1. |
Re: Fonix (mind) |
97 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Ki mire valtott (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Fonix (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A lenyeget persze elfelejtettem irni. Bekes, boldog, lerobbanasmentes,
de
hobancsapato's vakrendoros ujevet kivanok!
Ha mar billentyutollat ragadtam, kicsit potyoreszek is rajta.
Remelem a sorlimit nem csap a kezemre.
Az autos tortenelmemrol mar irtam, de in medias res jelleggel, csak az
utolso tali ota eltelt idore koncentralva. Akkor most ime az elozmeny
(George Lucas is igy csinalta es bejott neki... :-)).
Kezdetben vala a gyalogos, buszos, majd bicajos es a motoros elet.
De ezt most hagyjuk.
Jogsiszerzes (istenem, mar 20 eve volt) utan 5 evig csak alkalmi sofor
voltam apuci meg a haverok autojaban. Es mindaddig utaltam a
Trabantot, amig meg nem ismertem kozelebbrol.
Aztan eljott az en idom: kellett auto. Kulonfele szempontok alapjan
kezenfekvo volt hogy Trabi legyen, es lett is. Libazold limo.
Nem volt hibatlan, de sokat foglalkoztam vele, testreszabtam, es
nagyon megbizhato kis auto valt belole. Barhova elvitt, es
rohogve lottem ki a parkolobol telen, amikor masok az oninditoval
koszorultek. Aztan jott a szendvics, egy otszereplos karambol 4.
helyezettjekent totalkart allapitott meg a biztosito. Pedig a tobb darabra
tort kipufogokonyok csereje utan a sajat laban ment tovabb az auto.
Jott a kasznis meg a festo, es immar turkizzold szinben, sarga tetovel
ujjaszuletve rottam a kilometereket. A Bp-re koltozes sajnos nem tett jot
szegenykemnek, se a motor, se a futomu nem birta a strapat. Karbantartasra
meg egyre kevesebb ido jutott, ami jol meg is bosszulta magat. Kellemes
volt
amikor a reggeli csucsban a Hungaria-Ulloi keresztezodes kellos kozepen
a
belso savban allt be a motor...
Maruti volt a donor, megboldogult Hegyi mester vegezte a szivatultetest.
Sajnos nem volt zokkenomentes az ugy, nagyon sok hibat kellett mar az elso
probauton javittatnom, illetve kesobb sk megoldanom. Talan epp egy Bernecei
HAT volt az elso hosszabb utam a geppel, es a fagyos novemberi ejszakaban
hazafele tartva eszmeltem ra, hogy abszolut nincs futes. Egyebkent
lepapirozva nem lett a dolog, es bar allitott meg rendor, problema nem
adodott.
Azaz megis. Egy szep havas teli napon egy kedves szoszi benazott egy sort,
es oldalrol eltrafalta az ut mellett parkolo automat. A kaszni A oszlop
elotti resze elmaszott, de azert jarokepes maradt. Viszont kozeledett a
muszaki lejarata, es mintegy tajekozodaskepp szemugyre vettem a futomuvet.
Es elborzadtam. Enyhen szolva veres volt a torka. A fekek szetkopva,
szilentek, egyeb futomualkatreszek szetkopva, plusz az elmaszott kaszni
es
a
svarc motor. Valamit tenni kellett...
Ket nap mulva mar egy sarga Wartburggal hasitottam a levegot. Trabikam
6
ev
es 60e km utan lepihent a garazsban. Azota is ott varja jobb sorsat, meg
egy
2T motort, a Maruti mocit ugyanis eladtam belole.
Na, a Warnyu is meger egy par sort, amit azzal osszeszivtam az nem volt
semmi. Amikor hozzam kerult, egy gyari Kispok is majdnem megvert
gyorsulasban (szo szerint, a Budaorsi Auchan mellett volt egy kis
gyorsulgatos osszejovetel), cserebe 14 litert szlopalt. Gyujtasallitas
es
egy par hokuszpokusz utan persze valtozott a kep, fogyi 10 liter, es mar
a
gyorsulast sem naptarral kellett merni. Viszont rendszeres volt az utszeli
szerviz, az olajos kezzel feloras kesessel valo munkabaeres, onindito vagy
fek nelkul autokazas, es tarsai. Az elso vicce: 4 nappal a vetel utan a
jobb
hatso rugotanyer kiszakadt, a lengescsillapiton tamaszkodva csuszott a
kocsi
fara a videki ejszakaban, szilveszteri tuzijatekot megszegyenito szikraesot
generalva.
Aztan a Warnyu motorja is beallt, meg egyeb bajok tornyosultak, ugyhogy
2
ev
es 16e km utan eladtam. Persze ez se ment siman, az uj tulaj ugyanis nem
iratta at, sot az alairatlan adasvetelivel eltunt mint az a bizonyos szurke
szamar. Es persze gyartotta a befizetetlen mikulascsomagokat, amik egy
ido
utan a nalam kettovel korabbi tulajnal pukkantak ki, tekintve hogy mar
az
se
iratta at akitol en vettem. Ugyhogy kozosen megkerestuk a foszert, es
alairattuk vele visszamenoleg az adasvetelit, persze gondosan eltitkolva
az
akcio valodi okat. Igy a volt tulaj tisztara tudta magat mosni.
Kolcsonautozas, anyamek Suzukija, aztan fater Ladaja, amit sajnos elloptak.
Pedig 14 eves kora ellenere csak 18e km volt benne, idealis lett volna
veterannak :-(
Innen pedig mar jon a Felicias korszak...
Udv: Soma
|
+ - | re: Ki mire valtott (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
BUÉK!
1998 óta olvasom a HIX-et, többek között ezt a fórumot is. Sajnos, időközben
néhány fórum ellaposodott vagy eltűnt, úgy látszik, átnyergeltek más fórumokba
a korábban itt lakók.
Az autóimról. Nem volt sok. Apám 1978-ban vett egy Skoda 120L-t amit 6
évig
hajtottunk, főleg én. 106 e km-rel adta el egy kollegájának. Nem voltak
vele
különösebb zűrök. Aztán jött egy 1310-es Dacia, amit szintén közösen hajtottunk
és '98-ban nekem adta. Nekem saját autóm elsőre egy Trabant volt, amit
apósom
ismerősétől vettem 1988-ban és talán 3 évig hajtottam, különösebb hiba
nélkül.
Ekkor jött el a "minőségi váltás" egy kétütemű Wartburg lett, szintén apósom
közbenjárásával. Ezt 7 évig hajtottam, jó volt, kényelmes, elvitt mindenhová.
A
motort kellett újra fúratni, új dugókkal megpakolni. És akkor kaptam meg
apámtól a Daciát. Ez újabb minőségi váltás volt. 2008. november 18-ig hajtottam
.
325 e km-rel itt áll a munkahelyemen egy színben és arra vár, hogy beadjam
a
bontóba. Ha kell valakinek átírással, jelentkezzen. Úgy álltam be vele
ide,
hogy működött, érvényes forgalmija volt. Ezen a napon vettem meg jelenlegi
autómat, egy akkor 4 éves Renault Megane II. 1.6 benzines, garantáltan
11500
km-rel. Egy nyugdíjas nénié volt, akit ismertem, mert nekünk szállított
termelőként búzát. Tavaly novemberben már 102 e-nél tartottam vele. Gondolkodta
m
, hogy lecserélem, szintén a nénitől egy diesel Megane II-re,( a néni 4
évenként új autót vesz), amiben októberben kb. 8 e km volt... Aztán úgy
döntöttem, hogy megmarad, hiszen válság van... Nem ilyet akartam 4 évvel
ezelőtt venni, egy kategóriával nagyobbat és kombit gondoltam, de ezt a
lehetőséget ( km, ismerős, ismert állapot, fél ár) nem hagyhattam ki. Az
óta
meg is szerettem, nem volt még vele semmi gond, csak egy kopó alkatrész
(
vizsga után fékbetét ) csere, illetve 78 e-nél vezérműszíj és hozzávalók
cseréje az eltelt idő ( 6,5 év) miatt. Jól megvagyunk. Egyetlen visszatérő
hibája van: az ajtókilincseken lévő zárógombok ötletszerűen hol működnek,
hol
nem. A csomagtartón lévő embléma belsejében lévő gomb mindig működik, azzal
zárok, mert lusta vagyok elővenni a zsebből a kártyát...
Tamáspapa
|
|