>> Szoval, ha egyszer arra jarsz, akkor allj meg es nezz korbe, hogy
>> milyen gyanus tereptargyakat latsz a kornyeken
Tortent vagy 40 eve, hogy draga oreg kollegank Berva mopedjevel
robogott volna haza Obudarol Ujpestre. Dozsa meccsre volt jegye.
Sipos vendeglonel motor meghalt. Visszatolta 3 sarkot. Gyertya
ki - drotkefe, miegymas. Motor poccre indul, delcegen elhajt.
5 perc mulva tolja vissza - ugyanonnan. Karbicsek szetkap,
mepucol - motor indul, elhajt, majd megint tolja vissza.
Dolt belole a szitok. Probalt osszefuggest keresni a hiba
es a Sipos vendeglo kozott, ahol amugy, rendszeresen asztal
ala itta magat.
Megfogadta, hogy most nem a Sipos fele indul haza.
Kozben gonosz kollegai kiloptak a benzincso elejebe
csempeszett laza vattacsomot. Igy a masik urvonalon haza
is ert a masodik felidore. Evekig allitotta, hogy a Sipos
vendeglo es "Pedro" a mopedje nem csipik egymast.
Persze a benzincsovet is megnezte, miutan visszatolta a
motort es megnyugodott az addigra atszivargott benzin
kicsurranasatol.
--
Meszaros Geza
|
Sziasztok!
Bocsanat, felreerthetoen fogalmaztam. Szoval a Hall-jelado kimenojele mV
nagysagrendu, de ebbol meg a jelado melletti elektronika TTL jelet
csinal, igy a motorelektronika digitalis jelet kap (legalabbis a B Corsa
ilyen volt, es az Oktaviae is hasonlo lehet, mert kulonben nem lehetne
rakotni a LED-et). Ezt az elektronikat elektromagneses besugarzassal
igen nagy valoszinuseggel nem fogod zavarni. Ha megis, akkor ez a
kabelezesen keresztul tortenik, hogy ez antennakent par Volt zavarjelet
osszeszed, amitol a motorelektronika kiakad. Ezt az elmeletet lehet
ellenorizni foldelt alufoliaval, vagy ferritgyurukkel az egyes kabeleken
(tapfesz es fold vezetekeken a szenzor elotti ferritekkel, a kimeno jel
eseten az ECU elott elhelyezett ferrittel).
Ha maradunk az interferencia-elmeletnel es az M3-as kerdeses
100..300m-es szakaszat hasrauteses alapon lambda/4-nek vesszuk (ahol az
interferencia meg eleg nagy), akkor 250..750kHz freki jon ki. Ez
kozephullam, amit tavvezetek eleg jol osszeszed. Ebbol elso korben azt
kovetkeztetem, hogy az 540kHz-es Kossuth kavarja meg az elektronikadat
az M3-ason. Ezt a frekvenciat alufoliaval nehez arnyekolni, a ferrit
erre jobb. Esetleg megprobalhatsz meg a fold/tapfesz kabelekbol csavart
erpart gyartani, mert a kozephullam szeret magneses indukciot is
elkovetni (lasd keretantenna).
LED rakotese ketelu fegyver, mert az utasterbe vezeto masfel meter kabel
szinten osszeszed minden zavart es ez visszahat az eredeti kabelre is.
(Lattunk mar olyat, hogy a kiserleti jarmuvevel tavvezetek alatt
elhaladva meghulyult a motorelektronika, de aztan kiderult, hogy
meromuszerek nelkul minden oke.)
A fekvorendorre nincsen elmeletem. Foldkabelnek az a nagy "elonye", hogy
kozelrol kozvetlenul sugarozza a motorelektronikat, mig a tavvezetek
messzebbrol es csak az aszfaltrol visszaverodve ill. a motorhazteto
altal arnyekolva zavar.
Udv,
marky
|