Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1362
Copyright (C) HIX
2002-01-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
Figyelem!

A HIX bekuldesi cimei a keretlen reklamlevelek csokkentese erdekeben
megvaltoznak, a hix.COM domain helyett hix.HU-ra. Minden utasitas igy
valtozik.

regi:   
uj:     

Ez jelenleg csak egy elozetes ertesites, jelenleg meg mindket cimen
fogadja a rendszer a leveleket.

Nehany nap mulva azonban mar csak az uj cimek fog mukodni, a regi cimekre
kuldott levelekre egy ehhez hasonlo tajekoztato fog erkezni, kerve a
level megismetleset az uj cimre. Kerlek, hogy a cimlistaidat most
valtoztasd meg, hogy az atallas minel zokkenomentesebb legyen.

Koszonom,
Jozsi. /HIX.HU/
1 kotelezo (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Re: Nissan bemutatoauto (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Yugo Florida (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Re: golf iii (mind)  108 sor     (cikkei)
5 Uzemanyag szivattyu (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Re: Ujra az AEGON csekkjei (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Re: ablakmoso (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Homokozo 2 (mind)  79 sor     (cikkei)
9 TESZT! (mind)  13 sor     (cikkei)
10 kasztni? (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Twingo motorja elavult?? (mind)  56 sor     (cikkei)
12 RE:Baleset (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!
A kotelezo bizt-rol jutott eszembe:
Ma a biztositasi dijat a balesetmentes evek es a hengerurtartalmon kivul 
a lakhely es a kor is meghatarozza. Viszont ha jol tudom ma hazankban tilos
barkit is kor, nem, stb miatt ahtranyosan megkulonboztetni.
Ha ezt a kettot osszevetjuk akkor szerintetek erdemes lenne valahol emiatt prob
alkozni?
Udv:
-- 
            Farkas Előd
       mail: 
!!  új tel.szám: 06-70-242-5891 !!
+ - Re: Nissan bemutatoauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem tudom ki hogyan van a bemutato autokkal, de en most vettem egy Nissan
> Almera-t, ami bemutato auto volt. 
> 
> Udv: Romeo
> 

Ezzel a nevvel Nissant venni??????? 
:)))))

Gabor,
Alfa ROMEO :))
+ - Yugo Florida (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki informaciokkal szolgalni a Yugo Florida autorol?
Mennyire megbizhato, kenyelmes, stabil, stb.

Jozsi
+ - Re: golf iii (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
: A _nem_ kormanyzott hatso futomuhoz szokott vezetoket teljesen
megzavarhatja
: a magatol ivre fordulo auto, ami a passziv onkormanyzo hatso
felfuggesztes
: eredmenye. Aki viszont megszokta, eskuszik ra, mert lenyegesen nagyobb
: kanyarsebessegeket lehet vele elerni, mint "sima" felfuggesztessel.

Ez igaz. Teny, hogy a Farkastorki uti szaguldasainkban egy 525-os BMW
utan egy Pug 306-os tartja a masodik legjobb sebessegrekordot. :)))
(Porscheval sajna nem proszaltam.) Az Xsara valtott forduloknal a
profik szamara is veszelyes riszalasba kezd. Mindegy, hagyjuk, ez ugyis
csak  egy auto a sok kozul.

>Nem egeszen. En nagyjabol a valosagot mondom, te meg szubjektiv
>megitelesre hivatkozva csusztatod azt. Ha nem tudatosan csinalod, akkor
>azert, mert el sem tudod kepzelni, hogy a Golf, az orok atlagauto
>valamiben kiemelkedo legyen.
: Igen, te meg ex cathedra kijelented, hogy mindenki mas szubjektiv
itel, te
: vagy ezen a Foldon az egyetlen, aki objektiven meg tudja itelni, mi a
: kenyelmes/biztonsagos.

Durva sarkitas, egyreszt azt irtam, hogy "nagyjabol", utalva arra,
hogy biztos en is torzitok egy kicsit, csak nem veszem eszre, masreszt
csak rolad irtam, hogy csusztatsz.

: Tudod a GolfIIIfutomutol
: kiindult eszmecserenk soran 2-3 alkalommal felkinaltam a megegyezes
: lehetoseget, (csakugy, mint korabban a Porsche vs Ferrari ugyben), de
te nem
: vagy az a kompromisszumos fajta.

Alljon meg a menet! Hetet-havat osszehordasz itt olyasmirol, amirol
szemmel lathatoan fogalmad sincs (vagy pusztan csak nem vagy kepes
elfogadni, mert ellenkezik az erdekeiddel), aztan meg TE kinalsz nekem
kompromisszumot?! Ne nevettess.

: Keptelen vagy beismerni, hogy MASNAK MAS IS
: TETSZHET, tunhet kenyelmesnek, sportosnak. Idiotakkal nem vitatkozom,
a
: tovabbiakban minden hozzaszolasodat olvasas nelkul ugrom at.

Ez egy ritka gusztustalan ferdites mar megint.
Altalaban a kenyelemrol volt szo, a szelsosegek emlitese nelkul. Tudod,
az egy eleg szelsoseges eset, ha valaki komfortosabbnak erez egy
Porsche Carrerat egy Chrysler New Yorkernel. Vagy is a kokemeny
rugozast a lagyan ringatonal. De bizonyara vannak ilyen emberek is.
Sarkitott pelda, viszont a lenyeget azt hiszem, tukrozi. (Azt mar csak
zarojelben mondom, hogy eredetileg a vita azon indult, hogy a Golfnak
vajon mennyire jo a rugozas-uttartas viszonya, ahhoz kepest pedig mar
- valoszinuleg jobb otlet hijan - regesreg elteritetted erre a
periferiara.)

Ugyhogy a "kenyelem" szo nagyjabol(!)  mindenkinek a lagyabb rugozast
jelenti, merem allitani, hogy a kokemenyre hangolt autok gazdainak
98%-a nem banna, hogy ha a frenetikus uttartas MELLETT meg olyan
rugozast is kapnanak, mint amit az egyszeru, porias, de kenyelemre
hangolt Golf III nyujt. Egeszen mas kerdes, hogy nekik az elobbi nekik
sokkal-sokkal fontosabb, es semmi bajuk a feszesseggel. Eddig is ezt
mondtam. PONT:

Szemelyeskedni pedig eredetileg nem akartam, de ha mar leidiotazol,
megemlitenek nehany aprosagot. Lehet, hogy te eszre sem veszed, hogy
teged valami orjito exhibicionista bizonyitasi kenyszer hajt, hogy
megmutasd, hogy mindenkinel mindent jobban tudsz. Ez nem is lenne baj,
ha tenyleg mindent jobban tudnal, de fajdalom, nem igy van. Azt nem
mernem mondani, hogy abszolut dilettans vagy, mert latszik, hogy
sokmindenhez ertesz az autok tajekan. De nem elegszel meg azzal, amit
_tenyleg_ tudsz, hanem muszaj valami teoriat gyartanod akkor is, ha
szinte fogalmad sincs rola, pusztan azert, hogy elismerest szerezz.
Velemenyed az mindig van, csak a megalapozottsag hianyzik, nem is
ritkan. Kar, hogy sok - sajnos agressziv hatarozottsagod miatt
hitelesnek tetszo - koholmanyodat intelligens emberek is beveszik, sot,
neha meg is dicsernek erte. Ha pedig eljon a ritka pillanat, amikor egy
vagy tobb szakmabeli vegre alaposan helyretesz, nulla
kompromisszumkeszsegrol es onkritikarol teszel tanubizonysagot azzal,
hogy sohasem olvasni toled mentegetozest, hogy bocs, lehet, hogy
tenyleg nagyot tevedtem. Hidd el, jot tenne az image-ednek, ha nem
akarnal mindenkit lemosni a fold szinerol, aki vitatkozni mereszel
valami szakmaiatlan kijelenteseddel. Gondolom, mindezt most ugy
szandekszol elkonyvelni, mint egy idiota kicsapongasait, de nem art
tudnod, hogy ezt meg eleg sokan latjak igy, maximum nem irjak meg
neked. Ritkan latom a nevedet mas autos listakon pozitiv hoskent
emlegetni, es akkor most finoman fogalmaztam. Gondolom ettol mit
sem fogsz elismerni vagy belatni, ugyhogy hajra! Talan majd a kovetkezo
eletedben nem koveted el ezeket a hibakat, es mindenki szeretni fog a
hozzaertesedert.

>A hidropneumatikanak en is vagom a lenyeget, ezert felesleges
kioktatnod,
hogy a
>femrugo mennyiben kepes vagy nem kepes vele felvenni a versenyt.
: Nem akartalak kioktatni, de epp te irtad, hogy az is szar  (idezet 4
sorral
: feljebb).

Idezet onmagamtol:
"a Citroen XM ugy tudom, meg mindig nem ez az auto, mivel
kisebb, varosi sebessegeknel ez is raz. Nem tapasztaltam, csak olvastam
par helyen, de gondolom igaz.".

Igazad van, ez tenyleg majdnem ekvivalens az "az is szar" kijelentessel.
Ember, meg oda is irtam, hogy nem sajat tapasztalat...

Bocs a hosszert.

Zoli
+ - Uzemanyag szivattyu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Idaig csak lelkes olvasoja voltam a listanak, de most szakemberek
velemenyere volna szuksege.
Szegeny automban bemondta az unalmast az uzemanyagszivattu.
Ez meg nem is a legnagyobb baj /dehogynem /, de az autom egy Ford Escort
1.9
made in USA. Tehat eredeti alkatreszt nem igen lehet olcson es gyorsan
szerezni hozza.
Az arakrol mar nem is beszelve :(.
Sikerult szert tenni egy Ford Transit 2.5-os uzemanyagszivattyura. ami
ugy nagyjabol egyezik is vele.
Ha a rogzitest es egyeb aprosagokat meg tudunk oldani, szerintetek bele
lehet szerelni.
hogy mukodjon is rendesen?
Vagy ne kiserletezzek vele, hanem rendeljem meg az eredetit potom 82.000
Ft-ert?
Az meg bonyolitja az egeszet, hogy miert is ne a tankban van, es csak a
tank leszerelese
utan lehet kiszerelni a szivattyut.
Varom epito /autoepito/ jellegu hozzaszolasaitokat, lehetoleg maganba
is.
Met mar 2 hete nincs autom, es egyre rosszabb a helyzet kozlekedesileg.
Udv:
            Josi
+ - Re: Ujra az AEGON csekkjei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1361-ban irta :
>Udvozlet!
>
>Mult penteken irtam egy storyt az AEGON gkfb.
>csekkekrol, es igertem, hogy a fejlemenyekrol
>is hirt adok.

Velem mas tortent. En semmilyen csekket nem kaptam. Kb. egy 
hete bementem az irodaba, es szoltam hogy hianyerzetem van. Az 
ugyintezo azt mondta, hogy jobban jarok ha a kek szamon szolok 
a kozpontnak, mert akkor hamarabb erkeznek meg a csekkek, de o 
is felveszi az igenylest. Meg olyat is mondott, hogy eloszor 
kapok valami gyorscsekket, es majd csak kesobb a tobbit. Hogy 
mi a kulonbseg es hogy ha mar egyet kinyomtat, akkor miert nem 
lehet 4-et... nem ertem. Mindenesetre csekk eddig nem jott.
Azt azert megkerdeztem, hogy most mi lesz velem, megszunik-e a 
biztim ha nem kapok idoben csekket, de megnyugatott. Azt 
viszont nem kerdeztem meg, hogy a rendort is megnyugtatja-e 
adott esetben...

Udv: Soma
+ - Re: ablakmoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem kell hazilag barkacsolni valami fuvokat az ablaktorlore! 
Lehet kapni konkretan ilyen keszletet! Ket darab, ablaktorlo 
lapatra felcsiptetheto fuvoka + cso + eloszto + tomito 
gumigyuru, ha az eredeti fuvoka lyukan keresztul akarja kivinni 
az ember a csovet. 4-500 Ft koruli osszegbe kerul, nekem is 
van, es jo.

Udv: Soma
+ - Homokozo 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem olyan regen szo volt a konnyu homokos tereprol. A dio a homokdombok
nagysagaval egyutt kemenyedik, ott mar nem eleg, ha azt mondjuk:
"belementem? kitolatok". Az alapveto szabalyok itt is ervenyesek: vagyis
csak fol, vagy csak le. De itt mar komolyabban meg kell tervezni az
utvonalat, mert 10-15 meter magas homokdombok (2-3 emeletes haz magassaga)
mar meg tudjak fingatni az embert rendesen. Ha egyedul vagy, nincs mese,
elore kell gyalogolni, valahogy megjelolni azt a szakaszt, amelynek vegen
biztonsagos helyen tudsz megallni, hogy folderitsd a kovetkezo reszt. Az is
alapszabaly, hogy soha nem szabad ugy eltavolodni a kocsitol, hogy ne legyen
vizualis kapcsolat vele. Eros szelben 1 perc boven eleg, hogy az egyebkent
jol lathato nyomokbol csak foltok maradjanak, meg 1-2 perc, es annak is
annyi. Meseltek, hogy Algeriaban egyszer fel ora kellett a szelnek ahhoz,
hogy felboritson egy 8 szemelyes lakokocsit. Egyszer nekunk is strazsalni
kellett a GPS bazisallomason, mivel a homokdomb tetejen a szel pillanatok
alatt elfujta a homokot a muszerlab korul. Negyed orankent ment a joember,
ujra odalapatolt egy kupacot a labak kore, meglocsolta vizzel, aztan ugrott
vissza a kocsiba. En olvasgattam, csipegettem a hutotaskabol, aztan
kiszalltam leereszteni a hutovizet, hat latom am, hogy a kerekek alol
kihordta a szel a homokot de ugy, hogy 1-2 centi hianyzott ahhoz, hogy ne
uljon fel a kocsi hasa a homokra. Bent alltunk egy godorben! Mondom a
Jonasnak: amikor kiugraltal, nem tunt fol, hogy sullyedunk? Nez ram, eppen
csak azt nem mondja: beeeee!
Ha mar itt tartunk: brunyalas szelben. A mondas igaz, hogy szellel szemben
nem lehet, de itt hattal a szelnek se nagyon. A legtobb, amit megtehetsz,
hogy hattal allsz a szelnek, aztan becsukod a szemed, osszeszoritod a szad
es megprobalsz nem levegot venni, majd dolgod vegeztevel megtorolkozol. Ha
kocsi melle huzodsz, meg tobbet kapsz a kepedbe, raadasul homokkal
megspekelve, ugyanis a "szelarnyekban" minden felfele szall, de olyan
erovel, hogy nem birod a szemed kinyitni. Az arabok persze megoldottak ezt a
kerdest is: leterdelnek terpeszben, aztan meg talan a homokba is dugjak a
veget, igy osszekotve a kellemest a hasznossal. (Amugy is az a mondas jarja
errefele, hogy ha csoveles utan kettonel tobbszor razod meg a fejet, az mar
maszturbalas)
Szoval, nagyobb homokdombok eseten az a gond, hogy szemre lehetetlen
eldonteni, hol vannak a suppedos reszek es hol kemenyebb. Ennek az az oka,
hogy a szel nem mindig fuj egy iranybol, es ide-oda rakosgatja a homokot. A
masik dolog, ami miatt elore kell gyalogolni, az a nap(sun). Mivel szinte
egesz nap(day) pontosan folotted van, gyakorlatilag nincsenek arnyekok,
nincsenek szinek, csak a sarga, es nincsen terlatas. Minden simanak tunik
elotted, aztan egyszer csak zugsz lefele egy kozel fuggoleges falon. Tehat
vagy elore kuldesz valakit, aki mutatja az utat, vagy magad uram, ha szolgad
nincsen. Ha megis at kell vagni egy melyedesen, es nem bir felkapaszkodni a
kocsi a tuloldalon, akkor ket dolgot lehet csinalni. Eloszor is ellenorizni
a nyomast a gumikban, es lemenni addig a pontig, ami meg biztonsagos. Ez
speci Michelin gumik eseten nalunk 1.2bar volt, de neha rovid idore 0.8-at
is mertem (sajnos lattam olyan tonkretett gumit is, amelyik olyan laposra
volt engedve, hogy elfordult a felnin) Aztan ket fele modszert tanultunk,
amivel ki lehet szabadulni a godorbol. Az egyik viszonylag egyszeru, addig
kell elore-hatra jatszani, amig lesz akkora lendulet, hogy felvigyen a
tetore. Ez a modszer viszonylag kis atmerolyu melyedeseknel, vagy meredek
oldalaknal hatasos. A masik modszernel a godor aljan kezdve korbe-korbe kell
autozni, mindig feljebb es feljebb huzni a koroket spiralisan, amig ki nem
jutunk. Ez elegge nyuzza a kocsit, folyamatos padlo kozeli gazzal lehet csak
csinalni, es figyelni kell a lejto meredeksegere, nehogy borulas legyen a
vege.
Nem beszeltem meg az un. "fish-fish"-rol, amit azt hiszem mindenhol mashogy
hivnak, de egyet jelent: olyan laza -neha puder finomsagu- homok, amiben
pillanatok alatt elsullyed a kocsi. Sokszor hallottunk torteneteket arrol,
hogy elnyelt allatot, embert, de ilyennel sohasem talalkoztunk. Csak amolyan
egyszeru, mezei, terdig ero formaval akadtunk ossze nehanyszor. Szerencsere
a szine ennek a homoknak mindig mas, mint a kornyezo terulete /neha szurkes,
neha rozsaszines, az ordog tudja mitol/. Ha ebbe beleszambazik az ember,
akkor kalap kabat, lehet hivni a segitseget, lehetoleg csorlovel vagy jo
hosszu kotellel, deszkakkal, homokracsokkal, lapatokkal rendelkezok
jelentkezeset varva. Egyszer egyik soforunk akadt el egy kb 5-10m atmerolyu
ilyen folt szeleben, ami azonban egy godor aljan volt. Ket masik Toyota
csorlokkel, valamint hat ember lapatokkal es mindenfele fellelheto
faanyaggal dolgozott egy jo orat, mire egy leegett kuplung aran sikerult
kiszedni onnan...
Az igazan nagy homokdombok /250-300m/ nem jelentenek gondot, mivel nem lehet
kocsival feljutni rajuk, illetve csak nagyon ritkan, mivel polipszeru "homok
karok" agaznak szet sugar iranyban a kozepponttol. Raadasul a dombok kozott
mindig lehet talalni viszonylag nagy kiterjedesu, enyhen hullamzo vagy lapos
reszeket, kemeny homokkal. Nehany regi kep Algeriabol a lenti web lapon,
remelhetoleg hamarosan lesznek ujabbak is!

Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
+ - TESZT! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 Koszi Tamas! Jo volt a beszamolod, szemeim 
csak ugy ittak soraidat. :)
Kom.-Eszt. megyei foldim.

 Meg-meg, sok-sok beszamolot akarok!!!!!!!!
Auto vasarlas elott allok, meg ebben az evben.
Azt hiszem.
 Mostanaban olyan bizonytalan vagyok, vagy megsem?!

Üdv. Simon Jani
         BA3 2101
+ - kasztni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Nincs valakinek (vagy ismerosenek) elfekvoben egy '81-es Audi 100
(Typ43), hosszu alvazszamos karosszeriaja, papirokkal? Kezi valtos
kellene, amit meg forgalomba lehet helyezni.

Hogy megy mostanaban a kasztni/motorcsere legalisan, hivatalosan?

Elore is koszonom.

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - Twingo motorja elavult?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Simon Jani irta:
>>>
Ti tudtatok, hogy az elso Renault Twingok (remelem jol 
irtam?) a Bakancs (Renault 4) motorjat orokoltek meg?!
Igaz 1996-tol uj tervezesu motort kapott, de addig a regi 
volt! A2-ben olvastam, igaz lehet amit ott irtak?
Hmmm.. erdekes......felteve ha igaz.
...
ui.: hihetetlen mit meg nem tesznek az autogyarak az 
eloallitasi koltsegek csokkentes erdekeben.



hali,
vicces, hogy pont egy Audi.hu-s valaki irja... :)
Persze, Jani, nagyjabol igazad is van.

Hadd egeszitsem ki az infodat - lesz nagy tatasa 
szajaknak :) Ez a C tipusu motor, ontottvas blokkal.

Az alabbi autokban mocorgott:
R4
R5 / Express
R6
Clio 1
R9 / R11
Fuego
R12 + DACIA!!!!
R18
R19 (Mo-ra ilyen nem jott)
Trafic (!!!)


A ccm 956-1430 kozott valtozott, a loero 34 es 119 kozott 
(R5 Turbo is ezzel a blokkal fut[ott])

Konnyu auto (R4) es nehez dog (R18, Trafic) is van a sorban.

10-20 ev tavlatabol nem nehez persze elavultnak kikialtani 
ezt a blokkot. De nekem ilyenkor mindig eszembe jut a Skoda 
1000MB motorja (+40 eves konstrukcio!!!), ami meg mindig 
dolgozik a Fabiaban, Arosaban, stb. Akkor ez most szar? 
(nem, de persze azert elavult, mert 3 helyen csapagyazott 
oldalvezerelt motort ma mar senki sem fejleszt)

Aki keri, a rontgenrajzot szivesen elfaxolom neki.



na, Renault-s forro udvozlet


deejaytiszy
+ - RE:Baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Reszvetem! Veszpremben nemreg zarult egy olyan per ahol az eloszerzodes
megkoteset koveto napon elloptak a biztositando autot. A biztosito
termeszetesen azonnal megtagadta a szerzodes megkoteset, DE mivel az
eloszerzodes megkotesenek pillanataban az elso havi reszlet befizetesre
kerult, a birosag megitelte a karteritest. A biztosito asszem a HB volt.
Ne hagyd magad lerazni.
Sok sikert hozza!

Udv:
    Janos
mailto:

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS