Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3150
Copyright (C) HIX
2007-07-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. re: Re;auto #3146 (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Hutes es lubrika (mind)  47 sor     (cikkei)
3 "Szervo", auto-A/C (motor-klima). (mind)  70 sor     (cikkei)
4 re: re: Re;auto #3146 (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re. re: Re;auto #3146 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))

Sziasztok Autosok.

>> Akit erdekelne a magyar-hataron-tuli dolgok,barmi kerdesekre boldogan
>> valaszolok.Csak kerdezd! Meg maganban is ha ohajtod.

>Milyen magasan repul a toketlen parti fecske?

Magasabban mint a tokos, mert nem huzza le a toke ;-)
De ha lubrikalasaik akkor nem szarad ki, ergo nem lesz legellenallasa , 
ugymond gyorsabb lesz.

Tunning :-) !

Udvozlettel:   Frigyes

frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
Militec kaphato
                         Skoda 120 L
                       A- MajorKa bt.
                     1014. Bp. Uri u. 24.
                      T: 06-20-9446-107
+ - Hutes es lubrika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))

Sziasztok Autosok.

Janibacsi ! Ha nem lennel akkor ki kene talalni ;-DDDD))

<>#&@{}

Aki szereti a pinat, huzzon ide egy lubrikat :-) !

IIII   IIII   IIII

<>#&@{}

>Masik jelentos dolog az autok-hutesi rendszerein.
>Ket csovezeteked van (oda-vissza) a kompresszor-eveparator-condenser
>kozott.
>Azok mind lerogzitett fem-csovek, (rozsdamentes a jobb kocsikban,
>aluminiun az olcsobbakban.) Es  a vastag-falu (syntethicus) gumi csovek
>a mozgasok miatt.

Hohooo neked nem is Volvod van, hanem Skodad :-) ! Nekem pont igy megy 
a 
hutesi rendszer eppenseggel 22 eve. Tavaj kerdeztem a reszelomet, hogy 
ki 
kene cserelni a kor miatt, mire o atnezte es mondta, hogy meg jo sokaig 
birni fogja a strapat.
Az meg " lubrikalja " akinek nagynenje Sanghajban volt bartancosno :-) 
Meg 
lemezzel el is van fedve a padlocsatornaban.

>Legalabb is itten, mind az auto-resz-uzletekben kaphatsz kb. $15-ert a
>"freon'/

Az itteni autoalkatresz uzletekben tuti, hogy nem kapsz feont ! Es nalunk 
mar nem freonnal toltik a klimakat, hanem ozonkimelo vegyulettel.

>Ne rohogj.

Mar keso :-))) !
Az asztal alol masztam ki.

Udvozlettel:   Frigyes

frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
Militec kaphato
+ - "Szervo", auto-A/C (motor-klima). (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

" ..6 volt es lubrikalas.." nem hinnem hogy az segitene, de orulok hogy,
van humorotok.

"Szervo" ,de legalabb irtad ,hogy a 'power steering' -rol irtal.
Legalabb nem a jo ,eloirt "magyar auto-technikai szavakat" hasznaljatok.
Azt csak tollem kovetelhetitek.

De "szervo" vagy 'power steering', ek-szij / serpentine szij hajtasu
vagy electric motoros, de az hydralikus mukodesu mechanizmus. S ha a
tartalya ures ,vagy alacsony a "szervo-olaj" (hydraulic-fuel) az nem fog
mukodni.
A motor-haz-teto alatt elkerulhetetlen azt latnod.  Triznyakhoz menve
majd mutatja neked,s hogyan szukseges azt ugy hidegen,mint melegen ( mas
az olaj allaspontja a hideg vagy a meleg motor allapotaban) de
rendszeresen figyelemmel tartani.

Sajnalom, hogy Geri auto-huto-kompresszora bedoglott.  Persze a 17 ev
utan az nem csoda.
A "csapagy' a kompresszor eseten nem sok strapat kap, kulonosen nem
mindeg hasznalod a hutest. Sot minden mas csapagyaid, meg a fo-tengely,
s a hajto-rudak csapagyai is mukodnek a 17 ev utan, s azok csak
sima-surlodo csapagyak.
Az 'impeller' (Orszagh azt is kihagyta) ami vegzi a magasnyomas
eloidezeset. Az hasznalodik nagyon, az a kompresszor szive.
A kompresszor csak akkor megy amikor a hutest bekapcsolod. Az ekszijjas
kerek azon 'szabadon-forgo' kerek.
Ha ketelkednel, nyisd fel a motor-haz-tetot,amikor a motor megy,de nem 
a
hutes. S latni fogod ,hogy a kompresszoron az ekszijjaskerek forog,de az
elottlevo kerek, ill. elso-oldala, nem. Az az elektromos kuplungja. (A
kezi-seb-valtos kuplungokhoz hasonlo 'pressure-plate' rajta) Csak amikor
bekapcsolod a hutest, hallasz egy kis 'click'-et, a motor kisse lassul,s
az ekszijjas-kerek elott levo kerek is forog. Csak akkor mukodik a
kompresszorod.

Karbantartasa. Tobb modeleken van az alacsony-nyomas melleti 'csap' (?)
nal egy kis ,legtobbszor szintvaltoztato uveg alatti buborek.A szin es
buborek mutatja ha a refrigerantod alacsony/keves.
Dragabb modeleken  ,rendszerint a 'dryer'-en (szariton) egy kis
('safety-valve) automata kapcsolo, ami megallitja / kikapcsolja a
hutesedet ha a refrigerant keves/alacsony.

Masik jelentos dolog az autok-hutesi rendszerein.
Ket csovezeteked van (oda-vissza) a kompresszor-eveparator-condenser
kozott.
Azok mind lerogzitett fem-csovek, (rozsdamentes a jobb kocsikban,
aluminiun az olcsobbakban.) Es  a vastag-falu (syntethicus) gumi csovek
amik osszekotik mozgasok miatt.
A fem es gumi reszek csatolasai a leggyakoribb problema,ill.oka a
refrigerant vesztesenek.
Kulombozo technikak alkalmazva a csatolasaikra, de idovel MIND
problemakat okoz.
Ha nem szidnatok ossze engem, javasolnam azon csovek csatoalasait ujja
csatolni,mielott penzt koltesz a kompresszoron.

Legalabb is itten, mind az auto-resz-uzletekben kaphatsz kb. $15-ert a
"freon'/ refrigerant ellenorzo-tolto (auto-hutes-refrigerant)
eszkozt(?). Az alacsony es magas nyomasos merok, a kapcsoloikkal. Sot
kb. $6-7-ert meg  freont is, fontonkent (egy fontos cannaban). Magad
ellenorizheted ,sot toltheted is a hutoberendezesedet ha szukseges.
Tudom nallatok masalakban es neveken, de biztos vagyok hogy kaphatok.

Ne rohogj. A csovek  gumi reszei, (a hajlekonysag / mozgas miatt) habar
vastag-faluak (a 100-170 fontos mukodo nyomashoz), de syntethicusok
(mu-gumi) s evek-utan szaradnak es hajszalrepedesek tortennek. Igen,
"lubrikalasaik'  segit azon is, a szaradas altali repedesek
megelozesere.

Na most mar rohoghettek ,panaszkodhattok,durvaskodhattok, de remelve az
ideg-gorcsot megelozitek !!!!
+ - re: re: Re;auto #3146 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Milyen magasan repul a toketlen parti fecske?
Geza batyam, nem ugy hangzott az, hogy mekkora a sza'rnyala'si
sebessege?  :-P
Tudom, szoroknek hasogatasa.  :-)
Amugy, melyikre gondoltal??????? :-D

Udv,  Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS