Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2248
Copyright (C) HIX
2004-07-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: OFF nasa X43A, ON sportlegszuro, acelfelni (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: re: vizhofok (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Nyaralas (mind)  71 sor     (cikkei)
4 b52, stb (mind)  94 sor     (cikkei)
5 altea (mind)  34 sor     (cikkei)
6 nesztek (mind)  9 sor     (cikkei)
7 rendszam (mind)  11 sor     (cikkei)
8 autopalyadij (mind)  12 sor     (cikkei)
9 re: Lada futoradiator (mind)  12 sor     (cikkei)
10 re: Miniauto es homero... (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Re: Homerseklet (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Re: hutoradiator (mind)  12 sor     (cikkei)
13 ez a jargany;) (mind)  19 sor     (cikkei)
14 FW: Benzinkut Balatonakarattya + klima (mind)  28 sor     (cikkei)
15 Feltores + melegben nem indul (mind)  30 sor     (cikkei)
16 regisztracios dij, Fabia 100 (101) LE (mind)  17 sor     (cikkei)
17 mosas, vezerles (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Hi! (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Re: OFF nasa X43A, ON sportlegszuro, acelfelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Van egy regi dizelem, amire sport levegoszurot szeretnek rapasszitani.
> Kivancsi volnek a velemenyetekre/tapasztalatotokra, hogy mennyivel javulna
> a kocsi teljesitmenye. Persze a motort is utana kene allitani a
> levegoszuronek, mert anelkul ugy tudom nincs hatasa. Neten olvasgattam,
> hogy dizeleknel 10-25% is lehet a novekedes?! Velemenyetek?

valszeg nem csak a motort kellene utanaallitani, hanem a kipufogo 
rendszert is. amugy szerintem ez a te topikod: dizel tuning. olvass bele.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9086228&la=37448079

homer
+ - Re: re: vizhofok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Ezert tartom kincsnek a kocsimban az olajnyomasmero mellett az olajhofokmerot
 i
> s, mert mig a viz viszonylag hamar eleri az uzemi
> hofokot (nyaron par km) az olajon meg latszik, hogy azert nem oda Buda, varni
 k
> ell meg a tolouzemmel (3000rpm feletti tartos
> uzem).

ezzel en is igy vagyok. a hdi-men is van olajhofokmero, es meg nyaron is 
lassan melexik, kb duplajat kell autoznom a tolouzemig :) (forszazsuzem 
:) mintha csak a vizhofokra figyelnek, h kikeruljon a kek savbol.
homer
+ - Nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap jottem haza egyheti svedorszagi tartozkodasombol.
Ami a listat erinti az a kozlekedes.
A nyolc es fel millios lakosu orszagban evente nyolcszazan halnak meg
kozuti balesetben. Naluk ez a szam nagyon magasnak szamit es minden
erejukkel harcolnak ellene.
Az utjaik durva erdes aszfaltozottak, es egy autopalya szakaszon sem
lattam felturast. Persze az uttesten lathatok munkalatok nyomai, de
ezek leginkabb lampas keresztezodeseknel eszlelhetok. Gondolom a
forgalomerzekelok uttestbe epitesenek a nyomai.

Termeszetesen azert ott sem hibatlan az uttest. Vannak az autopalyakon
enyhen megsullyedt reszek. De nalunk is van es nalunk minden evben
javitjak.

A kritikus helyeken es az ovodak iskolak kozeleben legmagasabb
megengedett sebesseg 30 km/h. Olyan fekvorendorokkel, hogy ha nem kb.
20-al mesz at rajta leszakad a kocsi aljarol minden. Tulnyomo
tobbseguk betartja az osszes korlatozast kerdezes nelkul. Nem biraljak
felul a kozlekedesi rendet az autovezetok, mint nalunk.
Egyebirant a benzin 10.50 korona volt, ami kozel 300 forint. Megis
ritka a dizel auto.

A legtobb kocsi nagy kobcentis 4x4-es.
Amugy nagyreszuk Amerika-buzi. Rengeteg amerikai auto van az autakon.
Suzukit egyetlen egyet lattam az egy het alatt! Nem gyakori, de ha van
az is sedan. Ez az egy darab viszont egy hatchback Swift volt.

A dragabb ovezetekben a parkolasi dij elerheti az orankenti 5-600
forintnak megfelelo osszeget is. Ami sms-ben lerohato.
A buszok a szerves hulladek komposztjabol eloallitott biogazzal
mukodnek.

A legtobb kuton nincs sem szemelyzet sem shop. Csak egy kartyaolvaso a
kutoszlopon (csak tankolokartyahoz). Naluk van Q8 es az egyik
legtisztabb legigenyesebb kuttarsasag a JET, ami nem csak olcso de
nagyon jo minosegu is.

Osszegezve nagyjabol ennyi. A vendeglatonk felesege foallasban a
repteri buszt vezeti, masodallasban autovezetest oktat. 
Naluk az oktatas a baleseti statisztikakkal es a felelossegtudat
kialakitasaval kezdodik.
Minden technikai kerdest fontosnak tartanak a vezetessel kapcsolatban.
Pl. becsatolt biztonsagi ov nelkul nem indulnak el. Ennek
elmulasztasaert nagyon komoly osszegeket kell a birsagkent kifizetni.
Az autovezetoi vizsgan az oktato beul hatra a vizsgabiztos pedig elore
az anyosulesre. Ha az oktato ismeri a vizsgabiztost, akkor nem ul be a
vizsga idejere a kocsiba. Naluk ez elvi kerdes.

Amugy nagyon jo volt ott kint vezetni, nyugis volt, es nem ereztem
stresszt az utakon, sem agressziot. Nem nagyon sietnek. A nemet es
japan autok nagyjabol egyenlo aranyban allnak, az olaszbol nagyon
keves van. Es rengeteg Saab meg Volvo gurul (hazai ipar). Persze nemet
autojuk leginkabb az irani egy egyeb muszlim bevandorloknak van.

A rendszamok 3 betu 3 szam, amit tobbszor is kiadnak, ugyanis az
utolso szamjegy a muszaki ervenyesseget jeloli.
Utadot fizetnek, aminek az idotartama/ervenyessege szines matricaval
van a betuk es szamok kozt megjelolve. Aranylag oreg a gepparkjuk,
hozzank kepest sokkal tobb idos autot hasznalnak. Naluk ez hasznalati
targy nem statusszimbolum. MInden nagyon jol es erthetoen kitablazva.
A korforgalomban, amibol nagyon sok van (foleg tobbsavos), kifele es
befele is indexelnek.

Az autokersekedesek gyakran tobb markat is arulnak. Pl.
VW-Skoda-Peugeot.

Nos hirtelenjeben ennyi.

teeby
+ - b52, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>B52-es repulovel es egy raketaval a kiserleti berendezest 
>(X43A) feljutattak a kivant magassagba (95.000 lab), es a 
>kivant sebessegnel (~5-6 Mach) beinditottak. 
Hehe. Es a B52 tud zuzni M6-tal? :)

>Van egy regi dizelem, amire sport 
>levegoszurot szeretnek rapasszitani.
Semmi ertelmet nem latom. 
1.) Mivel az autod kenyszerlelegeztetesu (TURBO!!!), ugyis megkapja azt a legme
nnyiseget, ami kell neki, akarmilyen legszuro is van elotte.
2.) mivel dizel, allando legfelesleggel dolgozik, vagyis a meg tobb levegotol s
emmi nem tortenne, hacsak nem akarod az adagolodat is full elallittatni, es tiz
en- literes fogyasztasok aran repulozni.

>Neten olvasgattam, hogy dizeleknel 10-25% is lehet a novekedes?! 
Persze, a 80 loeros 2.5TD (ami eleve annyi levegot kap, amennyi csak kell neki)
 egy legzeskonnyito szurotol hirtelen elorant meg 20 lovat, nem? :((( Felejtsd 
el. A sportlegszuronek csak ott van nemi ertelme, ahol a szivorendszer ellenall
asa szempont. Feltoltott motoroknal nem gond, mert a feltolto ugyis nyom, meg t
obbet is, mitn ami kellene (ezert van mindegyiken lefujoszelep (bypass)). Dizel
 motoroknal szinten nem szamit, mert allando legmennyiseghez ad valtozo mennyis
egu uzemanyagot. Eleve legfeleslegre van tervezve, semmi nem valtozik, csak han
gosabb lesz egy sportlegszurotol.
Raadasul egy ilyen szurot sokkal surubben kell karban tartani, mosogatni, olajo
zni, ami pepecs melo. Ha elhagyod/rosszul csinalod, egy csomo koszt megeszik a 
motorod, csak artasz neki.

Viszont ha jol emlexem, a multkor szoltal rola, hogy uresben lepadlozva is csak
 3000ig porog fel a motorod. Ez nalam arra utal, hogy illene beletekerni 4 uj p
orlasztocsucsot es beallittatni az adagolodat. Ez a ketto egyutt csodakra kepes
...

>Opel Cara Van? ;-)))
Opel CORSA Van...

>Ugy nez ki, hogy megveszem eletem elso automata valtos kocsijat.
>A kezikonyv azt irja, hogy nem lehet berantani, sot vontatni is csak
>korlatozottan. Igaz lenne ez ?
Igaz. Illetve, hogy egesz pontosak legyunk, betolni nem tudod, de ha 20-30kmh s
ebessegnel vontatva D-be huzod, akkor megforgatja a motort. Elvontatni is csak 
lassan es rovid tavra szabad.

>Kimentunk a rutinpalyara, parkolgattunk, stb. egy
>felorat, aztan irany a fogalom
Hogy egeszen pontosak legyunk, irany a KOZUT! Legalabbis anno amikor a jogsim s
zereztem (1990) a rutinkodas utan mentunk a kihalt varosi mellekutcakra, vagy l
egeloszor a sehovase vezeto orszagutakra. Ahogy gyakorlottabb lettem, ugy mentu
nk egyre surubb forgalomba. De azt is latom, hogy a mai tanulovezeto legtobbszo
r az _oktato_ hibajabol nem tanul meg rendesen vezetni...

>Kormanyunk ismet megfejelte a zoldkartya arakat.
Jol kitalaltak. A legkornyezetbaratabb tipusok viselik a legtobb terhet. Hallot
tak mar ezek a f*sszopo'k (elnezest a kifejezesert, de mar nagyon televan a tar
isznyam veluk) olyasmirol, hogy megfelelo adoztatassal-kozterhelessel is lehet 
befolyasolni a fogyasztoi szokasokat? Vagy most mindenki vissza fog ulni valami
 karburatoros szarba, mert arra olcso a zoldkartya?

>Fogash Hondajaban is egy ehhez hasonlo MARKETING-MUSZER van,
> azaz a kedves autos szajaize szerint mutat:
>1. hamar fent van 90-en -> fasza ez a motor, usgyi, toljuk neki
>2. nem ingadozik, mereven a 90 (masoknal 95) fokon van: hu de 
>fasza ez a kocsi,  ezer fok, tolom neki, es megse forr fel
Gyanus, hogy igy van. Ma reggel megmertem: a kulcs eltekeresetol szamitva 1'40"
 alatt (a szamlalo szerint 1,1km megtetele alatt) erte el a motor a hideg allap
otbol az uzemi homersekletet. A "hideg" itt a kornyezeti homersekletet jeloli, 
25 fok lehetett, a kocsi ebben allt tegnap este 7-tol ma reggel 7ig. Az autozas
 ugy nezett ki, hogy kulcs teker, tolat 20m, megallas nelkul kifordul egy macis
ajt alol, es felgyorsit 70kmh sebessegig. Ez kb 1 deci benzin elhasznalasa (10L
/100km). Ha egy deci benzint ralocsolnek a blokkra es meggyujtanam, akkor is hi
deg maradna...  De legkozelebb ha raerek, eljatszom. Amint a mutato felkonyult,
 leallitom es megtapogatom a motort.

>> A Golf az idiotak autoja.
>Bahh... az ilyen kijelentesek miatt jut neha eszembe hogy
> lemondjak a lista olvasasarol... :-( 
Elolvastad vegig, amit irtam??? Azt hiszem, eleg reszletesen kifejtettem, hogy 
minden anyagi/technikai racionalitas a Golf ellen szol. Ennyi penzert, ilyen ki
s autot csak az vesz, aki atment az agymoson (->"agolfazjooo"), vagy aki "szere
lmes" a Golfba. Aki autoba szerelmes, az meg mind hulye (magamat is beleertve),
 de aki egy ennyire unalmas, fantaziatlan autoba szerelmes, az minositett kateg
oria... 

>Ami a meglepobb, hogy Mo-n az autok fele 1.4 vagy kisebb 
>motorral szaladgal :((( Ennyire rossz az arany? A mai autok 
>atlagosan 1200 kg-osak, es ehhez en meg az 1.6-ot is keveslem.
Az eredetvizsgakon a hasznaltak is forognak! Abban meg egyreszt ott a teljes ex
-szoci autopark, abban a Volga, a Nagypolak meg az Ezerocsi kivetelevel mindenk
i <1,4. Aztan a legeladottabb uj auto a Swift, (1.3), utana az Opel Astra 1.4, 
aztan a Renault Thalia 1.4, a Fabia 1.3, a Corsa 1.2, a Punto 1.2, Octavia 1.4,
 Bora 1.4, stb... Az ujauto eladasokban siman elkepzelhetonek tartom, hogy az e
ladasok 80%a 1.6 alatti motort jelent. Meg akkor is, ha nekem egyaltalan nem ke
llene ilyen motoreger...

Fogash
+ - altea (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vezettem nemregen egy Alteat 2.0 PDTDI motorral. Az
Az milyen marka? gondolom valami VW csoportos, de ha nem irod oda moge a pdtdi-
t, akkor ha megszakadok, se tudok rajonni, melyik markahoz tartozhat...

>autoszalonban reggel elso voltam, nekem hoztak ki 
>eloszor a bemutatoterembol, tehat kb. 25°C fokos volt.
>Elindultam - persze kimelo modban -, mentem kb. 
>1,5 km-t es a mutato mar fel is ert 90°C fokra...
>Ezt el lehet hinni ? Lehet, hogy valoban csak kis korben
>keringteti a vizet, vagy marketingmuszer ?
A kozvetlen befecskendezeses dizelek olyan baromi alacsony hulladekhot termelne
k, hogy teli idoszakban az utaster futese is gondot jelent nekik. Ezert talalta
k ki az elektromos futopatront, ami jaro motor eseten VILLANNYAL melegiti a hut
ovizet, hogy hamarabb meglegyen az uzemi homerseklet. Enelkul egy ilyen ehezomu
vesznek akar 10 km is kell a bemelegedeshez.

Szoval a fenti esetben vagy volt villanyfutes, vagy marketingmuszer van benne. 
1,5km egy otliteres fogyasztasu autoval 0,05 liter gazolaj. Ez egy "feles", nem
 mennyiseg. A tenyeredben elegne ugy, hogy nem eg meg a borod. Te elhiszed, hog
y a kb 200kg tomegu motoron ez 60-70 foknyi homerseklet-emelkedest tud elerni u
gy, hogy mellette meg mozgasi energiat is szolgaltat?

A Toledokban es a Boraban (1.6-8V. 1.6-16V) ugy nezett ki, hogy indulas utan se
mmi, egy darabig dog a mutato, aztan (-10 fokos teli reggelen) kb 3-4km megtete
le utan egyik pillanatrol a masikra a mutato fel"ugrott" 90 fokra. Azert irom, 
hogy felugrott, mert amikor megmozdult, akkor kb azzal a sebesseggel kuszott fe
l, ahogy a masodpercmutato az oramon halad. 
Az Alfae hitelesebbnek tunik, mert ott idoben linearisan megy fel hidegrol 90 f
okra, raadasul terhelestol, uzemallapottol fuggoen _tartomanyban_ el (80-95), n
em adatponton, mint a VW-k. Az olajhomero meg aztan megy minden fele: 60 az als
o pontja, haladas kozben 60-100 kozott barmit mutathat, de ezen nagyon jol le l
ehet kovetni, mennyire hasznalom a lovakat. Szerpentinezes kozben 100 fokos az 
olaj, autopalyan meg csak 65. Pedig a viz mindig 85-90 kozott van.
Fogash
+ - nesztek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem bűncselekmény a rendszámtábla-ragasztgatás
A Legfőbb Ügyészség állásfoglalása szerint nem számít bűncselekmények az, ha va
laki uniós matricát ragaszt autója rendszámtáblájára .(MH 5. old.)
>>>>>>>>>>>>>>
Nesztek b*meg, mint a szelkakas.... es akit a mult heten ezert seggbe k*rtak a 
rendorok, az most mit csinaljon? Vajon mindenhol ilyen balfek a jogalkotas? 

Fogash
(elnezest a szohasznalatert, de kib*tt ideges birok lenni az ilyesmi miatt...)
+ - rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Levehetik a matricás rendszámot
A rendőrök továbbra is jogszerűen vehetik le azon járműveknek a rendszámát, ame
lyeken a magyar trikolórt kék színű EU-matricával ragasztják le, noha a Legfőbb
 Ügyészség a napokban úgy foglalt állást: mindez nem tekinthető bűncselekményne
k. Ez a határozat azonban nem mond ellent annak a belügyminiszteri rendeletnek,
 amely tiltja, hogy bárki saját kezűleg javítson, vagy felülírjon bármit a ható
sági jelzéseken. Vagyis ha valaki ragaszt, ha bűncselekményt nem is követ el, s
zabálysértést mindenképpen. (MH júl. 17., 5. old., Nszab. júl. 19., 1. old.)
>>>>>>>>>>>
Sirjak, vagy nevessek????
Fogash
+ - autopalyadij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olcsóbb lesz a sztráda a fuvarozóknak
Jövőre 20-30 százalékkal is csökkenhetnek a tehergépkocsik sztrádadíjai az EU i
rányelvei miatt. A direktívák egynapos matrica bevezetését és a tarifák csökken
tését írják elő, továbbá új díjkategóriát kell bevezetni a 12 tonnánál nehezebb
 járműveknek. Az egynapos kamionos bérlet ára nem haladhatja meg a 2 ezer forin
tot. Szakértők szerint a változások miatt át kell alakítania a többi kategória 
tarifáit is az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Rt.-nek. (Nszab. júl. 17., 15. old
.)
>>>>>>>>>
Fogadjunk, hogy a "tobbi kategoria atalakitasa" a szemelyautos tarifak brutalis
 emeleset jelenti?
Fogash
+ - re: Lada futoradiator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Szuksegem lenne egy Ladabol bontott futoradiatorra. A tipusa mindegy,
>  vizhuteses szamitogepbe lesz melegleado. Az lenne a kerdesem, hogy
>  az ilyenek milyen arban mozognak? Egy bontoban neztem, ott 8e-t
>  kertek erte, de nem hiszem, hogy ilyen sok :(...
--------
Pedig jobb, ha elhiszed. Manapsag ezek kuriozumnak szamitanak.
A Bardinal 7699Ft-ert ujjat vehetsz  VW Golfhoz. ( Van nekik egy torott 
is 3500Ft-et. A tarto fule van letorve )

Udv,  Triznyak
+ - re: Miniauto es homero... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Vezettem nemregen egy Alteat 2.0 PDTDI motorral. Az autoszalonban
>  reggel elso voltam, nekem hoztak ki eloszor a bemutatoterembol, tehat
>  kb. 25°C fokos volt. Elindultam - persze kimelo modban -, mentem kb.
>  1,5 km-t es a mutato mar fel is ert 90°C fokra... Ezt el lehet hinni
>  ?
-------
Igen is, meg nem is. A mai modern dieselek nagyon keves hulladekhot 
termelnek,  elvileg lassan melegszenek fel. Ezert a motorokat 
hoszigetelik, es melegito keszulekeket epitenek be. A VW motorok 
eseteben tobbfele megoldas letezik. Van olyan, hogy a vizterbe 
izzitogyertyakat epitenek be es ezek melegitik a vizet, van olyan amikor 
"allofutes" van beepitve keringeto szivattyu nelkul, (ez uzemanyagot 
hasznal) es van olyan, amelyik a kipufogogazt vezeti at a vizteren ( 
hocserelovel) Elso lepesben, csak a hengerfejben levo hutofolyadekot 
keringetik. Ezek a trukkok valoban kepesek gyorsan felmelegiteni a 
folyadekot. Aztan, hogy a homero a valosagot mutatja-e az megint mas kerdes.

Udv,  Triznyak
+ - Re: Homerseklet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elindultam - persze kimelo modban -, mentem kb. 
>1,5 km-t es a mutato mar fel is ert 90°C fokra...
>Ezt el lehet hinni ? Lehet, hogy valoban csak kis korben
>keringteti a vizet, vagy marketingmuszer?

Reggelente en is ennyit teszek meg az autommal munkaba menet, es mutato
szerint kb. 70-re felmelegszik a viz. Tehat nem sok hianyzik a 90-re,
pedig az en autom nem mai darab. Raadasul az enyemben elektromos kutyuk
nem igen vannak. Tehat realisnak tartom az ilyen gyors felmelegedest.

udv: Aleox
'91 Scorpio 2.5TD
+ - Re: hutoradiator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy bontoban neztem, ott 8e-t kertek erte, de nem
>hiszem, hogy ilyen sok :(...

Elvileg annyit ker erte, amennyit csak akar. Par eve egy VW-hez 20-ert
vettem bontobol radiatort. A LADA radiator ehhez kepest nem is tunik
soknak. Szerintem meger par telefont es utanjarast, mert tapasztalataim
szerint sokszor felaron is hozza lehet jutni a cuccokhoz. Peldaul mult
heten a haverom automata valtohoz vett alkatreszeket. A szerviz szerint
300 az anyagar, o pedig feljott Pestre es egy kis utanajarassal 100-ert
beszerezte (uj alkatreszeket persze). Ez igaz a bontokra is!

udv: Aleox
+ - ez a jargany;) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv, HA

Segitsegeteket szeretnem kerni: 
Van egy iszonyatosan szep jarganyom, egy Ford taunus
1934-bol van allitola, de egyesek 1939-re saccoljak. A lenyeg hogy szegenykem f
oglalja a helyet az udvarba diszkent. 
Eredetileg mikor hazahuztam, meg optimista voltam, hogymaj en leszek az aki meg
csinalja. Sajnos mar aannyi idom sincs hogy azt a kocsit megmossam amivel jarok
, tehat eladosorba kerult a muzealis jargany . 
Ha barki tud erdeklodot ra, elinditanam a "ki mit ad erte" jatekot. 
Kepek a http://www.fordtaunus.home.ro/ talalhatoak

egyesek avval biztatnak hogy nincs meg egy ilyen "okos" aki ilyesmit venne de e
n bizok benne hogy nem vagyok az egyeduli 

Kellemes autokazast 

Udv 
Zoli
+ - FW: Benzinkut Balatonakarattya + klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From: Katona István (43927) 
Sent: Monday, July 19, 2004 1:28 PM
To: '
Subject: Benzinkut Balatonakarattya + klima


Sziasztok!

Szeretnem felhivni a figyelmeteket az egyik mukodo benzinkutas trukkre/?/. Szom
abaton kora delelott bealltam tankolni a B.akarattyai MOL-kuthoz. A 8-as szamu 
kuthoz gurultam es epp megalltam, egy kutkezelo mar jott is, hogy udv meg minde
n stb, stb es, hogy segíthet-e? En kosz, de nem. A pisztolyt a tankhoz erintve 
latom, hogy a kijelzo mar 0,03 litert mutatott ami csekely 7,50 Ft csak,  viszo
nt nem tudom, hogy a tobbi kut mennyirol indul. Én szoltam, a kutas eloszor "a 
csoben maradt", aztan "mar szoltunk a szerelonek" es egy csomo mas puder......!
 Tehat! Vigyazzatok!!
Kerdes!
Van valakinek tapasztalata klima kondenz-elvezetesben. Mar, ha ez a hiba! Az au
tom egy Dedra 2.0 16V. Sokat megyek, es persze a klima is ebben a melegben. A l
abam alatt a szonyeg total atazott es nem fagyallo, vagyis nem hutofolyadek. Ug
y nez ki, hogy a klima okozza a vizesedest. Semmi kivezetest nem talaltam, bar 
szoktam latni mas klimas autok alatt tocsat. Valoszinu nalam ez a tocsa jon be.
 Van valakinek otlete a hiba okat illetoen, mert igy latatlanban szetszerelni r
ogton ...., hat nem nagyon akarnam.

Valaszokat elore is koszi,
		Katona Pisti,  Paks
+ - Feltores + melegben nem indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A hetvegen feltortek a Kadettom (az elso ablak, a magno es sok festek banja
a dolgot)

Nincs valami otletetek, hogy mivel lehet vedekezni az ilyen ellen ?
(garazsban tartast kiveve)

Mas: Hogy bejottek a meleg idok allandoan az inditassal kell bajlodnom. Ha
felforrosodik a gep
a kulcs elforditasara nem tortenik semmi, egy kis piheno es onindito
kalapaccsal torteno gyogyitasa
utan mar indul de 1-2 percig csak 2-3 henger megy. Tavaly is ezt csinalta ez
a dog de csak a melegben !
(benzines injektoros)

Mi lehet ez ?

Elore is koszi !

Istvan

###########################################

James Tickell and Carl Faulds have been 
appointed as joint administrators to 
Manage the affairs, business and property 
of Goodmans Loudspeakers Ltd. (UK).

###########################################
+ - regisztracios dij, Fabia 100 (101) LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

nem akarok provokalni, de Szlovakiaban hamarosan a parlament ele 
kerul a torvenyjavaslat, melynek celja az egyseges regisztracios dij a 
kulfoldrol behozott autokra... 2000 Sk = 12000 Ft.... 
Egyelore meg vannak az oletnek ellenzoi (pl. en), hiszem az orszag igy 
nyugat europa autobontojava valik, meglatjuk. A masik oldalon ez 
olyan vicces osszeg, hogy rogton hozok is be par Alfat :)

Szia Triznyak,

> A kerdest feltevo nem is allitotta ezt, mindossze azt szerette volna 
> tudni miert torpan meg az auto, es esik nullara a fordulatszammero. 

Tessek megnezni, mire valaszoltam ezt (HIX 2244)

Cs.
+ - mosas, vezerles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
lenne egy kerdesem es egy felhivasom.

1. mit jelent pontosan az, hogy a vezerles atugrik 2 foggal? (elmelet 
nagyjabol megvan, de aszerint szeleptordeles van, vagy nincs?)

2. ki hol mosat autot? tegnap megduhodtem egy jo baratomra, mert 
azzal dicsekedett, hogy lejar falura autot mosni, mert megsporol egy 
ezrest es a mosole lecsurog az aszfalton, igy senkinem nem art. 

Cs.
+ - Hi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lenne egy nagy problémám. Van egy Opel Corsa City 1.2 a tulajdonomban. Ki 
szeretném cserélni a rádiót. Már meg is van az új rádió. Probléma: Nem tudom 
kiszerelni a régi rádiót a kocsiból. :( Kicsavartam a csavarokat a rádió 
elejéről, de mintha még lenne benn csavar, csak nem találom meg. Ez a rádió 
egy Grundig Car 200 autórádó.Ha valaki esetleg tudna nekem segíteni az erre 
a címre küldhet egy e-mailt:  előre is köszi mindent!

_________________________________________________________________
STOP MORE SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE* 
http://join.msn.com/?page=features/junkmail

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS