Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3544
Copyright (C) HIX
2007-07-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: klima + rugo (mind)  38 sor     (cikkei)
2 gyors vonat (mind)  33 sor     (cikkei)

+ - re: klima + rugo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Okés, a pincés, mélyen csöves hűtésről letettem. (Bár ha egyes hőszivattyú
forgalmazók képesek megmagyarázni, hogy még fűtésre is megtérül, akkor
hűtésre pláne meg kellene térülnie, de mondjuk azt már én sem hiszem el..)

Marad a melegítsünk vizet kérdés..

>napi melegvizigenyedre valoszinuleg nem erdemes hocserelobe fektetni penzt.
Egy hőcserélőnek mitől kell drágának lennie?
Forró teás bögre a vízben máris hőcserélő. Nem értem.
A klímák külső dobozaiban van sok fémlemez, amit fűt vmi közeg,
és egy ventillátor a lemezek közt fújja át a levegőt, hogy hűtse.
Én pont ugyanezt javaslom, csak annyi különbséggel, hogy ne levegőt
fújjunk át a lemezek közt, hanem hidegvizet.  Ennyi. Ez mitől drágább?
Egyszerűen nem értem, hogy ettől miért kellene drágábbnak lennie.
Okés, a bacikhoz nem értek, de mondjuk kerti medence vizet is
lehetne így fűteni, a szobalevegő hőjével.

> tomegenek hurcolasahoz tobb energia kell,
> mint amennyit a rugoval nyerni tudunk.
"Nyerni" ?
Marky, nem üzemanyag helyet gondoltam, hanem csak kiátlagoláshoz.
A lendkerék a működéséből adódóan nagy tömeggel bír, de rugónál
ez nem elvi kitétel. Továbbá mint tudjuk csak gyorsításhoz
és fékezéshez kellene a rugó, a haladáshoz csak a légellenállsát kell
leküzdeni, ekkor a kocsi tömege lényegtelen.

> Tipikus esete ennek az 500km-es autopalya.
Ezt nem értem. Minek a tipikus esete?

>A benzinmotornak egyebkent olyan pocsek hatasfoka van, hogy
>gyorsitasra/lassitasra jobb villanymotorral probalkozni (akar hibrid
>hajtaskent is).
Hát erről beszélek, csak a visszatáláláshoz nehéz olyan gyorsan
tölthető akksit készíteni, ezért gondoltam a rugókra.

Persze a rugók sem tökéletesek, csak egy ötlet volt.

a BenceMiki
+ - gyors vonat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,
Ugy latom egy ideje nehany vad otlet is elofordul itt.
Nekem is tamadt egy... Nem kimellek titeket:
Azon kivul, hogy penzbe kerul, mi vele a hiba?
A szupergyors vonatokkal az a baj, hogy gyakran kell megallniuk utasokat 
fel
es letenni. (Ha tul ritkan vannak az allomasok, akkor az nem lesz
gazdasagos, es erre a repulo is jo lehet!)
Tehat: az energiafelhasznalasanak a java resze a gyorsitasra es lassitasra
fordul. Meg akkor is, ha esetleg ennek egy reszet akar vissza is taplaljak 
a
halozatba villanymotor eseten.
Meg nagyobb baj az, hogy nagy idokiesest okoz. Nem csak a varakozas, hanem 
a
lassitas es a gyorsitas ideje is.
Nem lenne-e jo megoldas egy allo vagonra felultetni az embereket az
allomason, es ha jon a vonat utana kuldeni (csuzli), es rakapcsolni a
szaguldo vonatra (valami ertelmes gyorsitasi modszerrel, tehat nem
utkoztetessel vagy kampoval...). A leszallokat pedig az utolso kocsiba
iranyitani amit az allomas elott lekapcsolnanak es lefekeznenek. A
felszallas es a leszallas igy akar kenyelmesebb is lehet (tobb ido van 
ra,
es az utasok esetleg eleve abba a kocsiba ulnenek ahol leszallnak majd...).
A vagonok gyorsitasahoz, lassitasahoz nem is kene mozdony hiszen az az
allomason fixen beepitett eszkozokkel megoldhato. Ha mar kb egyforma
sebesseggel haladnak persze csak akkor kapcsolodna a mozgo szerelvenyhez 
a
gyorsitott vagon. Szerintem ez a mai technikaval biztonsagosan, megfelelo
automatikaval megoldhato. Nagyobb allomasokon tobb vagon lekapcsolasa eseten
az atszallas is automatizalhato...
Magyarul egy menet kozbeni utas utantoltesre gondoltam..
:)
Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS