HIX TUDOMANY írta:
> Nem vészfékez, sehol egy fék! Egyszerüen nem nyitjuk az elotte lévo
> zsilipet, ekkor összenyomja az előtte levő 0.05 bar nyomásu levegőt,
ami
> finoman, puhan megállitja, mielőtt beleütköszne a lezárt zsilipbe. Amikor
Lengéstan: tehetetlen tömeg és rugalmas közeg.
Lengeni fog a kocsi elöre-hátra.
> megállt, akkor gyorsan bereteszeljuk, hogy ne induljon vissza.
Ami ehhez kell, azt úgy hívják, hogy fék.
Mert a retesz ugye nem okoz végtelen féklassulást?
Üdv, János
|
János ötlete (ha nem nyílik a zsilip, a vonatot majd lefékezi jól
az elötte feltorlódott légtömeg) ugyan nem oldja meg a biztonsági
porblémákat (pl félig kinyílt légzsilip), viszont érdekes fizikai
(kömal vagy háziverseny) feladat egy ilyen helyzetben a lassulási
profil kiszámítása.
|