Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1019
Copyright (C) HIX
2001-02-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 MMM (mind)  14 sor     (cikkei)
2 torott tipo (mind)  18 sor     (cikkei)
3 varrogep, volt Daewoo vasarla (mind)  10 sor     (cikkei)
4 re:gyorshajtas (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Fekproba (mind)  15 sor     (cikkei)
6 lopott motor (mind)  17 sor     (cikkei)
7 autobehozatal... (mind)  108 sor     (cikkei)
8 Biztositok (mind)  27 sor     (cikkei)
9 jobbeset (mind)  49 sor     (cikkei)
10 Re: RE: szabadalom (mind)  1 sor     (cikkei)
11 RE: Skoda gyorsulas (mind)  6 sor     (cikkei)
12 RE: gyorshajtas (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Magyarorszagi szeriafelszereltseg (mind)  9 sor     (cikkei)
14 KRESZ kerdes + huto (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Re : Majustol ... (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - MMM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lattatok a hetfo esti MMM c. musort? Az, hogy a szervizekben atverdesik
az embert, az nem volt ujdonsag. Hogy minden autot el tudnak vinni, az
sem volt ujdonsag. De hogy ennyire gyorsan, ilyen modon bejussanak egy
Swiftbe (asszem az volt), az mar ujdonsag volt. Kezzel a becsukott ajtot
el tudtak ugy feszíteni, hogy egy bedugott bottal a zaropockot (ez nem a
kis ragcsalo allatka:-)) el tudta tolni. Csak neztem. Meg az a
kormanyzar hatastalanitas is sima ugy volt.
Mit szoltok ehhez?

Udv,
Biomernok

(nem akartam a Swiftet lejaratni, szerintem ez meg masik par autonal is
konnyen kiviheto...:-()
+ - torott tipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gyaszol a csalad,a hetvegen sikeresen osszetort a tipo-nk,az eleje .
szivesen vennem ,ha otletet kapnek toletek,hogy hol es mennyiert hoznanak
egy masikat.
hallottam,hogy olaszbol hoznak be bontasra itelt kocsikat,aminek ep a
karosszeriaja es
megoldhato ,hogy a kettobol egy legyen,hozzaertoktol hallom,hogy igy lehet
talan a legolcsobban
kijonni.kinaltam mar eladasra,de annyiert nem adnam,amennyit igertek
erte,viszont ha
amugy szamolom a jav. koltsegeket ,mindjart felmegy a vernyomasom.
egyebkent : 1,7 D ezustmetall, 10 eves es a semmi extra miatt imadtuk,meg
onmagaert.
egyebkent ha vevot tudtok ra,az is  super lenne.
a valaszokat     cimen is szivesen vennem.

koszi es udv  Minden Autosnak!
+ - varrogep, volt Daewoo vasarla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvicsek!

> Tudom, magyarazkodjak a boldog Singer varrogep tulajdonosoknak akik
>hasonlo meggondolasbol nem Toyota varrogepet vettek :-(

 A Toyoda varrogepgyar, amibol kinott a Toyota mind a mai napig uzemel,
hasonloan sikeres, mint az autogyar, csak azt a masik testver vitte...
--
 Udv
  Levente
+ - re:gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Remisztgettek mar itt 50.000 ft-os birsaggal, meg jogsibevonassal stb.
> De szeretnek hallani valami konkretumot is.

 Irtam Nektek annak idejen, hogy Eszak-Nemetorszagban lefenykepeztek
 60 helyett 114-gyel mentem. Kijott a buntetes: 230 DM, 1 honap jogsi,
 3 feketepont.
 Mivel a munkamhoz elengedhetetlen az auto, megprobaltam alkudni, nem
 lehetne-e a jogsibevonast penzre valtani. Felhivtam oket, az
 ugyintezo eppen szabadsagon volt de a kolleganoje azt javasolta, hogy
 irjam le mi a gondom. Nem igazan jo a nemet helyesirasom (hallas utan
 tanultam) ezert megkertem a holgyet, hogy irja le a szoveget es
 faxolja el nekem. Kb. 10 perc mulva megerkezett a fax. Ezt leirtam
 ceges levelpapirra es visszafaxoztam. Nehany nap mulva megjott a
 valasz. Azota is gondolkodom, hogy oruljek-e vagy sirjak.
 Megtarthattam a jogsit 500 penzert (osszesen 730DM) Kozben a svajci
 fenykep is megerkezett, a 150DM araval szinte ajandek. Igy mulat egy
 magyar ur!

csendi    V70, C180
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Fekproba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 kerdezte:

>Aki nem hiszi, csinalja meg: 3x gyors egymasutan 150-rol 80-ra fekezni.
>4diknel sok auton mar erezhetoen "elmelegedett" a fek.
>Kedves Vaddiszno, meg tudod ezt csinalni ugy 1perc korul?
>--Udv:szm

Hat meg igy nem probaltam, ugyanis probalom elkerulni a fekbetetek
felesleges koptatasat, de amint jo ido lesz, es visszarakatom a nyari
kerekgarniturat, valamint talalok normalis, enyhen kihalt utszakaszt,
megigerem, hogy kiprobalom es kozzeteszem az eredmenyt a Listan.

Udv,
Vaddiszno
+ - lopott motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Hihetetlen hirt lattam ma a TV-ben.
Az egesz dolog ott kezdodott, hogy a szuleim egyik jo baratjanak a fia
be akart hozzam tenni egy Tico motort mert neki nincsen hol tarolja
mivel tombhazban lakik. A garazsban elfer gondoltam, mondtam, hogy ha
szombaton errejar hozza be. Aztan estefele telefonal, hogy mar keso
van es nem zavar, igy jon vasarnap reggel. Vasarnap nem jott es ma
hetfon lattam a helyi TV hiradojaban, hogy lefuleltek egy kocsitolvaj
bandat es a srac is koztuk van. Amilyen szulei vannak nem gondoltam
volna, hogy ilyesmire kepes a srac. Majdnem engem is belekevert en mit
sem tudva a dologrol.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"Akinek csak kalapacsa van, mindent szognek nez."
+ - autobehozatal... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az uniós autók behozatalánál kérik a dokumentumokat
                      Igazolni kell a származást

                      Az év elejétől elvileg újabb ösztönzést kapott a 
gépjármű-behozatal, mivel az
                      Európai Unió országaiból származó autók vámját 
eltörölték. Az év első
                      hónapjában meg is ugrott az autóimport. Sokan azonban 
csak a határon
                      döbbennek rá, hogy igazolni is kell a behozott kocsi 
származását. Különben a
                      vámot ki kell fizetni.

                      Bisztricsány Julianna


                      Januártól újabb ösztönzést kapott a 
gépjármű-behozatal, mivel
                      nullaszázalékos lett az Európai Unió országaiból 
származó autók
                      vámja. Az év első hónapjában -- a szakértők 
várakozásainak
                      megfelelően -- feltűnően megugrott az autóimport. Ám 
kiderült,
                      sokan nem tudják igazolni a kocsi származását, sőt 
gyakran azzal
                      sincsenek tisztában, hogy egyáltalán szükség van 
ilyen igazolásra.
                      Előfordul az is, az importőr úgy gondolja, az a kocsi 
származási
                      helye, ahol forgalomba helyezték, vagy ahol vette. 
Sipos Jenő, a
                      Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának szóvivője
                      lapunknak elmondta, ha a tulajdonos nem tudja 
dokumentumokkal
                      alátámasztani, hogy az autó európai uniós országból 
származik, a
                      vámhatóság nem érvényesíti a nullaszázalékos vámtételt, a
                      gépkocsi tulajdonosának ki kell fizetnie a vámot. Ami 
bizonyos
                      paraméterektől függően a gépkocsi értékének 13--73 
százaléka.
                      (Általánosságban elmondható, minél nagyobb és öregebb 
az autó,
                      annál nagyobb a vámtétele.)

                      Mint a VPOP szakértőitől megtudtuk, a származás 
igazolásának
                      nagyon szigorú feltételei vannak. Ha a gépkocsi 
értéke nem
                      haladja meg a 6000 eurót (ez mai árfolyamon számítva 
1,59 millió
                      forint), a vámhatóság megelégszik az úgynevezett
                      számlanyilatkozattal. Ez nemzetközi egyezményben 
rögzített
                      szövegű záradék, amit az eladó tüntet fel a számlán. 
Ha azonban
                      a kocsi értéke 6000 eurónál nagyobb, a származást az 
Eur 1-es
                      elnevezésű szállítási bizonyítvánnyal kell igazolni. 
Ezt az okmányt
                      szintén az eladó állítja ki, és azt a külföldi 
vámhatóságnak is
                      ellenjegyeznie kell.

                      Az országba belépő, külföldön vásárolt 
személygépkocsira a
                      határon ideiglenes E rendszámot tesznek, azzal jöhet 
be az autók
                      elvámolására illetékes csepeli vámhivatalig. Két 
lehetősége van a
                      kocsi tulajdonosának: vagy már a határon megfizeti az 
előre
                      kikalkulált vámterhet, vagy kezességet kér a határra 
települt
                      speditőr cégek egyikétől. Ez átlagosan 8-10 ezer 
forintot tesz ki.
                      A vámteher egyébként a vámon felül a 25 százalékos 
áfából, a
                      fogyasztási adóból (1600 köbcentiméterig 10, a fölött 
20 százalék)
                      és a környezetvédelmi termékdíjból áll, melynek 
mértéke átlagosan
                      mintegy 15-20 ezer forint.

                      A csepeli vámhivatal területén kerül sor a 
közlekedési felügyelet
                      vizsgájára. Ez hivatott eldönteni, hogy a kocsi 
műszaki és
                      környezetvédelmi paraméterei megfelelnek-e a 
Magyarországon is
                      elfogadott és megkövetelt nemzetközi előírásoknak.

                      Azt követően nyílik lehetőség arra, hogy a tulajdonos az
                      okmányirodában a saját nevére írathassa a kocsit, 
hogy rendben
                      vannak a származási papírok, megfizették a 
vámterheket is, és a
                      műszaki vizsgán is átment az "autó".

                       A külföldi fizetőeszközben kifejezett vámértéket a 
Magyar Nemzeti Bank
                       hivatalos devizaárfolyamán kell forintra 
átszámítani. Ehhez a vámkezelést
                       megelőző hét hétfőjén (ha az munkaszüneti nap, akkor 
a következő
                       munkanapon) közzétett devizaárfolyamot kell alapul 
venni.
+ - Biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
1.
Gondolom emlekeztek meg a csatamra a Providencia Biztositoval. Az
alku vege az lett, hogy az ellopott magnot avulassal 25.000
Ft-tal teritettek, fizettek az osszes javitasi koltseget
 kicsereltettem az egesz ajtokarpitot is ket-harom karist nyom
miatt ). A Casco-t atdolgoztak, az uj magnot 30.000-re
biztositottuk (evente at fogom dolgoztatni, mindig csokkentve a
magno erteket, igy csokken a biztositasi dij is!). Es csodak
csodaja: ugyanaz az auto, ugyanazokkal a feltetelekkel, s  tobb
mint 2.000 Ft-tal csokkent a Casco dija, havonta!!! Nem erdekel,
hogy csinaltak, orulok is neki, de azert valamit furcsallok: nem
lehetett volna rogton ilyen alacsonyabb osszeget
megszamitani?????

2.
Valaki irta, hogy kavicsot kapott a szelvedojere es az okozo nem
ismeri el a felelosseget. Tudtommal hiaba is ismerne el, a
kotelezo biztositoja lenduletbol visszadobna a karigenyed,
mondvan, hogy nem tudod bizonyitani, hogy o volt a karokozo.
Szerintem az ut karbantartojat kene megpiszkalni, hisz az o utjan
volt a kavics. Bar ez is igen kis remenyt ad, hiszen itt is
bizonyitani kell, hogy akkor es ott tortenet a kareset. Azert
drukkolok!!! Es ha van vegkifejlet, erdekelne az is!

Udv, Bazsi.

+ - jobbeset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Egy het elteltevel vegre elmult a labremegesem... En voltam a hunyo. Az
autom nem tehet rola, megis o szivta a legnagyobbat az en zsebem
terhere. A masik auto, a vadiuj, narancssargan csillogo-villogo,
fejreallt totalkaros a biztositom zsebe terhere sziv. Nem tudom milyen
marka volt az a pici auto(Matiz?!, Twingo?!), de aldott legyen a tervezo
neve! Mindket 20ev koruli lany sertetlenul maszott elo egy diadalittas:
mi van haver, elnezted a macisajtot? csatakialtassal. A rendoroket
szerethetik, mert nagyon ragaszkodtak hozzajuk. En akkor mar a bortonben
ereztem magam , de a szonda(addig fujd ameddig meleg lesz az alja!)
velem volt. A forgalmi nem. A kotelezo biztositas fizeteset igazolo
sajtpapir sem. Azaz nalam volt a '99-es meg a '00-es meg a kotveny meg
adobevallas meg szamlak meg prospektusok, minden szar nalam van evekre
visszamenoleg a taskamba begyurve, csak a '01-es igazolas, meg a
forgalmi nem. Meg jo, hogy nem merult fel fogadasi tetelkent. mert
merget vettem volna ra, hogy nalm vannak. Hosszas csesztetes, biztos
megvan? fele kajan pillantasok  es egy kis agykontroll utan
felderengett, hogy a forgalmi benne maradt az utlevelben tavaly
novemberben, amikor a roman hataron rendszerint elkerik. Rendorok
ketkedtek de egy kis rabeszelessel, a kolcsonadott mobiljukkal felhivtam
a felesegem, megtalalta, elhozta(~400m). A biztositos papir nem lett
meg, de leellenoriztek a kotvenyt, rendben talaltatott. Ma, -veletlenul
amikor teljesen mast kerestem-, megtalaltam az igazolast is.
A balesetokozast termeszetesen rogvest es tobbszori kerdesfelvetesre is
elismertem, mivel visszanezve, a villogo sargalampas oszlop tetejen ott
volt a mackosajt. Persze meg megemlitettem, hogy en lattam, hogy jon
jobbrol a narancssarga kisauto, -aldott legyen a tervezojenek neve!- es
hogy lassit-lassit, mar majdnem all [ebbol arra kovetkeztettem(amit nem
szabad) hogy en vagyok a foutvonalon, hiszen a troli is ezen jar-mekkora
tevedes!], es akkor valoszinuleg rajottek, hogy ok vannak a foutvonalon,
es gazra leptek,  amde ez a rendoroket nem hatotta meg.  Szerintetek
erdemes lesz-e ezt megemliteni a szabalysertesi eloadonal?
Az autom eleje eleg csunyan nez ki. Azert imadkozom, hogy nehogy
totalkar legyen. En ugy latom, hogy a motor es a futomu nem mozdult el,
de ez nem mervado. A bal eleje lefele begyurodott  amitol a kereket nem
tudom jobbra kormanyozni. Ki lehet-e ezt kalapalni/huzatni?! Osszes
vilagitotest megadta magat(indexek, fenyszorok, kodfenyszorok),
gephazteto, ket oldalelem(sarvedo?!), homlokracs, lokharito, huto
tropara ment(az hol van?) Keresek olcso VW bontot Bp-en.
san

U.I. A hiena szallitofonoknek (nem a sofornek) uzenem, hogy azt
amennyivel atbaszott(~400m=5000Ft es meg aszt mondta, hogy 6000-ben
allapodtunk meg!) azt koltse gyogyszerre.
A rendorok nagyon rendesek voltak, annak ellenere, hogy az egyik no volt
es allitolag azok rosszabbak.
Probalt is folenyesen fellepni, de aztan megnyugodott, mert nem kaptam
fel a vizet.
+ - Re: RE: szabadalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-218-28.dial.matav.net)
+ - RE: Skoda gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Slovak Republic]
>Az 1.0 Swift egy konnyu kocsi. Egy diesel motor kapasbol nehezebb
>200 kiloval... Meg a Felicia picit nagyobb is...
Ugye 20Kg-ot akartal irni? Mert 200Kg az egesz motor nincs,
pl. egy PSA 1.9es dizel.
--Udv:szm
+ - RE: gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>Remisztgettek mar itt 50.000 ft-os birsaggal, meg jogsibevonassal stb.
>De szeretnek hallani valami konkretumot is.
>Aki tud az legyenszives irjon.
>Jah..priuszom ilyen teren azt hiszem nincs :)
Ez realis, az osszeg mindig az adott (teruleti/keruleti) "ugyintozotol"
fugg. Jogosotvanyt azert ezert nem vonjak be,
Ilyenkor jo lenne megirni, hol, mikor, milyen autoval voltak
a "fenykepeszek".
--Udv:szm
+ - Magyarorszagi szeriafelszereltseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

	  Tudom, hogy a Subject-ben szereplo vita mar lecsengett,
	de most talaltam a SEAT magyarorszagi honlapjan: az osszes
	Leon modellen szeriafelszereltseg (a tablazat szerint) a
	_muanyag_kezifekkar_! :-) Ezek utan a negy felfujhato kerek
	egyaltalan nem is vicces... Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - KRESZ kerdes + huto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

1. Helyszin : Budapest, Jozsef A. lakotelep. Forgalmi rend valtozas a
telepen, minden foutvonal megszunt a telepen belul, az osszes utca
jobbkezes lett. Tegnap viszont elbizonytalanodtam, utananezni meg nem volt
idom. Ezekbe az utcakba nehol beletorkollik olyan utca is, amelyeket
lako-piheno ovezet tabla ved. Az egesz telepen 30 km/h a megengedett
legnagyobb sebesseg, a lako-piheno ovezetben meg ennel is kisebb, 20 km/h.
Kerdesem a kovetkezo : a jobbkezszabaly ugyanugy vonatkozik ezekre az
ovezetekre is, vagy az innen kihajtoknak mindenkeppen elsobbseget kell
adniuk ?

2. Nem tudtok veletlenul a pesti oldalon egy megbizhato hutost, aki
megforrasztana enyhen szivargo hutomet ? Lehetoleg olyan kene, aki azonnal
elvegzi a munkat es van valakinek mar tapasztalata a helyrol ... Elore is
koszi !

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Re : Majustol ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>keves :-( A mai autok technikai szinvonala, az aktiv biztonsag (kormany,
>fekek, futomu) mellett az orszaguton a 90km/h is csak poroszkalas, es ha
jol
>tudom most (max 80) 105 folott elvileg ugrik a jogsi. Nem tudtok valami

Ha jol emlexem, tavaly a hatoson Ercsi elott ket Magyarorszagon atlagnak
szamito auto (Buzuki-Golf) csattant frontalisan, mindketto 120 korul ment.
Oten haltak meg.
Na ezert poroszkalunk. De a bringasnak/motorosnak mar otvennel is kevesebb
az eselye ...

Zsolt

- OPEL Kadett E -

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS