Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1375
Copyright (C) HIX
2002-02-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Sufnituning... (hosszu) (mind)  89 sor     (cikkei)
2 Corolla szerviz (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Garazs vasarlas (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Behozott auto torzskonyv (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Kattogo kerek (mind)  18 sor     (cikkei)
6 szeles felni (mind)  11 sor     (cikkei)
7 felni II (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Velence (mind)  28 sor     (cikkei)
9 Auto reszletre (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Suzuki crash (mind)  21 sor     (cikkei)
11 teli-nyari (mind)  7 sor     (cikkei)
12 Mondea alkatreszek (mind)  17 sor     (cikkei)
13 fenyoillatu matrinca :-) (mind)  21 sor     (cikkei)
14 cosworth (mind)  17 sor     (cikkei)
15 felni XM.re (mind)  19 sor     (cikkei)
16 Re: Re. Capri (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Re: Capri (mind)  15 sor     (cikkei)
18 autokarpit / uleshuzat (mind)  34 sor     (cikkei)
19 Re: eredet (mind)  28 sor     (cikkei)
20 Telekocsi Munchenbe (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Valasz: Re: oreg kontra uj takan utoljara :)*** HIX AUT (mind)  23 sor     (cikkei)
22 Valasz: abc*** HIX AUTO *** #1372 (mind)  17 sor     (cikkei)
23 alairas (mind)  8 sor     (cikkei)
24 Valasz:oreg auto biztonsag *** HIX AUTO *** #1373 (mind)  23 sor     (cikkei)
25 Suzuki crashteszt (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Sufnituning... (hosszu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

... avagy mit ne csinalj az autoddal.
Egy ismerosomnek (Arpi) volt egy autoja. Szep volt, jo volt (Opel
Senator 3.0), neki megsem volt eleg jo. Egy szep napon elhatarozta, hogy
dogositeni kell. Elkezdotott a tuning. Eloszor jottek a szokasos dolgok:
szelesebb felni, tok fekete folia, brutal erosito stb. Igenam, de
ilyenje sokmindenkinek van, igy nem lehet kitunni a tomegbol. Na, akkor
jott az otlet; ha Michael Knightnak van, akkor neki is kell, es ezzel
elkezdodott KITT-hadmuvelet. Ugy kezdte, hogy a muszerfal osszes szabad
helyere kapcsolokat es LED-eket barkacsolt. Ezek nagy reszenek semmi
funkcioja nem volt, csak (szerinte) jol nezett ki. Masok szerint inkabb
formitott Pirx kapitany valamelyik jarganyara, de neki tetszett. A
legjobb az volt benne, hogy volt 8 kapcsolo, ami sorba volt kotve a
gyujtaskapcsoloval. Cselesen ezeket ugy epitette be, hogy egy reszuket
megforditotta, tehat az autot csak egy bizonyos kapcsoloallasnal
lehetett inditani. Ennek a lopasgatlason kivul az volt az ertelme, hogy
szerinte baromi imponalo volt, ahogy kapcsolgatott indulas elott. "Tod,
ahogy a helikopteren, az amcsi filmekben. Megis csak komolyabb igy a
gep, nem?" Persze eltelt egy-ket nap, amig ezt az allast megtanulta.
Addig ugy nezett ki egy inditas, hogy beult, az osszes kapcsolo lefele
mutatott. Elkezdte vadul kapcsolgatni, es minden kombinacional
megprobalt inditozni. Minden inditas elott jott a "Hopp, most megvan,
most a jo." szoveg, de altalaban csak a 4-5-re talalta el. En mar reg
tudtam a helyes allast, de a marhaja keptelen volt megjegyzeni. Persze
nem segitettem neki, csak egyutterzoen bologattam az anyosulesen.
Egyszer megkerdeztem tole, miert nem irja le. Azt mondta, azt
eveszitheti, es akkor konnyen ellopjak az autot. Elkepzeltem, hogy
valaki talal a parkoloban egy cetlit, hogy "fel-fel-le-fel stb." , es
felderul az arca, hogy "Aha, megvan a Senator kodja, elo a pajszert."
Aztan persze szepen lassan megtanulta a kodot, es egy ido utan mar
kezdett unalmas lenni a dolog, ezert ujabb furfangos eszkozok kellettek.
Ekkor jott (ot idezve) "a behatolasi es eltulajdonitasi kiserletet
megakadalyozo komputeres (így, k-val, hosszu u-val ejtve) rendszer". En
itt mar nem akartam beulni melle, mert tudtam, hogy nem fogom megallni
rohoges nelkul. De a hosszas unszolasra ("Nezzed ma meg, hogy mit bir a
gepsarkany, me ilyet meg nem latta, ocsem") beultem. Az ujabb okossag
nem volt mas, mint egy lepukkant 486-os laptop, amit raapplikalt a
riasztora, egy aktiv hangszoro az anyosules labtereben, plusz valahol
hatul egy magnes egy reed-relevel. A hangszoro azert kellett, mert
riasztaskor a laptop mindenfele okossagot mondott. Arpi ugy kepzelte,
hogy ha el is lopjak az autot, a riaszto megszolal, es a tolvaj megijed
a hangtol, ami ilyeneket mond: "Tolvaj!", "Az auto 15 másodpercen belül
leáll!", "A rendszer értesíti a rendőrséget." stb. A magnes a
reed-relevel kapcsolta a laptop aramellatasat. A baj az volt, hogy ugy
volt megoldva, hogy csak saccra lehetett tudni, hova kell tenni a
magnest a csomagtartoban, nem volt megjelolve a helye. A masik gond az
volt, hogy akivel iratta a programot, az csak Windowsra tudta megirni,
ugyhogy innentol kezdve igy nezett ki az indulas: Arpi korberohant
ketszer az auto korul, ellenorizve, hogy nincs behatolasi nyom,
taviranyitoval kinyitotta az ajtokat, nekem be kellett ulnom, mert o
elhelyezte a csomagtartoban a magnest, "Ne haragudj, de ezt meg neked
sem mutatom meg.", elore jott, beallitotta a kapcsolokat, inditozott,
fulelt, hogy bootol-e a laptop, karomkodott, hatrament, igazitott a
magnesen, vissza elore, fuleles, laptop bootol. Iyenkor ulni kellett meg
egy ideig, mert a Windows meg nem indult el, es ha a program nem allo
autonal indult el, megszakitotta a gyujtast. Mivel csak saccra tudtuk,
mennyi ideig tart, ucsorogtunk par percet. Ekkor osszegerjedt az auto
hifije az aktiv hagszoroval, ami borzalmas hangon visitott. Elkezdett
gyulni a tomeg a parkoloban (en meg probaltam ugy tenni, mint akinek
semmi koze az egeszhez). Latszott rajtuk, hogy rendszeres nezoi a
mulatsagnak, mert volt, aki rutinosan egybol a maszokara ment fel, hogy
lasson a tobbiek feje felett. Ekkor jott az, hogy elkezdett vonyitani a
riaszto, es a hangszoro a labamnal megszolalt olyan hangon, mint egy
vizbefojtott Sokol radio: "Tolvaj!", "A motor le fog allni." stb.
Kezdtek rohogni az emberek (en meg kisebbre huztam ossze magam). O pedig
uvolt: "Gerjed, bmeg, osszegerjed, k. riaszto, k. laptop, k.
programozo!" Itt jott meg egy fel perces k-s felsorolas, orditva
termeszetesen, es a programozo meg az egesz mindenseg lovakkal es
felmenokkel torteno kozosulesere biztatasa. Fontolgattam a menekules
lehetoseget, de mar tul sokan alltak korulottunk, es nem voltam benne
biztos, hogy at tudom torni a bameszkodok gyurujet. O hozzafogott, hogy
Gyujtas lekapcsolasa, motorhazteto felnyitasa, laptop lehuzasa a
riasztorol, riaszto kikapcsolasa kulccsal, fenyegeto "Fasztneze?" a
tomegnek, matatas a motorterben, csatlakozok pocogtetese,
"Nenyujjahozza, ocsisajt!" a kozelebb mereszkedo kisgyereknek,
motorhazteto le, beules, inditozas, varakozas a bootra, szokasos
visitas, szerencsere most nem riaszt, indulhatunk. Persze padlogaz,
visit a gumi, a tomeg szetrebben, es mi "kottona'jdzso'" torzitva,
muszerfalrezegtetve uvolto hangjaira otthagyjuk a parkoloban a tomeget.
Fohosunk boldogan huzza ki magat az ulesben, es buszkesegtol sugarzo
arccal csak ennyit kerdez: "Na?" Elgondolkodom, mit is mondhatnek.
Peldaul megkerdezhetnem, hogy mi van, ha a tolvaj nem rakja helyere a
magnest, es akkor a laptop nem indul el, nem tiltja le a gyujtast, nem
obegat, mint a haldoklo rinocerosz, es ugy altalaban, siman el lehet
lopni az autot.  Vagy megpendithetnem, hogy a sok szar arabol vehetett
volna egy rendes riasztot is, de nem szolalok meg, mert az ember ugyis
hiaba magyarazza egy apanak, hogy kockafeju a gyereke, az akkor sem erti
meg, ha megall a sor a kolyok fejen...

M.
+ - Corolla szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho! A segitsegeteket kerem.
Van egy 99-es, meg garancialis 1.3-as Corollam, most lesz lassan esedekes a
60e-es szervize. A kovetkezok erdekelnenmek:

- garanciaban kicserelnek-e kozepkonzolon kiegett izzot? Ha nem, akkor
maceras? van vele tapasztalatotok? Nem akarok szettorni semmi patentot...

- garanciaban cserelnek-e/felszabalyoznak-e fektarcsat, ha nagyobb sebessegu
fekezeskor berezeg, beraz a kormany (meg minden fekalkatresz eredeti)?
Vonatkozik erre gari?

- mi a tapasztalatotok, mit lehet sajat magamnak vinni a kotelezo szervizre
(most a fel autot kell cserelni: olaj, hutofolyadek, valtofolyadek, gyertya,
diffifolyadek, asszem fekfolyadek)? Van-e ebben kulonbseg a szervizek
kozott? (nem vagyok a sajat penztarcamnak ellensege...)

Barmi tapsztalatot elore koszonok. Nyomjatok maganba is, akkor esetleg
hamarabb kapok valaszt (1/2 nappal... :-) )

Biomernok
+ - Garazs vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autósok !

Azt szeretnem megtudni, hogy mik a velejaroi egy garazs vasarlasanak.
Tehat pl. kell-e ugyved az adas-vetelihez, kell-e illeteket fizetni, valamint
az APEH fele van e kihatasa a dolognak.
Vagy pont agyan az a menete, mint egy lakas vasarlasnak ?
Gondolom adozni is kell a garazs utan. Nem ? Az mennyi szok lenni ?
Egyebkent varnek minden haszos tanacsot a subj-tel kapcsolatosan.

Elore is koszi.

       Zoli
+ - Behozott auto torzskonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Mult ev oktobereben hozta be egy ezzel foglalkozo srac a jelenlegi
automat. Az atiras ota lassan mar 4 honap telt el, de meg mindig nem
kaptam meg a torzskonyvet. A srac azt mondja, hogy akar 5 honap is
lehet az atfutasi ido.
Igaz ez ?
Hogyan, hol lehetne erdeklodni a torzskonyv "hollete" irant ?

	Zoli
+ - Kattogo kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Meg nem voltam szerelonel, szerintetek
mi lehet a gond a geppel ?

Balra fordulasnal amikor szinte teljesen
ala van szedve a kormany a bal elso kerek
eleg nagy kattogasba kezd es razza az
egesz kocsit (nem tul durva, de nagyon
idegesit) Az uton semmi gond vele, csak
ha lassan fordulsz nagyon alaszedett
kormannyal. Ahogy neztem eleg rendesen
befordul ilyenkor a kerek. Mi lehet vele ?

Elore is koszi mindent !

Istvan
Kadett GTE
+ - szeles felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> "195 would be way too narrow for 7inch rims, 
> though, for safety - as well as 195/60 being too
> small overall radius for the XM."

Nekem az Alfan 195/50/15 gumik vannak 7,5-es felnin.
Eddig nem tunt szuknek :)))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - felni II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> belso felen, azon a muanyag gyurun is belole, egeszen hig anyag). 
> A negyedik felni csavarjainak dobozan viszont azt olvasom, hogy 
> "ne zsirozd vagy olajozd a kerek csavarokat". 

Szerintem valami rozsdaellenes kencefice lehet, vagy telire 
lefujtak valamilyen vedo anyaggal. En leszednem rola.

> Meg "200km utan ujra meg kell huzni a csavarokat". 

Ez szerintem normalis dolog, minden kerekcsere utan igy csinalom.
100-150 km utan a kerek mar osszeszokik az autoval, megdumaljak,
mi ujsag, ideje, hogy kozelebb keruljenek egymashoz :))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Velence (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Velencevel szemben van a Jesoloi felsziget, annak 
> csucskeben Punto Sabbioni. Parkolóhelyek rogyasig, zome 
> dijmentes. Legjobb ismereteim szerint a kozbiztonsag itt 
> jo. A ilyenkor szallas is joval olcsobb. Szezonon kivul fel 
> orankent jar a hajo Velencebe. Az ut Lido di Venezia-ig 30 
> perc, onnan 10 perc; de a Lidorol (ha ott leszallsz 
> bolyongani) vaporettok is jarnak, 10-15 percente. A 
> napijegy (ami 11:28-kor megveve masnap 11:28-ig minden 
> velencei tomegkozlekedesi hajojaratra ervenyes; mar ahogy 
> atszamoltam a regi ITL arakat) 10 EUR lehet, amit amugy is 
> megveszel (vagy ennyi penzt vonaljegyre elkoltsegelsz), 
> mert vaporettorol szep az latvany.

Koszi a valaszt. Jovore talan igy teszunk majd, most az elsodleges cel az
volt,
hogy a hulye kodbol kikeruljek es leparkoljak vegre. Faradt voltam, a
repale, amit
vittem ihatatlan, csonakazni nem volt kedvem es varni foleg nem.
Nem vittunk meleg kabatot, 8 fok volt, egyszeruen ott akartam tudni az autot
egy kopesre, hogy barmikor elhuzhassunk a szallasra.

Egyebkent a 10 EUR-t fejenkent erted? Mert akkor a parkolas meg olcsobb is
:))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Auto reszletre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> eppen mit erdemes csinalni. De egy maganember a legritkabb 
> esetben tudja barhol is behozni a dragabb vagy reszletre vett 
> auto tobbletkoltsegeit, maximum lekoplalhatja.

Annak idejen ugy megtetszett az Alfa reszletre valo vetele, hogy 6 honappal 
kesobb a Puntot is reszletre vettuk. Ez kb. 15 honapja volt es meg nem
jottem
ra, miert rossz a reszletre valo vasarlas es hol huztak le, ill. mit vettem
dragabban.
Aruld mar el, ne haljak meg hulyen...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Suzuki crash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A lenyeg az, hogy a Suzuki Swift 3 es 4 csillagot kapott
> (vezeto/utas)

csak ugy kotekedeskepp az emlitett tesztek 35 mph-s tesztek, mig az
euroncap tesztjei 40 mph mellett tortennek. Igy a Suzuki 3/4 csillagja
meg veletlenul sem keverendo a Punto II ****-val.

Raadasul a teszt tele van 5 csillagos eredmenyekkel, ami veletlenul
sem jelentheti ugyanazt, amit a Laguna produkalt.

Es a legvegere meg valami - az, hogy egy auto hogyan teljesit a crash
teszten, az _en velemenyem szerint_ abszolut semmit nem arul el...
Illetve ha  torik, akkor tudod, hogy magasabb sebessegnel ez
mar jobb nem lesz, de ha megussza egesz jol (****), az nem jelenti,
hogy 5 km/h-val feljebb nem torik ripityara.
Valahogy nincs bennem az a "hudedemarhafontosacrashteszt" erzes...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - teli-nyari (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A teli gumit meddig erdemes fenthagyni? varjak meg a nyari
visszaszerelesevel ??

TIA
Pepy
+ - Mondea alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Az elozo levelembol lemaradt.
Ford Mondeohoz jobban jarok ha valahol megveszem az alkatreszeket amiket
cserelni kell vagy az sem olcsobb,mint amit a mester beszerel. Szakszervizbe
nem viszem megegyszer az biztos :-(( nem volt mit tennem,mert a szerviztol
nem messze rohatd le. Gondoltam egy kis szervizt megejtek,mert uis esedekes
a 90 ezres ez volt 57eHUF pl:  gyertyacsere munkadij 2800 Ft volt  s
atneztek a hibakat , de csak arajanlatot kertem arra amit lattak, hogy meg
kell csinalni. Fotengely szimmering elol hatul , valto hatso bak csere (el
van repedve) valami katalizator gyurut ( vagy valami ilyesmit emlegettett
??) meg valami tomitest gondolom a dekninel s a vezermuszijat a hozzatartozo
kutyukkel ez kb 80eHuf anyag s kb uennyi munkadijat szamolt ami 15 oranyi
munkat jelent naluk papiron. Mondtam koszonom szepen, majd egyeztetunk
idopontot s viszlat. Az anyag lehet mashol sem olcsobb, de fele annyiert
biztosan megcsinaljak...gondolom en. Mi a velemenyetek ? TIA
Pepy
+ - fenyoillatu matrinca :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenki!

 irta:

HA> Bovul a csapat, mostantol Erdelyorszag eme szegleteben is latni HIX
HA> AUTO matricat.
HA> Egy 1989-es evjaratu Dacia 1310 TLX csodagepet ekesitettem fel Frigyes
HA> mester ajandekaval...  Remelem az orvosi javaslatok ellenere izlett a
HA> fenyoszirup :-)

Frigyes mester ez mind igaz?
Nekem  innen  Temesvarrol  mit  kellene  kuldenem  ahhoz hogy autos matricat
kapjak ajandekba ? :-)))

De ezt majd inkabb priviben intezzuk, jo? :-)))

Nem tudtam kihagyni....

Udv,
Szabi
Opel Astra F Caravan 1.6
+ - cosworth (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A Scorpio sikertelensegenek egyik fo oka az volt, hogy elavult,
>>zajos, kategoriajahoz meltatlan motorokkal gyartottak.
>Eltekintve persze a Cosworth motoroktol...:-)

Reszben tevhit! A Scorpio Cosworth nem illik bele az Escort es a Sierra
Cossie-k vonalaba, nem egy brutal sportlimuzin, csak egy sima hathengeres,
negyszelepes motor volt, amit a Cosworth egy kicsit atgondolt, hogy legalabb
lefele ne logjon ki a kategoria atlagabol, ha mar nem jobb azoknal.

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - felni XM.re (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a csavarokrol eloszor azt hittem rezbol vannak, de mint kiderult, vmifele
>anyaggal voltak bekenve, szep arany/vorosrez szinuk van. (Talaltam a felni
>belso felen, azon a muanyag gyurun is belole, egeszen hig anyag).
 Van egy ilyen nemzsin-nemolaj alapu kenoanyag, ami ved a korrozio, tovabba
a vas/acel es az aluminium osszegyogyulasatol.Spray formaban terjed,
szerintem ennek a nyomait talaltad meg. A kerekcsavart viszont tenyleg nem
illik kenni!
Ja, gumiban a -10mm szelesseg (205 helyett 195) az szorszalhasogatas,
nyugodtan jarhatsz vele. Egy kicsit konnyebb a kormanyod, es nem 98, hanem
csak 93,8 km/h sebesseggel tudod bevenni ugyanazt a kanyart. Sot, 100rol
10cm-rel no a fekutad is. Viszont esoben kesobb uszik fel.
Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Re: Re. Capri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

""Az az ize nem veletlenul a kupplung fomunkahenger volt? :-))) Orommel latom
leendo autostarsam, hogy megtetted az elso lepest, hogy az auto szakertoje
legyel :-)) ""

na ne is haragudj, de te egy szot sem szolhatsz:))
kupplung fomunkahenger:)))
lattal mar caprit????

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: badbones.hdsnet.hu)
+ - Re: Capri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok Capriszakertok:))

meseljetek mar ezekrol a sokmillios Caprikrol, mert en eleg sokat ismerek az or
szagban, de ilyenekrol meg nem hallottam:))
ja, es hol van Y melyedes a golyalabon?
hogyan kell ehhez futomuvet allitani?
melyik az az aranymetal auto (nem minden neked szol fogash) aminek olyan tuti a
llapotban kene lennie, hogy ihajcsuhaj?:)))
nem vagyok klubos, de sokaig capriztam, ertek is hozza, de erdekes, hogy nehany
 ember, aki hallott ezt azt, meg az occse meg a haverja meg egyebek Capriztak, 
ujat tud nekem mondani???

na nem megsertodni, komolyan erdekel!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: badbones.hdsnet.hu)
+ - autokarpit / uleshuzat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Az alabbi ceg uleshuzatokkal foglalkozik elsosorben, de lehet,
hogy a karpitozast is elvallaljak, talan erdemes megkerdezni.
Eleg komoly anyagvalasztekuk van es eleg keszsegesek. En
mar ketszer dolgoztattam veluk, es nem bantam meg.
Proba szerencse:

Zolmar2000 Kft.
http://www.zolmar2000.hu/
1044 Budapest, Vaci ut 40.
(06-1) 399 06 00


Udvozlettel:
Koronczi

> =======================================================
> Felado :  [Austria]
> Temakor: Karpitos ( 25 sor )
> Idopont: Sun Feb 10 08:53:09 CET 2002 AUTO #1374
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Sziasztok!
>
> Keresek karpitost, aki athuzna egy autom 4 uleset.
> Regi 20 eves ulesek, uj huzat kene rajuk vilagos drapp
> szinben. /.../
>
> Tehat ha valaki tudna segiteni...
>
> Koszi szepen:
>
> Laci
+ - Re: eredet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Eredetvizsgan megmeri a festekvastagsagot az alvazszam korul,
>>kijon neki, hogy gittelve van, lekaparja, latszik, hogy
>>hegesztett, bukta van. Jobb esetben meg le is csuknak. Es
>>hogy hegeszted at azokat a kocsikat, ahol a j.e. ules mellett
>>a feneklemezben van a szam (Ford), vagy ahol a j.e.
>>rugotorony tetejen van (Fiat-Alfa)?

>Ezeket specialis szerszammal csinaljak meg. A szerszam maga 10 db.
>tizezres bankjegybol all, altalaban a forgalmiba tuzve hasznaljak.
>Teljesen eltunteti a hegesztes es ujrafestes nyomait.

Az en esetemben erre se szukseg, se lehetoseg nem volt. Amint korabban 
irtam, az eredetvizsgalaton megbukott az auto az alvaszszam athegesztesenek 
gyanuja miatt. A kocsit lefoglaltak, engem egy igen szemrevalo nyomozocsaj 
kihallgatott, a kocsit pedig szakerto viszlatta meg. Az egesz - a rendorsegi 
eljarasokhoz kepest - szokatlanul gyorsan, 30 nap alatt lezajlott. A lenyeg 
egyebkent az volt, hogy 98. aprilis 15-ig csak szabalysertesnek minosult a 
fenti beavatkozas. Miutan pedig a vizsgalat kideritette, hogy az en 
esetemben ez azelott tortent (meg szep, miutan 98. aprilisaban vettem!), le 
is zartak az ugyet, ezzel is javitva a rendorsegi statisztikat. Egyetlen 
bosszanto dolog az, hogy AF-es alvazszamot kap...

Udv:
Bence

_________________________________________________________________
MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: 
http://photos.msn.com/support/worldwide.aspx
+ - Telekocsi Munchenbe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Februar 20-an megyek Budapestrol Munchenbe. Ha valakinek arrafele akad
dolga, johet velem. Esetleges erdeklodes, reszletek maganban.

Udvozlettel, Bazsi.

+ - Valasz: Re: oreg kontra uj takan utoljara :)*** HIX AUT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: oreg kontra uj takan utoljara :) ( 79 sor )
> Idopont: Fri Feb  8 10:03:32 CET 2002 AUTO #1372
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
------------

>
> A "megengedheti maganak" nem tudom mit jelent nalad, szerintem aki
> reszletre vesz kocsit, az mar nem igazan engedhetne meg...

...
Ha minden esetben igaz lenne amit irtal, akkor nem lizingelne az osszes
ceg az autojait.
>>>>>>>>>>

A kettot ne keverjuk ossze (marmint a cegest es a maganszemelyt). A ceg
egyertelmuen koltsegleirasok miatt valasztja a lizinget vagy tartos berletet, a
maganszemely ilyet nehezen csinal...

udv,
Akos
+ - Valasz: abc*** HIX AUTO *** #1372 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: abc ( 19 sor )
> Idopont: Fri Feb  8 19:03:33 CET 2002 AUTO #1372
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>(Kerdes3:  vehetek ket eltero markaju, de azonos meretu
>gumit elore (novemberben muszaki)?
Persze, nyugodtan vehetsz. Megjegyzem, en a zsigulival nem mehetek vizsgara a g
yaritol eltero meretu gumikkal, de a "nyugati" autoknal ez maskepp van...
>>>>>>>>>>

Marmint egy tengelyre ket kulonbozo gumit, vagy ket tengelyre ketto kulonbozot,
de tengelyenkent egyformat? Utobbi megy, elobbi nem.

udv,
Akos
+ - alairas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt a "tenemirszala" "detemegnemkoszonsz" vitakat szerintem hagyjatok abba. Ez
nezopont kerdese, valaki cikkeknek tekinti a leveleket, valaki leveleknek,
valaki meg egy egyszeru kotetlen beszelgetesnek, ahol felesleges minden
megszolalas elott udvozolni az allandoan jelen levoket. Szerintem mindenki
hasznalja azt, amit o jonak erez, nem ez fogja eldonteni, hogy ki a bunko es ki
nem.

Udv, Akos
+ - Valasz:oreg auto biztonsag *** HIX AUTO *** #1373 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: oreg auto biztonsag ( 35 sor )
> Idopont: Sat Feb  9 13:33:24 CET 2002 AUTO #1373
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
akar hitetni - es nyilvan el is hitet - veled. A legzsakrol azt olvastam
egy tanulmanyban, hogy kb. 10%-kal csokkenti a serules veszelyet.
(Lehet, hogy hazudott, ugyhogy irhatunk helyette 5...20%-os
intervallumot mondjuk, hogy ne legyen egzakt szam.) Azaz nincs
_nagysagrendi_ kulonbseg egy legzsakos egy legzsak nelkuli auto
kozott.
>>>>>>>>>>>>

En ezt a 10%-ot egesz egyszeruen nem hiszem el. Lehet olyan auto, biztosan van
is, ahol a legzsak nelkul is tutira nem kontaktalsz a kormannyal vagy a
muszerfallal, ezekben lehet, hogy 10%-ot sem er, de nagyon sok autoban ez
akadalyozza meg a felutodest a fent emlitett cuccokra, ami fej, vagy nyak
eseteben halalos is lehet...

Nyilvan nagy auton kevesebbet szamit.

udv,Akos
+ - Suzuki crashteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ha mar szoba kerult a Swift teszteredmenye, egy kicsit keresgeltem, es
megtalaltam a WagonR+-t egy adatbazisban, az eredmeny 2 legzsakkal, 55km/oras
utkozesnel vezetooldalon 2,5 csillag a 6-bol, utasoldalon 3,5.

Szerintem egy mai NCAP tesztnel, ami 64 km/ora, vagyis a mozgasi energia
35,4%-kal nagyobb, mint a fenti esetben a Suzuki Swift aligha kapna 2 csillagna
l
tobbet (5-bol), ha jol emlekszem, akkor a Baleno kapott 1,5 csillagot, mindezt 
a
viszonylag "jo" oldalvedelme miatt, ami 67%-ot kapott, mig a frontalis utkozes
szanalmas 13%-ot!!!! Szoval ovatosan a Suzuki biztonsagaval!

Az amerikai tesztek egyebkent altalaban 50, vagy 55 km/oraval utkoztetnek, es 6
csillag a maximum.

udv,Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS