakhatnek smile-t is ide de igazabol ez az
igazsag.

udv,
Walter
+ - VDO + auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista!

Mivel elozo levelem elnyelte a rencer, mar nem tudom
ki keresett VDO termekeket 2-3 napja a listan. En
autoradiot lattam ilyen neven, ilyesmire gondoltal?

Ma's:

Elovasta valaki a Budapesti Piac reklamujsagban a Levego
munkacsoport (magat kornyezetvedo szervezetnek titulalo
tarsasag) ketoldalas nemtommijet az olajrol es az 
autozasrol? (Kulonosen ajanlom kamionosok figyelmebe...)

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Re. Trabit vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

KOVACS-F. Peter  wrote irta.

>Masodlagos autonak Trabantot keresek.
>- Lehet Kombi is
>- Ne legyen nagyon elrohadva
>- Ne legyen tul koszos belulrol, ne ragadjon az utaster.
>- Legalabb egy ev muszaki vizsga
>- Uzemkepes es forgalomban hasznalhato allapot
>- Nem viharvert kulso
>- Eletkor ne legyen tobb 20 evnel
>- Arban ne legyen tobb 70 ezer Ft-nal

Peti az ilyen Trabi szinte ritka :-o

Szvsz viszont lehetne benne egy BMW M 5 - os motor, legkondi, air bag- zo
macska :-))))))

Frigyes

Ui. Bocs a viccert :-))))))

Skoda 120 L
 
+ - Fagyallo cser (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Sanyi.

>Arra lennek kivancsi, hogy gyarilag, a szervizutasitasban hany >evben
szoktak
>meghatarozni a fagyallo cseret.

A fagyallot ajanlatos 3 avagy 4 evente cserelni, ugyanis ezido alatt
elveszti azon tulajdonsagait amivel kifejti a hatekonysagat. Vagyis,
eloregszik es a benne levo oldott anyagok mar kart tehetnek a
hutorendszerben. Espedig: Uszo lebego szemcsek ami az uledekkepuodest
meggyorsithatjak ezalltal csokken a huto - hutesi foka.Nohet a belso
korroziv folyamat. Es a zold szinu folydek olyan sargas szinuve valik. Szvsz
minden tipusu jarmunel e csereperidodust kellene figyelembe venni.

>-- Gyari fuzetem a Trabanthoz volt utoljara, amibol megtudtam, >hogy a
>gyorsulasa, utfekvese kituno, de ez nem szabad, hogy >konnyelmusegekre
>csabitson. --
Az biztos :-)) Pedig ha tudnad a Trabiba is kell fagyallo :-))))))) Ugye
keddves Soma ;-)) Pl. az ablakmoso tartalyba :-8 Vezetes utan meg beled
palinka formaban, mert szetfagytal benne :-))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Porszivo + akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Berci.

>: malac.berci , ugye te nem a vad fajtabol valo vagy :-) ? Mert nekuk mar
van egy Vaddisznonk ;-)))))

>Azt kerdezi az en kolleganom, hogy
>milyen fajta (autoba valo) porszivot
>vegyen
En speciel tudok ilyet :-) Ugy nez ki mint egy takaritogep csak miniben.
Eleg jo a szivohatasa.
>(mindenkeppen szeretne), es hogy:
>mennyire art ez az akkumulatornak.
Az az 1 - 2 ora nem art oly nagy mertekben az akksinak. De ha egesz nap
porszivozik az mar befolyasolo tenyezo az akkumlator feszultsegere. Mennyire
tisztasagmanias a kolleginad ?

 Frigyes

Skoda 120 L
 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS