Major Frigyes
Matyo'himzett - alkatre'szüze'r :-))))
Sziasztok Autosok.
Janibacsi ! Ha nem lennel akkor ki kene talalni ;-DDDD))
<>#&@{}
Aki szereti a pinat, huzzon ide egy lubrikat :-) !
IIII IIII IIII
<>#&@{}
>Masik jelentos dolog az autok-hutesi rendszerein.
>Ket csovezeteked van (oda-vissza) a kompresszor-eveparator-condenser
>kozott.
>Azok mind lerogzitett fem-csovek, (rozsdamentes a jobb kocsikban,
>aluminiun az olcsobbakban.) Es a vastag-falu (syntethicus) gumi csovek
>a mozgasok miatt.
Hohooo neked nem is Volvod van, hanem Skodad :-) ! Nekem pont igy megy
a
hutesi rendszer eppenseggel 22 eve. Tavaj kerdeztem a reszelomet, hogy
ki
kene cserelni a kor miatt, mire o atnezte es mondta, hogy meg jo sokaig
birni fogja a strapat.
Az meg " lubrikalja " akinek nagynenje Sanghajban volt bartancosno :-)
Meg
lemezzel el is van fedve a padlocsatornaban.
>Legalabb is itten, mind az auto-resz-uzletekben kaphatsz kb. $15-ert a
>"freon'/
Az itteni autoalkatresz uzletekben tuti, hogy nem kapsz feont ! Es nalunk
mar nem freonnal toltik a klimakat, hanem ozonkimelo vegyulettel.
>Ne rohogj.
Mar keso :-))) !
Az asztal alol masztam ki.
Udvozlettel: Frigyes
frigyesmajorkukac té-onlany ponty hugika :-))
Militec kaphato
|
" ..6 volt es lubrikalas.." nem hinnem hogy az segitene, de orulok hogy,
van humorotok.
"Szervo" ,de legalabb irtad ,hogy a 'power steering' -rol irtal.
Legalabb nem a jo ,eloirt "magyar auto-technikai szavakat" hasznaljatok.
Azt csak tollem kovetelhetitek.
De "szervo" vagy 'power steering', ek-szij / serpentine szij hajtasu
vagy electric motoros, de az hydralikus mukodesu mechanizmus. S ha a
tartalya ures ,vagy alacsony a "szervo-olaj" (hydraulic-fuel) az nem fog
mukodni.
A motor-haz-teto alatt elkerulhetetlen azt latnod. Triznyakhoz menve
majd mutatja neked,s hogyan szukseges azt ugy hidegen,mint melegen ( mas
az olaj allaspontja a hideg vagy a meleg motor allapotaban) de
rendszeresen figyelemmel tartani.
Sajnalom, hogy Geri auto-huto-kompresszora bedoglott. Persze a 17 ev
utan az nem csoda.
A "csapagy' a kompresszor eseten nem sok strapat kap, kulonosen nem
mindeg hasznalod a hutest. Sot minden mas csapagyaid, meg a fo-tengely,
s a hajto-rudak csapagyai is mukodnek a 17 ev utan, s azok csak
sima-surlodo csapagyak.
Az 'impeller' (Orszagh azt is kihagyta) ami vegzi a magasnyomas
eloidezeset. Az hasznalodik nagyon, az a kompresszor szive.
A kompresszor csak akkor megy amikor a hutest bekapcsolod. Az ekszijjas
kerek azon 'szabadon-forgo' kerek.
Ha ketelkednel, nyisd fel a motor-haz-tetot,amikor a motor megy,de nem
a
hutes. S latni fogod ,hogy a kompresszoron az ekszijjaskerek forog,de az
elottlevo kerek, ill. elso-oldala, nem. Az az elektromos kuplungja. (A
kezi-seb-valtos kuplungokhoz hasonlo 'pressure-plate' rajta) Csak amikor
bekapcsolod a hutest, hallasz egy kis 'click'-et, a motor kisse lassul,s
az ekszijjas-kerek elott levo kerek is forog. Csak akkor mukodik a
kompresszorod.
Karbantartasa. Tobb modeleken van az alacsony-nyomas melleti 'csap' (?)
nal egy kis ,legtobbszor szintvaltoztato uveg alatti buborek.A szin es
buborek mutatja ha a refrigerantod alacsony/keves.
Dragabb modeleken ,rendszerint a 'dryer'-en (szariton) egy kis
('safety-valve) automata kapcsolo, ami megallitja / kikapcsolja a
hutesedet ha a refrigerant keves/alacsony.
Masik jelentos dolog az autok-hutesi rendszerein.
Ket csovezeteked van (oda-vissza) a kompresszor-eveparator-condenser
kozott.
Azok mind lerogzitett fem-csovek, (rozsdamentes a jobb kocsikban,
aluminiun az olcsobbakban.) Es a vastag-falu (syntethicus) gumi csovek
amik osszekotik mozgasok miatt.
A fem es gumi reszek csatolasai a leggyakoribb problema,ill.oka a
refrigerant vesztesenek.
Kulombozo technikak alkalmazva a csatolasaikra, de idovel MIND
problemakat okoz.
Ha nem szidnatok ossze engem, javasolnam azon csovek csatoalasait ujja
csatolni,mielott penzt koltesz a kompresszoron.
Legalabb is itten, mind az auto-resz-uzletekben kaphatsz kb. $15-ert a
"freon'/ refrigerant ellenorzo-tolto (auto-hutes-refrigerant)
eszkozt(?). Az alacsony es magas nyomasos merok, a kapcsoloikkal. Sot
kb. $6-7-ert meg freont is, fontonkent (egy fontos cannaban). Magad
ellenorizheted ,sot toltheted is a hutoberendezesedet ha szukseges.
Tudom nallatok masalakban es neveken, de biztos vagyok hogy kaphatok.
Ne rohogj. A csovek gumi reszei, (a hajlekonysag / mozgas miatt) habar
vastag-faluak (a 100-170 fontos mukodo nyomashoz), de syntethicusok
(mu-gumi) s evek-utan szaradnak es hajszalrepedesek tortennek. Igen,
"lubrikalasaik' segit azon is, a szaradas altali repedesek
megelozesere.
Na most mar rohoghettek ,panaszkodhattok,durvaskodhattok, de remelve az
ideg-gorcsot megelozitek !!!!
|