Mikozben olvasom ezt az ujsagot es mas HIX ujsagokat, felmerul bennem a
kerdes arrol hogy tulajdonkeppen mi az igazsag az elet koltsegekkel
kapcsolatban a mai Magyarorszagon?
Az egyik olvaso irta hogy egy budapesti tizemeletes hazbeli lakas havi
fenntartasi koltsege 6-7000 forintba kerul, hangsulyozva
volt az osszeg magas mivoltja! Masok kisse panaszkodva meselik mas
eletfenntartasi koltsegeiket es azok allando emelkedeset! Ugyanakkor
olvasom hogy kiado lakasok kulfoldieknek (vagy akarkinek, rovid idore)
kint vannak a piacon nagyon szeles hatarokon beluli osszegekert, ha jol
emlekszem a szamokra akkor 15 ezertol 1.2 millioig havonta, a megfelelo
havi hajtasi koltsegekkel a tetejukon. Namarmost hallottam elkepesztoen
alacsony nyugdijakrol, 14-16 ezer forintosok es ugyanakkor hallottam
mennyi a meregdraga luxus auto a varosban, meregdraga ettermek, luxus
kivitelu bevasarlo kozpontok epulnek evente, tomenytelen sok magyar
turista mindenhol az egesz vilagon, etc...
Osszegezve, fogalmam sincs arrol hogy mi a gazdasagi es eletkorulmenyi
igazsag ma M.O-n!
Szoval itt a kihivas a budapestieknek (vagy akarkiknen akarhol
Magyarorszagon): Hogy magyarazzatok meg ezt?
Udvozlettel, CM.
|
Hali!
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Metro ( 90 sor )
> - Egyet biztosan megigerhetek, nem ugy fogunk metrot epiteni, mint ahogy
> azt elodeink tettek. Gondoljanak a Moszkva terre, ahol megeptettek a
> metromegallot, de a felszinnel nem torodtek. Emiatt evtizedek ota hihetetlen
> kaosszal kell egyutt elnunk - mondotta Demszky Gábor fopolgarmester.
Ja. Milyen kar, hogy mar 90 kornyeken megigerte a Demszky, hogy
atepitik a Moszkva teret. Hogy megvaltozott mi? :-))))
> A Szent Gellert ter arculata atalakul, hiszen megszunik a 47-49-es
> villamos, es csak nehany kisebb forgalmu buszjarat kozlekedik majd erre.
1. Es a 18-as, 19-es villamosok?
2. Amikor a kettes metro megepult elbontottak a villamos sinekt,
mondvan ott ugyis kicsi lesz a forgalom. Gondolom annak idejen is azt
mondtak, hogy ott majd csak nehany kisebb forgalmu buszjarat fog
kozlekedni. :-))))
A tervezes kesobb fazisaban foglakoznak azzal, hogyan oldhato meg a
rakparton halado
> villamosvonal meghosszabitasa deli iranyba, es egy uj trolibusz jarat
> beinditasa a Bajcsy-Zsilinszky ut-Kiskorut-Szabadsag hid utvonalon.
??? Errol most hallok eloszor, de faintos! Egyebkent azt sem ertem
miet nem lehet a 7-es, 7/a jaratokat atalakitani trolibussza. Jobban
gyorsul (illetve folyamatosan ugyanakkora gyorsulassal), fekezeskor
visszataplal, tehat kevesebb energiat fogyaszt, nem szennyezi a
belvarost, szep piros :-)), stb. Szerintem a negyes metro megepulte
utan is viszonylag nagy forgalmat fog lebonyolitani ez a ket jarat.
Na tsao!
Feco
|