Én komplett családi + poggyász + jármű biztosítást szoktam kötni külföldi
út
előtt. 3 főre + az autóra, poggyászra már 15-25.000 Ft-ért egész korrekt
biztosítások vannak 8-10 napra. Autóra a zöldkártyát, személyekre az EU
egészségbiztosítási kártyát váltom még ki (ezzel csak alapellátást lehet
igénybevenni az adott állami rendszerben, az ott érvényes feltételekkel).
Nagyon nem mindegy, ha útközbel elromlik a jármű/baleset történik és el
kell
szállíttatni + még szállás is kell a javítás idejére, vagy hazautazást
szervezni
, az könnyen több százezres kiadást jelenthet azonnal. Az orvosi/ kórházi
ellátás pedig szintén drága lehet, mivel jellemzően az üdülőhelyeken magánorvos
i
ellátás van. Ami lényeges, hogy az adott ország szabályai érvényesek: ha
van
alapdíj/vizitdíj, azt ki kell fizetni a külföldinek is. Aztán lehet utólag
egyezkedni a biztosítóval. Apróbetűs részeket nagyon ajánlott olvasgatni.
Üdv:
StP.
EMEA Legal Entity Information: http://hix.hu/whj4s-alcoa.com
|
Sziasztok!
Gabor kerdezte:
: Kerdes: kell-e valamilyen kulon dokumentum az autonak, amivel kulfoldre
: mehet es visszajohet vagy eleg a forgalmi engedely, felteve hogy az
: autot maga a tulajdonos vezeti? Esetleges egyeb tudnivalo?
Forgalmi engedely eleg az EU-ban. Egyeb tudnivalok: lengyeleknel
kell porolto (a nemetek valami bilateralis szerzodes kereteben ez alol
felmentest kaptak), a spanyoloknal 2 elakadasjelzo haromszog kell.
Az olaszok 1,5 (?) ezrelek veralkoholszint folott elveszik az autodat
es elarverezik az allamkincstar javara (ha a tulaj vezetett). Egy csomo
orszagban tompitottal kell kozlekedni; a franciaknal esoben az
autopalya-sebessegkorlat kisebb (nem tudom pontosan). Osztrakoknal 30km/h
tullepesig a rendori sasszem trafipax/lezer nelkul is hitelesitett
muszernek minosul. Tobb orszagban a buntetes azonnali/par napon
beluli fizetese joval olcsobb, mint kesobb.
Udv,
marky
|