Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1025
Copyright (C) HIX
2001-02-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: elsobbseg, paraszt (mind)  30 sor     (cikkei)
2 igenytelenseg (mind)  44 sor     (cikkei)
3 telekocsi (mind)  7 sor     (cikkei)
4 BMW 318i (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Fek (mind)  64 sor     (cikkei)
6 hixsplit,skodassag (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Re: elsobbseg (mind)  23 sor     (cikkei)
8 re: a normalis ember (mind)  5 sor     (cikkei)
9 Szelvedo (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Daewoo Nubira II Wagon (mind)  41 sor     (cikkei)
11 Re: Re: Palio+Marea (mind)  35 sor     (cikkei)
12 Re: Marea (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Re: Lizing (mind)  54 sor     (cikkei)
14 autokolcsonzo (mind)  30 sor     (cikkei)
15 elsobbseg-problemak (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Kerdes: Ha osszetornek... (mind)  22 sor     (cikkei)
17 Re: amerikai auto flame (mind)  23 sor     (cikkei)
18 gyorshajtas (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Re. Skodassag I. resz (mind)  112 sor     (cikkei)
20 elsobbseg, kezfeltartas (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: elsobbseg, paraszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Errol az amugy rendkivul tisztelettudo,
de nagyon szorakozott apam jut eszembe,
aki mindig megkoszoni kezfeltevessel a
masik szivesseget, csakhogy mivel
foliazott a hatso szelvedo , ugyhogy semmit
nem latni mindebbol !!! :)


> wrote in message news:...
>
> >Huzom is a kormanyt, atmegyek a masik savba.
> >Erre az autos, aki ele bejottem, ramall 2 centire es ugy jon. Hmmm,
> mondom,
> >ennek meg mi baja. Roviddel ezutan piros lampa, latom am, hogy a mogottem
> >levo kocsi soforje kiugrik, es jon hozzam. Na, en is lehuzom az ablakot,
> >kerdezem, mi a problema. Azzal kezdi hogy milyen paraszt vagyok, mert nem
> >eleg, hogy bevagok ele, meg a mocskos kezem sem teszem fel, hogy kosz,
>
> Beengedett, elsobbsegi helyzetben volt. Nem kotelezo, de illik
> megkoszonni... En akkor is megkoszonom, es en is leparasztozom (magamban)
> azt a barmot, akit beengedek, aztan arra nem kepes, hogy megemelje a jobb
> kezet, vagy villantson egyet a veszvillogoval. Tudod mit? Szerintem is
> paraszt...
> Udv
> Fogash
> 
> http://auto.origo.hu
>
>
>
+ - igenytelenseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> egy nem egeszen 1 evest, toresmentesen. A kocsi belulrol 
> mindenhol zorgott es utalta az alacsony fordulatot. 

Tisztelt ToBa,

nem tudom miert kell lehuzni egy markat ezert, mert mas,
mint a tobbi. Ez is egyfajta igenytelenseg ezen a piacon, az
emberek nem tudjak, mit vasarolnak, aztan atkozodnak.

Sokkal jobban jarnal, ha kocsivasarlas elott erdeklodnel 
egy-egy autotipusrol. Peldaul itt a listan. Akkor megtudnad,
hogy az olasz kocsik belseje szinte mindig zorog, aki olasz
kocsit vesz, az eleve fel van erre keszulve es vesz 10-15
meternyi filccsikot is. Ami zorog, az a megbontott muanyag.
Ha hangfalakat, magnot, riasztot szereltek be, 100%, hogy
nyikorogni fog. Akinek nem tetszik, az elviszi a szervizbe,
ahol megkenik (pl. en a muszerfalat zsiroztattam meg), vagy
pedig fogja a filccsikot, beragasztja a muanyagok koze es 
apro sohajtassal elbucsuzik a nyekergestol.
Par helyen (kozepkonzol, kabinvilagitas) eleg meghuzni a
csavarokat. Aki ennyit nem tud otthon sk megcsinalni, az
picit szanalmasnak tunhet a hix.auto foruman
(itt nem rad celoztam...)

Ami pedig az alacsony fordulatot illeti, ugyanaz a helyzet.
Ha valaki egy Integraval, Alfaval jar, mert szereti porgetni
a motrot, nem fog Seat TDI-t venni.
Ha pici attekintesed van a motorok vilagaban, te is tudod
hogy az alacsonyan leadott nyomatek es a hosszan porgetes
szoges ellentetben vannak egymassal. Azt pedig mar a 
laikusok is tudjak, hogy az olasz motorok magasan adjak
le a nyomatekukat es porgosek. Ha ilyen karakterisztika
nem felel meg neked, miert vettel olasz kocsit? Hogy legyen
mit fikazni? Nem ertem ezt a hozzaallast.

Az auto hibaja, ha valami a gyaritol elteroen mukodik, vagyis
ha valami elromlik. Eltorik, leall, szetszakad, megreped. 
Az hiba. A porgosseg viszont nem hiba. Van, aki ezt szereti.

Tisztelettel:
Cs.
AR 146 (zorgo olasz, 8000 rpm)
+ - telekocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

Telekocsit keresek Milanoba a kovetkezo hetvegere!!!

Koszi a segitseget!

Andi
+ - BMW 318i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csakany!
 kerdezte:
>Mas: hol lehet megnezni a kocsim teljesitmeny es nyomatekgorbejet ?
>(BMW318i) webcim, vagy hasonlo jol jonne. Igy nem csak ereznem, de tudnam
>is, hogy meddig erdemes kihuzatni. :-))

318i BMW-t szereny velemenyem szerint addig lehet es erdemes kihuzatni,
ameddig a piros csik elkezdodik a fordulatszammeron. Nem kell ovatoskodni
vele (kiveve hidegen), mert ez birja. Ugyhogy csak told neki batran. Ahogy
en tudom ez a motor 4000 folott indul meg igazan, 6000 parszazig. Szoval az
itt utobbi idoben sokat emlegetett sportos vezetesi stilushoz ebben a
tartomanyban kell tartani a fordulatszamot. Szerintem a max nyomatek 3900
korul lehet, a max loero meg 5900-nel van. Ez kb. altalanos BMW-eknel.
Allitolag 1500 alatt menni vele nem tesz jot a motornak (kiveve ugye
alacsony sebessegi fokozatban, ahol ez elkerulhetetlen), de azert attol sem
lesz semmi baja. Szerintem ugyis ugy kell vele kozlekedni, ahogy erzed. Es
ezt mar azert lehet erezni, valamennyire legalabbis :-))).

Udv,
Vaddiszno
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez a multkor nem ment at, hatha most sikerul. Kicsit problemas volt irni az
utobbi idoben a Hix Autora.
Ime:

Kedves Franko!

 irta:
>  Hmmm... Nagyon kedvelem ezt a hozzaallast.
>  Mire kell egyeseknek 100-500e Ft osszegert hangtechnikai cucc, amikor
>ennyibe kerul 20cm egykristaly interconnect kabel?
>  Mire kell egyeseknek 5-10M Ft osszegert haz, amikor ennyibe kerul egy
>luxus furdoszoba?
>  Mire kell egyeseknek 200-500e Ft osszegert szamitogep, amikor ennyibe
>kerul egy kozepes teljesitmenyu mainframe egyetlen diskje?

>  Vaddiszno, Te hogy mersz zenet hallgatni, hazamenni, vagy szamitogepet
>hasznalni? Amikor a HiFi-d, hazad es a szamitogeped (az adott szakma
>maximalistai szerint elerhetohoz kepest) egy romhalmaz?
>  Miert az autojarol iteled meg a tobbi embert? Es miert varod el, hogy
>Teged az autod alapjan iteljenek meg? Mert latszolag csak az autodra
>koltesz.
>  Miert faj neked az, ha valakinek _mas_ dolog fontos az eleteben?

Asszem felreertetted a dolgot. Semmi bajom a dinnyeslada'kkal es tulajaival,
amig normalisan kozlekednek a kocsijukkal (kiveve, hogy altalaban le van
szakadva a kipufogo, es hangos, meg erdekes modon kek tomeny fustot okad),
de mikor kettesben is csikorgatva toljak neki, ugy hogy bombol a kipufugo es
visszhangzik az utca, valamint neki allnak versenyezni, meg gyorsulni, akkor
azert en mindig enyhen elmosolyodok. Bar velem nem nagyon szoktak, de vannak
meg barmok. Ide tartoznak meg a Golf II GTI tulajai nagy szammal, es az
E30-as szgk-k tulajainak bizonyos resze, stb. (Az adatok csak sajat
megfigyelesbol es tapasztalatbol szarmaznak, akinek nem inge ne vegye
magara).
Hogy a te hasonlataindal maradjunk, szerinted, ha en a hazi hifimmel (ami
biztos egy romhalmaz) szertnem megrendezni a 2001-es szilveszteri partyt a
Hosok teren, akkor valszeg te is elmosolyodnal rajta es talan meg azt is
mondanad, hogy ezt azert nem kene, amig nincs meg az alapveto feltetele,
azaz egy profi hifi cucc. De ha meg nem is mondanad, mert ugye mi kozod
hozza, azert el nem jonnel egy olyan bulira.

Tehat amire gondoltam, hogy akinek nincs penze a sportos vezetesi stilus
alapveto felteteleit megteremteni, vagy nem akarja, mert fontosabb neki mas,
akkor az ne is gyakorolja. Uljon otthon gyorsan a fotelban a fontos lakasban
es jarjon metroval. Ha igy tesz, es nem emberkedik az uton, azzal en es tobb
autostarsam oszinte elismereset es tiszteletet vivja ki a maga szamara. Hogy
megint visszaterjek a hifis hasonlathoz, en is otthon hallgatom csak a
hifimet es eszem agaban sincs vele a Hosok teren szilveszterkor "menozni",
mivel tudom, hogy nem arra terveztek, es eszem agaban sincs olyasmire
hasznalni, ami nem allt a tervezok szandekaban. Az automat is csak ugy
vezetem, ahogy azt a BMW Motorsport tervezoi azt "elvarnak" tolem. Gondolom
azert az neked is egyertelmu, hogy M5-osoket nem urvezetok es oreg, enyhen
vak es suket, lassan poroszkalo bacsikak es nenikek szamara terveznek, hogy
50-el kozlekedjenek veluk.

Amugy nem csak a kocsira koltok, mert motorom is van, es epp most sikerult
beujitani egy Akrapovic titanium kipufogot, legnagyobb oromomre. Szerencsere
5 nappal ezelott ki is probalhattam, mert az idojaras lehetove tette. Hat
nagyon ut. De meg nem huzhattam neki igazan, mert az utak meg nem olyan jok,
mint nyaron.
Sajnos.


Udv,
Vaddiszno
+ - hixsplit,skodassag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok.
Kiprobalom mar, muxik e ujra a hozzaszolas
UI: Lasd mit uzen a hixsplit!

> hixsplit> Hixre nem irunk ekezettel, nincs mindenhol windoz, meg
magyar kodla
p.
Aljjunk meg egy szora:
Ezt nem a hixsplit irta, hanem en egy ekezetes levelre reagalva. :-))
Skodassag:
Nagyon jo hulye irasai vannak (Ujj Peternek) a Nepszabiban meg(nem
reklam)
Meg egy idevonatkozo, nemtom mar hol olvastam:
A tett halala az okos Skodas.:-) Bocs a skodrisoktol :-)
Udv mindenkinek
KZG
Mikor leszen mar tali, meg hixmatrica?(ne menjen mar feledesbe. :-))  )
+ - Re: elsobbseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Tanulsagkeppen elmeselnek egy kis tortenetet. A kovetkezo dolog esett meg
> velem tegnap. Ketsavos ut vegen elfogy az en savom. Index ki, latom, van
> egy kis hely, pont beferek. Huzom is a kormanyt, atmegyek a masik savba.
> Erre az autos, aki ele bejottem, ramall 2 centire es ugy jon. Hmmm, mondom,
> ennek meg mi baja. Roviddel ezutan piros lampa, latom am, hogy a mogottem
> levo kocsi soforje kiugrik, es jon hozzam. Na, en is lehuzom az ablakot,
> kerdezem, mi a problema. Azzal kezdi hogy milyen paraszt vagyok, mert nem

Szerencsed volt, hogy csak veszekedni akart. Hanyat raboltak mar ki
ilyen esetekben. Az egyik haveromnak csak egy ilyesmiert egy merges
alak a pisztolyt a fejhez tette. Szerencsere komolyabb dolog nem
tortent. A srac leirta a kocsi szamat, tett feljelentest a rendorsegen
is, de semmi sem tortent.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"The pathology is to want control, not that you ever get it, because of
course you never do."
-- Gregory Bateson
+ - re: a normalis ember (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>legkenyelmesebb, az o farka a leghosszabb, stb., hanem

szep, szep, de azert ne legyen vekonyka sem...

andi
+ - Szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Erdeklodnek, hogy tudtok-e valami helyet ajanlani ahol egy Peugeot 405 
elso szelvedot (gyorsan es olcson :)) ) meg lehet szerezni es be is
rakjak.
Vagy erdemes kulon megvenni es mashol berakatni?
Elore is koszi.

Udv mindenkinek,
Viktor
mailto:
+ - Daewoo Nubira II Wagon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A helyzet az, hogy 4-5 millio forintig olyan oriasi a valasztek, hogy 
szinte csak megerzeseimre hagyatkozok valasztaskor. Szerencsere a 
vasarlas csak aug.szept. kornyeken lesz, igy alaposan utananezek.

Most szemem megakadt a Daewoo Nubira II-n. Nagyon olcso, es klassz 
autonak tunik. Amerikai levelezoforumokat olvasgatva ok leginkabb a 
szervizt hianyoljak, meg azt, hogy a Daewoo majdnem csodbe ment mult 
decemberben. (-> persze a FIAT, Peugeot tipusokat is csodbementkent 
emlegetik, mert kivonultak az amerikai piacrol). 

Olvasva a teszteket hol elbizonytalanodom, hol megerositest nyerek. 
Nehany pelda:

40 km/h-ig kicsit himbalozik (autoplusz.hu). - Most ez mi a francot 
jelent, nem tudom.
Pohartarto kicsi, hosszu uton kenyelmetlenebb a feneknek. (am. 
levforum) - nekem hosszu uton mindig faj a fenekem.

Amit a Daewoo ir az autorol, meg az ausztral lap (autospeed), az 
nagyon tetszik. Bar az ausztralok szerint nagyobb zokkenoknel a hatso 
ajto zotykolodik a kereteben. - Itt megint tudni kene, hogy a 
sivatagban hasznaltak, vagy hol?

A toresteszteket olvasva nagyon leszoltak, foleg a szemboli 
utkozeskor. 16-bol 4.39 pontot kapott. A Toyota Yaris-t is megneztem, 
mert arrol sok jot irtak biztonsagszempontbol. Na az viszont 16-bol 
16-ot kapott vagy az oldal vagy a szembolire. A masik meg olyan 14-es 
volt. Viszont karambol utan a Yaris egyik ajtaja nem nyilodott.
Ez eleg meggyozo volt, foleg hogy quicktime-ban is meg lehetett 
nezni. Ennek ellenere a Nubira meg mindig nagyon szimpatikus, hiszen 
majd ovatosabban vezetek.

Szoval mi a velemenyetek a Nubira-rol? Par napos tudasom alapjan 
annyit is megkockaztatnek, hogy talan jobb valasztas a Marea Weekend-
nel. Vagy nem?

Udv,

	awender
+ - Re: Re: Palio+Marea (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Palio vs Marea ( 19 sor )
> >Temakor: FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek ( 13 sor )
> >elektromos ablak meg ilyesmi. Melyek azok a jellemzo dolgok,
> >melyek a millios arkulonbseget eredmenyezik?
> Mondjuk kezdjuk ott, hogy a Palio az Uno technikajara huzott
> dizajnkaszni,
> amivel az ilyen csori orszagokat celozza meg a Fiat, mint Brazilia, vagy
> kies hazank...

Nem tunt rossznak azert a Palio sem....

> A Marea pedig a Regata-Tempra vonulat utodja, tehat Fiatban gondolkozva
> is
> jo egy merettel nagyobb, mint a Palio, nem beszelve a naprakeszebb
> technikarol. 

Ez azt jelenti, hogy motorban naprakeszebb? Vagy tervezesben? Vagy 
valami egyebben?

> Kerdesed kicsit olyan, mintha egy VW Polo Classic Variant es
> a
> Golf IV Variant kozotti kulonbseget keresned es csak a hatso el. ablakot
> latnad meg...

Hat VW-kben nem igazan vagyok otthon (FIATban sem), de a Classic es a 
IV elnevezes annyit azert elmond szamomra, hogy negyverzionyi 
kulonbseg (jol gondolom?). Szoval a Marea ennyivel jobb? Negy 
verzionyival?

Udv,

	awender
+ - Re: Marea (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [International]
> Temakor: RE: FIAT: Palio Weekend es Marea Weekend kulonbsegek  ( 19 sor
> a ket kocsi kozott pontosan egy meretosztaly van. Palio
> gyakorlatilag=Punto=kisautok, Marea=kompakt ill. also-kozep.
> Ha beleulsz azonnal kiderul.

Kosz az infot. Meg nem ultem bele, de a markakereskedo is ezt 
javasolta.

> egy nem egeszen 1 evest, toresmentesen. A kocsi belulrol mindenhol
> zorgott
> es utalta az alacsony fordulatot. A legnagyobb hibaja viszont

Ez mit jelent? Marmint hogyhogy zorgott?

> konstrukcios, a motor elegge alul van, es meg lejjebb a kipufogo leomlo,
> ami Bp-en allandoan felakadt. A szervizkonyv szerint az elso ev alatt 3x
> csereltek... Nalam fel evig volt a verda, de meg egy mezei jardara sem
> tudtam felallni vele. Nem tudom, lehet, hogy ezen mar valtoztattak
> azota.

Ez azert eleg durva hiba lenne, ha mindegyiknel igy lenne. Hiszen 
Olaszorszagban is parkolnak jardaszegelyen. 

Udv,

	awender
+ - Re: Lizing (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Valoban majd helyben kiderul a dolog. Mar nezegettem is mind a nemet, 
mind a magyar reszeket ar tekinteteben. Persze nem ez a legfontosabb 
dolog, de mivel en azelott szinte egyaltalan nem foglalkoztam 
autokkal, igy most tanulom, hogy mi mit csinal, mennyit er, mit tud 
stb.

Az autonkat eladjuk itthon, mivel a SEAT Ibiza 1985-os es allandoan 
gond van vele, ami javitasra szorul. Pl: 

1)neha egy helyben allva leereszt teljesen a jobb elso kerek
2)ha hideg van, neha nem indul el, illetve csak egyszer lehet 
probalkozni, ha akkor sikerul, elindul, ha nem, akkor delutanig varni 
kell vele.
3)az index neha mukodik, neha nem.
4)a lampa neha mukodik, neha nem - valamikor mukodik akkor is, ha 
gyufat rakok alaja
5)a csomagtarto ajtajat kezzel tartani kell
6)a vezetooldali ajto nem nyilodik, mindig az utasoldalrol kell 
beszallni - tegnap pl. az utasoldallal kozel alltam meg egy tabla 
oszlopahoz, es csak a csomagtarton keresztul tudtam beszallni
7)a kezifek nem felhuzhato, mindig sebessegben hagyom, mert enyhe 
lejton elgurul
8)A hatso lengescsillapitok miatt neha az auto elkezd mindenfele 
jarni
9)a szellozes nem mukodik, mivel a motor, ami befujja a levegot, nem 
mukodik. Igy levego csak akkor jon be, amikor megy az auto.
10) Hatul nem letekerhetoek az ablakok, elol viszont nem mukodnek az 
elektromos ablakemelok - igy nyaron eleg meleg van. Szerencsere van 
tetoablak, igy az nyithato, csak sajnos soxor magatol lecsukodik.
11)Az auto elso resze kicsit ferde, ezert a vadi uj gumik kb. 1 honap 
alatt elkoptak elol. Ezeket szervizben sem tudtak beallitani.

Ez most csak hirtelen eszembe jutott. Szoval ezzel inkabb nem 
indulnek neki + ott sem hasznalnam szivesen. Inkabb egy ideig gyalog 
jarok.

Kocsiban mindenkeppen valamilyen csaladi autoban gondolkodunk. 
Fizetesnel meg olyasmiben, hogy van befizetes, aztan havi kamatok, 
aztan zarobefizetes. Fiat Marea-ra meg Daewoo Nubira II-re gondoltam 
az olcso alkatreszek + eleg jo ar miatt.

Tehat nekunk nem lenne jo kisauto, inkabb olyan, amibe a ket kis 
kolkot is frankon el lehet helyezni. Persze majd helyben korulnezek 
mit, hogyan erdemes.

Azt vettem eszre, hogy Nemetorszagon olcsobbak az autok, mint itt. 
Arnal pedig max. 30.000 markas autora gondoltam. Az autot szinte 
biztosan kb. 10 evig fogjuk hasznalni, tehat bejon majd az ara.

Udv,

	Csaba
+ - autokolcsonzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Magyarorszagi tartozkodasom egyik legkellemesebb elmenye az Exkluziv
Rent a Car (Szeged) ceghez kapcsolodik. Olcsok voltak (a tobbihez
kepest), egy Nissan Almera egy honapra 100k Huf volt, es semmi kauciot
nem kellett fizetnem. Elore lekotottek (nem levettek!) a hitelkartyamrol
a berleti dijat, es amikor visszaadtam az autot, akkor vettek csak le
tenylegesen. Az ugyintezes teljesen korrekt volt, meg a kocsiban hagyott
maltai fenykepeinket is utanunk kuldtek Dublinba. Ami kulon meglepo
volt, hogy ha elore bejelented, meg az autot is kiengedik az orszagbol
(igaz, mi csak Ausztriat kerdeztuk:-)) Korlatlan kilometerhasznalat, 1-2
eves (Nissan) autok.

4 nyelvu weblap: http://rentacar.szeged.hu
email: 
Nyitva: munkanapokok 9-17 oraig
telefon(ugyelet)/fax: +36 (62) 423-687
cim: 6724 Szeged, Kossuth L. sgt. 45.

Jo utat!
Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire

-----Original Message-----
Egyik baratom Angliabol jon haza egy hetre repulovel.
Szeretne Budapesten autot berelni. Az egyik helyen
erdeklodott, de ott 750 Font kauciot kertek volna.
Nincs egyszerubb megoldas ?

Tudna valaki javasolni megbizhatobb es jobb helyeket ?
+ - elsobbseg-problemak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyon elvertetek a port Zsolton, hogy nem koszonte meg, ill. hogy semmi
koze a dolognak a fejlett autostarsadalomra valo hivatkozasnak.

Az utobbi tevedes. Magyarorszagon az a jogszabaly, hogy ha elfogy a sav,
akkor a masik savban haladonak elsobbsege van. Nemetorszagban az
utfelbontas miatt lezart savnal nincs a masiknak elsobbsege, hanem a
zipzar-elvet kell alkalmazni. Eppen ezert (elvileg) buntetes jar azert, ha
pl. autopalyan felsavos utbontasnal mar a 400 meteres elojelzo tablanal --
suru forgalomban -- atvalt az ember a masik savba, ahelyett, hogy
eloregurulna a lezarasig, es ott zipzarozna. (Mas kerdes, hogy en a
zipzarnal is folemelem a mancsom "miert ne?"-alapon.)


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Kerdes: Ha osszetornek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Felvetodott bennem egy kerdes (addig jo, amig nem erint
szemelyesen):
Egy ismerosom kocsijat szepen osszetortek, a 10 honapos Ibizaban
650.000 Ft kar. Az okozo biztositoja nagy nehezen kifizette a
javitast. DE!!! Az ismerosom ugy dontott, ezek utan megvalik az
autotol. Elment X. markakereskedohoz, ahol be is szamitjak az
autot, de a tores miatt kb. 10% ertekcsokkenessel!!! Velemenyem
szerint ez realis osszeg, hisz egy egyszer mar torott auto nem er
annyit, mint egy hibatlan ugyanolyan. Ez adott esetben kb.
150.000 Ft. Tehat ekkora kar eri az ismerosom, pedig nem o volt a
hibas. Miert nem kovetelheti ezen osszeg megteriteset a karokozo
biztositojatol, hisz az az ugyfele altal okozott kar megteriteset
vallalta? Az mar mas lapra tartozik, hogy esetleg ezt majd be
akarja vasalni az ugyfelen. Tehat ne azt mondjatok, hogy perelje
be a karokozot, mert szerintem az joggal hivatkozik arra, hogy
neki volt biztositasa, rendezze az az okozott osszes kart.
Kivancsi vagyok a velemenyetekre, irjatok!

Udv, Bazsi.

+ - Re: amerikai auto flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ejnye fiuk! Hova lett a humorerzeketek? Szerintem to:k jopofa volt az a
szabalyzat, vagy mi a fene....
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Szia HA, szia Nagyak!
>
........
> emlitett peldanal maradva, ha valaki arra veri magat,
> hogy orankenti 120 forintos parkolojegy helyett neki 240
> ft-osra is fussa a Plaza parkolojaban, es szegyen beulnie
> egy Jaguarba, vagy egy Maseratiba, legyen. Vannak Istennek
> nagyobb barmai is...
>
> Piece:
> nme1
>
>
> "Know your enemy"
>
>
>
+ - gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


  Ervenyvben  van  meg  az  a  szabaly,  hogy  csak  jelentos sebesseg
  tullepes eseten vehetik el a jogsit?
  Jelentos  sebessegtullpese:  lakott  teruleten  belul 50 %-os lakott
  teruleten kivul 25 %-os sebesseg tullepes.
  Tehat  lakott  teruleten belul tobb mint 74 km/ora, lakott teruleten
  kivul  tobb  mint  99 km/ora, autopalyan tobb mint 149 Km/ora eseten
  lehet jogsi bevonasra szamitani?

Nekem lakott teruleten belul volt 76km/ora. (kb 2 hete irtam is rola),a
zsernyak
feljelentett, de ugy nez ki, hogy kisebb penzbirsaggal meguszom a dolgot.
A jogsi elvetelt baromsagnak tartom.
Az ide vonatkozo jogszabalyt ugyan nem ismerem, de ha ez van benne, akkor az
is 
baromsag.
Kvazi, aki ezt meg kitalalta az meg egy barom :)

K.G.
+ - Re. Skodassag I. resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szziasztok autosok.

>: poppec_kvar wrote irta.
>akinek volt
>valaha Skodaja, az biztos ertekelni fogja!
>Frigyes figyelmebe!

Kosz :-))) Olvastam meg ezt a cikket a Skoda listan is. Bar sok mindenben
van igazsaga a cikknek, de van amiben nincs :-o)

>Skodas vagyok, mit erdekelne a skodazas maga?
>Nezem, Escort-uleses, sarga sportkormanyos szelesitett
 >nyomtavu, sportkipufogos, megbuheralt gyujtasos
>105-os olvasom a topikban a fotengelycseret, a
>hengerfejtegetest, es.
>Nem ertem.

Ez a Skoda , Lovasz Adam Skodaja volt, de mar atfenyezve es keszen van a
gep. Ellentetben nem egy lassu fajta jargany. Ez az ezerocsit ugy lealazza,
hogy na :-)) Ez a Skoda megy !

>. Pedig meg rokonszenves is,
>meghato ragaszkodas, eltokeltseg, torodes, szeretet,
>de masreszt tenyleg ott vagyok, hogy: Nem volna-e
>lenyege a Skodanak, skodassagnak a nem-menes, az
>antiautos, antimacsos nemtorodes? Az autos letezes
>rejtett formaja?

Igy van ugyanis nemcsak - e tipushoz vagyon a meghato ragaszkodas, hanem
ahhoz az autokhoz amit tulajdonosa nagyon szeret. Akar a volt keleti -
nyugati tipusu autokrol legyen szo. Skoda valoban nem ugy megy ahhogy
dinamikusabban vezeto autostarsaim kepzelik. De ezzel a tipussal nem
szaguldozni, hanem autozni kell_ .

>(A Skoda - senki ne
>rohogjon! - valodi tradicio. Az elso europai
>autogyarak kozott volt. Es hogy ez a hagyomany letezo,
>tulelte a negyven evet, azt akar igazolhatnank azzal
>is, hogy a Skoda az egyetlen az ex-szocialista
>automarkak kozul, amely rovid ido alatt sikeresen
>atallt, kepes volt uj  modelljevel - Octavia -
>nemzetkozi elismerest kivivni.)

Valo igaz es tisztelet a Cseh kulturanak. Amikoron letrehozta motorkerekpar
muhelyet Klement& Laurin, majd elkezdenek autot is epiteni. Viszont ha meg
elekeztek volt a faros korszak elott az Octavia, Felicia.
 >amely rovid ido alatt sikeresen
>atallt, kepes volt uj  modelljevel - Octavia -
>nemzetkozi elismerest kivivni.)

Lehet, hogy nemzetkozi elismerest szerzet ez a VW - Skoda oszver modell. Az
en szememben ez undorito :-( ugyanis elvesztette Skoda a rea jellemzo
karakteri mivoltat es keszitettek egy Golf, Seat, Skoda stb alaktalan
gusztustalan auto alakzatot :-( Ami spec nekem mar nem tetszik. Orrmotor -
fronthajtassal. Lehetett volna inkabb mint az Audi - nal, hatso kerek
hajtassal is. Persze ugy ahhogy e nagy multu DKV autogyar nagy es nemes
utoda sulyelosztassal kozlekedjen az utakon.

>Mar pofara is. Kicsit komikus, de mar majdnem-auto. A
>Skodanak minden elemeben ott van ez a faradt,
>szomorkas deru.

En csak a derut latom benne :-)) Tudod miert emelkedik a faros Skodak eleje
? Mert ugrani keszul, mint a vadallat :-))))

>A farmotor trefaja, a konnyu orr,
>jatekosan dobalodik az enyhe szelben,

Igy igaz :-))) Viszont nem kell gyotorni a kormanykereket beallaskor, mint a
Ladanal szokas :-))) Ez is megszokas kerdese a konnyu orr :-)

>a vizforralasra
>hajlamos hutorendszer (goz csap ki a motorhaztetobol,
>folforrt a víz - alapveto burleszkelem),

Erdekes nekem egyszer sem forrt fel indokolatlanul a hutovizem pedig a 120
asom elott volt egy 100 - as Skodam is :-) Akkor forr a viz, ha nem figyelsz
aprobb dolgokra. Nekem a legmelegebb nyari napon sem forr fel, persze volt
kivetel amikor hengerfelyes avagy a termosztatom adta be a kulcsot.

>es a
>legnagyobb vicc a motor, pontosabban a
>motorteljesitmeny, hogy, kerem, gyonge, mint a
>cikoriakave a Stari Smokovec-i szakszervezeti
>motelban.

Valoban ahhoz a kasznihoz gyengus a motor, viszont Stari Smokovec - en lehet
kapni presso kavet csak kerni kell :-) Igy ! Prosim! Adno one presso kaffe,
bolsoj kaffe - maly voda es mar eros kavet is kapsz :-) Dzekujemmel
megkoszonheted :-))))))

>Trabant a politikailag
>megbízhatatlan szakallasok mufaja volt,

Ezt meg mibol gondolod :-o ? Igaz ebben nem ertek veled egyet.

Folyt kov.

Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - elsobbseg, kezfeltartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, akkor pontositanek !

Szoval ahogy az eset tortent : Annyi hely volt, hogy a mogottem jovo
fekezese nelkul is siman befertem, neki szerintem a teny csipte a szemet,
hogy az "elfogyo" savban mentem, amig tudtam es utan soroltam be a
tovabbhaladoba. Mindezt azert, mert az elfogyosavban senki nem halad es mar
a megelozo lampanal mindenki a tovabbhaladoba sorol, aki megse, az rogton a
lampa autan probalkozik ezzel, megnehezitve a mogotte jovo athaladasat a
keresztezodesen. Csak nehogy valaki a szemere vesse, hogy az ures elfogyo
sav vegeig autozik es ezzel pofatlanul vegigelozve mindenkit az URES savon,
a vegen sorol be a tovabbhaladoba es utana halas koszongetessel nyugtazza,
hogy vegre valaki beengedte, mert ez egyebkent nem divat es vegigallhatja
az egesz sort.
A parasztsagrol is pontositanek. Ilyen esetben tenyleg nem koszongetek, de
ha mas egyeb kedvesseg er autostarsaim reszerol, pl. valaki jelez, hogy
elozhetek, mert nem latok ki mogule, vagy szamos hasonlo olyan esetben,
mikor TENYLEGESEN szivesseget tesz, akkor veszvillogoval vagy
kezfeltartassal rovom le halamat. De ami abszolut termeszetes kell hogy
legyen, a forgalom haladasa erdekeben, akkor minek itt bohockodni. Ez
olyan, mint amikor magyar ember sorban all a strandon a bufe elott, izzad,
mint a lo es ezekutan jattot hagy.
Ami pedig nem puder, (Geza!), hogy ahanyszor en autoztam Nemetorszagban,
Ausztriaban, ha kiraktam az iranyjelzot pl. savvaltasnal, a fritz nem
huzott bele direkt az elotte levo hatuljaba, hogy nehogymar veletlenul
beferjek, es nem szoritotta a kormanyt maga ele nezve, hanem pont annyira
lemaradt, hogy siman savot tudtam valtani. Es ahogy latom, az ilyen kis
gesztusert ok sem halalkodnak. (Marky, Csendi ?) Igy hat en sem tettem,
hanem probaltam ugyanilyen mentalitassal autozni.
Nekem ez a velemenyem errol. Remelem, hogy most kicsit pontositottam, talan
nem vagyok ilyen melyen elitelve !

Zsolt

- OPEL Kadett E -

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS