Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1064
Copyright (C) HIX
2001-04-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Mini (mind)  23 sor     (cikkei)
2 embert olok (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Re: olaj (mind)  40 sor     (cikkei)
4 jogsi szerzes, minoseg stb...stb (mind)  66 sor     (cikkei)
5 Biciklis, .... (mind)  32 sor     (cikkei)
6 Re: Gazuzem (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Re: utminoseg? (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Re: Elettartam (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Magánautó -- > Cégautó (mind)  12 sor     (cikkei)
10 xW-valami (mind)  33 sor     (cikkei)
11 Rere: thx (mind)  26 sor     (cikkei)
12 jogositvany (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Uj tag, tipp (mind)  42 sor     (cikkei)
14 Rozsdafalo (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Mini (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
 
>=======================================================
>Felado : [Hungary]
 
>Szoval Mini: egyik ismerosomnek van, szeretik,
>de nem aradoznak rola. En mindennapi autokent
>biztosan enm vennek, az ar/ertek aranya IMHO
>nagyon rossz, raadasul ismereteim szerint az a'ngoloknal
>is azert ment ki a divatbol, mert kisebb utkozeseknel
>is nagyon sulyos labseruleseket szenvedtek a benn ulok, de
>ezt mar ranezesre is lehet valoszinusiteni.
>
 
Nos gondolom ez a merete miatt van, nem ?
De ha mondjuk kispolakot veszek, akkor a helyzet ua., igaz ?
A Mini azert fordult meg a fejemben, mert nekem sokkal szebb,
min pl. a hasonlo kategoriaju kisopolak.
A bogar nem lenne rossz, de szerintem meg a Mini-nel is dragabb.
 
Mas kicsi, de szep(nek mondhato) auto meg nem jut az eszembe.
 
pz
+ - embert olok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Kicsit agressziv hangulatba kerultem, kivetelesen nezzetek el 
nekem.

Tegnap valami rohadt g*cilada kiszurta a kb. harom hete
az utcan parkolo 1000 MB-m mind a negy kereket. Kessel.
Valamint - nyilvan nem volt megelegedve az eredmennyel -
oldalrol lerugta az egyik hatso lampat is. A szep fecskefarkas
Skoda farat, ugy ahogy van, telibe, oldalrol.
Na most ha van szerencsem rajtakapni, amint ezt csinalja ugy
rugom szilankosra a fejet azzal a legendasan tolerans 
termeszetemmel, hogy nincs az az orvos, aki valaha is ep
embert plasztikaz belole. Nem az okozott anyagi kar miatt,
hanem csak ugy.

Zoli
+ - Re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Olaj ( 28 sor )
>
> Konzultalva MOL-os kenoanyagokhoz erto szakemberrel, teljessen felesleges a
> 0W-40-es olaj, mivel a mi homersekleti viszonyaink nem olyanok, hogy
> indokolna ezt az olajat, maximum a skandinav orszagokban lehet kihasznalni a
> jo hidegturo kepesseget.

Ez szerintem nem ilyen egyertelmu. Ezek az anyagok nem binarisan
mukodnek, tehat ha az egyiknel a kenokepesseget -35 fokig (0W-s olaj),
a masiknal -15 fokig (15W-s olaj) szavatolja a gyar, attol meg "csak" -10
fokban is a 0W-s olaj lesz a hatekonyabb.

Abban persze abszolut egyetertek, hogy a jobb minosegu olajtol messze
nem a tobbletkoltseggel aranyosan no az elettartam (bar szerintem
ettol fuggetlenul megeri). Tehat hiaba veszel 2x jobb minosegu olajat dupla
aron, attol meg nem fog a 2x-esere noni a tartossag. Bar ez azt hiszem
egyertelmu :)

> A szintetikus olajok elonye meg a jobb homerseklet tures, aki sokszor
> "nehez" uzemben hasznalja az autojat, vagy "versenyzik" vele, akkor erdemes
> az 5W-es olajon gondolkozni.

Ott inkabb a felso ertek szamit, ami azt jeloli, hogy mennyire (nem) higul
fel hoterhelesre, azaz ha erosen igenybeveszed a motort (nagy fordulatszam,
tartos terheles). Minel nagyobb ez az ertek, annal kevesbe higul fel, azaz
annal jobb marad a kenokepessege. Ez szerintem nem okozhat kart, akarmekkora.
Itt (valoszinuleg) igaz a "minel nagyobb, annal jobb"-elv. :)

A kicsi also viszkozitasi ertek (0W, 5W) adott esetben mar tobb kart
okozhat, mint hasznot. Ugye minel kisebb, hidegen, bemelegedes elott
annal folyekonyabb es jobb kenokepessegu az olaj. Ez hideginditasnal
fontos, mert akkor kopik a legjobban a motor. Elvileg tehat minel kisebb,
annal jobb, a gyakorlatban csak a friss konstrukcioju motoroknal javallott,
mert a regebbi blokkok meg "lazabb" illesztesuek, es kifolyik az
illesztesek kozul az olaj. Szocialista autokban ilyet nem szabad
hasznalni (15W van eloirva, bar tudok olyanrol, hogy valaki 10W-st
hasznal).

Z.
+ - jogsi szerzes, minoseg stb...stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No osmet puszi mindenkinek !

Sok havi hallgatas utan, tapasztalatokkal gazdagabban, frissitett
"autoparkal" ismet rajtatok a szemem.....:)

- SHELL V-Puder :
A 83-as kiadasu Ford Escortom abbol a szempontbol birta a lotyit, hogy nem
csorgott tole, hala a magasabb oktanszamnak. A mostani vasasamban allitolag
kopogaserzekelo van (legfeljebb tevedek) s igy mindig azt a moslekot
frocskolhetem bele amihez eppen kedvem van. Meg is teszem. Gyakorlati
tapasztalat (1,5 het, es 3500 km), hogy hallasra, es feelingileg semmi sem
zavarja. Igy haverok leszunk. Az elozo Astra F-nek feeling ugyileg nagyjabol
mindegy volt az anyag, de a 95-ot nagyon halvanyan, de megereztem.
- Peter ) irja, de minek  ?  :)))
>ujat. A nedmetek ezt felulmuljak rendesen (pl. AUDI 12 ev csak az
>atrozsdasodas elleni garancia, de lehet, hogy mar 15), ekkorra mar
>lassan a masodik japan auto van utban a roncstelep fele.
Amig ezt csak itt hangoztatod, addig semmi gond, de fogadasokat SOHA ne
kossel ra, mert legatyasodsz.

- Nagyak emlitette az elozos torteneteben, hogy mennyi magastudasu kap
ugymond ingyen jogsit. Az eszrevetele szerintem tokeletesen megallja a
helyet. Naponta talalkozom en is hasonlo komoly kihivasokkal kuszkodo
egyenekkel, akiknek meg az egyenletes egy ivu haladas is komoly lelki terhet
jelent. Nem szorosan a temahoz kapcsolodik, de a napokban egy fincsi anyu
epp a gyereket boritotta ki a babakocsibol mikor az amugy sem cseppmentes
homlokomon desztillalodott a gondolat, miszerint egyeseknek nem a volan az
ellenseguk, hanem a negy kerek.

- 
>Pedig hidd el, hogy ugy a '80-as evek kozepe ota csak romlik a nemet
>autok tartossaga. Nemcsak a VW-e, de meg az olyan csucsmarkake
>is, mint a Mercedes vagy a Porsche. Szerintem a legstrapabirobb
>kocsikat a hetvenes evek vegen es a nyolcvanas evek elejen
Egy pelda:
Az alig 20 eves 123-as vasamat akartam lecserelni valami friss "husra", mire
minden megkerdezett egyemberkent lebeszelt rola. Szerintuk a Mercedesnek ez
volt az utolso "unakaink is latni fogjak" kategoriaju vasa. Minden
lebeszeles ellenere az utodjatol az egyeves varakozas miatt alltam el. Egy
evet autora, a XXI. szazadban varjon az, akinek pupos volt az anyja...az a
gumicsocsu rollerbajnok az.

- VTI irta:
>Oszinten: Hany olyan embert tudsz mutatni az autos
>ismeroseid kozul, aki 8-18 evre vesz uj autot? Nem azt
>mondom, hogy nem fontos meddig birja egy auto, hanem hogy
>az elso tulajt kotve hiszem hogy erdekli a 8-18 eves
>tavlat.
Tisztelet a kivetelnek, mert hogy az en lennek, csokolom.
Ekes pelda erre a Renault sajtolt motorblokk, es hengerfej egyuttese. Ez
utobbi 90, a teherauto kormany+muszerfal 10%-ban okolhato abban az egyebkent
igen elhanyagolhato korulmenyben, hogy a budos eletben soha nem veszek
belole egy arva darabot sem. En biztos nem  meg a sokadik tulajt
azzal, hogy egy apro motorhiba miatt az egesz kotvanyt a kukaba dobja.

- Tervezett szeteses:
Ebben lehet valami, mivel az oregebb autoimon a hibak gyakorlatilag
egyszerre jelentkeztek. Csak roviden az idosebbekrol:
1. Audi 100 13. eletev, 200.000 km: Az egesz egyszerre szetesett
2. Audi 100 12. eletev, 180.000 km: Az egesz egyszerre szetesett
3. Audi 100 13. eletev, 180.000 km: A motor+valto tuti, a tobbi szetesett
4. Ford Escort 16, eletev, 200.000 km: Minden OK, meg ma is fut.
5. Lancia Prisma 1.9TD 13. eletev, 140.000 km: Az egesz egyszerre szetesett.
6. VW Golf 1.6D 160.000 km ugy ahogy van az egesz moslek szeteset.
7. 123/300 D 20. eletev, 400.000 km: pöcc-röff vigan duruzsol
Az ujabbakrol itt minek irjak.
+ - Biciklis, .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bazsi,

ezt irod:
"5. Apuka es lanya bringaznak a jardan, velem parhuzamosan. Jo ido
van, ablak lehuzva. Indexelek, kanyarodnek. Apuka odakialt
lanyanak: Ne nezelodj, tekerj, mehetsz! S a kislanyt
szotfogadott... Ha nehany ev mulva egyedul kerekezik, s eszebe
idezi apuci intelmeit, nem biztos, hogy elve haza jut :-(( En meg
ugy tanultam, hogy a kerekpart _attolni_ kell az uttesten, nem
leugratni es atviharozni. Mikor valtozott a KRESZ?"

Ilyenrol nem tudok, hogy attolni kellene a bicajt. Ettol persze meg
lehet ilyen szabaly. De ha tolna is, es esetleg mindez a jobb oldaladon
tortenik, ott elsobbseguk van. (Ha bal oldalon, de van zebra, ott is.)
Ez ugye azt jelenti, hogy te megallsz es atengeded oket.
Lehet, hogy apuka tudta ezt, szamitott arra, hogy te is tudod,
es csak annyit akart, hogy neked ne kelljen annyit varnod....


Ant,

Te ne kavarj :-)
"Ne kavarj, ne kavarj, erted mit irtam, a motor fordulatszama esik lefele
mikozben az auto gyorsul,"
Adott, fix attetelu sebessegfokozatban levo autonal nehezen tudom
elkepzelni - a kiporgo kerekek esetet kiveve - hogy a fordulatszam
csokkenesevel nojon a sebesseg. A gyorsulas pedig ezt jelenti.
Ezt azert kifejthetned alaposabban :-)

No, de szigoru voltam ma :-)

Udv: Attila
+ - Re: Gazuzem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Egyetlen apro kerdesem lenne, elnezest, de biztosan volt mar itt tema a
> gazuzem.
> Az elonyeivel szemben vannak a gaztuzelesu motornak  hatranyai? Pl egy
> Lada-Samara eseteben? Persze azert gondolom, hogy nem auto fuggo....

Velemenyem szerint csak elonyei vannak akkor ha csak varsban vagy olyan
helyen hasznalod a kocsit ahol van lehetoseg tankolasra. Elonyok: olcso
uzemanyag, kisebb kopas. Hatranynak lehetne nevezni a veszelyt (elegge
kizart a robbanas) es a gazszagot a kocsiban valamint a csomagtartoban
kisebb hely a tartaly miatt.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"Ha az anyos belep az ajton, a szerelem kirepul az ablakon."
+ - Re: utminoseg? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Azert nyiltban teszem fel a kerdest mert hatha mast is erdekel. A Lenyeg
> hogy a kozelmultban megyunk rokont latogatni Lugos ba be ra re (avagy
> Lugoj ha igy jobb nekem mindegy) Szeretnem megkerdezni, hogy milyenek
> mostanaban az utak minosege, mar hogy javult e valamit, vagy megint
> vigyunk tartalek teljes futomuvet.
> Az utirany feltehetoleg Arad-Temesvar-Lugos. Ha tudnal valami biztatot
> mondani nagyon orulnek.

Mikor voltal utoljara errefele? Ha regen akkor biztos fogsz javulast
eszlelni. Velemenyem szerint eszreveheto egy kis javulas, kiveve a
helysegeket, mert ezek karbantartasa az onkormanyzat feladata.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"Nincs semmi mocskos a szexben. Kiveve, ha igazan jol csinaljak..."
+ - Re: Elettartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Elgondolkoztam, es meggyoztetek, vegulis lehet rola szo.. Fo vallakozasom 
> hardwerekkel kereskedik, es neha rendelnek 'vilaghiru' markaju 
> notebookokat.. Az egyik olyan  1.6m ft-ot kostalt (markat nem irok, nehogy 
> megsertsek valakit a forgalmazonal :)) az elso egybol elfagyott, a masodik, 
> akar 3-4 orat mukodott, vegul a harmadik volt jo, de egy holgynek ez 
> kellett.. Ekkor kezdtem el olvasni a leirasat mely kb igy nezett ki: A 
> gyarto szavatolja a termek hibamentesseget a termek teljes elettartamara, 
> mely 2 ev.

Habar nem autos tema de a legjobban a CDROM-ok vannak hataridore tervezve.
Nekem 3 ev alatt harmat sikerult elfogyasztanom. Egy sem tartott tobbet
mint 1 ev 2 honap. A garancia 1 ev volt mindegyikre. A jelenlegi meg
egyelore birja a strapat, kivancsi vagyok meddig.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"Ha az anyos belep az ajton, a szerelem kirepul az ablakon."
+ - Magánautó -- > Cégautó (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTÓsok!

Jó dolgom úgy hozta, hogy saját céget alapítok, és több embertől is azt 
hallottam, hogy érdemes az autómat a vállalkozásomba apportként bevinni. 
Azonban, arra egyenlőre még senki nem tudott válaszolni, hogy ilyen esetben 
milyen papírmunkát kell elvégezni (pl. átíratás ??? stb.).
Szóval, akinek van már ebben tapasztalata, kérem ossza meg velem.

Üdv
  József
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - xW-valami (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A Baumgartnernel 3 fajta olaj kaphato, MOL + Mobil
>>+ Elf. Midegyik full szintetikus.
>>MOL   - 10W40 - 2999 Ft (brutto)
>>Mobil -  5w50 - 3389
>>ELF   -  5w40 - 3199

> Tegnap vegeztem egy kis piacfelmerest 10W-40-es turbodiesel motorolaj ugyben
????

> (Renault Clio II. 1.9 dTi)
> Shell   Helix diesel plusz 10W-40 felszintetikus 2362,5 Ft/liter +300 Smart
> pont
> Shell Helix ultra       5W-40 szintetikus 3712,5 Ft/liter       +300 Smart
> pont
> OMV     Eco synt 10W-40 szintetikus 2190 Ft / liter
> Total   Quartz diesel 10W-40 szintetikus 2493 Ft / liter
> Toltal Quartz diesel 5W-40 szintetikus 3505 Ft / liter
> MOL Mol dinamic 10W-40 reszszintetetikus 2440   Ft / liter
> Mol transit     10W-40 reszszintetetikus 2439 / liter

> Ugy tunik OMV eco synt a nyero.

Hat ha csak ezen szempontrendszer alapjan veszel olajat jol meg is szivhatod.
Tudod,  a  20w-50-es  Botond is jol hangzik es olcso, plane hogy jon a
nyar.

Az hogy esetleg nem jo a kocsidba az meg kit erdekel ugyebar.

Yahni
UI:
(Nem azokat a szamokat nezted amit kell, nezd a teljesitmenyszintet es
ne  a  hofoktartomanyt- egy olyan orszagban ahol -10°C is ritkan van mi a
francnak 0Ws es 5ws olaj. 15w-40 vagy 10w40 teljesen megfelel.)
+ - Rere: thx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok, Haasz Attila,

>>Koszonom a multkori kerdesemre adott e-mail beli valaszt Haasz
>>Attilanak es a telefonhivast Keddves Frigyes Mesternek.
>Vegulis kiderult, hogy mi baja van a gepnek?

Nos, valoszinuleg igen. Ravettem magamat, hogy megmeressem vegre a
lengescsillapitokat. Legnagyobb megdobbenesemre mind a negy jo volt!
Vegso elkeseredesemben konzultaltam aposommal, aki kulonben
autoszerelo. Egyertelmuen azt mondta, rosszul all a futomu.
Valoszinuleg nagyon szettart az elso kerek. Mindezt latatlanba mondta.
Aztan lementunk a kocsihoz, becsukta az egyik szemet, belenezett a
kerekek fuggoleges sikjaba es azzal beigazoltnak tekintette felteveset.
Megmutatta nekem is a modszert es egyet ertettem vele. Itthon aztan
pontosan le is meregettem, ki is szamoltam mindent. Aposomnak igaza
volt: az eloirt 0 fok 20 perc szettartas helyett 1 fok 12 perc
szettartasa van a verdanak! A harom (!) kulonbozo, jol felszerelt
futomubeallito muhelyben valoszinuleg rossz adatokbol indultak ki. Ma
lesz a napja, hogy regi, madzagos modszerrel magam veszem kezbe az
ugyet :-)

s.cs.

L.L.A.T.
(Lista Legoregebb Audijanak Tulajdonosa)
Audi 80 '78.I.13. 1.6i 5s
+ - jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A haziorvosok sokszor vannak kellemetlen helyzetben mikor egy - egy kello
onkritikaval nem rendelkezo paciens jogositvany megujitasra jelentkezik s
nem hajlando tudomasul venni , hogy allapotanak tartos vagy ideiglenes
megvaltozasa mind onmagara mind a kozlekedesben resztvevokre veszelyes.
Ilyenkor altalaban arra hivatkoznak hogy oket ez nem zavarja. Egyik masik
egy egy ilyen sikertelen akcio utan csaladjaval vagy rokonsagaval tuntetoen
masik orvoshoz jelentkezik./ igy buntetven az engedetlen haziorvost /.
Pedig a felelotlenseg az onkritika hianya meg az egyeb kepessegek csokkent
voltanal is nagyobb baj.
Tudni illik bizonyos megszoritasokkal a legtobb allapotvaltozas eseten a
jogositvany megadhato / akar latascsokkenes, hallas-csokkenes, vagy
mozgaskorlatozottsag eseten / de az orvosnak mindig felelosen az on es
kozveszelyesseg figyelembe vetelevel kell donteni. Ebben a dontesben olyan
eloirasok is segitik a munkajat ahol taxative fel vannak sorolva azok az
allapotok, melyeket a jogszabaly nem az o megitelesere biz./ ergo meg
veletlenul sem tehet kivetelt /
Bar a jogszabalyok arrol nem szolnak, de meggondolando volna az olyan
szemelyeknek jogositvanyt adni akik a mindennapos forgalomban gyakran
elofordulo szabalytalansagokat nem tudjak lelkilag feldolgozni es
vezetesuket a kornyezetre valo figyelmuket az ezzel valo foglalkozas
lefoglaja es ezaltal az ateltek utan bizonytalan ideig ok is veszelyforrast
jelentenek a tobbi szamara.
Udv.: Denes
+ - Uj tag, tipp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>passzivitasbol "aktivitasba" valtok. Kb 1 eve olvasom a listat, >de
ezidaig -ki tudja miert- nem szoltam hozza(tok).

Vegre itt a tavasz es a vetessel elobujnak uj listatarsaink is :-)

>Toth Zoltan vagyok

Legy sokszeretettel udvozolve korunkben, es udvozlom azokat a listatarsakat
akik a napokban csatlakoztak az aktiv hozzaszolok taboraba.

>Renault-sok taborat gazdagitom.
>Vallalkozasomban 3 auto van, 1 Trafic (1993, 330e km), >Master (1999, 80e
km)
>es egy Twingo (1998, 105e km)

Halljatok, dobogast hallok :-)))) DjTiszy ugral oromeben :-)))

>Van egy `86 -os CZ 125 Cross motorom amit sikerult teljesen
>felujitanom. Mar csak egy hatso lanckerek hianyzik, amire >hiaba vadaszom,
>sehol sem tudom beszerezni. Ha valakinek lenne otlete,

Itt Budapesten a  XIII. keuletben Kisgomb u. 22. szam alatt van egy
motoralkatresz uzlet. Ott csak a volt szocialista relacioban gyartott
alkatreszeket lehetett kapni. Tel: 350-88-44 . Maganba egypar Szlovak
autostarsamnak is megkuldom problemad.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Rozsdafalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>elektronikus/anodos alvazvedelem

Ez a Rozsdafalo :-)))

>Van valakinek tippje a fenti ugyben? Egyszer mar >megprobaltam feldobni
>a temat de ugy tunt akkor ismeretlen volt a HA-nak
>Hasznalt mar valaki ilyet?

Nem valaszoltam, mivel gondoltam, hogy e tema kapcsan ir Ajkai autostarsam
aki megkapta tolem az utolso rozsdafalo keszuleket. Ket eve irt nekem azzal,
hogy nincs megelegedve a keszulekkel.  Anno ezt en is forgalmaztam. Eleg sok
ment el belole, mindenki megelegedesere , kiveve autostarsamat aki a
Trabantjaban mukodik a szerkezet. Ezert nem valaszoltam e temaban. Azota mar
nem forgalmazom.

Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS