Ismerve a hazai viszonyokat, valoszinuleg szep szammal lesz majd a listan
az autok uzemeltetesevel kapcsolatos kellemetlen tapasztalatokat taglalo
iras, ugyhogy most megosztanam veletek az utobbi evek egyik legkellemesebb
csalodasat autoszervizeles ugyben.
Elado sorba nott a SEAT IBIZAnk, nosza meghirdettuk, lett is ra jelentkezo,
aki vegul azt kerte, hogy egy szerelovel atnezetne, mielott dontene. Na jo,
legyen, de valahogy ugy jott ki, hogy akit kinezett, azok jo koran bezarnak
delutan (ha' minek annyit dogozni, ugyi...), ugyhogy kineztunk a
telefonkonyvbol nehany SEAT szervizt/kereskedot, es telefonon megkerdeztuk,
hogy atneznenek-e egy autot. Igy aztan elmentunk az egyikhez PENTEK
DELUTAN, zaras elott kb. negyed oraval. Mondtuk, hogy at kene nezni egy
autot, erre mondtak, hogy az nem olyan egyszeru, de mivel en ugye videki
tanyasi lakos reven csak ezert jottem el, szepen kertuk, es vegul
nekilattak. De semmi vallvonogatas, semmi kellemetlen felhang, es a fonokot
sem kellett hivni.
Ket szerelo izekre szedte a kocsit, egy munkalapon minden reszletet
felirtak, felemeltek az autot, kerekek le, az osszes feket szetszedtek.
Utana szep rendben osszeraktak a kocsit (amit lehetett, azt szepen
megpucoltak, ha mar kezbe esett), leellenoriztek a papirokat, kerdeztek
nehanyat a korabbi hasznalatrol, szervizelesrol stb. Utana mentek vele egy
probakort! Aztan szepen elmondtak, hogy mi mindent talaltak az auton
javitani/cserelni valot - meg is mutogattak, hogy mirol beszelnek, ezek
kozul mi az, amit celszeru minel hamarabb megcsinalni, mi az, amit nehany
ezer km., ill. egy kovetkezo olajcsere eseten erdemes csak megcsinaltatni,
es mi az, amitol az auto meg jo sokat mehet minden kulonosebb kovetkezmeny
nelkul, de ha valaki maximalista, hat azon is lehet mit csiszolni.
Utana arajanlatot adtak ezekre a munkakra, ha esetleg naluk akarnank
elvegeztetni mindezt.
Kozben nem kerdezgettek semmi olyat, hogy ki az elado, ki a vevo (nem
mondtuk meg nekik!), nem kerdeztek, hogy mi az ara, nem probaltak meg
eladni egy masik autot, , nem dicsertek es nem is pocskondiaztak sem az
autot, sem a vezetojet, sem a korabbi szereloket, akiknek a nyomat :((
pedig biztos eszrevettek, egyaltalan semmi massal nem foglalkoztak, csak
amivel megbiztuk oket: az atvizsgalassal, de azzal maradektalanul.
Ezutan keres nelkul elkeszitettek a SZAMLAT 2000 FT + 25% afarol.
Ekkor mar majdnem egy oraja lejart a munkaidejuk, de egy fel grimasz nem
sok, annyi sem jelezte ezt.
En bizony ideirom, hogy ez a SEAT Autohaz Kft volt, akik Bp. III. ker Becsi
ut 170 alatt lakoznak.
ui1.: Nem vagyok a fonok fia :), sosem voltunk meg ott korabban. Sot, ha
elobb rajuk talalok, akkor valoszinuleg nem adjuk el a kocsit, mert az egy
ojjan kocsi volt, hogy ihaly!
ui2.: Szobeli kerdesre azt mondtak, hogy mas tipusu autot is hajlandoak
atnezni.
udv
andor
|
Sziasztok!
A multkori szamban Dr. Antal Jozsef kerdezte.
>Erdekel meg a velemenyetek arrol is, milyen ma Magyarorszagon es
>Europaban a Skodak image-e? Olvastam, hogy az uj Octavia egy igen jol
>sikerult kocsi, de itt Kanadaban nem aruljak, igy meg csak kepen lathattam,
A Skoda Octavia VW minosegu auto, alvaza valtoja u.az, es jellemzoen
anyi ideig kell ra varni -3 honap- mint anno a 190-es Mercedesre. Feltunoen
hasonlit az uj Passatra, v.mivel kisebb es persze joval olcsobb.
Amennyiben nem lesz spanyol v. brazil osszeszereles, fenyes jovo
elott allhat.
Mas. Ha valaki tudna az uj VW bogarrol tobbet, irja mar meg legyenszives.
Udv!
Oli
|