Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2262
Copyright (C) HIX
2004-08-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 minden (mind)  79 sor     (cikkei)
2 Autoklub (mind)  30 sor     (cikkei)
3 RE: Regen bikaztunk... (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Valasz: re: akumlator *** HIX AUTO *** #2259 (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Valasz: FW: hofok, fiat arak, *** HIX AUTO *** #2260 (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Valasz: FW: hofok, fiat arak, stb*** HIX AUTO *** #2260 (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Re: Ecocontact (mind)  14 sor     (cikkei)
8 vizhomerseklet (mind)  22 sor     (cikkei)
9 autopalyas utazas, Golf, Alfa, boxer (fwd) (mind)  125 sor     (cikkei)
10 Opel Astra leallas (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Re: Horvatorszag (mind)  44 sor     (cikkei)
12 Re: Regen bikaztunk... (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt nem ertem, de ha ez alapjan meg lehet talani, akkor jo :-)
Logo: Piros alapon feher keziras, elso szava Coca (ami ugye a Diszno egy
szinon
imaja). Na milyen logo lehet? IBUSZ? ... (gyk: a masodik szava Cola)

>Viszont nem ertem, hogy a magyar burokracia miert nem
>"eu-konformizalja" mondjuk angol mintara az atiratast :-o.
>Itt a forgalmi tobb reszbol all, egy darabjara az elado rairja a vevo
>adatait, alairja, alairatja a vevovel, majd boritekba rakja es bekuldi
>az illetekes helyre. Egy masik (kitoltott) darabot odaad a vevonek,
>aki ezzel tudja igazolni az autot amig megerkeznek a papirok (attol
>fuggoen, hogy maganszemely a vevo vagy kereskedo veszi at esetleg
>bonto, mas-mas darabot kell kitolteni).
Itt is. Van egy resze, ami a kocsi adatait tartalmazza (azonositok, musz.
erven
yessege), a masodik harmad a jelenlegi tulajdonos/uzemben tarto adatait
tartalm
azza. A harmadik harmadot meg akkor toltod ki az elado adataival, amikor a
kocs
it eladod. Az elso kettot viszi az uj tulaj, ezzel + az adasveteli
szerzodessel
 bizonyitja, hogy ido kozben o mar megvette a 2. lapon szereplo tulajtol. Te
a
3-at a forgalmi kiallitojanak kuldod el (illetekes hely: rendorseg vagy
okmanyi
roda).

>2-3 heten belul megerkeznek a papirok (amit biztos helyen kell tarolni
>soha nem az autoban, rendor nem is keri)
Ld. "torzskonyv", amit a BM kuld ki 2-3 hettel a kocsi atirasa utan.
FEjlettebb
, mint az angol, mert nem papir, hanem muanyag kartya :-)

>Amig az elado ezt a papirt be nem kuldi, addig ot veszik elo az ado be
>nem fizetesert, ill. o kapja a papirokat a tilosban valo parkolasrol
>es gyorshajtasrol.
Ez is igy van nalunk is. Sot, miutan az elado bekuldte a 3. lapot, hoyg
eladta
a kocsit, a vevonek meg vannak szamlalva a napjai, zaros hataridon belul a
neve
re kell vennie az autot. Ehhez kell neki a torzskonyv (amit eladaskor az
eladot
ol megkapott), a regi forgalmi 1-2 lapja es az  adasveteli szerzodes. (meg
ered
etvizsga-papir, ill. megkotott KFB igazolasa)

>Ennyi. Semmi atiratasi koltseg, autohamissagi vizsgalat, stb.
Az atirasi koltseg (hivatalosan: vagyonszerzesi illetek) egyfajta ado, ujabb
sa
p, amit lehuznak az autosrol. (meg lakasvasarlorol, stb. Az allam szerint
ugyan
is ha otmilliot elkurvazol, azzal hasznos vagy, de ha lakasra, vagy kocsira
kol
tod, akkor le kell huzni, amennyire csak lehet, mert te rohadt gazdag
lehetsz..
 .) Az eredetvizsga meg elvileg a buncselekmenybol szarmazas kiszureset
szolgaln
a, mas kerdes, hoyg ilyen szempontbol alacsony a hatasfoka es magas a
dija...

>Kedves Fogash... mivel az auto egyenlore meg csak nullszeriaban
> letezik, ne akarjunk mindjart felszereltseg meg arlistat... :-)
De igen! :-) Mentsegemre szolgaljon, hogy azt is csak a veletlenul hozzam
eljut
ott honi autos magazinokbol tudom, hogy a 3ik generacios Astra (ez most
akkor A
stra H?), Golf-V, Pug407 mar az utcakep resze otthon. Ahogy beszeltetek
rola, m
eg a Totalcar is tele volt vele, bennem ugy allt ossze, hogy ez a Logan
gyerek
mar ott virul a Dacia/Renault szalonok polcain...

>Bar mondjuk ahhoz hogy az energyt vizen megcsusztassa az ember,
>ahhoz is igyekezni kell, rendes vezetesnel nem jellemzo, nekem
> eddig csak szarazon sikerult :)
Biztos ezt akartad irni?! Ha ez igaz, akkor te vagy az elso ember a Foldon,
aki
nek az autoja vizen jobban tapad, mint szaraz aszfalton... :-)))
Fogash
+ - Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Hat... ha te mertekadonak tekinted az Autoklubot...

Elmeselek egy tortenetet. Telen kint voltunk lanyommal a mujegpalyan. Este
kilenc korul mentunk volna haza, de valami iszonyat hangja volt a kormanynak
indulaskor. Kiszalltam, latom, hogy a kocsi alatt nagy olajfolt. Beleneztem
a szervo tartalyaba - ures. Sikerult megtalalnom, hogy hol ment szet a cso,
igy mar csak olajat kellett volna beletenni - de a gepkonyv egy szot sem irt
arrol, hogy milyen valo bele. Ranezesre olyan piros volt, mint az aut.valto
folyadek - de az ember nem ranezesre borogat. Hivtam telefonon az ismeros
szerelot, de nem vette fel. Vegul kinomban racsorogtem az Autoklubra (akkor
meg tag voltam). Elmondtam a szitut, megkerdeztem jo-e bele az aut.valto
olaj... akkora tiltakozast kaptam, hogy szo se lehet rola, mindjart mondjak
mi kell bele. Megmondtak, felirtam, elmentem egy benzinkuthoz es a kutas
minden tiltakozasa ellenere azt vettem meg, amit mondtak. (Jo nagy marha
voltam.)
Vegul beleboritottam a cuccot, es valami meregzold trutyi lett belole, tele
csapadekkal. Kocsi otthagy, masnap szerelovel elvontat, szervo atmosas. Jo
kor volt.

(De nem ezert leptem ki - viszont az mar egy masik sztori.)

Udv,
pJ


Hajdu Csaba:
>Kabel levetel ket jaro motor mellett... Vagy nagyon batrak,
>vagy nem olvasnak HIX Autot :)))
+ - RE: Regen bikaztunk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy eves Renault Laguna, noi vezeto, bekapcsolva hagyott lampa,
>akku lemerul... Renault Assistance altal kuldott Autoklubos kocsi,
>kabel feltesz, motor indit, kicsit jarat, Laguna indit.
>
>Kabel levetel ket jaro motor mellett... Vagy nagyon batrak, vagy
>nem olvasnak HIX Autot :)))

Hali!
En meg delutan megyek KRESZ-bol vizsgazni (24 eve van jogsim, de most
nagymotorrol is kellene...hehehe...)
Szoval KRESz konyv:
-az akkumulatorok "+" sarkat egy megfelelo keresztmetszetu kabellel kosszuk
ossze
-a masik kabel csatlakoztassuk eloszor a segelyakkumulator "_" sarkahoz,
majd a kabel masik veget az inditando gepkocsi fem reszehez (ne a
kimerult(hihi) akkumulator "-" sarkahoz)
-mukordessuk a segelygepkocsi motorjat magasabb fordulatszamon
-inditsuk be a kimerult akkumulatoru gepkocsit
-mukodtessuk mmeg a motort 2-3 percig alapjaratok az osszekapcsolt
kabelekkel
-a kimerult akkumulatoru kepkocsin kapcsoljunk be egy nagyobb fogyasztot(pl.
levegofuvo), majd szereljuk le a kabeleket.

Ennyi.. Csak halkan jegyzem meg, hogy egyebkent is tele van marhasagokkal a
konyv is es a KRESZ is.
Tudtatok, pl. hogy az "Elozni tilos" tablanal (ahol egy piros es egy fekete
szgk van a piros korben) nem szabad megelozni a segedmotorok kerekparral a
kerekparost? Persze a motorkerekpart is megelozheted, ha elfersz mellette
egy savban... De motorkerekparral mar nem elozheted meg ugyanigy az autost.
Ez rasszizmus!! :))
KI
+ - Valasz: re: akumlator *** HIX AUTO *** #2259 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
> Temakor: re: akumlator ( 28 sor )
> Idopont: Fri Jul 30 23:03:30 CEST 2004 AUTO #2259
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>...
Autoban savas akku van, a lugos nem alkalmas autot uzemeltetni.
 ...<<<<<<<<<

Ezt mar en is hallottam, de mi az oka? Mozdonyoknal eloszeretettel
alkalmaznak lugos akkut, pedig a feladat kozel ugyanaz, es az az elterjedt
nezet, hogy egy lugos akkunak (itt termeszetesen 5-20 akkurol van szo)
minimum ketszer-haromszor akkora az elettartama.

udv, Akos
+ - Valasz: FW: hofok, fiat arak, *** HIX AUTO *** #2260 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: FW: hofok, fiat arak, stb ( 96 sor )
> Idopont: Sat Jul 31 17:33:40 CEST 2004 AUTO #2260
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>...
>"Kokorszaki technikak intezmenyes gyujtemenye"... haaat, ez
>biztos, hogy egy gusztustalanul nagy tulzas,
Dobfek, SOHC-8V, 47LE literteljesitmeny, gyujtaseloszto, soroljam?
 ...<<<<<<<<<<

En nem ertem, hogy a 47LE literteljesitmeny miert kokorszaki? Azert, mert
valaki nem 1.2/90 LE motort gyart, ami egyedul az 5600-5650 fordulat/perc
tartomanyban nyujt normalis menetteljesitmenyt, es 1%-os emelkedon mar nem
birja az otodiket?

A literteljesitmeny egy (nagyon) soktenyezos parameterlista egyik
tenyezoje, nem hiszem, hogy ez nem vilagos.

udv, Akos
+ - Valasz: FW: hofok, fiat arak, stb*** HIX AUTO *** #2260 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: FW: hofok, fiat arak, stb ( 96 sor )
> Idopont: Sat Jul 31 17:33:40 CEST 2004 AUTO #2260
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>...
>Azt mondod, hogy ahol lehet, 160-nal mesz, igy jon ki a 110-es atlag. Ez
>viszont pontosan azt jelenti, hogy a 160-as sebesseged vajmi keveset nyom
>az atlagodban!
Sztem egesz europaban nincs autopalya, ahol akar csak 1 oran keresztul is
tudnal ugy haladni, hogy a mutato nem megy 160 ala. Sajnos a valosagban az
"ahol lehet, 160" kitetel nem jelent tobbet, mint 85 (kamion elotted) es
160
kozotti gyorsitast, lassitast. Igy mindenfele megallasok nelkul se tudsz
egy
ora alatt 120-130 km-nel messzebbre jutni, erre jonnek meg a dugok,
tankolas, pihenok...
 ...<<<<<<<<<<<<<<

Szerintem egyrol beszelunk. Eppen ezt akarom mondani, hogy hiaba 160-as az
utazo; ha allandoan lassitani kell 100 korulre, vagy akar csak 120-ra,
akkor nagyon minimalis a kulonbseg a 160-as utazo es a 140-es utazo kozott.
Ha pedig eppen a nyomulas miatt kozbejon egy tobblettankolas, akkor meg
kevesebb. Ezert fogadom el nehezen a konkret eset "-10 km/ora utazo = +1
ora menetido" kitetelet, mert ez azt jelentene, hogy -10 km/ora utazo az
atlagban -9 km/oraval jelenjen meg, ami ranezesre messze tul sok.
udv, Akos
+ - Re: Ecocontact (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2261, :
 >Na, most a "magyarautoajoauto" nepi lozunggal melyen atitatott, hegynyi
 >eladhatatlan Swiftet maga mogott hagyo, a finanszirozo cegek paradicsomat
84
 >reszletben, 0%-kos induloval epito Ignis-tulajdonosok es -varomanyosok
 >megkaptak a koltsegcsokkentes elso - felig rothadt - gyumolcset, az Eco
 >Contact EP-t (fejbol) 165/70R14 es 175/65R14 (tuning GLXSXIX verzio! :-))

Bakker, ezé nem köll senkinek??? :)
Bár ez R15, és Astrahoz adták.
http://vnet.hu/huntah/conti.html
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - vizhomerseklet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

szabi miatt kisse le vagyok maradva az olvasassal, de:

>Probalom maskent megfogalmazni: Miert van az, hogy a japan
>szemetlada 1 masodperc alatt uzemmeleg lesz, a vilag osszes
>tobbi gyartmanyanak meg IDO kell a bemelegedeshez?
>A japan viz mas hokapacitasu, mint az europai????

eltekintve a megfogalmazas gunyolodo (divatos kifejezessel
elve: "hangulatkelto") hangnemetol,

az en "japan szemetladam" vizhofok jelzo muszere kb. 0,5-1 km utan
mozdul meg es meg kb. 1-1,5 km kell, hogy elerje az uzemi
homersekletet. feltetelezem, hogy valosaghoz kozelito erteket mutat,
ugyanis ha ilyenkor feltekerem a futest leegeti a szort a labamrol.
lehet, hogy ez fizikailag lehetetlen, de ez a tapasztalatom.
persze az is lehet, hogy direkt beepitettek egy hajszarito futoszalat,
csak hogy ne tunjon fel a muszer marketingjellege.

robi
mg 1.8td
+ - autopalyas utazas, Golf, Alfa, boxer (fwd) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> 12 ora, 110 km --> a tura ezek szerint ~1320 km.

igen, majdnem pontosan annyi.

> Azt mondod, hogy ahol lehet, 160-nal mesz, igy jon ki a 110-es atlag.
> Ez viszont pontosan azt jelenti, hogy a 160-as sebesseged vajmi
> keveset nyom az atlagodban!

Pedig rengeteget nyom! A masik oldal ugyanis vagy dugo vagy
utlezaras, vagyis extrem helyzet. Velencenel 30-40 perces dugo
normalisnak mondhato. Firenzenel (autopalyan!) alltam mar 2 orat is,
mert focimeccs volt es a 4 savban ozonlottek az autok a meccsre...

> Vagy sokszor allsz meg (tankolas, akarmi), vagy sok helyen

A JTD-vel csak 1x kell tankolnom es Romaban vagyok :))) Ez nagyon
tetszik a turbodizel autokban, fele tankkal indultam el, mert
Ausztriaban ugyis olcsobb a gazolaj, az osztrak-olasz hataron eppen
felvillant a sarga lampa, telenyomtam es Roma utan 50 km-el kellett
ujra tankolni :))) Egyebkent a sziciliai korutamon (6116 km) 42000 Ft-ot
sporoltam meg az uzemanyagon a masik Alfamhoz kepest, pedig az
olaszoknal a gazolaj is eleg draga. Ilyen nagyon utakon nagyon
elvezetes a kalyha :)))

A kis kitero utan folytatom.

> van orszagut, vagy dugo. Persze az is lehet, hogy mesz 8 oran at
> 160-nal, utana 4 oran at 10-zel, akkor valoban all az, amit irtal.

Becstol Tarvisioig kb. 400 km a lezarasokat kiveve vegig tarthato a 160
(megfelelo autoval, az 1.2 Punto neha 80-ig visszalassult Graz korul).
Utana faluzni szoktam Velenceig, de utoljara autopalyan mentem,
vagyis Velenceig kb. 200 km mehetsz amennyivel birsz a forgalomtol
fuggoen. Velenceben jon a szokasos dugo, fizetes, stb. Eldobsz jopar
percet. Utana viszont megint nyomhatod Romaig folyamatosan. Ket
tanum is van, hogy a palyan ritkan megyek 160 ala (es elmeletileg
1300-bol 1200 km autopalya), ha elemjonnek, lezaras van, dugo van,
stb. megsem sikerult SOHA 110 km/h-nal jobb atlagot futni.

> Kellene egy sebesseg-ido gorbe, de mar az is eleg, ha parod
> stopperrel lemeri, hogy osszesen mennyit tudtal menni 160-nal :-)

Ez jo otlet, megkerdem tole :)))

> Azert ne felejtsd el, hogy egy (jo ertelemben ertsd) "autobuzi" autoja,
> amit a legaprobb rezzenessel is azonnal szerelohoz viszel, egeszen
> mas kategoria, mint az usd-vagd cegautok, amiknek a
> tulajdonosai/hasznaloi (tisztelet a kivetelnek) leginkabb akkor veszik
> eszre a problemakat, amikor kigurul az auto alol a kerek, vagy
> egyszeruen megall az auto.

Nem gondolom, hogy ekkora a kulonbseg. Ket nagy gondot mar irtam
itt a listan, az egyik, hogy 4-5 auto (ennyirol tudok) menet kozben
ledobta a vizpumpat, a masik 68000 km-nel elektromos gond a
muszerfalban, csereltek a muszerfalat es 2-3 napja hivott a kollegam,
hogy az auto menet kozben megall. Megy 120-130-al es leall a motor.
Sajnos nem tudtam neki segiteni... A legtobb kollegamnak (eleg fiatal
ceg vagyunk) a cegauto az elso autoja, sot, sokan azon tanulnak meg
vezetni. Ezert jobban figyelnek egy-egy rezdulesre is es rogton
mennek panaszkodni a flottafelelosnek. Az a gyakoribb, hogy az
elhajtja oket, hogy meg korai, majd ha rosszabb lesz, jojjon ujra.
Vannak persze autokiller kollegaim is, az 1.4 44kW Fabia az
adminisztratorok alatt fel eve tartosan 15 litert eszik. El lehet kepzelni,
mit kap az az auto...

> Na gyorsan fejezzetek mar be ezt a _nagyon_ OFF penztaros temat!
> Ugy sincs senkinek igaza a masikkal szemben!

Na vegre megjott a moderator. Miert is nincs igaza a tobbsegnek? :)

> Ha nem tevedek, 7 Euro. Ha tevedek, kijavitanak.

Tevedsz, mert 7,60 Euro. Magyar oldalon 23xx Ft, szlovak oldalon 350
Sk.

> A szerelők azonnal odagyültek, és egy dolgon nem tudtak
> megegyezni: miért nyíltak ki a légzsákok?

Melyik legzsak? mert az oldalso eleg nyilvanvalo...

> Volt, aki azt mondta, hogy csak 30km/h felett nyílnak ki, de szerintem
> álló helyzetben is ki kéne nyilniuk.

Ezek szerint a Porsche Pestnel nem tudjak, mikor nyilik es hogyan
mukodik a legzsak :))) Mert az egyik megoldas se jo :) a legzsak akkor
nyilik ki, ha a szenzor beinditja. A szenzor akkor mukodik, ha jar a
motor es megfelelo impulzust kap. Megfelelo impulzus akkor van, ha
olyan merteku ero hat ra, ami atlepi a beprogramozott erteket. A
hatalmas utkozestol a szenzor beinditotta a legzsakot, mivel olyan
merteku elmozdulas tortent, amit (helyesen) utkozeskent erzekelt. A
szenzornak (erzekelonek) mindegy, hogy all az auto vagy mozgasban
van, minden az elmozdulas kerdese, ami ebben az esetben jelentos
volt.

> Anyukam nem "buszke ra" (o nem az autojara veri), csak a kezdeti
> idegenkedes utan megszerette.

Es ha en igen, rossz ember vagyok?

> Ez nem "fullentes", hanem teny. A fogyasztasrol fogalmam sincs, de
> egy '94-es Alfa 145-osben szerintem boxermotor van, ami allitolag
> sokat eszik.

Megint abba a hibaba estem, hogy automatikusan az en 1999es ill.
2000-es Alfamra gondoltam, te meg az elso szeriasra (94 juliusaban
jelent meg a 145, decemberben a 146). 1995-tol volt 2.0 TSpark, 96-
ban vegeztek a boxer motorok. A sracok autoi kozott rengeteg boxer
van, 33-ban foleg, de vannak 145/146 boxerek is 1.3, 1.4, 1.6, 1.7 es
1.7 16V. Az osszes 6-9 liter kozott fogyasztas, de valami miatt a
tobbsegben inkabb a boxerhang marad meg, nem a fogyasztas.
Egyebkent az 1.7 16V 129-132 LE volt 8,5 literes atlagfogyival, ami
szerintem nem egy horror zabalas... A nagy fogyasztastol sokkal
nagyobb baj volt, hogy felenk nem voltak markaszervizek, a tobbi
szerviz meg nem ertette, mi az a fene a motorhazfedel alatt. A boxer
motort kinyirja a rossz is ritka olajcsere, a szerelok tobbsege csak 2
gyertyat cserelt, mert a tobbit nem talalta, stb. Az auto gyenge pontja
azonban soha nem a motor, hanem a valto volt, 33-ban es 145/6-ban
egyarant. Sot, Alfabuzi letem ellenere azt is fenntartom, hogy az Alfa
maig nem tud igazan jo valtot tenni az autoiba, bar az uj MJet valtokat
nem ismerem, de a 2.5 V6, sot GTA valtot is lattunk mar szetesni (mas
kerdes, mit kapott ugye...)

Cs.
+ - Opel Astra leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A problema a kovetkezo:
Adott egy Opel Astra Caravan 1.6i 94-es.
A tunetek:
Idonkent egyenletes haladasnal be-berangatott majd kis idovel kesobb leallt.
Innen kezdve persze nem indult,de "mintha epp be akarna indulni" tuneteket
produkalta.Tehat egy-egy utemet elkap,nagyritkan egy pillanatra felporog,de
termeszetesen nem indul,neha durrog.A gyujtokabelek jok 2 db cserelve is
lett
benzint kap, ha egy pillanatra esetleg felporog akkor az osszes ellenorzo
lampa
is kialszik.Mi lehet a baj ? Tudnatok valami otletet adni ?

Elore is koszonom

Mlaci


---
This message was sent using IMP, the Internet Messaging Program.
+ - Re: Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihaw!
> Feladó: faragok_uh.keleten

> Olasz o-ba se menj ... /pedig az mar europa) ...:))

Voltam, es ossze sem tudom hasonlitani a horvat stilussal. Az olaszok
nem veszelyeztettek szandekosan soha, legalabbis engem. Egy kicsit mas
a stilus, de konnyen meg tudtam szokni.
Ho-ban eloszor megdobbentem, mikor autouton gyorsitosavban eloztem egy
kamiont, es szemben felbukkant egy allat a kanyarbol az en savomban.
Dupla zarovonalnal, hmmm... Nagyot kellett fekezni. Nem csinaltam be,
mert lattam hogy csatt az nem lesz, de szidtam a felmenoit. Az is
zavart, mit zavart, halalosan idegesitett, mikor total belathatatlan
szakaszon akart valaki elozni. Az ilyeneket nem is engedtem el (olyan
helyen), kihuzodtam, hogy ne ferjen el. Nem bunkosagbol, de ha valaki
jott volna szembe, feltetelezem, engem nyomott volna a szakadekba,
inkabb, mint frontalisan utkozzon. Menjen bele o, ha akar, de engem
hagyjon ki belole. A kanyar utan rogton leindexeltem, mehetett. Nem
tokolodve mentem, soha nem szedtem ossze  magam utan sort :-).

>>Orulok, hogy hazajottem. Itt sem fenekig tejfel, de ahhoz a balkani
> stilushoz kepest mar Europa !

> Ez csak elfogultsag :)) ....itthon sok a szemet, nagyarc, akik
> veszejeztetnek, es ez rosszabb, mert nem mindig szamitassz rajuk,de 10
> percenkent romba dönthet 1-1 , ... ott viszont konnyu megszokni
az
> allando figyelest, mert mindenki ugy kozlekedik ... :))

Azert is irtam, hogy ahhoz kepest. De amig nalunk az autosok tobbsege
normalisnak mondhato, Ho-ban ha udvarias soforrel talalkoztam, rogton
tudtam hogy nem helyi lakos (es nem osztrak), a rendszamra sem kellett
rapillantanom. Rengeteg olasz kocsi volt, talan meg tobb is mint
horvat :-), veluk soha nem volt egyetlen affair-om sem. A tobbi
nacioval sem. A szlovenek is sokkal normalisabbak voltak, hiaba
szomszedok.

> Ps:Viszont a kanyarok ugy vannak kikepezve, olyan ivesek, hogy szinte
> fekezes nelkul lehet menni a kanyarba, ha fogjuk rendesen az ivet

Attol fugg, hol. Viszont az ajanlott sebessegek eleg rendesen ki
vannak tablazva, es az utjaik altalaban sokkal jobbak.

eMTybor
+ - Re: Regen bikaztunk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> schrieb im Newsbeitrag
news:...
>
> Egy eves Renault Laguna, noi vezeto, bekapcsolva hagyott lampa,
> akku lemerul...

Es mit csinalt a Franciaknal oly divatos Elektronikus Akkuvedelem (ECO
MODUS),
ami az akku gyengülesekor lekapcsol minden fogyasztot?
Egy eves Lagunatol elvarna az user. Ha csak nem annyira full fapados (ha van
ilyen Laguna
egyatalan) hogy az egyetlen extra a "vilagito lampak" volt benne.

NEM KÖTEKEDESNEK SZANTAM!

üdv:       mumus

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS