Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 255
Copyright (C) HIX
1999-01-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Hatso ablakfutes (#240) (#241) (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: E-gyujtas + Skoda + Xenon kupak (#254) (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re: szerelok (#254) (mind)  11 sor     (cikkei)
4 katonai jargany brdm-2 (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Bonto'k (mind)  35 sor     (cikkei)
6 Trabant generator (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Re: Skoda szidalmak (mind)  81 sor     (cikkei)
8 Ford Escort (mind)  4 sor     (cikkei)
9 kekfeny, matrica (mind)  32 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #254 (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Koszonet xr3i temaban (mind)  4 sor     (cikkei)
12 Re:ablakfutes (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Re: Alairas, japan bonto (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Re: Hatso ablakfutes (#240) (#241) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Egyebkent kivancsi lennek arra a kapcsolora, amelyik gyujtason nem,
> > csak jaro motornal kapcsolja be a hatso ablakfutest. Nem neztetek el
> > valamit?
> 
> Vegul is lehetseges. A legnyelesmero helyzete altal vezerelt rele nem csak
> a villamos tapszivattyut kapcsolhatja... De mint emlitettem, nalam
> gyujtasnal mukodik.

Megneztem a kapcsolasi rajzon. A generatorbol kijon egy plusz madzag, amin
nyilvan akkor van +12V, ha forog. Ez megy az ablakfutes kapcsolojara.
HIvatalosan, mert nalam ugy tunik, at van kotve, hiszen allo motornal is
megy.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Re: E-gyujtas + Skoda + Xenon kupak (#254) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > 44 Ah -s helyett 55 Ah -st is tehettem bele, mert elfert.
> >
> Nekem 44 es van, es megfelel. Pedig 4*80 W hifi, 140/100-as H4, + 2*55W
> ködlampa, ugyhogy van fogyaszto boven....

Ilyen szempontbol az akku kapacitasa csak akkor szamit, ha mindezeket allo
motornal mukodteted, mert jaro motornal ugyis a generator taplal.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Re: szerelok (#254) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az osszes szerelot le kellene loni hogy az agyuk fojjjon szet a
> muhelyukben

Bocs, de ha esz nelkul hajtod a kocsit, ahogy korabban irtad, ne
csodalkozz, hogy az benyujtja a szamlat...


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - katonai jargany brdm-2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

van valakinek otlete, hol lehet beszerezni brdm-2 tipusu pancelozott
szallitojarmuvet?
egyaltalan: ez a dog 7 tonna, 4 gumikereke van. le lehet vizsgaztatni
kozutra, es lehet mondjuk 'c' jogsival vezetni?




Leto
+ - Bonto'k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

Par bonto telcsiszama es cime, sajat gyujtemenyembol - a 
multkor kivasaltam egy Honda loklapjat akkor volt szuksegem 
rajuk. (Sokallottam amit a srac kert a loklapjaert)

DIX Autóbontó Gmk., 1155 Budapest, Rigmus utca 9., (1) 306 
0506,
Főszer-Vill Elektromos Szerelési, Kereskedelmi és 
Szolgáltató Kft, Autóbontó üzemrész, 1076 Budapest, Sajó 
utca 4/8., (1) 342 5363
Pleso Autóbontó, 1158 Budapest, Késmárk utca 4., (1) 416 
0884,
Sziki-Car Kft, SAAB autóbontó és javító, 1138 Budapest, Új 
Palotai út 10., (1) 239 5464,
Szira Autóbontó, 1106 Budapest, Dömsödi utca 3., (1) 260 
3919,
Japán Bontó Könyves Kálmán krt 25 Szekeres és 
társa.06209211575
Sztráda Autóbontó, 1142 Budapest, Tengerszem utca 91., (1) 
251 4339
Honda bontó Kabai U.  X ker. (1)2603976
Toyota Autóbontó, 1152 Budapest, Szentmihályi út 117., (1) 
418 3736,
Dentag Kft, Gépjárműjavító és -bontó, 1108 Budapest, Korall 
utca 45., (1) 265 2125,
Opel Autójavító és Bontó, 1147 Budapest, Miskolci utca 93., 
(1) 383 7849,
Sashalmi Kereskedő Bontó Gmk, 1161 Budapest, Rákosi út 91., 
(1) 4160884
Speciál-Bontó Kft., 1016 Budapest, Gellérthegy utca 13., 
(1) 212 4146

Udv,
GaborZs
+ - Trabant generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdes: mukodhet-e a kulso gerjesztesu, 12V-os gen. a 6V-os rendszerben?


Miert nem alakitja at az egesz rendszert 12V-ra? Nem nagy ugy, nem is tul
draga (lampak, behuzotekercs, ilyesmi). Ugy 10-15 eve nagyon sokan
megtettek.

THK
+ - Re: Skoda szidalmak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Illetve nincs meretezve, mert a hutorendszer teljesitmenye alig
> tobb a motor hutesi igenyenel, ami azt jelenti, hogy teljesitmeny-novekedes
> eseten a rendszer felforralja a hutofolyadekot. Eleg egy emelkedon menni
> nyaron, hiaba a direkt kapcsolt hutoventillator, felforr.

Tiltakozom. Ha a hutorendszer rendben van, ez nem fordulhat elo.
Nekem 4 eves hasznalat soran *soha* nem voltak hutesi problemaim.

> A Skoda nem tul szerencses frontalis utkozesnel. A pedaloktol az elso
> lokharitoig alig van 80 centi, raadasul kozte semmi. Legfeljebb a
> kormanyoszlop. Ha bejon az utasterbe, akkor a vezetonek nem lesz
> tobbe gondja az szetroncsolodott labai miatt, nem kell amputalni ha
> meghal...

Az biztos, de ugyanez vonatkozik az osszes tobbi keleti autora is.
Egy olyan konstrukcional, amelynek tervezesenel a passziv biztonsagot
egyaltalan nem vettek figyelembe (pl. Lada), alig hiszem, hogy barmit
szamitana, hogy van-e motor elol vagy sem. A tuzfal ugyis gyenge,
tehat abban az esetben meg a motor johet be az utasterbe, vagy elo-
segitheti a kormanyoszlop elmozdulasat. Egyik tizenkilenc...

> Az elozesnel sem viselkedik ugy a Skoda, hogy biztonsagi teljesitmeny-
> tartalek legyen. Ha egy kamiont kellene 70 -nel elozni, jol meg kell nezni,
> hogy 2 km-re szembe senki ne jojjon. 

Az biztos, hogy eleg rugalmatlanok, de en nem ereztem rosszabbnak
se az 1200-es Ladanal, se a Zastava GTL 55-nel. Most a 120-asrol
beszelek, a 105-os valoban alulmotorizalt.

> Ha pedig az oldalszel is fuj, akkor
> erdemes a gatyat felkotni, mert kodorog az auto az uton.

Ha szet van kopva az elso futomu es a kormanymu, akkor biztosan.
Egy orrmotoros autonal joval erzekenyebb ugyan, de hogy ez
veszelyes merteku lenne, az enyhen szolva tulzas.
 
> > A karpitozasa csapnivalo. Aki egy kicsit igenyes ra, azonnal eszreveszi
> > hogy a tetokarpit zsugorodik, elszakad. Az ajtokarpitok pedig farostlemezre
> > vannak rasutve. A farostlemez pont ott van, ahhol a harmatpont kialakul
> > az ajtoknal, es a hatso oszlopon. A lecsapodott nedvesseg pedig szepen
> > eldeformal, majd tonkretesz mindent a karpit alatt.

Az enyemnek 11 eves koraban is tokeletesen ujszeruek voltak meg a
karpitozott reszei, nem fakultak ki, nem szakadtak el, es nem zsugorodtak
ossze.

> > Nincs hangszigeteles az utasterben. Ettol valik jo zajossa. Korulbelul
> > 6 negyzetmeter 5 mm-es Polifam -mal el lehet erni ugy 30-40 %-os
> > zajcsokkenest. Csak eppen szet kell szedni hozza az utasteret.

Ujkoraban egyertelmuen csondesebb a Ladanal, korosodasaval egyutt
zajosodik, megjelenik egy allando bugas az utasterben, amit viszont en
sem tudok semmivel magyarazni. (Nem a motor, es nem is a differencial
adja.) Az utasteret nem tudom, hol szigeteled le (talan az ules mogotti
csomagterben?), ezt majd fejtsd ki bovebben, kivancsi vagyok a modszerre.

> > A korroziorol nem beszelek, mert a Skoda katasztrofalisan el tud rohadni.

Sokkal korrozioallobb, mint barmelyik masik keleti auto. Kozottuk a
Skoda *magasan* vezet, ha a Trabantot nem szamitjuk. 
Az enyemen 11 eves koraig egy koromnyi rozsda nem volt, akkor
kellett kuszobot cserelni.

> > autot. Igazuk volt. Mikor mar harmadszor tortek el a gyuruk 80 as temponal,
> > ugy dontottem veszek masik autot. Ezt pedig eladtam.

Dugattyugyuru-toresrol beszelsz? Ehhez, meg a vezermulanchoz nemigen
tudok mit szolni, a Skodanak legmegbizhatobb resze a motor. Ha az olajat
rendesen cserelik, 150 ezret elmegy hiba nelkul.

A hatso futomuvel kapcsolatos problemaid is egeszen egyediek. Az 
akkumlator-tartoba szerintem szorszalhasogatas belekotni. A csomagter
tenyleg nem tul nagy, de ez egyreszt viszonylag keveseknek szempont,
masreszt ezzel mindenki tisztaban van vasarlaskor, aki Skodat vesz,
tudja, mire szamithat.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan

+ - Ford Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hibarol csak annyit, hogy - a haverom allitasa szerint - a valto
szokott szarakodni.

Bunny
+ - kekfeny, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello es BUEK mindenkinek!

A minap lattam autosboltban Tungsram BlueStar (vagy SuperBlue vagy ilyesmi
:-) nevu H4-es izzot potom 2,5 eft-ert (a beszerzesi ara 1.275.- HUF+fa,
veletlenul ezt mondta eloszor a srac :-))) Az izzo 55/60 W-os es
kezbentartva szep kekes szine van. Latott mar valaki ilyet mukodes kozben.
Van valami ertelme (kodbe, essobe jobb) vagy csak szepen vilagit vagy
pislakol?

Mi a helyzet matrica ugyben? En ugy gondolom, hogy az egesz dolog azon fog
elbukni, hogy hogyan oldjuk meg a postazast, fizetest ilyesmit es ki valalja
fol ezeket mert hat E-mailen nem egyszeru ilyesmit lerendezni, es
teruletileg elegge szort a csapat, ezert a kovetkezo lenne a javaslatom:
mivel mindenkinek van PC-je csak leveszi az internetrol a tobbseg altal
kivalasztott abrat es a kornyezeteben biztosan talal olyan valakit aki
rendelkezik szines
nyomtatoval es kinyomtatja neki. (ha fekete-feher abrat valasztunk akkor meg
jobb a helyzet)
Szolnokon papir boltban 32 Ft-ert (tavalyi ar) lehet kapni egy db A/4-es
fomatumu feher ontapados lapot, gondolom ennek a beszerzese masnak sem
jelentene komoly
problemat (atlatszo sajna ott nem volt ahol neztem, de olyan is letezik).
Az, hogy a matrica kerek vagy szogletes feher vagy atlatszo az szerintem
reszletkerdes a lenyeg, hogy a rajta levo abra egyseges legyen, bar ezeket
is letisztazhatjuk. Innentol kezdve mar csak egy jo ollora van szukseg
:-))))

E'l meg a honlapod GaborZs?

Udv: Tamas

Ui: Ekezet is johet
+ - Re: *** HIX AUTO *** #254 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adam,
> Eloszor is elnezeset kerem azon kedves listatagnak, 
> aki nemreg erdeklodott nalam, hogy hol szereltettem be 
> az elektronikus gyujtasomat, es milyen is az...

epp tegnap vettem meg, ezek szerint ugyanezt a fajtat (opto).
8,500Ft volt, meg nincs beszerelve.
z.
+ - Koszonet xr3i temaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek koszonom a segitseget, aki volt oly kedves a fenti temaval
kapcsolatosan  infoval ellatott.

P. von Guldenburg
+ - Re:ablakfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
     
     Elosszor is BUEK!
     
     A nehai Dacia-mban a hatsoablak-futes gyujtas eseten mukodott. Egyszer 
     le is meritettem csontra az akkumulatort (a radiosmagno bekotesevel 
     vacakoltam, az ablakfutes meg ugy maradt).
     
     A D-kadett-em hatsoablak-futese csak jaro motor eseten mukodik, 
     pontosabban akkor, ha tolteslampa nem eg. Ugyanis az a rele kapcsolja 
     fel a tapfeszt az ablakfutes kapcsolora, ami a tolteslampat 
     lekapcsolja.
     
     Pa'ramentes utazast!
     
     Tomasz
+ - Re: Alairas, japan bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heller,

>Felado :  [Hungary]
>Idopont: Tue Jan  5 06:07:17 EST 1999 AUTO #254
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Regen valaki leirta az HIX AUTO-ban a bp-i Japan bontok cimet es telszamat.
>Nekem is kellene mert mar nincs meg.

Japan bontok:
Bp. X. Konyves K. krt. - Kobanyai ut sarok
Tel: 263-1586

Auto-Mihalyi Kft.
Bp. XVIII. Ady E. u.
Tel: 291-4483

Mazda:
Tel: (26) 314-163

Nissan:
Bp. XVI.
Tel: 403-3459

       _Ivicz Laszlo		
     _|	H - Budapest	Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
   _|	Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
 _|	http://www.angelfire.com/il/lepcso
|	Attach: pls. nur Word6, Excel5 vagy TXT!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS