Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1286
Copyright (C) HIX
2001-11-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 teli gumi (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Anna gumija (mind)  59 sor     (cikkei)
3 Teli gumi III (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Uj Fabia (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Teli gumi IV. (mind)  11 sor     (cikkei)
6 va: negyevszakos gumi (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Hajtomuolajak (mind)  18 sor     (cikkei)
8 motorolaj a valtoba (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re: 4 evszakos gumi (mind)  45 sor     (cikkei)
10 felreertelmezesek listaja (mind)  73 sor     (cikkei)
11 ejjeli kamera (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Matador gumi. (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Zoli kerdeseire vallaszolva. (mind)  25 sor     (cikkei)
14 Figyelem! (mind)  19 sor     (cikkei)
15 teligumi (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Surgosen elado Opel Omega Kombi (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Valtoolaj (mind)  18 sor     (cikkei)
18 biztositasi kar igenylese uj auto eseten (mind)  22 sor     (cikkei)
19 Autobusz elindulasanak segitese (mind)  18 sor     (cikkei)
20 elado Fiat Brava (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
> Ja, nem volt es nem is lesz 4 evszakos gumim. Viszont bant az, 
> hogy valaki csak azert szamuzne valakit az ANT-ba, mert annak 
> nincs modja/szandeka ket garnitura gumit tartani...
Te Soma,
remelem nem azt akarod nekunk mondani, hogy valakit az tantorit vissza
a teli gumi vasarlasatol, hogy nincs hova rakni a nyari keszletet!!!
Ha valakinek osszejon a $ a teli gumikra, par forintot hozzarak es a 
gumis tavaszig vigyaz a nyariakra. Sok helyen ezt mint bonuszt osztogatjak.
En peldaul egesz telen ingyen az Alfa szervizben hagyhatnam a nyari gumikat.
Aki nem vesz teli gumit, altalaban azert nem veszi, mert
1. ugysem lesz ho
2. ugysem jarok sokat telen
3. jo sofornek mindegy milyen a gumi
4. nem telik ra
Szocialis erzekenyseg - hidd el, hogy nalam megvan, csak eppen...
Autozni nem kotelezo. A hoban, jegben le lehet konzervalni az autot,
es folytatni lehet akkor, ha ujra kisut a nap. Neha kemenynek kell
lenni, ilyen az elet. A gumi kopik - ha valaki nullas profilmelyseggel
jar, mert o csak evi 1500 km-t vezet es arra nem erdemes uj gumit
venni, akkor mi van? Mi a kulonbseg? Szerintem semmi. Akkor a 
rendor (aki megbuntet majd erte) is erzeketlen tusko?

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Anna gumija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
> Ha igy allsz hozza a kerdeshez, akkor a tovabbiakban nem tudlak
> vitapartnernek tekinteni.
Holgyem, itt senki nem vitazik. Itt tenyekrol van szo, amibe kiskegyed
belekavar. A teli gumi mar evek ota nem vita, vita targya lehet, hogy 
mikor felrakni es milyen markat.

> Legalabb 4-5 fele autostipust tudnek felsorolni, akinek minden oka
> megvan arra, hogy ne tartson ket garnitura gumit. 
Oszd meg velunk is... kerlek, kerlek...
> Ebbol csak egy vagy ketto az, amelyik az anyagiak miatt dont az egy 
> garnitura gumi mellett, de ettol fuggetlenul, ha csak arrol lenne szo,
hogy valakinek
> nincs ra penze, akkor is merhetetlen szemtelensegnek tartom ezt a
> hozzaallast, hogy ha nincs ket garnitura gumija, akkor ne autozzon.
Felreertettel - autozzon, de ne jegen es hoban. Hozzaszolasodbol csak azt
tudom leszurni,
hogy abszolute tapasztalatlan van a teli kozlekedest illetoen. A mult telen
kb.
20000 km-t mentem, ezalatt annyi bohockodast lattam, hogy az nem normalis.
A biztositok mar evek ota harcolnak, hogy kotelezo legyen a teli gumi, talan
nem veletlenul. A kedvencem az volt, mikor a kollegiumba kellett menni.
Az ugyanis a domboldalon van. Egy rohej volt, ahogy a domboldal aljan altam
es rohogve figyeltem, ahogy a nyari gumisok csuszkalnak - egymasba.
Fel ora szakado ho es 20-25 baleset (allamvizsga = sok auto). De te biztosan
tudsz mondani 4-5 fele okot, ami miatt ezt megeri kockaztatni. Ezen kivul ha
hiszed,
ha nem, de vannak olyan szituaciok, amikor oreg nyari gumival nem tudsz
moccanni!
Szinten tavaly telen tortent, hogy az ut kb. 200 meteres szakasz egyszeruen 
tukorjegge fagyott es az autok porogtek, a kerekek elforogtak. Egyszeruen
nem tudtak 
atmenni azon a szakaszon. A rendorok minden autot megallitottak es csak a
teli gumisokat 
engedtek at - ok is csak 20 km/h tudtak menni. A nyari gumisoknak meg
kellett varni, 
hogy a karbantartok lesozzak az utat es csak akkor mehettek tovabb.

>> Szerintem is le kell szolni. Aki sokat autozik, annak telljen ket
>> garniturara, aki keveset, az hasznaljon egyet egesz evben, de az 
>> teli legyen.
> Ez a valasz nagysagrendekkel konstruktivabb, mint az elozo. Koszonom.
En is gondoltam erre a lehetosegre, a szervizfonokom jart igy anno a 
Renault 21-el. Viszont nem irtam a listara, mert aki gumin akar sporolni,
ugysem fogja megvenni a dragabb, hangosabb, nagyobb gordulesi ellenallasu,
gyorsabban kopo teli gumit nyarra. Sportos vezetes eseten egy teli garnitura
nem eleg egy evre. Ezen kivul a teli gumi sokkal, de sokkal erzekenyebb a 
profil kopasara. Ez is az egyik oka, miert vettem Matadort - inkabb legyen 
2 szezon utan uj Matador, mint 4 utan egy Michelin.

> Ezalatt mit ertesz? Ahol nincs ho, oda jo egesz evben a nyari gumi?
A teli gumi nem (csak) a horol szol. A teli gumi lenyege a puhabb anyag.
A nyari gumi 5-7 (plusz 5-7) fokon mar kimutathatoan rosszabb
tulajdonsagokkal
bir, mert egyszeruen megkemenyedik. A teli a szilika es mas okossagoknak
koszonhetoen tovabb puha marad, igy jobban kapaszkodik. 

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Teli gumi III (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Es akkor mar kene ket guma elolre. Igazabol egy par
> hasznalt, de nem tul kopott teli lenne a legjobb. (Nem nagyon szeretne a
> kocsira kolteni, mert eladja.)

Szerintem nem eleg elore. A szakik szerint sem. Az elso picit
jobban kapaszkodik, de a hatso nincs megfogva, tolja elore az
autot, kitor. A mas mintazat es minoseg kenyes szituacioban az
autos vesztet okozhatja.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Uj Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ablakmoso, fagyallo, szerszamok nem kotelezo tartozek. 
A csavarhuzo, emelo, kerekkulcs igen, de minden autoban szeria.
Fagyallo nem kell, minden uj autoban van es amig a garancia nem
jar le, ne is gondolj ra (esetleg ha veszesen elkezd fogyni)
> valto olaj a kezelesi utasitasban ( szervizkonyv ) - ben talalhatod, sot a
> gyertya tipusat es hoertek jellemzoit. 
Motorolaj detto, ha szereted az autod 3-4-5000 km utan ugyis lecsereled,
legkesobb pedig 15000 utan. Tehat semmilyen olajat ne onts az autodba,
es semmilyen adalekot! Az elejen minden 1000 km utan sasold meg a
nivopalcat, ha veszesen fogy az olaj, irany a szakszerviz. Az elejen
elofordulhat
nagyobb olajfogyasztas, de 15000-ig ez nem szokta elerni az 1 litert, tehat
kibirja.
> Erdemes beruhaznod egy jo uleshuzatba.
Attol fugg. En pl. nem hordok szemetet az autommal, nem dohanyzom, 
nem szoktam az autoban ebedelni, es nem is lattam meg eletemben izleses
huzatot. Ezen kivul manapsag minden ulest, muanyagot specialis, nagyon
lassan ego anyagbol keszitenek, egy huzat a szo szoros ertelmeben olaj
lehet a tuzre.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Teli gumi IV. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

meg valamit elfelejtettem. Szlovakiaban ha az Allianz-nal kotod a kotelezo
biztositast, teli gumi vasarlasakor (Bridgestone, Continental, Europa,
Firestone, Kleber, Michelin, Semperit, Uniroyal) csak 3 gumit kell
kifizetni, a 4. ingyen van. Ezen kivul ingyenes a gumicsere es a nyari gumik
ta'rolasa! Szerintetek ha annyira felesleges a teli gumi, miert csinalja ezt
az Allianz? Persze csalogato szerepe is van, de akkor is...

Cs. 
AR 146/Punto II
+ - va: negyevszakos gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Anna kerdi...
> Kivancsi lennek, a tobbieknek errol mi a velemenye. 
> Tehat ha csak egy  garnitura van, akkor az milyen legyen?
A kerdes jo, valaszt is lehet adni ra, de nem biztos, hogy
a legjobbat.
Milyen kocsid van, hogyan hasznalod, merre es mennyit jarsz
vele oktobertol majusig ? Mi a helyzet a majus - szeptember
kozotti idoszakkal ? Hegyen-volgyon, vagy sikon kozlekedsz ?

En tulnyomo tobbsegben ket Escortot vezetek.
A ceges furgonon GoodYear teli gumi van 3 eve. Bp-en es
orszaguton hasznalom evi cca 15-20E km-t. 
Idoben egyenletesen elosztva. 
A sajat Escortomon Barum teli gumi van 2 eve. Evente 
cca 15E km. A latyakos, havas-jeges idoszakban 
kevesebbet a maradek 9-10 honapban tobbet jarok vele.
A Ford 1.4-es motorjahoz igazitott vezetesi stilusom nem
igazan gyilkolja a gumikat. Mind a 8 kereken van meg
4 mm profilmelyseg. 25E km-nel centiroztattam es azonos 
oldalon megcsereltettem oket.

Ha Alfam lenne, akkor lenne minosegi teli es nyari gumim
is. Vezetesi stilusom is valtozna. Fogash csak a hatamat
latna :-)
--
Meszaros Geza
+ - Hajtomuolajak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Annyit a temahoz, hogy szerintem nagymertekben fugg az olaj tipusa attol,
hogy milyen a valto es a hajtomu szerkezeti felepitese.
Tehat milyen ero es nyomasviszonyok uralkodnak belul. Mert ugye tudjuk, hogy
tobbfele eroatviteli es hajtasi mod letezik. Vegyuk csak a fogaskerekeket es
egyaltalan a fogakkal torteno eroatvitelt. Ugye vannak a hagyomanyos
fogaskerekek, kupkerekek, csigakerekek es meg sokan masok. Ezeknel mindegyik
fajtajanal mas eroviszonyok lepnek fel. Ezert mas kenoanyagot is kell
hozzajuk hasznalni. Attol fuggoen, hogy mekkora es milyen tipusu surlodas es
nyomas lep fel.
Es nem art tudni a kenoanyagok fo feladatait sem ahhoz hogy ezeket
megvalasszuk. Igy a surlodas, zaj, korrozio, es hocsokkentest, valamint a
tisztitast.

Csak ennyi voltam.

Teeby ;-)
+ - motorolaj a valtoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Szoval komolyan ugy gondolja barmelyikotok is, hogy a valtoba jo lehet
barmilyen motorolaj?"

-Az E28, E30 es E34-es (meg akkor gondolom az osszes regebbi es talan az
ujabb) BMW-k manualis valtojaba is jo az asvanyi, egyfokozatu SAE 20, 30
vagy 40 (API SG) motorolaj (foleg amikor nehezen jar mar a SAE 80-assal).

Udv,
B.B.
(E28 520i)
+ - Re: 4 evszakos gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Nem tudom miert olyan nehez elkepzelni, hogy valaki panelhazban
> lakik, nincs se garazsa se padlasa csak egy kis lakasa aminek
> erkelye sincs. Hova rakja a gumikat? Az agy ala vagy a szekreny
> moge?
> Vagy ebben az elanyagiasodott vilagban mar csak a penzre lehet
> gondolni? :-(((

A fenti feltetelek ram kb. igazak, megis van teli gumim. Vannak azert
helyek, ahol be lehet taroltatni a gumikat. Persze ez evente par
ezer forint tobblet. Szerintem belathato, hogy "behozza" az arat, ha
csak egyszer is megmenti a torestol az autot.
Szerintem (meg tesztekben is igy lattam), hidegben, hoban az atlagos
teligumi is sokkal jobb, mint a csucs nyari, vagy akar a jo 4 evszakos.
ABS-es autonal meg a nyari gumi egyenesen ijeszto eredmenyeket
produkalt a tesztben.
Ja, a ket gumigarnitura eseten tulajdonkeppen csak az evente ketszeri
gumiszerelest, meg a tarolasi koltseget bukhatod, mert ugye az
elettartamok osszeadodnak...

Csaba neha sarkosan fogalmaz, de annyiban egyetertek vele, hogy a
kozuton egyutt kozlekedunk, ha hibazunk, akkor annak nem csak mi
viselhetjuk a kovetkezmenyeit.
Ilyen szempontbol viszont mar igenis kozom lehet ahhoz, hogy a masik
mennyi gondot (es igen, penzt is!) fordit a sajat biztonsagara
(es igy az enyemre is).
Ugy hiszem abban mindenki egyetert, hogy aki simara kopott gumikkal
kozlekedik nyaron, az veszelyezteti a tobbieket. Nem mondhatja ugye,
hogy de most nekem nincs penzem gumikra...
Meg akkor is igy van, ha egyebkent elfogadom, hogy kozlekedni
(autozni) annak is kellhet, akinek nem telik uj, "biztonsagos" autora,
vagy akar egyszerre ket garnitura gumira. Akos erre is adott egy
tippet.
> Azt hiszem, ezt hivjak szocialis erzekenysegnek.
> De ez manapsag mar nem annyira divat :-((((((
Sajnos valoban nem divat :-( Viszont ameddig ez addig terjed, hogy
nekem csak kellemetlenseget (vagy azt sem) okoz (pl. Trabi megy lassan
elottem ;-)) addig rendben van, viszont ha mar veszelyeztet...

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - felreertelmezesek listaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy latom, vannak egyparan, akik szinte sportot uznek a masok altal irottak
felreertelmezesebol. Az utobbi ot szamban felmerult par dolog, amire
reagalnek:

1.) Az Alfaban (ugyanugy, mint elotte a Fiatban) Texaco Havoline 10w40
asvanyolaj van, 10ezrenkenti cserevel, szurocserevel. Igaz, az Alfanak
20ezres a csereperiodusa, de ha az olaj literjet meghozzak 900Ftert (csak
nekem!), akkor miert sajnaljam tole ezt 9-10 havonta?
2.) A Skodamban (22-24 eves koraig bitorolt S100) mindig MOL olaj volt. NEm
allitom, hogy egy Mol Botond (van meg ilyen?) egy szinten van egy Castrol
GTX-2 vel, de vannak autok, amibe kar a draga olajat beleonteni. Kar, ha
eszi az olajat, kar, ha mar kopott es gyenge a motor, stb.
3.) Az olajvizsgalatokrol. Gratulalok a doktorandusz ismerosnek, de azt ne
magyarazd mar meg, hogy egy olajat egyszer lemerve 10w40, egyszer meg
20w50nek lehet bemerni?! Tudod en sajat magam tanultam evekig errol, te meg
barati beszelgetesben hallottal _valamit_valaki_mastol_, aki ezzel
foglalkozik.
4.) A kulonbozo markaju olajok kulonbozoseget (azonos teljesitmenyszinten
es viszkozitason belul) az ADALEKOLAS okozza. Ezzel el lehet erni, hogy
szelsoseges korulmenyek kozott jobban birja az olaj, el lehet erni, hogy
oldja a lerakodasokat, hogy gatolja a lerakodaskepzodest, hogy a szemetet
lebegesben tartsa (igy elboldogul vele az olajszuro), hogy jobban
"tapadjon" a felulethez, igy egybol kenessel induljon  a motor, hogy
passzivalodjon a kentartalmu gazolaj elegetesekor keletkezo kensav,
kenessav, stb. Ebben lehetnek kulonbsegek, sot biztos, hogy vannak, de:
- ezek hosszu ideig tarto hatasmechanizmusok, amit egy olajcsere utan NEM
LEHET EREZNI
- ezen tulajdonsagaikban valo kulonbsegeik ellenere a "10w40 SAE/API CF"
viszkozitas- es teljesitmeny-szabvanyban eloirt parametereknek mindegyik
megfelelhet. A MOL is.
Elsore is ennyit mondtam, nem azt, hogy a MOL jobb az OMV FullSyn-nel...
5.) Fekezes, fekek. Vannak itt nalam sokkal okosabb emberek, akik
baratjuktol lattak, hallottak, hogy minden fek egyforman fekez 160rol.
Biztosan igy van, biztosan nem szamit, hogy a surlodo feluletek hot
termelnek, ami ho elkezdi egetni a fekbetetet, a keletkezo mikrobuborekok
pedig elnyomjak a fekbetetet a fekdobtol, ami latszolagosan a surlodasi
tenyezo csokkenesen erheto tetten. Ez biztosan semmit nem szamit, es amig
objektiv vizsgalatok szerint ez 100kmh-rol valo fekezesnel esetleg csak par
tizedmetert jelent, addig nagyobb sebessegrol sulyos meterekrol is lehet
szo.

Velem lehet ilyenekrol is beszelgetni, engem meg lehet gyozni (a
felemlegetett kamionos peldanal is meg lehetett), de ha en talalok egy
peldat, ahol egy dobfekes auto csunyan leszerepel egy tarcsafekessel
szemben, akkor talan nem egybol visitani kellene, hanem elgondolkozni, hogy
a masik velemenyeben is lehet valami.
Szoval tovabbra is kitartok amellett, hogy egy megfelelo fekrendszeru
autoval igenis sulyos metereket lehet nyerni, es _minden_ autonak van egy
BIZTONSAGOS sebessegtartomanya, meg egy ELERHETO sebessegtartomanya. A
160kmh feletti regio az autok tobbsegenek inkabb csak az utobbi kategoriat
jelenti, ebbol levezetve lenyegesen nagyobb kockazatot vallal az, aki
Swifttel megy 160nal, mint az, aki Xsaraval (hogy a korabbi peldanal
maradjak).

6.) Gyorshajtas. Parttalannak latom a vitat, a beidezett megrendito
torteneteket. Majd 50 ev mulva uljunk le, aztan nezzuk meg, melyikunk
stilusa jott be? Akkor meg mindig benne lesz a pakliban, hogy csak
mindkettonknek szerencseje volt, de az elet minden vetuletere (nem csak az
autora) nezve ugy gondolom, hogy a sorsat mindenki maga alakitja.
Jol eshet persze tettetett vagy valos felhaborodast eloadni, amikor
valamelyik gyorshajto leirja, hogyan vezet, de majd maskor azt irom, hogy
Budapest-Bekescsaba utvonalon 96km/h atlagsebesseget ertem el, max.
sebessegem 165kmh volt (az is az M5on).
Tovabbra is veszelyesnek tartom azonban:
- az "esz nelkul" gyorshajtokat
- az eltompultakat, akik azt hiszik, az autozas annyibol all: "a sajat
savomban kell elore nekem menni. Ha igy csinalok, en mindent megtettem".
Lofaszt... (mar elnezest)

Udv
Fogash

AR 155 2.0TS16V Super
+ - ejjeli kamera (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Minap volt kezemben egy "ipari" sony ejjellato kamera. Kb 25 penz volt.
Annyiban kulonbozott a masik, ejjel_nem_latotol (20 penz), hogy nem
volt korberakva infra diodaval. Termeszetesen CCD, es - szamomra
ujdonsagkent hatva - a 10 ezer Ft-os USB Creativ kameram is
ejjellatova alakult: latta azt a fenyt amit megvilagitottam a sony
kameraval.
Felvetodik bennem a kerdes: kb 40 Ft-al tobbe lehet kapni nagy fenyu
infra LEDet. Ha ebbol veszek cirka 100-at es berakom laptopot
kameraval, akkor mit fogok latni? Na ezt ki kellene probalni. :)))

Ket megoldast latok a kerdesedre:
- van olyan alaplap amin alapbol van video input vagy laptop + kamera (nem
USB mert lassu)
- kamera + LCD monitort is lattam. Ez igy egyutt kb 80 ezer volt a
security boltban. egy gond volt vele: az LCD 6-7 colos. Tehat nagyon
pici volt, mondjuk kocsiban....

Az azert mas kerdes, hogy menet kozben nem hiszem, hogy le fogsz nezni
az LCD-re, bar ki tudja...

En szivem szerint a computeres megoldas hive vagyok, mert ugyan
dragabb (minima 50-el) de mondjuk  futhat rajta egy Bp terkep is, mp3
stb.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - Matador gumi. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Matadorrol annyit, hogy olcso, szinte mindenhol lehet venni.
 Nekem 165/13-as van VAZ 2101-en, nekem sincs kulonosebb
 bajom vele. Viszont eszrevettem valamit, ha a kereket
 szemugyre veszem eszrevenni rajta kissebb nagyobb dudorokat.
 Olyan mintha a szovet serult volna, es ezert nem sik ha oldalrol
 belenezek. Korkorosen itt-ott pici godrocskek, dudorok vannak.
 (Nem a minta, vagy diszites.)
 Gyanitom, hogy a patkakra felallaskor es menet kozben 
 nagyobb godorbe hajtok, akkor serul.
 Egy eve hasznalom, 15000 Km futott eddig.
 (Remelem meg tobbet is fog nalam.)

 Simon Jani (Ali.j.as) Bazsi VAZ 2101
+ - Zoli kerdeseire vallaszolva. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli!

 Ha olajat akarsz cserelni csakis a gepkonyvbe meghatarozott 
 parametereknek megfelelot tedd bele, a MARKAJA teljesen 
 mindegy !!! (Parametereken azokat a bizonyos kodokat ertem 
 ami elsore kinainak tunik, de ezeket megtalalod az olajok 
 dobozain, elvileg).
 Par szammal ezelott irt Peter levelet ezekrol a kodokrol.
 Valtoba (ha nem automata, mert oda is speci kell !!!)
 hajtomuolaj kell, kell lenni leeresztocsavarnak rajta.
 Valto aljan keresd, meglesz az.
 
 Fagyallot higitani kell, desztilalt vizzel !
 Dobozon rajta van a keveresi arany, ahogyan higitod 
 ugy allitod be fagyasi pontot.
 Hol kell leereszteni a vizet? Kell lenni itt is specko 
 csavarnak. Vagy a huto aljan vagy a blokkon valahol.
 Ha semmit sem talalsz vedd le az egyik legalso csovet, 
 de nagyon figyelj a visszarakasnal pontosan a helyere 
 keruljon vissza! Bilincset meg jol huzd meg, ha rugos 
 szorito bilincs van rajta akkor meg pontosan oda tedd ahol volt!

 Az en otlettaramban ennyi volt.

 Simon Jani (Ali.j.as) Bazsi VAZ 2101
+ - Figyelem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
_________________________________________________________
>1. Ne torodj vele, amig nem hallod csorogni, a lanc nem szakad.
Valsz.
>valami szart raktak bele. Bar en ennyinkent a motort csereltem :)
>2. Csereltetni, jo minosegu gyarira.
>3. Konzilium osszehivasa: yahoogroups.com keress ra a skodaklub-ra
:)))

Szerintem lehet nem is a lanccal van baj. Illett volna a
fogaskerekeket is cserelni. En is akkor vettem eszre, hogy ezek is
kopnak mikor a vadiuj lanc is lotyogott rajtuk.
__________________________________________________________

Bocsi, de ha rossz a bal fekem es cserelni kell, akkor cserilni kell 
a jobb oldalit is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Igy van ez a vezermulanc es fogaskerekeinek "hazassagaval" is!!

Simon Jani (Ali.j.as) Bazsi VAZ 2101
+ - teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Nem tudom miert olyan nehez elkepzelni, hogy valaki panelhazban
>lakik, nincs se garazsa se padlasa csak egy kis lakasa aminek
>erkelye sincs. Hova rakja a gumikat? Az agy ala vagy a szekreny
>moge?

A tarolast megoldhatja a jobb gumis cegeknel, akik kb 4k Ft elleneben
eltaroljak neki a keszletet.

F.
+ - Surgosen elado Opel Omega Kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SURGOSEN ELADO EGY 1989/1990-es OPEL OMEGA KOMBI 2.0i. 135 000 KM. MELYKEK
SZINU
Extrak: KLIMA,SZERVOKORMANY,ELEKTROMOS TUKORALLITOK,KOZPONTI
ZAR,SZERVOFEK,EMELHETO VEZETOULES, PIONEER-RDS EON HI-FI ( 4 hangcsatorna, 6
hangfal ). FRISS MUSZAKI ( 2003.11.05-ig ), FRISS EREDETVIZSGALAT.
Megkimelt, szep allapot, svajci szervizkonyves. Az auto Budapesten a XVII:
keruletben talalhato
Ar: 700.000 Ft . Erdeklodni:  vagy 0670-241-36-37
vagy 0670-226-33-44
+ - Valtoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A regi autoknal nem tudom, mi a helyzet, de a Zsiguli valtoba
hatarozottan nem motorolaj volt eloirva... Ahol a valto es motor
olajtere kozos (pl. BX14) ott nyilvan mas a helyzet, es biztos
arrol sincs szo, hogy motorolaj hasznalatatol azonnal szetesne a
valto...

Ettol fuggetlenul ugy szoktam hozzaallni, hogy a gyari eloirasok
nem veletlenul szuletnek, es egyik iranyba sem szoktam elterni
toluk. Pl. motorolajbol van, aki az eloirtnal lenyegesen jobbat
rak bele, amitol persze a motornak baja nem nagyon lesz,
legfeljebb a penztarcajanak :)

Eppen a napokban szamoltam ki: 160ezer kilometer ota van nalam egy
dizel BX, es a 16 olajcsere alatt 200ezer forinttal koltottem
kevesebbet olajra, mint egy masik BX-es emberke tette volna
hasonlo futasteljesitmeny mellett. A motor ennek ellenere 300ezer
km utan is koszoni, jol van, a megsporolt oszeg pedig osszemerheto
a kocsi ertekevel...
+ - biztositasi kar igenylese uj auto eseten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!

Szives segitsegetek kerem!!
Nemregen vett uj automba (Renault Thalia) a villanyrendornel beleszaladtak hatu
lrol egy 15-20 eves Mercedesszel. A vetkes egybol valalta a felelosseget, de sa
jnos a biztositoval nekem kell harcolnom jogaimert.
A baleset erdemenye a csomagtarto teljes 'osszegyurese' es az elso ket ules meg
hibasodasa.
Sajnos (szerencsere) ilyen iranyu tapasztalatam nincs meg.
Az szeretnem, hogy a legelonyosebben ervenyesuljenek jogaim a biztositoval szem
ben.
Azaz mi a jobb?
1. Ha azt igenylem hogy totalkarosnak nyilvanitsak (a kocsit lizingszerzodesre 
vettem)?
2. Ha kerem a javitasok teljeskoru fizeteset?  Kerhetek-e ertekcsokkenes kulomb
ozet fizetest, illetve a javitas idejere (a Renault-nal azt mondtak, hogy eleg 
hosszas lesz) jar-e a csereauto?
Kerem valasziatokat minnel surgosebben maganlevelben elkuldeni.
Koszonettel,
Vasarhelyi Jozsef

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.56.214.180)
+ - Autobusz elindulasanak segitese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ti hogy vagytok az autobusz elindulasanak segitesevel?
En elvileg egyetertek ezzel az eloirassal, de ahogy a 
gyakorlatban mukodik, az egy remalom.
Ha kiengedem a buszt, akkor max. 40 Km/h-val cammog elottem 
a kovetkezo megalloig akkor is, ha elotte nincs senki 
(velhetoen uzemanyag takarekossag celjabol). Raadasul ezt a 
sebesseget is csak a kovetkezo megallo kozeleben eri el. 
Lehet, hogy varosonkent eltero a helyzet, de Debrecenben ez 
van.

A masik tenyezo pedig az, hogy ha belenezek a 
visszapillantoba, es latom, hogy senki sem jon utanam, 
akkor en sokat nyerek, ha nem jatszom a fenti dolgot, a 
busz viszont nem sokat veszit ha en nem engedem ki.

Kek
+ - elado Fiat Brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretném eladni a Fiat Bravamat, igy kozhirre teszem itt is.
1997-es 1.6 SX 16V
94e Km-t futott , a gyari extrakon kivul beépített kodfenyszoroi vannak.
Altalam soha nem hasznalt vonohorog van rajta. Masodik gazdaja vagyok,
Magyarorszagon vasarolt, szervizkonyves piros szinu. Garazsban tartott
megkimelt "masodauto" nalam, mivel a strapat a kisteherem viszi. Igazabol a
ket autobol szeretnek egyet "csinalni", es eloszor ettol tudnek megvalni.

Dodo

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS