Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 89
Copyright (C) HIX
1998-07-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 AutoClassic veteranjarmu magazin (mind)  17 sor     (cikkei)
2 AutoClassic veteranjarmu magazin (mind)  17 sor     (cikkei)
3 kozlekedesi lampak (mind)  23 sor     (cikkei)
4 gumik merete (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Wankel-motor tema (mind)  30 sor     (cikkei)
6 Re: Wankel-motor ( 25 sor ) AUTO #88 (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #87 (mind)  31 sor     (cikkei)
8 Re: *** HIX AUTO *** #87 (mind)  39 sor     (cikkei)
9 GOKART (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - AutoClassic veteranjarmu magazin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Azoknak akik meg nem ismerik es azoknak is akik mar igen, de mostanaban
nem latogattak meg.
Elkeszult az AutoClassic veteranjarmu magazin honlapjanak legujabb
valtozata.
Megtekintheto a http://www.net.hu/autoclassic/
vagy
http://www.hungary.com/autoclassic/
cimeken.
A juniusi szam legizgalmasabb cikkei mellett folyamatosan frissitett
klubhireket es aprohirdetesek tucatjait olvashatjak. Lehetoseg nyilik
aprohirdetesek on-line feladasara is!

Tisztelettel,
Negyesi Pal
Szerkeszto,AutoClassic
+ - AutoClassic veteranjarmu magazin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Azoknak akik meg nem ismerik es azoknak is akik mar igen, de mostanaban
nem latogattak meg.
Elkeszult az AutoClassic veteranjarmu magazin honlapjanak legujabb
valtozata.
Megtekintheto a http://www.net.hu/autoclassic/
vagy
http://www.hungary.com/autoclassic/
cimeken.
A juniusi szam legizgalmasabb cikkei mellett folyamatosan frissitett
klubhireket es aprohirdetesek tucatjait olvashatjak. Lehetoseg nyilik
aprohirdetesek on-line feladasara is!

Tisztelettel,
Negyesi Pal
Szerkeszto, AutoClassic
+ - kozlekedesi lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho autosok !

Van egy kis apro temam, amit az autobol latni, ha latni....

Ha valaki pl a Margit hidon jon at Budara, es egyenesen szeretne 
tovabb menn a kanyar utan a Margit utcaba, akkor lat egy szep nap 
piros lampat es lassit. aztan amikor a rutinosak radudalnak, hogy 
menjen csak, akkor odaer a kozelbe es eszreveszi, hogy a vilagitasi 
lampaoszlop takarasaban van egy masik, ami neki, es csak neki szabad 
jelzest ad a masik savban. 

Ezt bizony ugy is el lehetett vona helyezni, hogy lathato is legyen.
Van egy masik a Torokvesz uton, a Puszaszeri korondnel. 
Mindenki megall. Kozelrol eszre is lehet venni, hogy egy nagy faag 
mogott valoban ott a piros....

Ki az aki felelos azert, hogy e muremekek valoban latszodjanak is? 
Az onkormanyzati felelosnek vagy fule vagy botja nincs, mert 
nemigazan mozgatja...
Hat akkor ki?
A godrokrol nem is beszelve, fokepp ha valaki belehajt. 
Van-e valakinek otlete, hol lehet a panaszkodason kivul tenni is valamit?
Kovats L.D.
+ - gumik merete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemigen vagyok jartas az autos temaban, ezert egy kis
segitseget, tanacsot szeretnek kerni hozzaertoktol.

Autom gumijai - Opel Astra - 13 collosak, most viszont kaptam egy
par 14 collos gumit. Annyit tudok, hogy az ujabb Astrakon mar 14
collos gumik vannak.

A kerdeseim:
 - Lehet-e egy auton egy-egy par kulonbozo meretu gumi?
 - Le lehet-e az osszes 13-as gumit 14-esre cserelni?
 - Erdemes-e lecserelni?

Elore is kosz:

Berces Istvan
+ - Wankel-motor tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

En meg kozepiskolaban tanultam a Wankel-motorrol, 15 evvel ezelott.
Akkoriban azt mondtak, hogy ez a technoligia elmeletben mukodik csak,
mert a forgo dugattyu eleit nem tudjak letomiteni.
Kesobb kiderult, hogy a Mazda ezt a kerdest priman megoldotta.
Az is teny, hogy 1.3 ccm hasznos terfogattal majdnem 200 loerot lehet
kiszedni a motorbol, 12-18 liter koruli fogyasztassal. A dugattyuelek 
pedig 500 ezer km utan valtak enyhen tomortelenne. A fogyasztasa ha
kiszamoljuk, egy dugattyus 200 loeros motornak sem sokkal kevesebb.
A baj ott van, hogy a levegoert fizetett ado (kotelezo biztositas) ugy
lett kitalalva, hogy nehogy megerje. Ugyanis a 2000 feletti 
kategoriaba soroltak. Igyaz hogy ausztriaban meg a hasznos terfogat 3-
szorosaval szamolnak, de hat itt kezdodik a demokracia.
Az USA-ban peldaul minden motorizalt jarmuvet munkaeszkoznek 
tekintenek. Nem is mukodne a gazdasag, ha ekkora adokat vetnenek ki 
az autokra, mint peldaul nalunk. Az ocean tulso oldalan, peldaul a 
motor terfogata nem is adat. A kocsi okmanyain kivul sehol nem is 
szerepel. Nem erdekel senkit az uzemanyag ara, mert olyan sok elfogy, 
hogy nem eri meg a multiknak az olaj adojat feljebb emelni, mert 
akkor a fogyasztas lecsokkenesevel meghalna az olajipar.
Nalunk viszont rakenyszeritik a kisembereket, hogy vegyek meg a draga 
benzint, fizessek a horribilis osszegeket a kocsijuk utan, es ha a 
kocsija 5 evesnel idosebb, meg a szelvedo uvegre se kothessen CASCO 
biztositast. A kotelezo felelossegbiztositas meg olyan jol szervezett 
allami csalas, hogy hiaba fizettel sokat, nem kapsz erte semmit ha a 
kocsidat osszetorik.
Az osszes olajkimelo talalmanyt meg lenyeli az olajlobbi.

Peter.
+ - Re: Wankel-motor ( 25 sor ) AUTO #88 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 21 Jul 1998  wrote:

> Tegnap lattam a helyi hiradoban, hogy van egy kanadai ceg aki ujra akarja
> eleszteni a Wankel-motort. Az alapotlet ugyanaz de az ujdonsag, hogy
> szenszalas muanyagbol (ezert nem vallalok felelosseget a manus csak carbon
> fiber technology-kent emlegette) lenne az egesz. A szamitasai szerint egy

Csinaltak mar ilyenbol 10l-es 6 hengeres (kamion) Diesel motort, az 220Le
es 110 kg volt. Gyakorlatilag scak a dugattyufenek, a szelep/szelepulek es
porlasztok voltak fembol.

A Wankel annyiban jobb a dugattyus gepeknel, hogy csak forgo mozgast vegzo
alkatrese van. A hatranya az, hogy nagyon nehez tomiteni az eleknel. Ez
persze muszaki fejlesztessel emgoldhato, de akkor meg mindig marad az
alapveto problema: Az egestere vese alaku, tehat ugyan akkora terfogathoz
nagyobb feluletu, mint a dugattyus gepek egestere. Emiatt a motor
hatasfoka nem erheti el a dugattyus gepeket.

Ezzel pedig a fogyasztas es CO2 emisszio ugyben is verve van.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: *** HIX AUTO *** #87 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 21 Jul 1998 11:58:27 EST, you wrote:

>> Automata valtoval jobban lehet terepezni, mint kezivel!
>
>Hmmm..... hmmmmm...... Azert ezt W. Rohr lehet hogy nem
>mondana.... Sot, a ralisok sem....
>
>De amit a jenki G.I.-okrol mondtal abban lehet valami....

Haaaaat... mondjuk oke, hogy jenkik default hulyek... ;-))) Egy
Parizs-Dakart nem tartok mervadonak, mert ott az a cel, hogy minel
elobb atjusson, ha torik /szakad valami ugyis kicserelik. A
rali/tereprali kicsit nagyon mas, mint egy Land Roverrel bemenni a
saros-koves-trugyis 40 szazalekos domboldalra, a
fakat-lyukakat-sziklalat kerulgetve. Ezert azt is gondolom, hogy kisse
mas W. Rohlnek (a kedvencem!!!) az 5-6-7 sebesseges valtot
hasznalni raliautoban, meg kicsit mas, amikor nehez terepen vagy. Majd
kiesel az ulesbol, probalsz kapaszkodni a kormanyba, rangatod a
terepvaltot, a differencialkarokat meg a sebessegvaltot es kozben
figyelsz, le ne szallj az utrol, hogy fejre ne allj, stb. Szerintem is
nagy segitseg ilyen szituban az automata valto. Hozzateszem, hogy egy
konnyu/kozepes terepen valoban nem erezni ANNYIRA az automata
segitseget, mert sokkal kevesebbszer kell kotorasznod mas ketyerek
utan.

LUAZT en is akarok!!! Vagy egy olcso UAZ 469-et!!! :-) Mindegy, csak
olcso legyen... ;-)

Udv:  Zak

(latom az ikezeteket...)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #87 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ps: A golf IV-rol nincs valakinek infoja? Az is szep, eleg sok extraval
> alaparon viszont azt nem lehet kinnhagyni az utcan.

Ha elolvasod a web-oldalamon az Audi A3 tesztet, kb mindent tudni fogsz rola.
Egyetlen kulonbseg a kettovel tobb ajto. Es piszok draga. En biztos nem vennek.
 A
Skoda Octavia ugyanazt tudja (technikailag=), a FELARAS extrakkal egyutt is
olcsobb, mint egy alap-Golf. Ha tobb erdekel, irj maganban.

> > > De mit var az ember egy automatavaltos terepjarotol......... :-))
> >
> > Automata valtoval jobban lehet terepezni, mint kezivel!
>
> Hmmm..... hmmmmm...... Azert ezt W. Rohr lehet hogy nem
> mondana.... Sot, a ralisok sem....

A rali es a terepezes tavol all egymastol. Az egyik a sebessegre megy mindenfel
e
uton (foleg aszfalton es murvan), a terepezes meg a lehetetlen helyek lekuzdese
. Kb
olyan mint a Truck-Trial a Eurosporton. Es leirtam azt is , miert jobb az autom
ata.
(Egyebirant a Walter az Rohl)

> Akarnek venni egy LUAZ-t! Ki mit tud rola????? NAGYON FONTOS LENNE!!!

Mi az? Hallottam mar LIAZ rol es UAZ rol, de errol soha. A billentyuk elrendeze
se
alapjan velhetoen Liaz akar lenni. Mire akarod hasznalni, ill. mire vagy kivanc
si?
Akar maganban is.

Fogash

--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - GOKART (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !


Ha valaki tud Bp.-n olyan gokartpalyat/palyakat, a SPIRAL-on kivul, ahol
par nagyon amator, am lelkes srac tudna elfogadhato aron korozgetni
hebe-hoba, az legyen szives irjon... Koszi... A SPIRAL-t ismerem, de 1/2
oraert az 5000, vagy 15 korert (kb. 4.5 perc) az 1200 forint sok egy
kicsit. Persze azert elmegyunk igy is, csak nagyon ritkan, mert ez azert
draga. Elore is koszi.



Levi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS