1. |
Re: gyorshajtas (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: Re: gyorshajtas (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
3. |
RE: *** HIX AUTO *** #3004 (mind) |
104 sor |
(cikkei) |
4. |
Gyari meret? (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: gyorshajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>>Tudod, ha veletlenul valamelyik hulye biciklis peldaul porul jarna
>>amikor 160-al elhuzol mellette.
> Tudod, ha annyi eszem lenne mint neked. De miert ne jarhatna porul
> 90 -nel? Akkor mar eluthetem? Hivatkozhatom rad?
Mostanában megy egy jó reklám, amikor a sok "másvalaki" feliratú embereket
mindig baleset ér. Aztán egyszer csak változik a nézőpont és hirtelen
a
szemlélő feje fölé is felkerül a "másvalaki". Ezen érdemes gondolkodni.
Gyalogosról: néhány hete mentem éjszaka és elém került egy nagyobb
teherautó. Még töprengtem, hogy megelőzzem, ne előzzem, végül maradtam
mögötte, mert aznap már lenyomtam 800km-t, elég fáadt voltam, és még
gondoltam is, hogy ne én vigyem a részeg bicajosokat. Aztán beértünk egy
faluba, én már az országúton elvettem a lábam a gázról, hogy 50 körül
guruljak be (szoktak ott mérni). A teherkocsi tovább robogott, talán olyan
70-80 körül mehetett a faluba, mert elég gyorsan nagy előnyt szerzett.
A
távolban láttam, hogy hirtelen megáll a teherkocsi. Mire odaértünk, már
a
falu összeszaladt, ott feküdt az elütött gyalogos (nagyon élettelennek
tűnt). A sofőr meg teljes sokkban zokogott a kocsiban.
Nohát pl. itt a 190-90 (vagy 80-50) különbsége a követekzőket jelentheti.
megálssz-nem állsz meg, ha eléd lép, meghal-nem hal meg, ha elütöd, kapsz-e
börtönt, vagy az áldozat a hibás.
Persze mindig csak másvalakik ütnek el embereket, én jól vezetek....
Szabolcs
|
+ - | re: re: Re: gyorshajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Folyamatosan halado kocsisornal
Arra celoztam, hogy figyelembe kell venni a kozlekedesi
kulturat. Tehat En hiaba allok meg, ha a mellettem levo
savokban senki, Te meg menj ele. Tobbet artok mint
hasznalok. Vagy En megallok es a mogottem levo nem?
Nemetorszagban nem kerdes, lehet barmikor szamitani
arra, hogy megallnak egy gyalogosnak. Itt? Ugyan mar!
Es ha 10000 -bol 1x lesz, akkor nyilvan a masik 9999 az
alapertelmezett.
>biciklist ugy kerulunk ki
Teljesen igaz, csak sajnos nem mindenkinek. Sokan meg
a fel metert is sajnaljak, biztos kopik a kormanyszerkezet ...
>minden lathato ok nelkul
2 felfogasrol beszelunk. Te azt mondod elindulhat, En meg
abban bizom nem fog. A legtobbszor nekem van igazam, de
neha neked. Hogy ekkor mi tortenik meg mindig szerencse
kerdese, tehat a 0.0001% -nal sincs sokszor gond.
En nem fogok rettegni 0.0001% miatt. Ha bekovetkezik
majd meglatjuk mi tortenik. Te meg rettegsz es valamikor
kijelentheted: Nekem volt igazam!
>Igen mert nem voltal defenziv vezeto.
A defenzivitas nem egyenlo a betojassal, mindentol rettegestol.
En megbizom az elottem levoben, hogy ugy viselkedik mint a
tulnyomo tobbseg. A mogottem levo ugyanez. De meg igy is
lehetnek gondok. De pontositsuk az esetet, akkor: En lattam
az elottem levo feklampajat, meg volt valami rossz erzesem is.
Kobanya-Kispest feluljarorol lejovet - jol jon a fekezeshez -
megall a ficko. Nekem van egy reakcioidom - esetleg lassu a
felfogasom is -, a mogottem jovo mar ennyivel hatrabb van.
Es a mogotte jovo, stb ... En megalltam siman, mogottem alig,
amogotti meg elhuzott a kocsik mellett. Oriasi biztonsagban volt
a gyalogos mert atengedtek. Ellenben ha 4 kocsi elmegy, akkor
nyugodtan atkelhet az uton.
>az egyeduli, aki jol el tudja donteni
Aki vezet az dont. Jol/rosszul? Mindegy, O dont.
>Angliaban, Nemetorszagban, Svajcban
Na errol beszeltem az elejen. Ha tapasztalom, hogy ilyen a kozlekedes,
akkor mar nem 1-99999 lesz az arany, hanem 1-999. Azert nagyon nem
mindegy, erre mar oda kell figyelni. Mivel tudom, hogy mindenki
szamit ra lehetek udvarias En is. Nem az van, hogy az udvariassagom
miatt megvernek, osszetornek, stb ... Tudod hany sotet van, akik
dudalnak a 10 meter miatt? Mintha szamitana is valamit. Probald
ezeknek - akkor - elmagyarazni, hogy semmi idoveszteseg nincs, mert
ott a kovetkezo lampa. Itt es most hallgatnak, mert milyen igaz, de sotet
ez az ember. De ha beul a kocsijaba mar hulyeseg az egesz, erosebb
vagyok, nekem fontos hogy 10 meterrel elorebb alljak meg. A magyarok
sertodottek, hulye fonok szivatja, othon papucs, ki tudj meg mi van?
De ha a kormany moge ul? O a Kiraly. Na most gyere gyalogos En
ugyan meg nem allok. Latod Te kis mitugrasz nekem van elsobbsegem
Te is ott rohadsz a mellekutcaban ha En sem tudok menni. Stb ...
Nekem nem kell kielnem magam az autoban, nekem nincs fonokom
(otthon sem), ha torni zuzni akarok arra van mas modom is, nem epp
az autot hasznalom erre. Meg egy megoldas is figyelembe lehetne
venni: Temperamentum. De Olaszarszagban nem csak akkor vagyok
kemeny ha betolakszom, hanem elviselem azt is hogy elem jojjenek.
Mosolyogva. Mert amit En megtehetek, az masnak sem tilos. Na
ez nalunk ugy nez ki: Nekem minden szabad, Te meg kocsog tartsd
be a szabalyokat. Foleg ha En vagyok a szenvedo fel. Es nem csak
kozlekedesben ... A nemetek nevelve vannak, USA -ban szabalyok
vannak, nalunk meg sport az allam atverese. Persze minden okot meg
is adnak ra. Sot bele is kalkulaljak, meg a "nagyjaink" peldat is mutatnak.
Nem En uber-senki (copyright) tudom ezt megvaltoztatni.
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #3004 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>> Hat nalunk az anyagbeszerzo
> En vagyok az anyagbeszerzo. Meg a fonok. Meg a munkas.
> Latod 3 ember helyett dolgozom, tehat nekem a 270 lenne
> az indokolt.
:-) Nekem tetszett.
>> Tudod, ha veletlenul valamelyik hulye biciklis peldaul porul jarna
>> amikor 160-al elhuzol mellette.
> Tudod, ha annyi eszem lenne mint neked. De miert ne jarhatna porul
> 90 -nel? Akkor mar eluthetem? Hivatkozhatom rad?
Sikerult raerezni, en mit tartok a torvenyi szaba-
lyozasban a legnagyobb marhasagnak. Kicsit mas tema a
gyorshajtashoz kepest, megis szervesen osszetartozik
vele.
Ha a biciklista volt a hulye, akkor azert ne engem
buntessenek mar!
> Ures uton -altalaban ejszaka- meg gondolnod kene a fejben levo
> nyomasra, amit valamennyi ital elfogyasztas valthatott ki. Ilyenkor az
> istenbarma nem eppen besamithato.
Es? Nekem ehhez mi a kozom? Eppen emiatt nem "fair" a
szabalyozas. En borzalmasan leegyszerusitenem. Olyan se-
besseggel kozlekedtel, hogy amikor feltunt elotted a bi-
ciklista, mar az uton fetrengett, de te nem tudtal sem
megallni, sem kikerulni, jol atmentel rajta, es baja lett?
Te vagy a hibas! Barmennyivel is mentel, de a hulyeje
a fektavodon belul eled esett, holott lathatta, hogy ar-
ra mesz? O a hibas. A te sebessegedtol fuggetlenul. (A-
zaz: lett volna-e eselye a kerekparosnak elkerulni a ba-
lesetet, ha eppen nem benazik es/vagy reszeg? Akkor, ke-
rem szepen, miert engem teszenk felelosse? Ha a masik-
ban ennyi eletoszton sincs, _nekem_ ezert senki ne te-
gyen szemrehanyast.)
Eppen ezert talan en voltam az egyetlen az orszagban,
aki kimondottan orult, amikor a miskolci gazolo ugy fel
eve gyakorlatilag nem is kapott buntetest arra valo hi-
vatkozassal, hogy a baleset akkor is bekovetkezik, ha
halal szabalyosan megy, mert ugy leptek ki ele. Igen, ez
mar "fair", es a fenti es hasonlo esetekben ugyanigy kel-
lene eljarni. Valo igaz, azt en is kisse eliteltem, hogy
a sofor nem volt jozan, de tekintve hogy a baleset beko-
vetkezesenek ehhez nem volt koze, igy ez a helyes ite-
let.
Kerdezhetitek, hogy mennyire "fair" azzal szemben, aki
elhunyt, illetve a felesegevel szemben. Annyira azert al-
lat nem vagyok, hogy kivanjam barki halalat. Csak tovabb-
ra is azt allitom, hogy igen, a gyalogos volt a "sajat
sorsanak a kovacsa", es egy "vedhetetlen" balesetert ne
mar az autovezetot piszkaljak. (Kis offtopic: ugye mert
sokkal konnyebb mast kikialtani bunbaknak, minthogy egy
sajat szerettunkrol kelljen a publikum elott beismerni,
hogy vegulis o hibazott.)
Edesanyam is multkor megjegyezte, hogy o is olyan ut-
can elmelazos tipus, es hogy pl. magarol is siman elkep-
zelne, hogy egyszer elutteti magat. Erre mondtam neki,
hogy lehet, es ennek nem orulok, de csak azert, mert eny-
nyi eletoszton sincs benne, ne mar a masik legyen a hi-
bas. Nemi gondolkodas utan o is es a hugom is azt birtak
ra felelni, hogy hat tulajdonkeppen igazam van...
Kedvnc szavam hasznalata kovetkezik: nonszensz, hogy
te b@$zol magadra vigyazni, de engem buntetnek, ha _en_
nem vigyazok _rad_... :-(
> (masik pelda, amit meg az oktatom mondott olyan husz evvel ezelott:
> biciklist ugy kerulunk ki, hogy ha dol, akkor ne menjunk ra. Merthogy
> a biciklis el tud dolni es a gyalogos is el tud indulni, minden lathato
> ok nelkul)
Mint fent.
> Maskepp fogalmazva: miert nem sietnek -altalaban- a varosokban
> Angliaban, Nemetorszagban, Svajcban (ezeket ismerem jobban) az
> autosok, ha gyalogost latnak atkelesre varva (vagy arra utalo
> magatartast gyakorolva)? Szerinted? Ez is komolyan erdekel!
Hu, ez megint hosszu, mas tema. Sajat meggyozodesem sze-
rint azert, mert droidok. Bar ez nem a HIX-Moka, beideznem
az egyik kedvenc viccem, es ez szerintem mindent megmagya-
raz. (Persze a fentiek mellett a magyar mentalitasba is
enged betekintest, tudom en...)
Sullyed a hajo, de az utasok az istennek nem hajlandoak
valamilyen erthetetlen es megmagyarazhatatlan oknal fogva
beulni a mentocsonakokba. A kapitany mento otlete az, hogy
minden nepet ugy probal erre ravenni, ami utan azok immar
egyuttmukodove valnak. Az angoloknak azt mondja, hogy ez
a legsportosabb dolog a vilagon. A franciaknak azt, hogy
ez a legbolcsebb, amit csak tehetnek. A nemetekkel kozlik,
hogy egyszeruen ez az utasitas, a magyarokkal pedig, hogy
szigoruan tilos.
A legtobb ember egyszeruen arra van nevelve, hogy a sza-
balyokat a legkisebb gondolkodas nelkul tartsa be, es meg
csak ne is filozofaljon el rajta, hogyan lehetne jobb vagy
mas. (Mert ugye a honatyaink, torvenyhozoink olyan bolcsek,
amely elme szintjet halando ember meg sem kozelitheti, hat
hogy jovok en ahhoz, hogy egyaltalan gondolkozzak azon, mi
nincs jol kitalalva.)
Reszemrol ez van. Udvozlettel:
Nagyak
|
+ - | Gyari meret? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Egyszer mar kerdeztem itt, de nem jott valasz.
Megegyszer megprobalom :-)
Opel Corsa 1.4i, 1994-es, 3 ajtos, 60 loeros
alanynak mi a gyari gumimerete?
Talan 165/70 R13?
Tudja valaki????
Udv!
GERI
|
|