Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3195
Copyright (C) HIX
2007-09-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: oreg auto ven auto (mind)  75 sor     (cikkei)
2 re: Re: KRESZ (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: Tudat-elteres (mind)  53 sor     (cikkei)
4 Re: (mind)  41 sor     (cikkei)
5 Uj auto vasarlasa (mind)  26 sor     (cikkei)
6 MCO: lb, ft, m, kg... (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - re: oreg auto ven auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!
Hunter:
>  Egy lehetoseg lenne elvitetni egy bontossal, aki ad erte cserebe egy
>  bontasi papirt, amivel vegleg kivonhatom a forgalombol.
Ez esetben egeszen jol jarsz, manapsag mar az ilyen autokert fizetni 
kell, hogy a bonto atvegye.
Sajnos egyeb megoldast en sem tudok, ha szetszedni es tarolni nem tudod.
------
Korompai Laszlo:
>  "Útkeresztezõdés: két vagy több útnak azonos szintben való
>  keresztezõdése, egymásba torkollása, illetõleg elágazása." Ezek
>  szerint az egymásba torkollás is útkeresztezõdésnek számít, tehát
>  feloldja a sebességkorlátozást.
Mivel az autopalya defeinicioja azt irja, az utopalyan nincs szintbeni 
utkeresztezodes, a fenti okfejtes ertelmetlen az autopalyara. A le es a 
felhajtosav, mint a neve is mutatja, _sa'v_, azaz mindossze resze az 
autopalyanak, tehat nem utkeresztezodes.
------
Janibacsi:
>  Azert mert Te nem tufsz arol, az nem jelenti hogy nem letezo! A VOLVO
>  weblapjan minden adatokat talalsz egy kattintassal. S a mai tobb
>  modeljeik 5 hengeresek
Ertesitelek rola, tokeletesen tisztaban vagyok az 5 (o:t ) hengeres 
motorok letezesevel, ( nehanyat mar belulrol is lattam ) sot azt is 
tudom, hogy a Volvo is eloszeretettel hasznalja! De ez a valasz 
reszedrol a szokasos mellebeszed, te is pontosan tudod, hogy amit irtam 
az arrol szolt, hogy szerinted, " mind a Volvo S40-ik 5 hengeresek". 
Marpedig ez nem igaz! Az S40-es tobbsegeben 4 hengeres. ( tudom, tudom, 
nem is ugy gondoltad, meg blablabla.... )

>  Ismet, a Te allitasod "melleutes" ! S nem a
>  "mertekegysegek-elterosege", hanem a Te tudat-elterosege miatt !
Eddig, tolem meg nem lattal "melleutest"! A nagykepuseged az eget 
nyalja! Bebuktal egy halom szamarsagot, es most probalkozol ezzel az 
ovodasgyerek szintu mellebeszelessel. Szanalmas! :-(

> > A 'Bugatti Veyron, a W-18 (18 hengeres) 1001 lo-eros motoraval,
>  A Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres. Lasad a Bugatti weblapjan. A
>  Bugatti Veyron 16.4 az 16 hengeres, 4 soros 4 hengerek, dupla V8-ek.
>  De a Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres. 3 sor 6 hengerek. A "W"
>  alakban. Azert a W-18.
Meg egyszer elmondom! (lassan!!) A sorozatgyartasu Bugatti Veyron, 16 
hengeres! Aki mast mond, az hazudik!!! Letezik 18 hengeres motor is, de 
az kizarolag tanulmanyautokba ( concept car ) lett beepitve, igy pl. a 
"0"-ik Veyronba is, amiből egyetlen darab keszult. Ez a motor 555Le, 
tehat az 1001Le allitasod sem igaz! A 16 hengeres az W motor, mert 2db 
V 
( itt 8 hengeres) motor van egyetlen fotengelyre epitve. (na, ezt 
eltalaltad) Ez az 1001Le-s motor! A 18 hengeres az 3db sor6-os motor 
egyetlen fotengelyen, igy a helyes elnevezese WR18. Ezekbol adodoan, a 
18 hengeres motort felemlegetni, jelen levelezes temajaban, igen 
nagyfoku tajekozatlansagra utal. :'(

>  vagy legalabb bevallod itt a rovaton?
Mit is??? De, hogy jo napod legyen, mindent bevallok!! :-P
--------
KI:
>  viszont a rögzitett fõtengelyû, forgó motorról olvasnék többet, 
mert
>  nem nagyon tudom elképzelni pl. az üzemanyagellátást, a nagy forgó
>  tömeg kiegyensúlyozását, meg egyáltalán értelmét az egésznek...
>  TĂ©nyleg van ilyen?
Persze, volt/van. Alapvetoen repulogepekbe talaltak ki, de epitettek 
ilyet autoba, meg motorkerekparba is. Szamos hatranya mellett, 
joszerevel egyetlen elonye a jo hutes.
Gyakorlatilag az elso vilaghaboru idejen hasznaltak, de hamar letettek 
rola. A forgotomeg miatt igen korulmenyesen lehetett iranyitani a repuloket.
Uzemanyagot az allo fotengelyen es a forgattyuhazon keresztul szivott, 
innen vagy a dugattyuba epitett ho:rgo:szelepen, vagy egy szivocsovon 
keresztul a hengerfejben levo szivoszelepen at jutott a hengerbe. Ebbol 
adodoan a kenese keverekolajzasu volt, (egyszeru szerkezet) amit 
akkoriban ricinusolajjal oldottak meg.
--------

Udv, Triznyak
+ - re: Re: KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az útkereszteződés - szinte - minden tilalmi jelzőtáblát felold (egy
> kivétel van, lehet tippelni melyik).

Sebessegkorlatozas jelzotáblat, ha lakott terulet kezdete 
jelzotablaval
egyutt van kirakva.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Tudat-elteres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Janibacsi!

>> >  S mind a Volvo S40-ik 5 hengeresek.
>> Errol is ertesitened kellene a gyarat, ki tudja miert,
>> de ok nem tudnak rola!!!!
>
>Azert mert Te nem tufsz arol, az nem jelenti hogy nem letezo!

Ahogy en ertelmeztem Triznyak mondatat: Nem az 5 hengeres motorok
letezeset kerdojelezte meg, hanem arra utalt, hogy allitasoddal ellentetben
nem mindegyik S40-es Volvo motorja 5 hengeres.
A 2007-es Auto katalogus szerint az alabbi motorokkal gyartjak
(B=benzin, D=dizel, S=soros hengerelrendezes):
1.6 B S4
1.8 B S4
2.0 B S4
2.4 B S5
2.5 B S5 (kodja T5)
1.6 D S4
2.0 D S4
2.4 D S5 (kodja D5)
Vagyis 5 féle 4 hengeres es 3 féle 5 hengeres motorrol van szo.

Csak aztan nehogy kideruljon, hogy Triznyak felreerthetoen vagy
zavarosan fogalmazott, mert menten kockasra karmolom magam!
Nem tudom Ti hogy vagytok vele, en a felet se ertem annak, amit
Janibacsi leir. Tudom, 50 ev nagy ido, de akkor is.
Ja, es ilyen nyelvezettel meg inkabb zavaro az a provokalo stilus,
amit Janibacsi, Te kovetsz. Eloszor allitasz valami valotlansagot (nem, 
nem
azonos a hazugsaggal!), aztan amikor valaki megcafol, akkor a
sajat igazadat vedendo bedobsz egy olyan linket, amivel gyonyoru
ongolt rugsz. Mire jo ez? Lasd alabbi pelda:


>A Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres. Lasad a Bugatti weblapjan.

Kivancsiva tettel, megneztem. Profi honlap, izleses, dehat egy ilyen gyarto
ne is blamalja magat valami gagyival. Viszont akarhogy kerestem, sehol
nem talaltam 18.4-et. Auto katalogusban is csak a 16.4-et emlitik.

>A Bugatti Veyron  16.4 az 16 hengeres, 4 soros 4 hengerek, dupla V8-ek.

Ez igy igaz.

>De a Bugatti Veyron 18.4 az 18 hengeres.
>3 sor 6 hengerek. A "W" alakban. Azert a W-18.

Errol kernenk pontos leirast, linket, idezetet, kepet, barmit, ami 
bizonyitja a letezeset.
Vagy ez még hadititok, olyannyira, hogy még a Bugattinal se tudnak rola?

Udv: Soma
+ - Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A HIX #3194-ben janibacsi irta:

> Triznyak irta;
>> >  Akos kocsija 5 hengeres.
>> Tied a ketto Videoton hangszoro!!! :-P
>>> >  S mind a Volvo S40-ik 5 hengeresek.
>> Errol is ertesitened kellene a gyarat, ki tudja miert, de ok nem
> tudnak rola!!!!
>
> Azert mert Te nem tufsz arol, az nem jelenti hogy nem letezo!
> A VOLVO weblapjan minden adatokat talalsz egy kattintassal. S a mai tobb
> modeljeik 5 hengeresek Az I-5. sot I-5D kulombozo meretkben . Ami kezd
> nagyon nepszeruve valni. Nem is emlitve ,hogy Mercedes Benz mar REG
> kesziti az 5 hengeres kocsijat.
> <http;//en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40>

Néha azért neked sem ártana mondjuk körbenézni mielőtt nagyon
belekiabálod a féligazságaidat a világba... Mondjuk a volvo honlapján,
amit te magad is említettél:
forrás:
http://www.volvocars.com/All-Cars/Volvo-S40/techSpec.htm
S-40 benzinesek:
1.6, 1.8, 2.0: 4 hengeresek
2.4, 2.4i, T5, T5 AWD: 5 hengeresek

S-40 diezelek:
1.6D, 1.8F, 2.0D: 4 hengeresek
D5: 5 hengeres

Tehát akárhogyan is számolom a jelenlegi motorpalettán 11-ből 6 db 4
hengeres, ez több, mint 50%. Ez pedig igencsak távol áll azon
állításodtól miszerint a volvo mindegyik s-40-ese 5 hengeres motorral
lenne szerelve, de még azon állításodtól is, hogy a legtöbb S-40
modell 5 hengeres lenne.

-Álmos-

"Engem a butaság/tudatlanság akkor zavar, ha arrogáns viselkedéssel és
magabiztossággal párosul."
+ - Uj auto vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Elsosorban Triznyak mesterhez cimzem levelem, meghajolva tudasa es szakertelme 
elott, de termeszetesen barki segithet epito javaslatokkal ! 

Van egy anno ujonnan vasarolt 5 eves Renault Megane I 1.4 Alizem, ezt szeretnem 
lecserelni, kizarolag uj autora. Rengeteget kuzdottem mar hasznalt autokkal, 
eleg volt az elozo tulajok altal elsumakolt es elhanyagolt hibakbol, a 
kor 
miatt elromlo es cserere szorulo alkatreszekbol.

A jelenlegi autot beszamitva igy osszesen 3 millam van a celra, ebbol szeretnek 
egy minimum ugyanilyen felszereltsegu es kenyelmet biztosito, mereteiben 
sem 
kisebb kocsit. Ami a legfontosabb szempont a vasarlasnal : a tapasztalat(ot)ok 
szerinti legnagyobb megbizhatosag, vagyis szervizt a kotelezokon kivul 
ne 
kellejen latnom. Minden mas szempont masodlagos.

Koszi a segitseget !



Utazások Erotikában - Vámos Miklós nemsokára megjelenő regényét előre megrendel
heti nálunk.
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,201702,253867/click.prm
+ - MCO: lb, ft, m, kg... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

>> ' 1999 Szeptember 13-an a Mars Climate Orbiter (szonda?) lezuhant 
>> a Marson ,mert a NASA es JPL,Lockheed Martin mernokei 
>> mas-mertekegysegeket alkalmaztak'

> Vajon mi mertekegysegeket?
> De kerlek kozold az informaciod adatait !!!!

http://www.supernova.hu/ujhirek/99nov/mpl/index.htm
http://www.cnn.com/TECH/space/9909/30/mars.metric.02/index.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/462264.stm

http://dortje.freeblog.hu/feed/tags/Csillagaszat/

Hova tűntél MCO?

Ez egy igazán péntek 13-ai történet. Bár nem most történt, hanem 
1999-ben, de nem tudnak róla túl sokan. Ide kívánkozik.

1998. december 11-én délután 1:45-kor a floridai Cape Canaveral 
űrrepülőtérről szállt fel a Mars Climate Orbiter. A feladata a bolygó 
térképezése és a légkör tanulmányozása lett volna. 286 nap utazás 
után, 1999. szeptember 23-án meg is érkezett a bolygóhoz, ahol 
kisebb pályamódosításokra volt szüksége, hogy a bolygó körüli 
körpályára álljon. 
A pályakorrekciós adatokat el is küldték a NASA szakemberei a 
szondának, de az eltűnt a szemük elől. A Universe Today oldalán, 
vagy a Mars szondák hivatalos oldalán kis rövid hírek segítségével 
követhetjük nyomon, hogy mi történt napról napra.
Kellett néhány nap, mire rájöttek, hova is tűnt a mintegy 125 millió 
dolláros ketyere.
A Lockheed Martin vezette a szonda tervezését, előállítását és 
üzembe helyezését a NASA felkérésére. Mint kiderült, ők az angol 
mértékegységrendszert használták (fontot, lábat) míg a NASA-nál 
már áttértek a metrikus rendszerre (kilogramm, méter). 
Azaz a szonda az adatokat lábban várta, míg a földi irányítók 
méterben adták meg.
Úgy látszik a mértékegység átváltás nem csak az iskolában nagy 
mumus, hanem a NASA-nál is..... :) Így a szonda valószínűleg a Mars 
légterében elégett, és a maradványai becsapódtak a Mars felszínébe.


Szep napokat: Antal Attila
Altea 2.0TDI DSG

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS