Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2227
Copyright (C) HIX
2004-06-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Hatso ablaktorlo (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Valasz: gsm*** HIX AUTO *** #2226 (mind)  13 sor     (cikkei)
3 TUV+zoldkartya No-ban (mind)  98 sor     (cikkei)
4 ablaktorlo, ekszij, ... Rabaring (mind)  63 sor     (cikkei)
5 Autoutlevel(EU), muszerfal, szabadonfuto (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Re: vegyes (mind)  83 sor     (cikkei)
7 parkolas, mas (mind)  96 sor     (cikkei)

+ - Hatso ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

felmerult a kerdes, hogy miert olyan keves auton van hatso ablaktorlo, nos
szerintem azert, mert RANDA. En is nagyon vivodtam anno, hogy az Octaviara
kerjek-e, aztan gyozott a jozan esz a szeperzekkel szemben es a tapasztalat
a masikkal, hogy kell. De ennel is ugy van, mint a hasonlo felepitesu
kocsiknal, hogy kb. 50 km/ora felett sem fentrol, sem lentrol nem megy ra
egy csepp sem. Egyebkent viszont nagyon lapos az ablak, vagyis a jo kis
pesti saras-homokos-poros eso gyonyoru mocsokreteget hagy rajta, ha eppen
nem megyek 50 felett. De esztetikailag meg mindig nem vagyok vele
kibekulve, mert nagyon megtorik a szep gombolyu segget....

udv, Akos
+ - Valasz: gsm*** HIX AUTO *** #2226 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: gsm ( 25 sor )
> Idopont: Sat Jun 26 07:04:56 CEST 2004 AUTO #2226
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>...
Sot, ugy emlekszem, hogy regebbi Nokiakon
aktivizalt Netmonitor mellett le is lehetett
tiltani a Hopping-ot. Kerdes, hogy mire lett volna
...<<<<<<<<

Nem csak a handovert lehetett tiltani?

udv, Akos
+ - TUV+zoldkartya No-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló,
 
Először is köszi Szokoly Gyula-nak az infókat a német 
vizsgával kapcsolatban. Sokat segített. Röviden leírom mi volt.
 
Péntekre vettem ki egy nap szabit, gondolván, ha esetleg későn
érek haza, ne kelljen másnap dolgozni mennem. Négykor keltem és 
fél ötkor indultam.
A majdnem néptelen Budapesten keresztülszágoldottam. Na jó,
volt vagy 60-70, de akkoris száguldásnak tűnt, mert nem volt forgalom. 
Felhajtottam az autópályára és az első benzinkútnál vettem matricát.
Győr fele eszembe jutott, hogy nem kell Sopron fele mennem, hanem 
Hegyeshalomnál is elhagyhatom az országot. Mivel idáig még soha nem 
mentem Hegyeshalom felé, ezért Győr előtt 30 km-ig ezen gondolkodtam.
Abban sem voltam biztos, hogy a matrica érvényes e a Győr-Hegyeshalom
közti szakaszra, de végülis jó volt oda.
 
Onnan jöttem erre rá, hogy Győrben nem voltak kirakva matricavásárlásra
ösztönző táblák. 
 
Hegyeshalom előtti utolsó benzinkútnál megálltam tankolni és autópálya 
matricát venni. Benzint nem lehetett tankolni, mert váltás van - szólt 
imígyen a benzinkutas. Ilyenről sem hallottam még. Hagytam a francba
a tankolást, gondoltam, veszek autópálya matricát.
 
Pénztárnál álldogálva szemrevételeztük egymást egy szőke csajjal. A
pénztáros szintén váltásban volt, ezért matricát sem adott, amíg nem volt váltá
s.
A váltás után szőke elémvágott és vett valamit. Ekkor közelebbről is szemügyre 
vettem.
 
Gyors matricavásárlás után igyekeztem vissza az autóhoz. Szőkeség 
visszanézett azért :) Persze lehet hogy a rövidnadrágom nézte. Nem igazán
a zuhogó esőhöz öltöztem. Bp-n tegnap meleg volt...
Továbbautóztam Ausztriába. Valahol félúton Ausztriában megálltam tankolni.
Észrevettem, hogy mobilomon roaming nincs aktiválva - ergo elérhetetlen 
vagyok. Szuper.
 
Passau felé egy rendőrautóból lesegettek valamilyen kézben tartható 
eszközzel. Azt hiszem épp 150-nel mentem, de valószínűleg a
matricámra voltak kíváncsiak. Fél tíz körül Passau-ban voltam.
Az internetről nyomtatott rövid útvonalleírás alapján hamar megtaláltam
a vizsgáztató céget, a Tekra-t.
 
Előttem állt egy utánfutós teherautó meg egy lakókocsi. A lakókocsiból
Rumcájszos külsejű német ugrált ki meg be szandálban. A zöldkártya 
vizsgálat érdekes volt. A lakókocsiból kb. olyan füst tört elő, mint
egy beteg szivatóval indított trabant hátuljából, csak feketén.
Ennek ellenére átment a vizsgán. Hmm.
 
Az én kocsim is sorra került. Mint kiderült zöldkártya és műszaki is egyszerre
lesz vizsgálva. A fickó olyan aggodalmas képpel vette szemügyre 
a kocsit, hogy egy idő után rákérdeztem, hogy minden rendeben van e 
idáig. Erre mondta hogy igen. Felemelte kocsit, húzkodta a kipufogót.
Lesegette a kerekeknél a cuccokat (profi leírás...) Aztán egy elektromos
kütyüt is dugott a kormány alatti kivehető panelbe, aztán nagy gázt adott.
Kétszer is próbált vmit vizsgálni, de sikertelenül.
 
Aztán mondta, hogy milyen érdekes, hogy nem sikerül. Aztán átállt egy
kézi megoldásra, miután előkeresett egy ezer oldalas mappából vmi
leírást. Szerintem az sem jött össze neki, de aztán lehet.
Végülis 79 eurót kért, amiból 43 volt a műszaki. Mivel Gyula említette, hogy
pontosan kell odaadni az összeget, elkezdtem kiszámolni az aprót,
de erre megrettent és azt mondta, hogy 100-asból is vissza tud adni.
 
Ezután megkérdeztem, hol van egy Lidl, hogy körülnézhessek. Elküldött
vmi ismeretlen helyre, ahonnan visszafordultam. Aztán rájöttem, a fickó nem
úgy nézett ki, mint aki életében járt élelmiszerboltban.
 
Befele jövet láttam egy ALDI-t. Betértem, vettem olcsó élelmiszert, ami
Mo-n sokszoros árban kapható. (36L almalé meg ilyesmi). Aztán mogyorókrémes
vajat szerettem volna még venni, de ALDI-ban nem volt. Láttam egy Kauflandot is
befele jövet, oda átmentem. De előtte még megkérdeztem merre van egy szakállast
ól,
nehogy eltévedjek.
 
Kauflandot kivégeztem dél körül. 12:30-kor újra az autópályán voltam, bár
kétségeim voltak, merre van a feljárat, mert nem tudtam eldönteni, hogy Linz
Ausztria vagy Németország. A mögöttem jövő Audis ideges is lett...
 
Hazafele már nagyobb volt a forgalom + Sopron fele jöttem, hogy szüleimhez
beugorjak. 15:30-kor érkeztem Sopronba. Ja, No-ban gyönyörű, fényes napsütés.
Ausztria zuhogó eső szinte végig.
 
16:15-kor indultam tovább Sopronból. Nagycenken tankoltam. Tankolás
után tolatás közben szervókormány elszállt. Na puff. Mázli is meg nem is.
Mázli, mert műszaki előtt szállt el, balszerencse is, mert elszállt.
 
Sógort, aki nagyobb tudor, felhívtam, hogy mi a teendő ilyenkor, de mondta,
hogy minden oké, ha műszerfal nem jelez. Na mindegy, nyomultam haza,
mert kezdődött a meccs. Haza is értem szerencsére a legnagyobb csúcsforgalomban
.
 
Ja igen, tud vki keresztúr környékén Citroen szervízt?
 
Üdv,
 
awender
+ - ablaktorlo, ekszij, ... Rabaring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> en sem hiszem el, akkor minek a 147-es meg a tobbi hasonloan 
> csapott  hatulju autokra ablaktorlo? disznek? me indulas elott a 

Mielott irunk, korulnezunk (nem ugy, mint en). Tessek megnezni a 
csapotthatu 146 a 147 kozott a kulonbseget, pl. a 
www.cuoresportivo.sk oldalamon. Es rogton megerted, miert van 
igazam...

> sztarocska (Cs.E.fanok bocs!) meguszott olyan dolgokat, amiert 
> atlagember 5-6 evet ulne, ha nem

hires emberek, sportolok eseten sokszor enyhebb a torveny keze, 
nehez errol vitatkozni. Mondjuk egy botcsinalt enekeske nehezen 
hasonlithato egy olimpiai gyoztessel. Annak idejen Martinan olimpiai 
bajnokunk okozott halalos balesetet es meguszta... Most is folyik egy 
hasonlo ugy, Stefan Skrucany viccmester a 4savoson halalra gazolt egy 
oreganyot, aki ejjeli setajat vegezte az uton. A komikus azonnali 
hatallyal megszuntette az osszes szorakoztato musorat es 
visszavonult, a kozonseg viszont koveteli ot vissza es megbocsatott 
neki, stb. stb... Nehez dio...

Triznyak,
> Kutakodtam az emlekeim kozott, de nem jott be a masik ekszij. 
> Nosza nezzuk meg mit ir a szakirodalom, maradt az egy szij tovabbra 
> is.  Gondoltam Neked valami speci Alfad lehet, beneztem a 
> honlapodra, es mit  latok,(!!) egy kep a klimadrol, aminek nincs kulon 
> hajtasa, vagyis maradt tovabbra is az egy "ekszij"

Teljes mertekben igazad van, hulyeseget irtam.

----------------

Azota viszont ujabb gondjaim vannak, ha ez igy megy tovabb, 
nemsokara ujabb Alfam lesz :( az ekszijcsere ota a klimat bekapcsolva 
olyan sivitas jon az autobol, hogy rossz hallgatni, inkabb kikapcsolom a 
klimat :( Szetszedtem a tuzfal folott a cuccot, mert azt hittem levelek 
potyogtag a motorba es az zorog, de nem, ha csak a ventillator megy, 
minden csendes, csak a klima bekapcsolasa utan jon a sivitas, raadasul 
ugy tunik, nem is hut ugy, mint kellene.

A masik gond Gyorben ert utol, kb. 100-as temponal egyszerre 
kigyulladt a befecskendezes visszajelzoje es mintha felengedtem volna 
a gazpedalt, lelassultam 60-ra. Leallitottam a motort, majd ujra 
indultam, 100 meter utan ugyanaz. Aztan meg egyszer ugyanaz. 4. 
inditozasra viszont minden a regi lett, kiprobaltam 180-ig huzatva, 
lassan docogve minden szituaciot, 150 km-t mentem meg vele es 
semmi gond. Remelem igy marad, meg megnezetem a szamitogepet, 
hatha van hibakod :(

Es miert voltam Gyorben? Hat Alfa Romeo klubtalalkozo volt a ringen. 
Nem probalom meg leirni, milyen erzes rafutni a oval kanyarra 150-180-
as sebesseggel, mert csak utaskent probaltam es soha nem sikerulne,
ezt probalja ki mindenki, aki azt hiszi, jo sofor. Mert en betojtam 
rendesen az elso korben, ilyen ijeszto es durva elmenyem meg soha 
nem volt. A csolatas, a lassan feketedo vilag, a dontott kanyarba 
paszirozo ero brutalitasat szerintem nem lehet leirni. A 3. kor mar nem 
tunt olyan durvanak, minden esetre egy eletre szolo elmeny volt. 
Kepek az alfaamore.hu oldalon... 

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - Autoutlevel(EU), muszerfal, szabadonfuto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Kezdem a lenyeggel. Mi tortent autoutlevellel? Kell-e, ha igen, akkor
hogyan kell vamost fogni ejjel Hegyeshalomnal, hogy lepecsetelje? Valaki
probalkozott mar EU bovites utan?

> Nem a divat, hanem az utas vedelme miatt keszitik manapsag puha anyagbol 
> a muszerfalakat. Utkozesnel kisebb a serulesveszely.

  Ez komoly? Biztonsagi ov, legzsak nem 'eleg' az utas vedelmere? Ha meg
akkora a csatt, hogy ezek ellenere lefejeli a muszerfalat, akkor ott
mar nem tok mindegy, hogy mibol van? Vagy mit nem ertek?

  Ja, es egy total idiota kerdes. Anno volt a Wartburg cimu negykereku
szerkezetben szabadonfuto. Aminek megvolt az az alonye, hogy sebesseg
valtashoz nem kellett kuplung. Cserebe nem volt motorfek sem, de hogy
oszinte legyek, az en vezetesi stilusomnal (hamar magas fokozat) a
motorfek nem nagyon mukodik. Amikor meg tenyleg kell (hegyrol le), akkor
kepes lennek kikapcsolni a szabadonfutot (mind Wartburg eseten). Szoval
en ugy erzem, *nekem* jo lenne. De nincs. Miert? Van ennek valami
technikai oka? Vagy tul kis szelete lennek a piacnak es tul sokan
zavarodnanak bele az egybites vezetok kozul? Mit nem tudok?

Udv,
  Gyula
+ - Re: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>  .....de a pontozasnal semmisegeken lehuztak (pl. 2 pontot levettek a
>>  csomagtarto merete miatt,........
> ------
> Annak ellenere, hogy a leghosszabb a harom kozul, megis a legkisebb a 
> csomagtartaja. Sokaknak az az 50liter nem csak "semmiseg".

Az igaz, de nem mindegy, a kulonbseg honnan szarmazik. Jelen esetben
szele-hossza szinte egyforma mindnek, a pakolonyilas a Mazdanal
legalabb akkora mint a Golfnal (a szinten otpontos Astraenel joval
nagyobb), raadasul a pereme mindkettonel alacsonyabb, "pakolhatobb", a
kulonbseg a csomagter magassagabol adodik, ami viszont nem annyira
neuralgikus tenyezo. Altalaban nem is nagyon hasznalhato ki teljes
magassagig, a kalaptarto meg kiveheto, ha muszaj. Ebben a kategoriaban
szvsz donto tenyezo nem lehet. Legalabbis nem ketpontos.

> Nem a divat, hanem az utas vedelme miatt keszitik manapsag puha
> anyagbol  a muszerfalakat. Utkozesnel kisebb a serulesveszely.
> Zorgesrol szo sem esett.

Ne haragudj, de ezt egyszeruen nem hiszem, hogy komolyan gondolod...
Ha nincs bekotve az ov, es nem mukodnek a legzsakok (amirol azt irja,
hogy a Mazdaban is 6 van, mint a Golfban, en megis akarhonnan kezdem a
szamolast, 8 legzsakig tudok elszamolni), nem fogod erezni a
kulonbseget ; ugyanakkora pofont kapsz a "puha" muszerfaltol is, mert
azert az sem egy gumilabda :-) - illetve inkabb az utas, mert a vezeto
a kormanytol kapja . Ha mukodnek a lufik es be van kotve
az ov, viszont soha nem futsz ossze vele. Alul a terdednel viszont a
masik kettonek is kemeny muanyag boritasa van. A "beeso" kormanyrol es
pedalsorrol elfelejtettek irni :-/, pedig az is a biztonsag resze.
Egyebkent a biztonsagi felszereltsegre a Golf 5, a Mazda 4 pontot
kapott, de nem tudtam megfejteni miert. Talan azert, mert mint  
mondja "alaparon" van benne kiporgesgatlo (viszont nem alapmodellt
teszteltek, es nincs is sok koze a biztonsaghoz), es menetstabilizator
is rendelheto hozza, a Mazdanal meg nem rendelheto, de itt, mint
nagyon sok mas marka eseteben felszereltsegi szintek vannak, es a
kovetkezonel (TX), ami nem sokkal dragabb, benne van mindketto, meg
sok egyeb is. A fene se erti.

> Nekem ugy tunik, hogy "ezek a pecsek" azt irtak ami van, tehat a
> lehetosegekhez kepest objektiv velemeny szuletett. ( markasovinizmus 
> nelkul kellene olvasni az ilyeneket)

En azt hiszem, markasovinizmus nelkul neztem. Tenyleg. Azert is mentem
el korbeszaglaszni a tobbi kocsit, mielott irkalni kezdtem volna.
Szerintem (a pontozasnal) lehuztak. Csak nehany tovabbi:
- fogyasztasnal Golf 5, Mazda 3 pontott kapott. A Golfban nem a sima,
hanem FSI motor volt, mert "ilyet kaptak". A fogyasztasnal a GYARI (!)
ertekeket vettek, ahol 0,8 l volt a kulonbseg az atlagfogyiban.
Varosban szinten 0,8 l, a Golfnal 8,5 l-t adnak meg gyarilag.
Hozzatennem, hogy csak varosban kozlekedve siman 8 liter alatt tudom
tartani a Mazdat, legkisebb varosi fogyim 7,2 volt, es ebben meg
mindig volt nehany "kiloves". Ha orrba-szajba nyomom, persze 9 kore
megy, de meg kifejezetten sportos (nem allat) vezetes mellett sem
ertem el a gyari 9,3 -at. 2 pont, hmmmmm... jobb lett volna, ha a
tenyleges, me'rt fogyasztasra pontoznak.
- a kidolgozas minosegere a Golf 5, a Mazda 4 pontot kapott az Astra
is 5-ot... ez vicc (a multkor irtam, hogy a konyoktamasztol, ha le van
hajtva sem a kezifeket, sem a valtot nem lehet kezelni).
- a feket egyszeruen kihagytak a pontozas osszegzesebol azzal az
indokkal, hogy a Golfon teli gumi volt. 1 pontot levontak a Mazdatol,
a 36-37 m-es (az adat mashonnan, es gumifuggo) fekut (100 km/h-rol)
mellett, azert ez nem olyan rossz, sot, mas ujsagokban igen jonak
tartottak.
- Csomagtartonal azt mondtad, a 350 es 300 l kozti kulonbseg miatt
jogos a 2 pont. A garancianal 3 ev es 10 ev ingyenes assistance ami
nemcsak meghibasodasra hanem balesetre is kiterjed, versus 2 ev gari
es 2 ev ingyenes assistance (csak meghibasodasra) nem ert volna meg
szinten 2 pont kulonbseget? Mert szerintem a kulonbseg legalabb
akkora, sot nagyobb.
Szoval, szerintem igy nem volt objektiv a teszt. A Golfot ki kellett
volna zarni, mert 1. nem olyan motorral, 2. nem olyan gumival volt
szerelve, mint a masik ketto. Vagy mondjuk lecserelhettek volna a
gumit nyarira, a Mazda motorja meg a -10 loero mellett is jobban
szerepelt. Amugy kivancsi lettem volna a fektavolsagokra meterben
is, mert nehezen hiszem, hogy az Astra 36 m-nel rovidebb uton allna
meg 100-rol. Szamadatokkal alatamasztva ofcoz elninnem, ugyanis
annyira nem vagyok markasoviniszta (bar elfogult egy kicsit igen :-)),
hogy ne ismerjem el a tenyeket. Ezek viszont kodos utalasok csak,
szamok nelkul. Neten probaltam rakeresni, de nem talaltam.

eMTybor
+ - parkolas, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Itt ez rendszeres, marmint hogy a kocsit uresben, gurithatora kell 
>> hagynod, es kicsit mashol talalod meg
>Igen, csak picit kulonbseg, hogy:
Asszem nem nezted, hogy ki irta. 
>1. kulfoldon, kiszolgaltatva
Hat Bangkok ugyan B-betus, mint Bp, de ettol meg kulfoldebb, mint Napoly. I

>2. az auto tele a holmijaiddal, pl. kamera, telefon, felszereles, ... amit 
>nem fogok fel varoson at cipelni 35 fokban
A ruhazat OK, a telefon, kamera viszont mindig nalam van. Kulonben mitol lennek
 turista? :)

>3. egy fecni elleneben, amin az szerepel,  hogy nem vallaljak a 
>felelosseget az autoban elhelyezett ertektargyakert
Itt fecni sincs, csak fizetsz az ajtoban, aztan leteszed a kocsit, ahova mutatj
ak

>4. Napolyban, kikotoi kornyezetben
A vilag legnagyobb hetvegi piaca (allitolag 82 hektar) se sokkal jobb. Bar itt 
hajora nem tudjak tenni, hogy elpattintsak az afrikaiaknak, percek alatt  alkat
ressze valhatna.

>5. feketere sult 40-es "ciganyuriembernek" adni a kulcsot
Itt tizeneves kolykok vannak, a sajat nyelvukon kivul egy betut nem irnak-olvas
nak, igaz kulcsot nem kernek, csak azt, hogy hagyd uresben, riasztatlanul.

>6. fekete pincelyukban
4 emeletes, gyakorlatilag korlat nelkuli takolmany parkolohaz. A pincebol legal
abb nem tudsz leesni. :-) Becsuletukre legyen mondva, tobbszor is haszaltam, so
ha semmi gond nem volt.

>Volt  egy  felfuggesztett foghaz  harom  ev probaidore.
>Ezt  akkor  kellett  volna leulnie, ha a probaido alatt elkovetett
>buncselekmeny miatt (es meg a probaido alatt) itelik vegrehajtando
>szabadsagvesztesre.  A  most  targyalt  cselekmenyt  viszont nem a
>probaido alatt kovette el.
Az egesz sztem ott kezdodik, hogy volt EGY eset, amikor bizositas nelkul, kabit
oszer hatasa alatt megengedett sebesseg jelentos tullepesevel halalos kozlekede
si balesetet okozott. A vizsgalat soran a lakasan is talaltak anyagot. Ez atlag
os halando eseteben halmazati buncselekmenynek minosul, az osszes sulyosbito ko
rulmeny figyelembe vetelevel altalaban ugy leultetik az embert, hogy a muanyag 
lakat is rarozsdasodik. Elodke eseteben meg szetszedtek harom onallo, fuggetlen
 ugyre, es az aktak kello olajozasert annyit pihennek a kupac aljan, hogy a fel
fuggesztes is elevuljon, mire a kovetkezo itelet megszuletik. Igy vegul is nemi
 penzbuntetessel meguszhatja, de aki egy M3as BMW lenullazasat egy vallvonassal
 tudomasul veszi, az valszeg a 100eFt penzbirsag miatt fogja a csaladi ezustot 
a zaciba dobni. Gyomorfordito...

>A Daewoo Racert mar az E Kadettel parhuzamosan
>elkezdtek gyartani, az Astrat csak 91-ben mutattak be. 89-90-ben meg
>Szabadkan eltem, akkor egy 83-as D Kadettem volt, es amikor uj autokat
>neztem, mar akkor, 89-ben arultak a Racert, kb. 25 %-al olcsobban, mint az E
>Kadettet. Tehat nincs felreertes, ezek a Pontiacok valojaban Daewook voltak.
Ahogy azt irtam, a Pontiac LeMans mar az E-Kadettel kegyutt letezett, amikor it
t meg szo nem esett a Daewoo Racer emblemarol. Az alapkonstrukcio MINDIG IS OPE
L volt, hiaba kerult erre kesobb Daewoo emblema. Az en szememben Pontiac is Ope
l volt, a Daewoo alapu Chevy pl az Optra, aminek a legeslegelso megjelenese a D
aewoo Nubira volt. 
Mellesleg utananeztem: a multkor emlitett jobbkormanyos Chevrolet Lumina SEM AM
ERIKAI Chevy, csak egy atemblemazott ausztal (GM) Holden Commodore... Tehat az 
igazi amerikai jobbkormanyos meg mindig varat magara... :-)

>en sem hiszem el, akkor minek a 147-es meg a tobbi hasonloan csapott 
>hatulju autokra ablaktorlo? disznek? 
EMBEREK! Olvasni is, nem csak irni!!! Mar kiveseztuk, hogy azoknal a tipusoknak
, ahol a hatso szelvedo nagyon lapos szogben all (mintha a teto folytatasa lenn
e), ott tiszta marad a hatso ablak, mig a _hatfal_ reszet alkoto, meredek hatso
 szelvedoju csapott seggunek muszaj torolgetni, mivel az az ut mocskat is felka
varja magara. Ez utobbi kategoriaba tartozik a 145, a 147, a Punto I-II, a Golf
, meg mittudomen meg mi nem. Az Alfa 146, a Citroen XM meg kimondottan az elso 
csoportba illik. Tessek megnezni...

>Az egyik nagynevu marka most buktatta be jopar kereskedojet, hogy eredeti
>alkatreszkent arultak utangyartott szarokat. Fo a bizalom... :-(
Miert nem lehet megmondani, hogy melyik? Illetve valoban utangyartott "szarokat
" (CsukloBT) arultak, vagy ATE-Lucas-Lobro-Sachs cuccokat az eredeti marka-logo
s dobozu cucc helyett? Merugye az nem mindegy.

>Tanusitom, hogy a Megane-ban CSAK NOGYOGYASZ tud izzot cserelni.
>- kerek kifordit
>- kerek takarolap kicsavar a belso doblemezbol
>- mogenyul, es kutat a foglalatok utan
A Hondam gepkonyveben is ilyesmiket mutat az abra, de thaiul van, nem tudom elo
lvasni a szoveget hozza.

>kep a klimadrol, aminek nincs kulon hajtasa, vagyis 
>maradt tovabbra is az egy "ekszij"
Tudomasom szerint a sima exijrol epp azert tertek at a poly-V szijakra, mert a 
sok raakasztott vacak (klima, generator, szervoszivattyu, vizpumpa, ventillator
) hajtasahoz szukseges teljesitmenyt egy sima ekszij nem birja el, a buszokon a
lkalmazott 2-3db parhuzamos ekszijnak meg nincs hely. A Poly-V-vel is buveszked
ni kell. Egy csomo plusz terelogorgo van beiktatva, hogy az egyes tarcsakon leh
etoleg meglegyen a 180fok koruli korbefogasi szog, kulonben ezek is csusznanak.
 Csusznak is, ha kikopik, ahogy a sok csikorgo szijas szaron hallani is lehet..
.
Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS