Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 263
Copyright (C) HIX
1998-12-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX BUDAPEST *** #262 (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Akadekoskodom (mind)  71 sor     (cikkei)
3 songoku (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Folytatas (mind)  37 sor     (cikkei)
5 autosok bkv-ra (mind)  23 sor     (cikkei)
6 minigarzon kiado (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX BUDAPEST *** #262 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> >Kobanya-Kispest. Valoban szemetes, de miert? Mert az ott levo 
emberek
> >szemetelnek. El lehet takaritani, es biztosan el is takaritjak, de fel nap
> >mulva ugyanugy nez ki.
> A LIBERALIZMUS ugye, mert mindent szabad. Akkor most jo ez, vagy nem?
> Erdemes egy kicsit elgondolkozni azon, hogy mit kiabal az ember.
Ja. Mert ugye nem azt akarod mondani, hogy aki szemtel az liberalis, aki meg ne
m 
az "Nepnemzeti"? Mindenbe ne vigyunk politikat. Aki a szemetet 
eldobja az bunko, fuggetlenul attol, hogy Torgyan, Orban, vagy Kovacs 
nezetei allnak kozel politikai nezeteihez

> allni is kenyelmetlen. De azon kivul is idonkent. Mintha a mi kedves
> BKV-nk szandekosan ritkitana a jaratait, hogy mindig zsufoltan
> indulhassanak. Ha meg nem jon ossze eleg utas ahhoz, hogy kenyelmetlenul
> utazhassanak, akkor 6 kocsi helyett csak 3 indul, es igy megint sikerul
> osszehozni a tomeget.
A BKV egy szolgaltatasi szerzodes fuggvenyeben vegzi a szolgaltatast, tehat 
amennyit megrendelnek (es kifizetnek), annyi jaratot indit.

> beazas es ujabban egy olyan gyenge napilap, amit meg ingyen sem 
szoktam
> elvenni. (Azt a penzt fordithatnak valami ertelmesre is, a hireket meg
> meghallgatom a radioban vagy veszek ujsagot, ha akarok.) Nem kellemes
Nem forditanak, leven a lapot a hirdetesekbol tartjak fennt. Egyebkent 
nem biztos, hogy sokan osztjak a nezetedet, mert pl. a Moszkva teren 8 
ora korul mar nem lehet hozzajutni. (bar az is igaz hogy ez meg a 
peldanyszam emelese elott volt, tehat lehet, hogy azota mar van)
Tsao!
Feco
+ - Akadekoskodom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves mindnyajan,

orulok, hogy multkori kerdeseimmmel ellentetben ez a legutobbi a zart
palyas jaratok halalarol legalabb valaszokat valtott ki. Mivel tovabbi
kerdeseket kaptam, igyekszem meg is valaszolni oket:

1. a Nagytetenyi ut geografiai helyzete es a hajdani villamosjarat
utvonala:

A Nagytetenyi ut -nem meglepo modon- Nagyteteny fele visz, a Fehervari
ut-Leanyka utca stb. folytatasakent. Rajta a szepemleku 43-as villamos
kozlekedett, eleinte a Moricz Zsigmond kortertol Nagyteteny, Szo"lo" (ma
Szentharomsag) terig, kesobb csak Budafok Varga Jeno (ma Varoshaz) tertol.
A Moricz Zsigmond kortertol indulva a jarat teljes egeszeben a 3-as busz
utvonalaval parhuzamosan haladt, megpedig egy szazmeteres szakaszt
leszamitva vegig a kozut forgalmatol elvalasztva (a Fehervari ut 2x2
savos (plusz villamos), Albertfalva kiterotol pedig kulon nagyvasuti
felepitmeny van es volt, zuzottko-agyazattal.) Csucsidoben letezett egy
betetjarat is, 43A jelzessel, Budateteny, Lepcsos utcaig.
A jarat helye ma kvazi parlagon hever, mindenesetre a sineket "muszaj
volt" felszedni nehany eve. Ilyen parlagon hevero hajdani nyomvonalak
vannak meg szamosan, a felsorolast holnap igyekszem kozzetenni.

2. Lagymanyosi hid:

Szeretnem mindenki figyelmet felhivni arra, hogy a Konyves Kalman korut
Ulloi ut-Lagymanyosi hid kozotti szakaszan a vegleges villamospalya kerult
kialakitasra, sot mi tobb, rendszeres forgalom is van rajta, a 23-as
jarat. En meg mindig nem tudom, hogy a Salgotarjani uti aluljaro szuk
volta miert akadalyozta meg a Fovarost abban, hogy a villamos atmenjen a
hidon, en nem erzek abban semmi tragediat, hogy a jaratot, amely a hidon
at kozlekedett volna, egy darabig nem 1-esnek, hanem 23-asnak hivjak es
Obuda helyett a Keleti palyaudvarra szallitana az utasokat. Meg az is
lehet, tobb utasa lenne, mint a Ferenc korut-Keleti pu. utvonalon.

3. Thokoly ut:

A fovaros egyik neuralgikus pontja, ahonnan jobb lenne minden erovel minel
tobb autot kiszoritani. Hogy miert arra vezetik az M3-as forgalmat, azt a
joisten se tudja.
Epp az elmult napokban jelent meg egy nagyszabasu tomegkozlekedesi
koncepcio a fovaros reszerol, melyben a leendo 4-es metro egyik rahordo
jaratakent tuntettek fel a 44-es villamost - termeszetesen, mint ahogy
arrol mar evtizedek ota szo van, Ujpalotaig meghosszabbitva. Marmost, ha
komolyan tervezik a metro Ujpalotai meghosszabbitasat, akkor nem ertem a
koncepciot, ha meg ezt gondoljak komolyan, akkor nem ertem a
villamoskozlekedes megszunteteset a Thokoly uton. Egyebekben szeretnem a
Tisztelt Tarsasag figyelmet felhivni arra, hogy pl. Becsben nem ok egy
villamosvonal megszuntetesere az, hogy szuk az uttest.
Meg egy aprosag: a Thokoly uton nemcsak a 44-es kozlekedett, hanem a 67-es
is, amely - szemelyes tapasztalatok alapjan allitom - egyaltalan nem volt
gyenge forgalmu jarat (kovetesi ido 6-18 perc). Az viszont rohej, hogy a
helyette kozlekedo villamospotlo atlagos kovetesi ideje 20 perc-fel ora.
Ez leszoktatasi taktika, amelyhez, mint minden menetrendvaltoztatashoz, az
Onkormanyzat megfelelo testuleteinek es tisztsegviseloinek hozzajarulasa
szukseges.

4. Mit ertek veszteseglistan:

pontosan azt, amit valaki kierezni velt akadekoskodasaimbol: a
villamosjaratok megszunteteset, gyakran autobuszokkal valo felcsereleset,
es meg ket dolgot: az altalanos jaratritkitast es az iparvaganyok
felszamolasat.

Vegul a mostani pozitiv tapasztalatok alapjan szeretnem megismetelni azt a
kerdesemet/keresemet, hogy valaki mondjon peldat a metro nyoman megindult
varosreszfejlodesre lakoovezetben Budapesten.

A tobbi felvetesre majd holnap.

Udv.: Kerey Peter
+ - songoku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Kene nekem valami hely ahol songoku-s ajandektargyakat lehet kapni bp-en.
Thx!
Berry
E-mail: 
Homepage: http://www.extra.hu/berry
UIN:  21280037
+ - Folytatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Folytatva a tegnapi levelet (miert utazom a HEV helyett autoval):

- A HEV ujabban koszono viszonyban is alig van a menetrenddel!
- Estenkent, amikor a legjobban utalok varni, es leginkabb szeretnek mar
otthon lenni vegre, nagyon ritkan jar a HEV. Mar 8 oratol csak 15
percenkent. Ha este megyek haza, es elmegy az orrom elott, akkor egy ora
alatt erek haza, autoval ugyanekkor 15-20 perc.
- Mar senki meg sem probalja betartatni az allomasokon a bagozasi 
tilalmat! Regen, ha egy-ket pernahajder a peronon budositett, azonnal 
megszolalt a hangosbemondo, hogy hagyja abba, es ennek sokszor (nem
mindig) volt is foganatja, meg sokan el sem kezdtek, mert nem akartak, 
hogy nyilvanosan rajuk szoljanak, meg mert ettol jobban benne is volt
a koztudatban, hogy vannak illemszabalyok a vilagon. Ma a Batthyany
teren
vagy a Margit hidnal levegot is alig lehet kapni a peronon, olyan sokan 
fustolnek, es a diszpecserek stilszeruen szolva ra se bagoznak.
Rendben, ez megint nem csak a BKV hibaja, hanem a tarsadalmi valtozasok 
is afele viszik a kozhangulatot, hogy kevesbe kell masokra odafigyelni,
eleg, ha csak te jol erzed magad.

Na most igeretemhez hiven azt is leirom, mikor hasznalom a HEV-et.
- Ha rossz az autom. :-)
- Ha olvasni akarok utkozben.
- Ha soher vagyok a benzinpenzre.
- Ha nincs kulonosebb okom, hogy autoval menjek, kellemes idoben tudok
be- es hazamenni (amikor nincs csucsforgalom, de meg elviselheto
idonkent
jar a vonat), es megszall a kornyezetvedelem szelleme, hogy ne
fustoljek.
- Ha tudom, hogy dugo van a Szentendrei uton, pl. mert bemondta a radio, 
vagy egyszeruen csak hetfo vagy pentek reggel van es esik az eso.

Na, ma biztos nem lepem tul a sorlimitet!

Tekno"c
+ - autosok bkv-ra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 
>  irta:
> >Ugyhogy, ha a kocsik rahajtottak a villamospalyara, akkor a
> >villamos ugyanugy bedugult, ha meg megcsinalnak zartpalyasnak,
> >akkor a kocsiknak nem lenne eleg hely, meg nagyobb tumultus lenne.
> >(...)
> 
> Hat bocs, de a autosok szalljanak ki, (aki teheti) es ket megallonyi
> tavolsagokra nem menjenek autoval. Szerintem a gond az, hogy sokan
> kenyelembol szallnak kocsiba.
> 
> Udv, Q.Miklos

Ezt mond az autosoknak! Komolyra forditva, osztonozni lehet oket, de 
senkire se lehet raparancsolni, hogy szalljon at a bkv-ra. Raadasul 
ugye, itt nem ket megallorol van szo, hanem arrol, hogy fel Zuglo 2 
kis lyukon keresztul kenytelen becsorogni a belvarosba, a 7-es busz
eppugy, mint az autok. Ennyi erovel azt is mondhatnad, hogy mindenki 
otthon dolgozzon vagy a sajat keruleteben. S van nemi igazuk azoknak 
is, akik azt mondjak, ha jobb lenne a tomegkozlekedes, akkor tobben 
hasznalnak, de az osszes autos biztos, hogy nem szallna at a bkv-ra.

Edit
+ - minigarzon kiado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Januártól, de surgos esetben akar meg Decembertől is, kiado egy minigarzon.

A be'r 3 havi eloleggel.
25 000 Ft, + rezsi, per honap lesz, + lelakasi kaucio.Ez
vegleges.
Az atlagos rezsikoltsege kb 9 000 Ft.Eddig a nagyobbik
leanyom lakott benne a baratjaval, ezert viszonylag pontosan
tudom.
Zugloban a Nezsider par -*ban van a lakas.
20 m2 tehat pici.
Egy fozokonyha,eloszoba ,zuhanyzo egyben a toalettel es egy
kis szoba amibol all.
Kozponti futes,(baromi meleg)
Telefon,villanytuzhely hutoszekreny.KabelTv , (tv keszulek
pillanatnyilag nincs.) Berendezve atlagonsan.Max
ketszemelynek alkalmas.)

Durvan ennyi.

Hosszab tavra  gondolkodom.


Udv.
Attila

mailto:
mailto:

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS