Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 139
Copyright (C) HIX
1998-09-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fenyek (mind)  54 sor     (cikkei)
2 Gumik (mind)  27 sor     (cikkei)
3 Gumihoz hozzaszolnek (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Re: (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Kulcs bezasas (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Fenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

meg harom - szerintem jo - szokas a fenyjelzokkel kapcsolatban
(sajna egyiket sem en talaltam ki):

- Veszvillogo:

Ejjel, autopalyan, ha a mogotted jovo nem kapcsolta ki a reflektorat
es ez vakit, 2-3-at villantasz a vv-val (nem tul ismert modszer, de az
esetek 95%-aban rajott az illeto, hogy mit akarok - legutoljara epp
ma ejjel).


- Balra index; nagy auto elozese kozben kikapcsolod, majd ujra
bekapcsolod 2-3 villanasra:

a mogotted jovonek, aki nem lat ki a nagy auto mogul, de szeretne
elozni, azt jelzi, hogy o is johet, te onnan mar latod a helyzetet es azt,
hogy meg o is befer (szinten nem tul ismert, _nagyon ritkan_
talalkozom ezzel; magam nem gyakorlom, !!csak a nagyon profik
probalkozzanak vele!!; vagy esetleg konvojban haladva, ha ismerik
egymast, egymas autoit es egymas szokasait a tagok).
Kombinaljak meg azzal, hogy az elozes befejezese utan nem ternek
vissza rogton a megelozott auto ele, hanem egy darabig meg kint
maradnak, hogy lassa a mogottuk jovo; igy mar viszont akar
beletartozhat a veszelyesen-tulzo-udvariassag korebe is).

- Nemetorszagban lattam a kovetkezot:

egy kamion (A) elkezdi elozni a masikat (B), igen kis sebesseg-
kulonbseggel. Az (A) kamion vezetoje a tukorbol nem latja
pontosan sajat autojanak a hatuljat es nem biztos abban, hogy
mikor terhet vissza _minel elobb_ a kulso savba (B) ele anelkul, hogy
nekimenne (B)-nek, mivel mar jo nehany (_turelmes vezetok altal
vezetett!!!!!!!!!!_) auto toporog mogotte. Ekkor (B) villant egyet a
fenykurttel, ami azt jelenti (A) szamara, hogy (B) mar latja, hogy
mostmar (A) nyugodtan visszamehet (B) ele; (A) hatulja nem fogja
lecsapni (B) elejet. Ezzel elozesi idot takaritanak meg, mert nem kell
biztonsagi tartalekot hagynia (A)-nak es a mogotte araszolo autok
hamarabb indulhatnak tovabb (_Mo-on_ ez sem nagyon ismert,
leginkabb a teherautosoknak lehet erdekes; itthon meg egy
teherautost sem lattam, hogy igy cselekedett volna, viszont No-ban
szinte kivetel nelkul igy tesznek pontot az elozes vegere).

Bocccs a sok (A) es (B) miatt, de azt akartam, hogy teljesen 1ertelmu
legyen a tortenet.

Udv:
L.

Ivicz László
H - Budapest

http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem akarok belefolyni a gumis temaba, nem is nagyon ertek hozza. De ket
gumit en is ajanlok, persze nem olcso :((

1., Vredestein Snowtrack - Egy baromi jo es baromi draga teli gumi.
Eszmeletlen utakat jartam meg vele egy ket havas, jeges idoben. Persze nem
art elotte kietlen es famentes helyen gyakorolni egy ket orat! Nyaron is
hasznalhato, persze nem egeszseges. De tapad, mint az atom! Szinten
kiprobaltam egy ket tulajdonsagat, pl. olyan kanyarban ahol 30 a
megengedett, 70-el csuszas nelkul bekanyarodtam. Persze visitott ahogy
kell...
2., A masik gumi a Michelin MXT. Ezt a Suzukikon gyarilag adjak, igy nem
tudom mennyibe kerul. Van aki szidja, van aki dicseri. Az biztos, hogy en
meg soha nem csusztam meg vele. Volt egy ket oriasi fekezesem, de mindig
megalltam, es ott ahol akartam.

Ami a METRO-t illeti, valaki kerdezte, hogy mi kell hozza. Barmilyen
vallalkozasi papir, es akkor adnak kartyat, amivel lehet vasarolni.
Egyebkent ha bementek az informaciohoz, es azt mondjatok, hogy otthonmaradt
a kartya, akkor adnak napijegyet, amivel lehet vasarolni. Ekkor a szamlan
nem lesz ott a vevo neve.
Egyebkent en nagyon utalom a Metrot, es ha nem muszaj nem megyek oda, de ez
mar egy masik forum tortenete lehetne...

Udv:
Csaba
+ - Gumihoz hozzaszolnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En Fogash ervelese mellett szolnek miszerint a kopottabb Gumi jobban
csuszik mint a _normal_ mintaju. Eger ervelese valos a fizika szerint de
nem a valosagban ,en tapasztalatbol beszelek mert nekem egy par
vredestein gumi van hatul es mar ca.8evesek /100e kmmel/ Ezeken mar alig
van minta es miota igy elkoptak azota nagyon csuszik a kocsi hatulja ,de
nekem ez nagyon tetszik igy marad mig szet nem szakad.
Eger ervelesehez annyit hogy az akkor all csak fonn ha a Gumi vagyis a
tapado felulet ugyanolyan tapadasi felteteleket kap mind ket esetben.
Mivel az utak allandoan porosak vagy valami kosz van rajtuk igy egy sima
Slick gumi teljes feluleten a gyengebb tapadasi mertekkel tapad de a meg
mintas gumi valoszinu magan semit mert a mintak szele mint ha egy
ablaktortlo eltoljak a prot a gumi tapadasi felulete elol igy a tapado
felulet igay kissebb de nagyobb tapadasi egyutthatoval tudja celjat
biztositani. 
Ezt megcafolni lehet ,varom oket!

					Hello
											ARI Balazs
										
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Persze ellenpelda is van, mert a 3ajtos D-Kadettben utaztunk mar 7-en.
> De 8 szemelyes. Eloszor 6+1 a csomagtartoban volt, aztan 7 az
> utasterben. Ekkor a csomagtarto meg ures volt. Igaz az ablakot le
> kellett tekerni. Ujev reggelen...

Errol jut eszembe egy regi, kedvenc sztorim (bar a MOKA-ba kellene
inkabb kuldeni):
Siofokrol mentunk Balatonfoldvarra valamilyen koncertre oten,
Trabanttal. Mivel mar akkor is sok rendor volt nyaron a Balaton-parton,
egy hajlekonyabb haverom befekudt a csomagtartoba. Szantodon, a Shellnel
pirosat kaptunk, megalltunk. A csomagtartoban a srac azt hitte, hogy
megerkeztunk, kinyitotta belulrol a csomagtartot, kidugta a fejet,
korulnezett, kedvesen integetett a mogottunk allo nemet Mercinek, aztan
magara csukta a tetot...
Frenetikus hatasa volt, a pali a Merciben legalabb 2 lampavatasig nem
indult el...

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Kulcs bezasas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egy amerikai ismerosomnel lattam a kovetkezot:

Kis lapos femdoboz, kb. akkora mint a regi Szacharinos doboz, egy
kulcsnak elegendo hely van benne. Az aljan egy jo eros lapos magnes,
es az egesz valahova el van rejtve a kocsi aljara.
Kb. olyan hatasos, mint a kozponti nyitogomb.
Ugyanis nincs annal bosszantobb dolog, mikor az ajtot becsukom,
a kulcs meg ott fityeg a gyujtaskapcsoloban...
Az autok java resze ugy van kitalalva, hogy veletlenul ne lehessen
bezarni a kulcsot, visszanyitja a zarat ha valaki a retesz oldasa
nelkul akarja az elso ajtot becsapni, lenyomott gombbal.
De az ellen nincs vedelem, hogy a tul buzgo csaladtag (az en esetemben
a felesegem) a nyitott hatso ajtonal lenyomkodta az osszes gombot
mig en a csomagtartoban pakolasztam. A kulcs meg az elso ulesen...
Ezert tartom celszerunek a kozponti zarat, mert ha a kulcs mellett van a 
taviranyito, ilyen veletlen dolog eleg nehezen eshet meg.
Azon viszont meglepodtem, hogy az amerikai ismeroseim meg ha csak
nehany percre is alltak meg, kivettek a slusszkulcsot a gyujtaskapcsolobol.
Odakint eleg sok olyan eset volt, hogy kulcsot latott a zsivany az autoban,
es kirangatta az utasokat hogy elvigye az autot.
Az USA-ban tilos a kocsiban hagyni gyereket, de meg ha valaki kutyat hagy
a parkoloban, azert is kemenyen fizetnie kell.

Peter.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS