Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1121
Copyright (C) HIX
2001-05-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 M7 (mind)  9 sor     (cikkei)
2 R5 (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Arajanlat 12V = 220 V ~ (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Re. Benzinszuro (mind)  32 sor     (cikkei)
5 lakkserules - madarszar (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Re: kresz (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Hidegrazas 82 lotol (mind)  53 sor     (cikkei)
8 HAT, ami nem lett HAT (mind)  68 sor     (cikkei)
9 mini HAT (mind)  8 sor     (cikkei)
10 need help (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Tukor (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Re: lopasvedelem - tul a 2. fazison (mind)  29 sor     (cikkei)
13 utepites, esz, asszociacio, R5, 16V (mind)  55 sor     (cikkei)
14 toljuk meg (mind)  12 sor     (cikkei)
15 rolo a hatso ablakba (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Re: LPG (mind)  3 sor     (cikkei)

+ - M7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ki tudja, miert van az, ha a vegig 60-as szakaszon 80-al megyek, akkor
megis mindenki megeloz? 
Ennyi bator es sasszemu ember van az utakon, vagy csak en vagyok
batortalan?
Hali!

Balage
+ - R5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> szeretne venni egy R5-ost (meg nincs konkret aldozat,
> csak a tipus tetszik neki). 

> Leginkabb arra figyeljetek, NEHOGY megvegyetek egyet 
> is. Anyucimnak R5-ose van, mielott megvette, szerelmes
> voltam a formajaba, miota megvan, gyulolom, ahogy van. 

Nekem volt R5-osom nemreg. Az enyem ugyan csunya volt es
lestrapalt, ('75-os evjarat, 40 ezerert vettem) de 
kellemes volt a rugozasa, praktikusan lehetett bele 
pakolni, 7-et evett varosban, es egesz eros volt a 
motorja. (Hatmeg, ha nem lett volna enyhen csapagyas...) 
En szerettem. Ha ilyen elso generacios R5-ost akartok,
marpedig a formaja annak az igazi, akkor jol nezd meg, 
hogy a ket hatso torzios rud szelso felfogatasi pontja a
kuszob vegenel ne legyen szetrohadva! Nehez eszrevenni. 
Az enyemnek meg a vizsgan se vettek eszre... Nagyon 
szeret szetrohadni ott, es ha kiszakad abbol nagy baj 
lehet. Masik korrozios pont az elso taposolemez es a 
belso kuszob talalkozasanak kornyeke, de az nem olyan
kritikus, es konnyebben javithato. 
A motor nagy fordulaton ne morogjon, es melegen 
alapjaraton ne pislakoljon az olajnyomas lampa... de ez
lehet, hogy nem tipikus, csak nekem volt gond.
Udv: Po:li
+ - Arajanlat 12V = 220 V ~ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zsolt.

Mivel volt nyilt tema errol a traforol, most kivetelesen szeretnem a lista
fele is az arakat tudatni autostarsaimmal. Harom fele kutyu kaphato nalam
:-)

12V = 220 V ~ 150W    15500 Ft
                    ~  250W    19435 Ft
                   ~   330W    28220 Ft

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Skoda listara is ment.

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Benzinszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok Autosok, szia Zoli.

Ugye tudtommal az Lx tipusuak karburatorosak ?

>1.'94-es Favorit es felfigyeltem arra, hogy a motorterben levo
>benzinszuroben egy nagy levegobuborek van. Atyam elfelejtett >idoben
>tankolni, mar nem volt alapjarat, de szerencsejere 20 meterre >volt egy
>benzinkut. Gyanitom, hogy a buborek ettol keletkezett. 

AC pumpa felpumpal es a legbuborek eltunik.

>.
  2. Meg valami etyan nem bena 30 eve vezet, de szar az meroora a
kocsiban 3/4-nel sosem megy feljebb a tu es nem villan a tankolasra
>figyelmezteto LED. Mi lehet a bibi?     

Megkerdem a Skoda listan :-) Arajanlat meg maganba kapod :-)

Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107 
                  A - MajorKa Bt.           
                     Skoda 120 L
          
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; 
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - lakkserules - madarszar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugye telen bejonnek a varjak a varosba. Le is szarta egy az autot, amugy 
szepen. Most vettem csak eszre, hogy a lakk szepen be van repedezve az 
auton. Olyan, mintha odacsaptak volna egy kanallal a tojashejra (egy 
ujjhegynyi teruleten).
1. Mennyire veszelyes ez? Rozsda stb.
2. Mennyiert, mennyi ido alatt javitjak, esetleg hogyan...?

üdv

csaba

P.S.: Tudom javasolni, hogy _egybol_ le a madarszarral az autorol. En 
hetente egyszer ezutan at fogom nezni, es mosom le. A verebszar nem annyira 
problemas, ugy tunik...igy elso ranezesre.
+ - Re: kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Te vagy az az ember, aki a villamos sineken hajt vegig a pentek delutani
> csucsban a Margit hidon, mert ott van hely. A tobbi hulye meg csak hagy

Tudod mit ? inkabb menjen vegig a villamossineken, minthogy azert menjen
bele pl. a margithidi kanyarban kicsit benazo baratnombe, mert neki repedt
a lokharitoja, es igy majd szerencsetlen amator szamlaraja jol kicserelheti
a fel autot...

jts
+ - Hidegrazas 82 lotol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Egesz egyszeruen nem birom elkepzelni, hogy ekkora motorbol 
> ugy ki lehet hozni ennyi lovat, hogy az
> A) kulturalt legyen (ne csak uveghangon legyen nyomateka)

Belelul, kiprobal, meglepodik.

> B) tartos legyen (allandoan porgetni kell)

Miert kellene? Ha jol emlekszem 100-nal porog ketto es felet otosben.
Mivel meg uj az auto, meg soha nem porgott 3000-nel tobbet, ennek
ellenere turhetoen vezetheto. Masik dolog, hogy a Punto dormog, nem
pedig uveghangon sipitozik. Amire te gondolsz, az a Lanos.

> C) kellemes legyen vezetni (ha valaki sokat jar autopalyan, ill. szeret
> sokat valtogatva porgosen menni, annak OK)

Miert kellene valtogatni?  Ha szaguldozos tipus vagy, nem ertem, 
miert az 1.2-es kategoriaban keresgelsz, ha a szabalyok szerint 
jarsz, akkor nem ertem, miert kellene 6000-ig porgetni a motrot, 
hogy mehess 130-al. Az en igenyeimhez a Punto
lustacska, de merem allitani, hogy kellemesen autozhato.

> En igenis elvarom egy mai motortol, hogy 200.000 km-ig ne kelljen
> hozzanyulni a szuksegszeru csereket (gyertya stb.) kiveve. Nekem 
> ez IS fontos. Ebbol az 1.2/82 LE motorbol ezt nem nezem ki 
> (ennek ellenere lehet, hogy tudja).

A Punto nem az enyem, a baratnom gyoztem meg, hogy inkabb,
mint a Puntot. Marcius 9 ota jarjuk, most van 1700 km benne. Vagyis
5-600 km havonta. 200000 kilometer az 363 honap = 30 ev.
Mi a csingilinginek lesz neki egy 30 eves Punto?
Mondhat barki barmit, 2. autonak / fiatal lanynak / nyugdijasnak /
keveset autozo autosnak szuper valasztas a Punto barmelyik motorral.

Ami az Alfat illeti, fel ev alatt 14xxx km ment bele, mert egyeb 
adossagaim miatt meg kellett huznom a nadragszijat. Az viszont mar
most biztos, hogy az evi 30000-et tullepem. Ugy terveztem, hogy 
5-6 ev vagy 150000 km kornyeken adom majd el, annyit meg rohogve
kibir az 1.6 TS. Amit addig cserelni kell majd, az az olaj minden
20e km utan - kb. 18000 Ft, 3x levegoszuro 3x5000 Ft, gondolom a
fekbetetek, esetleg a tarcsak is, 100000 km utan gyertyacsere, 
az gondolom eleg huzos lesz (8 platinagyertya... )
Mast nem nagyon tervezek cserelni, majd meglatjuk :)))

En senkit nem akarok az olasz kocsikra rabeszelni, mindenki vegye
a szive autojat, de ne csinaljunk mar hatranyt abbol, amit inkabb
elonynek lehetne kihozni. Megszakadok a rohogestol, ha valaki azt
mondja, hogy a VW 1.4 azert tartos es jo, mert 60 lovas. 

Cs.
AR 146
+ - HAT, ami nem lett HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Voltam az ottani Skodaboltban is :-))

Egy Autostol mas nem is varhato el!!!  :)))

> kicsiholjak beloluk, nem ertemmel tertek ki kerdesem elol. 
> Pedig volt ott igazan inyencseg :-) Spoilerek nemcsak Skodakhoz, 
> kulso kopltyuk, kipufogok, uvegfoliasok. 

www.renocar.sk

ha valami megtetszik, megerdeklodhetem, mennyi es...

> Mind ott ultek kulon kulon gogosen :-( Az igazi hangulatnak
> a szikraja nem volt. Kiveve maroknyi csapatunknak akik osszeverodve

Ezt tenyleg nagyon sajnalom. Mikor hivtal, es mondtad, hogy sz@r az
egesz, megfordultam, pedig mar csak 5 percnyire voltam. Amugy sem
fert bele a programomba, csak a MO-i kulonitmeny miatt akartam 
kimenni par percre, de hat addigra mar Pozsonybol hivtal.
Vegre megfejtettem a telefonszamod rejtelyet, +36620xxx volt a 
szamod, ezert nem tudtalak soha felhivni. Szerencsere jott az a
becherovkas hivas :))) igy meglattam, hogy +3620xxx a helyes :)))

> Dunaszerdahelyi talira mar utban volt. Sajnos nem sikerult 
> talalkoznunk. De igen jol esett az oszinte sajnalatod, hogy nem 
> lattuk egymast szemelyesen.

Sajnaltam is biza, mar nagyon orultem, hogy talalkozok valakivel
a listarol, multkor nem jott ossze Fogash-al, aztan Stevie nem
irt vissza, Pentinek elvesztettem a szamat, pedig Gyomron jartam.
Tehat szemelyesen csak DjTiszy-t es Bencet ismerem :))

Apropo DjTiszy, a hugom Thaliaja megerkezett, nemsokara 
ellepem a listat Thalia kritikaval :)))

> Atnezve a Dunan Gyor varosa volt lathato
> es gondoltam ratok; Teebi, Fogash. Itt vagyok toletek karnyujtasnyira :-)

Itt valami tevedes lesz... Ami a varbol latszik, az meg Pozsony egyik
kulvarosa (Ligetfalu), Gyor meg legvonalban is van vagy 70 km.

> Inkabb megerte nekem ezt megnezni. Majd vissza a szallasunkra.

Erre mondjak, hogy minden rosszban van valami jo :)))

> Ottani vezetok szokasai:
> E rovid utam soran, harom fele vezeto tipussal talalkoztam. 
> 1, Totyimotyi: 1db Skoda 120 ; ez az ures orszaguton a felezovonal 
> mellet 40 Km / o val szaguldvan, hatso bal ajtaja rosszul becsukva. 

Na ezek azok, akikre nap mint nap morgok es nem hittetek el :)))

> 3, Vadbarom. Forgalommal szemben brutalisan elozo. Nemcsak a 
> BMW - sek :-) Voltak Favik is rendesen. Volt eset mikor egy eros 
> fekezes es kormany jobbra huzas oldotta meg a frontalis utkozest. 
> Ha latja, hogy van szembe forgalom akkor miert eloz kamikaze
> modjara ?

Az altalad emlitett ut szelessege fokozatosan raszoktatta az 
embereket, hogy van egy lathatatlan kozepso sav. Ha latom, hogy
a szemben jovo lehuzodik, (vagyis ismeri a dorgest) en is nekifogok
elozni. Ha valaki nem ismeri az utat es a szokasokat, alaposan a 
gatyajaba csinalhat, ha valaki nekifog elozni....

Cs.
AR 146
+ - mini HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a reggel irt kesergesem, hogy egy HIX-es tarssal sem futok ossze,
mar nem ervenyes, mert eppen most (19:53) bucsuztam el 
Stevie-tol :-)

Cs.
AR 146
+ - need help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Nagy szuksegem lenne valakire, aki vonohoroggal felfegyverzett autojaval hajlan
do lenne augusztus 2-an lehuzni egy konnyu trelert 4 turakenuval es ne'mi cucca
l Csepelrol Felsobereckiig (ez Sarospatak felett van kicsivel), illetve valakir
e, aki visszajuttatna a cuccost augusztus 8-an Tiszaujvarosbol Csepelre. A lege
slegjobb az lenne, ha a ket jelolt ugyanaz lenne, de ez nem kizarolagos. Persze
 nem ingyer: szamitasaim szerint 40Ft/km egy eleg barati ajanlat, termeszetesen
 mindket uton oda-vissza fizetjuk a tavot.

Ha valaki erez magaban kesztetest, irjon nekem emilt. Mindennemu segitseget elo
re is koszonok!
Dani
+ - Tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		_______ Tukor _______
Megegyszer mindenkinek koszonom a ragasztasi es figylemeztetesi
eljarasokat!
Szommer Akos:
>>>>
(Szerencsere az Opelben szetszedheto a tukor,
igy csak egy lapos femtuskot kell felragasztani.
Ezt szigszalaggal lehet rogziteni es nem kell kezzel
tartani a tukrot a kotesi ido alatt.)
>>>>
En sem gondoltam maskent! :o)
koszi a ragaszto otletet!

Rohanok! A kormanyok! Udv!

 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
Kesz gaz vagyok! :o))
+ - Re: lopasvedelem - tul a 2. fazison (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> _
>

Áhoj!


> Ezek utan persze mindenkinek csak ajanlani tudom oket (nagyobb reklamot is
>   megerdemelnenek):
>   2B Kft. Buzna Kristof 250-52-25 es (30) 96-14-777, ill www.buznakft.hu
>

Jéééé, én itt dolgozok :o)))

Emlekszem is a civicedre, napkozben lattam, csak sajna aznap nem voltam
bent sokat, kulso helyszinen dolgoztam


> DJ Tiszy pedig - aki a tetthelyre vitt -
>

Ehh, miről maradok le :o)

Orulok, hogy meg voltal elegedve a munkaval, es jol ereztetek magatokat
nalunk.
Amugy lehet engem is zarrgatni mindenfele biztonsagtechnikai es
autohifis ugyekben, 06-30-911-5016


Udv...Adam
+ - utepites, esz, asszociacio, R5, 16V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

Ma hihetetlen dugo volt a Deli pu-nal, az Alkotas utcaban.
20 percbe telt, mig a Marvany utcatol a pu-ig eljutott a sor...
Amugy sem jo a helyzet a Moszkva ter miatt, de most az Attila uti
utepites miatt all a Krisztina korut (egeszen a Varosmajor u-ig),
persze az okosok bennragadnak a keresztezodesben, es emiatt 
all az Alkotas ut is...  Az Osztyapenkoig...!!!

Kapcsolodo tema:
Miert nem lehet ezeket az utepiteseket hetvegen is csinalni??
Es ejjel-nappal?    
Jo lenne nem latni ilyeneket, hogy "Me'g 129 nap es onoke a ... ut!"...

> Ha parkolo autok mellett autozol szemben azzal az orulttel, akinek
> termeszetesen elonye van, akkor ne csodalkozz, ha egyszer valaki 
> szembe all veled, es megrangatja az ustokod.
Igy van...  
Es ha mindenki elferne kenyelmesen, csak a szabalyosan 
kozlekedonek nincs annyi esze, hogy egy kicsitt lejjebb huzodjon...?

> Te vagy az az ember, aki a villamos sineken hajt vegig a pentek 
> delutani csucsban a Margit hidon, mert ott van hely. A tobbi hulye meg 
> csak hagy alljon sorba, hogy atjusson Budara.
> ...  ... Amennyiben valamit felrertettem volna, akkor bocs. Nem csak 
> neked szolt :-)
;-))
Nem semmi...
Jon egy kerdes, aztan egyket oszinte valasz, es ez eleg ahhoz, hogy 
paran valami egesz masra asszocialjanak...  ;-)))

> Anyucimnak R5-ose van, mielott megvette, szerelmes voltam a 
> formajaba, miota megvan, gyulolom, ahogy van. Reszletezzem, 
> vagy dontottetek?
Legy szives, reszletezd...  En kivancsi lenne'k ra...

> a 16V motor ellenozokon is csak mosolyogni tudok, 
> A 8Vnek SOHA nem volt jobb nyomateka, csak azert gyengebb 
> mert hamarabb eri el a max teljesitmenyt. Hogy nyomatekosabb 
> alacsony fordulaton ? ezt par tablazatot nezve nem igy vettem ki, sot  
> vezettem is ilyeneket, egyik pelda a fiat tempra ill croma 2.
> 0ie, amiben 8v motor van, es Lancia thema 2.0 16V-t  it a motor meg 
> kinezetre is egyezett csak a szelepek szamaban nem, es a lancia
> pont ugyanugy huzott, kiveve hogy a felsobb tartomanyban erosebb volt.. 
Lehet, hogy eppen az emlitett motor 8 ill. 16 szeleppel megegyezo 
szelepnyitasokkal ill. -zarasokkal bir, azaz egyforma gazcseret biztosit 
alacsony fordulaton is... De vajon igy van-e minden 16V-s motornal?
Ui. a nagyobb be-/kiomlesi keresztmetszet nagy fordulaton csak 
akkor ervenyesul igazan, ha nagyobb a szelepek egybenyitasa is, ami 
viszont kis fordulaton rontja a gazcseret... 
Nem veletlenul alkalmaz egyre tobb gyar valtozo szelepvezerlest...

Udv

Andras
+ - toljuk meg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

elmeleti kerdeseim lennenek. Adott egy injektoros, katalizatoros, automata
valtos gep. Ugy tudom (hallottam, vagy olvastam?), hogy ezt
1. Nem lehet betolni; ezt ertenem, mert benzingoz kerul a katalizatorba es
beindulaskor kinyirja azt.
2. Nem lehet vontatni; ezt miert nem?
3. Mondjuk lerohad egy forgalmas csomopontban. Arrebb tolhatom, vagy meg
kell varnom a trailert? Mit kockaztatok, ha nekiallok tologatni?

Udv:
pJ
+ - rolo a hatso ablakba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Tud valaki a kocsi hátsó ablakába szerelhető fényvédő rolót, ami a
gyerekeimet, meg persze az autó belsejét a hőgutától megvédi? Láttam az
OBI-ban 1800 pénzért 90 ill. 100 cm-est, de egy igen laza szövet volt rajta,
ami nem tűnik elégnek. Amit a Mercedesekben láttam, fekete műbőrszerű anyag
kis lyukakkal, az jobban tetszene, ilyen van egyébként a BKV buszokon is a
vezetőnek elöl, csak szürke. Szóval van-e valakinek ötlete, ill.
tapasztalata nemcsak a mindenhol kaphatóval.
Köszönettel:
zr
Ford Orion 1,6i 1990
+ - Re: LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

www.amikogas.com

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.70.58.9)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS