Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3000
Copyright (C) HIX
2006-12-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: re: valami zorog elol (mind)  13 sor     (cikkei)
2 re: re: re: valami zorog elol (mind)  6 sor     (cikkei)
3 re: Repulo - Auto (mind)  28 sor     (cikkei)
4 RE: *** HIX AUTO *** #2999 (mind)  10 sor     (cikkei)
5 relativ es abszolut gyorshajtas (mind)  65 sor     (cikkei)
6 RE: Repulo - Auto (mind)  58 sor     (cikkei)
7 Zorges es uj auto (mind)  29 sor     (cikkei)
8 re: valami zorog elol (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - re: re: re: valami zorog elol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak nem márkaszervízbe vitted???
egy dolog, hogy arrafelé magasak a szolgáltatások árai, de nem enynire!!!

Ha valóban csere, akkor maradj a Japán márkáknál -szerintem nézd meg a
kinti vevőelégedettségi, és márkahűségi listákat, és ezek alapján
érdemes elindulni keresgélni, aztán a legjobbakat kipróbálni, és ami
tetszik közülük azt megvenni.

-Szívem szerint nagydarab USA batárkkal járkálnék én is, de a pénztárcám
mást mond :)


Tamás
+ - re: re: re: valami zorog elol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hatasara elvittem egy szereldebe
Most keress masikat, tudok ajanlani egyet
Erzsebeten :-). Arrafele kicsit draga a szolgaltatas,
Magyarorszagra gondoltak szerintem. Nem veletlen
terjedt el a hasznald, es dobd ki, mert 1xuen nem
eri meg javittatni semmit.
+ - re: Repulo - Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az az 500 km inkabb 1000 folott van.
Magan repulorol beszeltunk, az meg mar lassan
mindenkinek van :-). Nehogy azzal gyere, hogy
a Trabantodat nem tudod lecserelni egy
5-10M -es repulore, jogositvany 1M, eves
karbantartas (ha nincs hiba) 500k.  Neked csak a
gyori repterre kellene kimenned. Nemzetkozi
viszonylatban viszont ajanlanam Pozsonyt.
A 0 -as ota a M1-Ferihegy is lekuzdheto 20 perc
alatt: 35 Km (esztelen szaguldozassal persze :-) ).

>Az I-GO azt mondja, 9 ora
Lehet at kellene ternem ra :-)? ViaMichelin szerint
1019 Km, 12' 05". Ezt tul szoktam teljesiteni.

>Ne veszekedjetek!
Ez probald meg megmagyarazni a lassu hajtoknak.
Nem szoktak meg a mediakban, hogy megszolalhat a
masik oldal is. Ebbol arra kovetkeztetnek, hogy
nincs csak 1-2 orult. Pedig Ok is kozlekednek ...
Amugy legalabb feleledt a lista, En is csak ezert
valaszoltam, mert tudom hogy nem gyozhetek meg
senkit, ahogy forditva sem. A heti 5 levelbol igy lett
legalabb 50.

Aki meg akar verni a felfogasomert/serteseimert:
HIX X majusban? Iden is elmaradt a tul jelentkezes
miatt :-(.
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2999 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o,

> Es temat valtok: milyen uj autot erdemes venni helyette? ;-)
O, ha ott elnek, akkor azonnal vennek 2 Mustangot, egy 2005-os V8-as GT-t, 
es 
egy '69-es cabriot. Ha nagy autot akarsz, akkor Mazda 6 Mazdaspeed, ha 
kicsit, 
akkor Mazda MX-5. Ha kulonlegeset, akkor Alfa Romeo Brera 3.2.

Gandalf (Dublin)
+ - relativ es abszolut gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyak irta:
: Emberek! Hozhattok meg szamtalan peldat, aminek _koze_sincs_ az altalam
: eredetileg felvetett problemahoz, nevezetesen az abszolut gyorshajtashoz
: es az 50/90/110/130-hoz.

Eloszor fol kell fognom, hogy mit akarsz mondani. ;-) Ha jol ertelek, az 
a
bajod, hogy meg van huzva az 50/90/110/130 sebesseghatar, ami szerinted
teljesen onkenyes es semmifele muszaki vagy egyeb indokkal nem tamaszthato
ala.

A varosi 50-re jott az az indok ezen a listan, hogy gyalogost gazolva
ekkora temponal meg eleg jo tulelesi eselye van. Tovabba azt tudom
mondani, hogy fix sebesseghatarokkal a relativ gyorshajtasok es az ezekbol
szarmazo galibak nagy resze elkerulheto. Egyszeruen a visszapillanto
tukorbe nezve 150..200m tavolsagban jovo auto sebesseget nem lehet
megbecsulni. Tudom, tanitjak, hogy ketszer egymas utan nezz bele a
tukorbe. De meg mindig csak 2 fenyszorot latsz masodszorra is, semmi
tobbet. Ha van abszolut sebesseghatar (es a lakossag nem uzi nemzeti
sportkent a szabalyok athagasat), akkor "a boven kiferek ele" sokkal
nagyobb szazalekban igaz.

Most oszinten, abban az esetben, ha te belemesz hatulrol az ominozus
Corsaba, akkor mit mondasz a rendornek meg a biztositonak? Hogy bocs fiuk,
relative gyorshajtottam, vagy azt, hogy az anyuka csak 4 metert nezett
vissza a tukorben? Ilyen esetekben nagyon nehez utolag megallapitani az
igazsagot, ha nincsen fuggetlen tanu (az utasod nem az). A nemeteknel is
szaguldozhatsz autopalyan, amennyire kedved van, de amit Mo-n
elfelejtenek, hogy letezik az un. "mervado sebesseg", ami 130km/h. Ez azt
jelenti, hogy a biztositok kijelentik, hogy ezen sebesseg folotti
karambolnal 10..20%-ban mindenkeppen hibas vagy te is, ha belemesz
hatulrol az anyukaba, hiaba jott ki elotted 10 meterrel. Az indoklas az,
hogy ha 130-cal mentel volna, akkor kisebb lett volna a karosszeg. Ezt
lehet szeretni, nem szeretni ("ha 5-tel mentem volna, nem karamboloztunk
volna, tehat miert nem 5km/h a max. sebesseg mindenhol"), de ez van.
Fogd fol ugy, hogy orulhetunk annak, hogy nem mindenhol 5km/h a
sebesseghatar, hanem valahol magasabbat is megengednek, anelkul, hogy a
riziko nagyon megnovekedne.

Az USA-ban pl. azert van de facto sebessegkorlatozas, mert az olajvalsag
idejen a szovetsegi kormany kijelentette, hogy az egyes allamok joga
bevezetni a sebessegkorlatozast vagy nem bevezetni, de aki nem vezeti be,
az nem kap penzt az utakra. Ezzel pl. enyhitettek az olajhianyt anno.
Ezt ma ugy olvashatod, hogy autopalyan azert van 130-as korlatozas, hogy
ne szennyezd annyira a kornyezetet (tudom, hogy tortenelmileg nem ezert
van 130, de a zoldek pl. ezzel az indokkal akarjak Nemetorszagban
bevezetni).

(Az orszaguti 90 szerintem is hulyeseg, amig kamionoknak 80 van. 10km/h
sebessegkulonbseggel nem lehet normalisan megelozni oket. Vagy legyen 80
mindenkinek, vagy az autoknak legyen 100. Ez azonban persze tovabbra sem
mentesit a betartasa alol.)

A nemeteknel egyebkent az a jogszabaly, hogy olyan lakott teruleten kivuli
utakon, ahol iranyonkent tobb sav van es az iranyok epiteszetileg el
vannak egymastol valasztva (tehat nem csak dupla zarovonal), nincsen
sebessegkorlatozas (egyeb tabla hijan persze). Ergo autouton is
szagoldozhatsz, meg 2x2 savos orszaguton is (ilyen helyeken szinte mindig
100, neha 130 van azert).


Udv,
marky
+ - RE: Repulo - Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jaaaaaaaaajj!
Uramfia, nezhogy mar budapestrol kibicilizz (szaraz+vizi) NewYorkba,
hogy tengeralattjaron elerd az ursiklot, ami felvisz a Nemzetkozi
Urallomasra, hogy elerd a heti Holdkompot, ahonnan majd a Marsi jarattal
a naprendszert megkerulven visszaterhetsz Bajkonur melle, s
tovalovagolvan kiersz Kobanyarol Szegedre....

Nem. Valaki felhaborodott, hogy neki draga az ideje, s ne szorakozzanak
vele a jogszabalyalkotok.
En a Budapest-Szeged tavrol beszeltem, arrol, hogy szabalyszeruen lehet
kozelkedni igenis latva repules szabalyai szerint akar 450 km/h-val.
(Thm: 29,9%, akcios!!! :)
Semmi Ferihegy.
Kitelefonlasz a hangarmesternek, kersz tankolast, elokeszitest.
Kobanyarol Tokolre M0-on kiersz felora alatt (20km). Atveszed a
Corvusodat, berakod a 2 sporttaskadat, ez 20 perc. Aztan irany Szeged
(150km), ahol a repter a varoscentrumtol 4,5 km.
Ja, fizetni fizetsz, mint a katonatiszt, de a sebesseg nincs ingyen , az
ido valoban draga kincs!




	Hali!

	>500 Km az a hatar aminel mar el lehet gondolkozni a repulon.
Volt ilyenre
	lehetoseg regen,
	>csak akkor repulo meg nem volt, lohaton kozlekedtek


	Az az 500 km inkabb 1000 folott van. Ha en el akarok menni
Gyorbol
	Bukarestbe, akkor kb.:
	Gyor-Budaors 1 ora
	Budaors-Ferihegy 1 ora  (ha dugo van)
	Repteri varakozas 2 ora
	Repulout 1 ora
	Opotani (vagy valami ilyesmi) - Bukarest 2 ora (ha dugo van)
	---
	Ez osszesen 7 ora.

	Az I-GO azt mondja, 9 ora alatt ottvagyok kocsival (mondjuk ezt
ketlem).
	Akkor indulok-erkezek, amikor akarok (bar 3 repulo is van
naponta),
	a csomagom lehet tobb is, mint egy notebook.
	A repulojegyert (ha nem esik bele a szombat ejszaka) akkor
elkernek kozel
	100eFt-ot,
	3-5 napra fizetek 20-30eFt folott a parkolasert.
	Persze cserebe kipihenten erek Bukarestbe, azonnal lehet
dolgozni, ha
	kocsival mennek, elotte kellene egy ejszakat aludni.

	2 fovel mar biztos nem gondolkodnek, en jol tudok kocsiban
aludni (nem
	vezetes kozben :).................
+ - Zorges es uj auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kihoztak egy listat a javitandokrol (lokesgatlok, ilyen
> csuklo, olyan tengely, fekek, stb. - kozel sem vagyok
> meggyozodve egyebkent, hogy tudjak, mi zorog), a
> vegeredmeny $2100 lenne.

Dehogynem, de nem tehetik meg, hogy a tulajt idegesito
zorgest kijavitjak, viszont mas, a biztonsagot is
befolyasolo hibakat (fek, lengescsillapito) meghagynak. Ha
beirod a teljes listat, abbol ki lehet szurni azt, amit
biztonsagi kockazat nelkul el lehetne hagyni, vagy nem
realisan szukseges egy ilyen koru autonal. Felek viszont,
hogy nem tul sok ilyen lenne (ha igaz, hogy amint a
tortenetbol sejtheto, nem tul sokat jart a kocsi eddig
szervizben).

200ezer km alatt ilyen cserek barmelyik kocsinal
elofordulnak, tehat csak emiatt nem kell kiabrandulj a
markabol. Inkabb az autovasarlasi taktikan erdemes
toprengeni (gondolom koltsegre akarsz optimalizalni). Nem
tudom amugy, melyik a jo, de legalabb nezzuk, nagyjabol
milyen lehetosegek vannak:

1. Uj auto, 2-3-4 ev utan eladva, mielott kolteni kene ra
2. Uj auto, minimalis koltessel addig hasznalva, amig mar
   rendbetenni nem eri meg
3. Uj auto, rendszeresen karbantartva (es akkor miert is
   adnank el), de lehet, hogy x ev utan azert erdemes
4. A fentiek nem uj autoval, a kezdeti nagy amortizaciot
   meguszando
+ - re: valami zorog elol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jozsi irta:
>Kihoztak egy listat a javitandokrol (lokesgatlok, ilyen csuklo,
>olyan tengely, fekek, stb. - kozel sem vagyok meggyozodve egyebkent,
>hogy tudjak, mi zorog), a vegeredmeny $2100 lenne.
Szinte biztos vagyok benne hogy nem tudjak, sot az is eleg valoszinu
hogy miutan "megjavitottak" tovabbra is zorogni fog :-(
Az a baj az ilyen zajokkal, hogy nagyon nehez megtalalni oket, mivel
allo helyzetben nem jonnek elo.
Nekem tobb honapomba kerult amig megtalaltam az elozo autoben hogy mi
nyikorgott, teljesen veletlenul egyszer sikerult ugy megallnom hogy
az ajto becsapasakor is megnyikordult. Na ekkor nem hagytam annyiban
hanem jo fel oraig csapkodtam az ajtot meg lokodtem a kocsit, es vegul
kiderult hogy a motorhazteto tamaszto gumibak nyiszorog. Egy kis darab
pzs es nemi wd40 segitett rajta.
Most is kuzdok egy zorgessel, de ez szerencsere az utasterbol jon,
valoszinu a kesztyutarto vagy az anyos oldali ajto boritasabol, de
egyedul nagyon nehez rajonni, becses nejemet meg nem izgatja :-(
Ja igen, a kipufogo rendszer zorgesenek is nagyon jellegzetes hangja
van, esetleg azt is erdemes megnezni, nekem egy filleres tartogyuru
szakadasa utan kezdett el a multkor zorogni, elobb alig, majd egyre
erosebben, es lehetetlen volt rajonni hogy honnan jon a zaj ugy
elvezette a karoszeria.

>Es temat valtok: milyen uj autot erdemes venni helyette? ;-)
Na azert kicsit tobb info kene ehhez :-)
Szerintem vard meg a tesla negyajtosat a csaladnak, magadnak meg egy
tesla roadster-t :-)

A'kos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS