Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3831
Copyright (C) HIX
2011-11-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Tukorjegen... (mind)  53 sor     (cikkei)

+ - Re: Tukorjegen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Tamas:
>>2) a teli gumik javareszt mar forgasiranyosak, a legujabbak (UHP)
>>asszimetrikusak. A hajtasmod (es talan nyomatek, ha arra gondoltal)
>>fuggetlen a mintazattol. A gumiabroncs teljesitmenye kulonben is
>>legkevesbe a mintazattol fugg, sokkal inkabb a karkasz
>>felepitesetol-minosegetol, es a keverekektol es azok retegzesetol.
>
> Ennyire nem vágom a felépítés témát. Ezek szerint a mintázat nem
> játszik szerepet semmiben?
> Kapaszkodó fékezés és oldalcsúszás gátlás is mind a karkasz
>  (gumiváz?) sajátja?
> A karkasz a gumi merevségét adja?

A minta tenyleg csak "minta" :-) na jó, ez azért túlzás :-)

Alapvetően:
- árok-futófelület arány a lényeg (tapadás miatt),
- meg hozzá a kereszt- és hosszirányú árkok aránya (vízelvezetés miatt)
- kellenek hosszirányú bordák a jó egyenesfutáshoz,
- blokkelmozdulást gátló kialakítás (3D-blokkok pl.), hogy ne legyen
"kenődő érzésed";
- változó méretű blokk-kialakítás fontos a csendes futáshoz (ne
legyenek egymást erősítő frekvenciák)
- uhh és ki tudja még mi.  ...  ja és legyen csecse kinézetű is!! Van,
akinek sikerül mindez egyszerre, időről időre. Sajnos az ECO vonulat a
maximális CO2takarékosság jegyében feláldozza a jó kinézetet, annyira
erős az első szerelésen a nyomás (ezért (is) gyárt a Vredestein csicsa
abroncsokat, mert nem beszállító...)

Nézzétek meg az új Pirelli P4 meg P1 mintákat... hát sehogy sem néznek
ki egy álomszép (régi) P Zero Nero-hoz képest... :-)

A karkasz és a rétegzés nagyon fontos pl a belső súrlódás miatt (ami a
teljes súrlódás nagyon jelentős része - szemben azzal, hogy sokan azt
hisszük, hogy a tapadás okozta súrlódás jelentősebb.) Egy erősebb
menet után jó meleg az abroncs még télen is, mert a jobbra-balra
elmozdulások RENGETEG hőt termelnek - pedig ugye hűti az abroncsot a
70-150 kmh-s jeges szél is.....)

Hadd mondjak még egy furcsát:
a kerék nem az alsó felén áll, hanem a felső felén lóg!!! Nem tudom
ezt most értelmesebben elmondani... De példa erre a Michelin Wheel
tanulmánya:
http://hix.hu/b7fdX-officespam.chattablogs.com

Érdekes, nem?

jó szezont, mindjárt jön a hó! ;-)

djtiszy

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS