Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2984
Copyright (C) HIX
2006-11-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Traffipax (mind)  35 sor     (cikkei)
2 re: re: Sebessegtullepes (mind)  33 sor     (cikkei)
3 re: RE: *** HIX AUTO *** #2982 (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Gumik kora (mind)  29 sor     (cikkei)
5 re: Re: autoval kapcsolatos penzugyi kerdes (#2982) (mind)  30 sor     (cikkei)

+ - Traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Eloljaroban annyi, hogy a helyszinen fobe lonem azt a gyorshajtot, aki 
pl. lakotelepen 80 -al szaguldozik 30 -as tablanal (Bp. Jozsef A. 
lakotelep rendszeresen), de vannak esetek, amikor semmi nem 
indokolja a "lassu" kozlekedest. (Pl. Szentendren varos vege tabla 
elott a semmi földjén Budapest fele stb.)
Ilyenkor jol jon a Nagyak kollega altal is emlitett jogszabalyra 
hivatkozas :

"Akit a rendorseg felszolit az elkoveto szemelyenek megjelolesere, az a 
kovetkezot teheti: Az adatkero nyomtatvanyra, az egyeb rovatba irja 
be a felszolitott, hogy "Az adatszolgaltatast a Szabs. tv. 57.§ 
szakaszaban biztositott mentessegi jogomra valo tekintettel 
megtagadom, mivel nem vagyok koteles sem magamra, sem 
hozzatartozomra terhelo nyilatkozatot tenni."
 
Ezt a valaszlevelet a nyilatkozat atvetelettol szamitott nyolcadik nap 
ejfeleig ajanlott-tertivevenyes levelben postazza vissza a feladonak. 
Ilyen esetben tobbnyire a hatosag megszunteti az eljarast.
 
Ha hataridoben (8 nap) lett feladva a fent emlitett modon a jogszeru 
megtagadast kozlo valaszlevel, ugy a rendorseg az eljarasban 
felmerulo egyeb adatok alapjan probalja megtalalni az elkovetot. Ilyen 
esetben rendszerint megszuntetik az eljarast. Ha azonban 
felismerheto a traffipax felvetelen a jarmuvezeto, es feltetelezni lehet, 
hogy a felszolitott ugyanaz a szemely, akkor beidezhetik tanuvallomas 
tetelere a nyilatkozat tevojet. A beidezett szemely koteles megjelenni, 
azonban itt ismet jogszeruen megtagadhatja a vallomastetelt!"

Forras : http://sebessegmeres.info/

De jobb elore tudni, hol mernek : http://www.police.hu/traffipax

Hybe
+ - re: re: Sebessegtullepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hehe, kedvenc temam ujra elojott.

>Remélem súlyosat!!!
Megadjam a cimem? En orszaguton 160 -al megyek ha lehet.
Szemelyesen intezed vagy vannak ra embereid?

>50 helyett elég durva.
Hol durva? Iskola mellett? 50 is sok ... Lakott terulet kivezeto
szakaszan? Ott mar a 90 is indokolt lenne sok helyen ...

>70 helyett semmilyet.
Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a
magyarokat ismerve szabalysertessel mar nem is nagyon szoktak
foglalkozni.

Amugy En bevezetnem, hogy 10 -el lehet menni, mert mekkora
kasza lenne az allamnak: Mindenki notorius gyorshajto. Miert
pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
onkenyesen kitalalt szamokkal. Inkabb a kozlekedesi kulturat
kellene fejleszteni, pl. ott merjenek ahol kellene ...

Ez egy masik kollega, aki alapbol legalabb nem rossz indulatu,
ellenben nem epp tajekozott.

>Ha meg is allitottak, akkor szinte biztos jogsi, mivel
>ha megengedett sebesseget tobb, mint 50%-kal lepted tul.
Az 50% a szabalysertesre vonatkozik, 100% -nal van automatikus
jogsi elvetel.

Egy penzbuntetes, amit En nem szoktam kifizetni. Allitolag mar
adojellegu lett a behajtas, tehat 8 ev mulva evul el. Legalabbis
a multkor az adocsoporttol jott papir landolt a szemetben .-).
Ha akarnak penzt jojjenek erte. 10k -ert nem fognak ...
+ - re: RE: *** HIX AUTO *** #2982 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

Amennyiben az adatszolgáltatást megtagadod, akkor ismereteim szerint
bevon(hat)ják a forgalmit...
A törvény, amire hivatkozol, az jó, de én azért mondjuk finomítanék a
szövegen:
"Tekintettel arra, hogy közeli hozzátartozóm adatainak megjelölése
esetén őt szabálysértés elkövetésével vádolnám, a szabálysértésekről
szóló 1999. évi LXIX. törvény 57 § (1) bekezdés b) pontjában foglalt
rendelkezésnek megfelelően, élve a törvény által biztosított jogommal,
a személyére vonatkozó tájékoztatást megadni nem áll módomban."

-Álmos-


> "Feladó: Nagy Ákos
> Cím: ####, Budapest, Qqqqqqqqqq u. ##. ##/##.
>
> Címzett: Xxxxxxx Yyyyyyyyy r.tzls.
> Hivatkozási szám: ####/2005
>
> Tisztelt Asszonyom!
> Az 1999. évi LXIX. törvény 57 §-a alapján az adatszolgáltatást, azaz 
a
> tanúvallomást megtagadom.
>
> Kelt: Budapest, 2006. ##. ##.
> Nagy Ákos"
>
>    Sok sikert mindenkinek (barkinek) a gyorshajtasos buntik elkeru-
>  lesehez! ;-) Udvozlettel:
>
>        Nagyak
+ - Gumik kora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Egy gumis azt magyarazta, hogy az ujabb gyartmanyoknal az
> >oregedes gyakorlatilag nem szamit, csak a profilmelyseg,
> >illetve az esetleges serulesek erdekesek.
>
> Nos, en is igy tudtam. Amig par evvel ezelott egyszer nem
> sikerult "jutanyos aron" bevasarolnom egy kifogastalannak
> tuno teligumi szettbe. Profilmelyseg 8 mm, annyira uj
> allapotu(nak latszott) hogy a szorok is megvoltak rajta,
> serules semmi, repedezettsegnek sincs sehol nyoma. (akkor
> meg nem tudtam, hogy erosen ajanlott az evjaratot is
> ellenorizni) Amikor eljott az osz, szol a gumis, hogy ezt
> a borzalmat ne akarjam felrakatni ha jot akarok magamnak,
> mert balesetveszelyesen oreg.

Ha ez par evvel ezelott tortent, es a gumik mar akkor is
legalabb hat evesek voltak (ezt szoktak volt korhatarkent
emlegetni), akkor ez nem mond ellent annak, hogy az ujabb
gyartmanyoknal mar nem szempont a kor. A kerdes az, hogy mi
szamit ujabbnak, illetve valoban igy van-e.

Mivel sem a gyartok, sem a gumisok nem igazan erdekeltek
ennek a kideruleseben, nem csodalkoznek, ha nem verik
nagydobra. De ellenproba is jo: latott-e valaki olyat
mondjuk egy gyarto honlapjan, hogy az x evnel oregebb
gumijai hasznalatat nem javasolja, vagy tiltja?

Egyebkent korabban volt olyan allaspont is, hogy a
legzsakokat 10 ev utan cserelni kell, de allitolag mar ez is
a multe.
+ - re: Re: autoval kapcsolatos penzugyi kerdes (#2982) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi a valaszt.

Elolvastam a bemasolt linkek tartalmat is :-) Ezuttal meg egyszer
meggyozodtem hogy a magyar torvenyeket igen eber allapotban levo
emberek irtak, maximalis koncentralassal.

Anno a magyar tozsdetorvenybol forditottam par passzust es neha
oszinten mondom, beletort a bicskam. Volt olyan mondat ami 11 soron
keresztul taglalt valamit.

Parhuzamba teve a romaniai torvenyt, nalunk a kovetkezo a szamitas:
termeszetben valo jovedelemnek szamit a kovetkezo osszeg havonta
szamolva:
(a kocsi vasarlasi erteke * 1,7% * (magancelu kilometerek/ossz
kilometer)) + (uzemanyag ar * magancelu kilometerek * atlagfogyasztas)

A kapott osszegbol kb 30% az ado. Az atlagfogyit 7,5l/100km-re szabjak
meg, mindegy hogy benzin vagy dizel.

Amennyiben a kocsi vasarlasi erteke nagy, nem igazan eri meg azzal
magancelu utakat megtenni, mivel egesz borsos lehet a kiadas.


Mas: a minapi nem indulos problemaval kapcsolatban csak annyit hogy az
akksi volt a bibis, egyik naprol a masikra nem volt benne aram. Lett
masik.


Udv,
Szabi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS